Fedling forsøger formforbedring


stinger
 Share

Recommended Posts

Pga arbejde har der ikke været træning på programmet siden i søndags.

I dag havde jeg til gengæld fri og så var der jo ikke nogen undskyldning.

15 min på crosstrainer.

Rehab 3 cirkler:udad rotation m elastik, i kabel, m håndvægt, træk til hofte i kabel, træk til nakke, halve armbøjninger, flyers, fra liggende til knælende med håndvægt holdt mod loftet, triceps pres i kabel, biceps curl m håndvægt, mavebøjninger, rygbøjninger.

30 min på løbebånd: 5 min gang 25 min m 12 km/t

Link to comment
Share on other sites

Fredag blev det til en hurtig omgang i centeret.

15 min på crosstrainer

20 min på løbebånd: 3 gange 4 min m 15 km/t 1 min gang, og resten var bare gang med lidt hældning på.

1 "max" runde af mine forskellige rehab øvelser.

I dag 5, 3 km udenfor i stille og roligt tempo vel 10-11 km/t, jeg fik ikke taget tid.

i Aften 25 års jubilæum i Forum.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ØV, på grund af sygdom har jeg stort set ikke trænet i to uger, men nu er jeg endelig ved at være ovenpå igen.

i går blev det til en tur på løbebåndet

5 min gang, 4 km m 12 km/t og 1 km m 15 km/t

derefter en halv time m diverse rehab øvelser

Link to comment
Share on other sites

I dag blev det til et besøg hos fyssen, der heldigvis mente at det går efter forventningerne.

Samtidig er sygdom nu så godt som helt ude af kroppen og forhåbentlig kan jeg finde træningsmotivationen frem igen.

Efter fys besøg blev det til 5 min gang, 4 km m 12 km/t og 1 km m 15 km/t

derefter en halv time m diverse rehab øvelser og lidt mave og ryg øvelser.

vægtmæssigt sker der ikke noget. Der bliver syndet for meget på kostsiden og der har ikke været meget cardio. Forhåbentligt kommer der andre boller på suppen i april.

Link to comment
Share on other sites

dagens træning:

havde egentlig planer om en lidt længere løbetur, men der var ikke meget krudt i benene så det blev til 5 gange 1 km m 12 km/t med et minuts gang mellem hver.

Derefter 1/2 times rehab øvelser med lidt ryg og mavetræning oveni.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag gik det lidt stærkere, men kunne desværre ikke holde intervallerne så lang tid som jeg havde planlagt. ville gerne have holdt 4 lange intervaller, men er åbenbart ikke så langt endnu

6 min m 10 km/t, 4 min m 15 km/t, 2 min gang, 4 min m 15 km/t, 2 min gang, 2 min m 15 km/t 1 min gang, 2 min m 15 km/t

dertil en halv times rehab øvelser for skuldereren

Link to comment
Share on other sites

så har den stået på en uge i london, hvor der var lange gåture, 3 mindre løbeture i Hyde Park og lidt rehab/mave/ryg på værelset.

i går fik jeg fingrene i en tom hal og fik skudt i en god time. Det var skønt at røre en bold igen og gik faktisk ok.

I dag bliver det vel til en løbetur og noget skulder-rehab.

vægten har sneget sig op på 101 :-( men nu er der god tid til at træne i påsken og så må jeg i spænding afvente hvor langt ned jeg kan nå de næste tre-fire uger.

Link to comment
Share on other sites

en løbetur på 8 km i det gode vejr. der var et pitstop efter 6,5, da jeg lige skulle se afgørelsen af en basket-kamp. tempoet kender ikke da jeg ikke fik taget tid, men vil skyde på det var ca 11 km/t. vel hjemme blev det til en runde rehab øvelser for skulderen

Link to comment
Share on other sites

dagens træning var en blanding af op og nedture. Det går fremad med formen, men vægten går desværre den forkerte vej. Jeg får simpelthen spist for meget, for sødt og for kert...

Men selve træningen var fin

først 15 min på crosstrainer

så ca tre kvarter med skulder-rehab, arme og ryg/mave

og til sidst en halv time på løbebånd: 6 min m 10 km/t, 4 min m 15 km/t 2 min gang, 4 min m 15 km/t 2 min gang, 4 min m 15 km/t 2 min gang, 4 min m 15 km/t 2 min gang, og var endda ikke helt knust :-)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var en halv time på crosstrainer og en halv time skulder øvelser mixet med lidt ryg/mave og armøjninger.

Vægten er stadig helt tosset. Jeg må nok bare stille mig tilfreds for nu med at formen går den rigtige vej, at det går frem, omend langsomt, med skulderen og at knæet har det bedre end længe set.

