Tun


Sandager
 Share

Recommended Posts

Jeg ville selvfølgelig selv foretrække kylling, æg, hakket oksekød..... osv. da det bare smager bedre end fisk

Jeg gider bare ikke bruge den tid på tilberedning. Så er det nemt lige at have 30 gr. proteiner klar i en dåse.

Hvordan ift tungmetals debatten?

Er du ligeglad med den mulige risiko, eller er risikoen blevet afskrevet?

Link to comment
Share on other sites

Jeg må indrømme, at jeg ikke helt køber den... at du spiser 8-10 dåser tun dagligt..

For det første er dåsemad slet ikke så sundt;) selv om tun er godt.

Hvis vi siger du spiser 8dåser dagligt så er det 8 * 37 = 296g protein.

Det tror jeg ikke helt på må jeg indrømme.. for du spiser vel andet end tun? :) Der er ikke kun 30g protein i en dåse tun og hvis der er så er det rigtig dårlig kvalitet du fået fat i (hvis det snakker om de almindelige dåser og ikke de små dåser "luksus tun")

Jeg spiste på et tidspunkt 2 dåser tun om dagen plus alt det andet der skulle ned og det synes jeg var hårdt... aldrig i mit liv ville jeg kunne spise 8-10 dåser på en dag plus alt det andet der skal ned.

Og hvis jeg kunne så ville jeg lige nu deltager i den anden tråd der er i gang her på motion-online.dk og luft i maven... måske ville jeg oprette min egen tråd "dårlig mave og ildelugtene giftige gasudslip af endetarmen".

Spiser du de små dåser luxus tun så svarer det til ca 4 dåser almindelig tun.. det lyder mere sandsynligt i mine ører:)

anyways... velbekommen! ;) :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må indrømme, at jeg ikke helt køber den... at du spiser 8-10 dåser tun dagligt..

For det første er dåsemad slet ikke så sundt;) selv om tun er godt.

Hvis vi siger du spiser 8dåser dagligt så er det 8 * 37 = 296g protein.

Det tror jeg ikke helt på må jeg indrømme.. for du spiser vel andet end tun? :) Der er ikke kun 30g protein i en dåse tun og hvis der er så er det rigtig dårlig kvalitet du fået fat i (hvis det snakker om de almindelige dåser og ikke de små dåser "luksus tun")

Jeg spiste på et tidspunkt 2 dåser tun om dagen plus alt det andet der skulle ned og det synes jeg var hårdt... aldrig i mit liv ville jeg kunne spise 8-10 dåser på en dag plus alt det andet der skal ned.

Og hvis jeg kunne så ville jeg lige nu deltager i den anden tråd der er i gang her på motion-online.dk og luft i maven... måske ville jeg oprette min egen tråd "dårlig mave og ildelugtene giftige gasudslip af endetarmen".

Spiser du de små dåser luxus tun så svarer det til ca 4 dåser almindelig tun.. det lyder mere sandsynligt i mine ører:)

anyways... velbekommen! ;) :4mewantfood:

Hvordan skelner man mellem protein af god kvalitet og dårlig kvalitet? Er proteinkvaliteten bedre i luksustun end almindelig billigtun?

Link to comment
Share on other sites

30 gr. protein er meget normalt i en dåse tun. Så tror du har regnet forkert, ellers spist makrel i stedet :tongue:

indhold pr. 100 gr. Drænet Tun: 21 gr. protein

En dåse indeholder (drænet) 140