Link to comment
Share on other sites

en lille pause pga opstart, men i går gav fyssen mig lov til at belaste skulderen mere fra nu af og da motivationen samtidig er i top samtidig med at solen skinner så skal den da ha en skalle så længe kroppen kan følge med.

vægtab er sku svært at gennemføre men er da gået lidt den rigtige vej igen og egentlig er mit vigtigste mål jo også en velfungerende og stærk krop og så må jeg bare håbe på at det også betyder at vægten bliver lidt sjovere at stige op på.

I dag stod den først på volley og hockey med eleverne og senere stod der løb og "styrke" på programmet

en halv time på løbebånd med 5 minutters gang og 5 km på 24 min og så 1 min gang. derefter

skulder: indad og udad rotation i kabel og med håndvægt plus skulderpres for første gang.flyers.

ryg: vertical row

bryst: bænkpres, dog med få kg og 4 gange 15 armstrækkere

samtidig fik jeg også go for at spille noget bold, dog ikke kampsituationer/under kurven, så mon ikke jeg samler bolden op i næste uge

Edited by stinger
Link to comment
Share on other sites

Av min krop, men tror dog kun det er på den gode måde!

I dag blev det til fodbold med eleverne og minsandten om jeg ikke også røg et smut forbi Israels på vejen hjem og spillede lidt bold. Good times :-)

Edited by stinger
Link to comment
Share on other sites

Lørdag blev det til et par timer på Israels. Intensiteten ikke imponerende, da skulderen skal skånes, men der blev da kastet et par mursten og slidet en hel del.

Til gengæld slider det på knæene, så dagens planlagte træning blev uden løb.

styrke: skulderrotation i kabel og med håndvægt, skulderpres, armbøjninger, mave, ryg, biceps curl, triceps"curl", "bænkpres" m. håndvægte og vertical row.

Link to comment
Share on other sites

God træning i dag efter en periode med lidt ømty venstre knæ

løbebånd: 5 min gang, derefter 5 km på 22, 5 min ikke tosset.

styrke/rehab: udad og indadrotation plus træk til hofte m kabel, udadrotation m db, skulderpres m db, bænk m db, vertical row, push ups, biceps curl.

Link to comment
Share on other sites

En herlig weekend med bold på pladsen.

har spillet basket fredag, lørdag og søndag og i dag er det også blevet til en smule styrke.

skulderrotation i kabel og med håndvægt, skulderpres, bænk med db, vertical row, biceps curl og ryg/mavebøjninger.

Vægten går det til gengæld rigtig skidt med, men for tiden ligger fokus også mere på at få kroppen til at virke og så må vægten komme som den kan. Dog vil jeg gerne blive bedre/finde motivationen til at spise sundere.

Link to comment
Share on other sites

Arbejdet hiver en del energi, da det nærmer sig eksamenstid (for mit vedkommende for første gang) men lidt blev det da til

løb: 5 min gang og derefter 5 k på 22,5 min

styrke/skulderrehab: rotation i kabel, push-ups, skulderpres, vertical row, flyers

Link to comment
Share on other sites

denne weekend har den stået på oldboys-dm. Dvs at jeg har spillet 5 små kampe på 2 dage, men derudover har der ikke rigtig været tid til træning. Vi spillede en del tætte kampe, men var ikke helt skarpe nok og tabte derfor 3 af dem. Personlig så er der stadig en del rust der skal bankes af, men det var nu stadig en rigtig hyggelig weekend.

I morgen sku det gerne blive til både noget løb og styrke.

Link to comment
Share on other sites

Hmm

skulle have løbet en tur, men af uransagelige grunde lå mine løbesko ikke i min sportstaske da jeg ramte Bispebjerg.

Derfor blev det til en halv time på crosstrainer efterfulgt af noget skulder-rehab: rotationsøvelser i kabel, push-ups, vertical row, rygbøjninger, skulderpres, flyers.

Link to comment
Share on other sites

I går aftes blev det til 1½ times run med de gamle drenge og det vil i praksis sige 5 vs 5 helbane. great fun og der blev løbet en hel del, men desværre blev der også indtaget mere end rigeligt med kcal bagefter :-(

Link to comment
Share on other sites

I dag havde jeg egentlig planlagt at jeg skulle løbe 10 km, men da jeg nærmede mig de fem gav min gamle knæskade lyd fra sig, så det blev bare til de 5 på 25 min. derefter stod den på en lille smule skulder rehab: rotation i kabel, skulderpres og vertical row.

og så blev det et par timers stille og rolig bold på pladsen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share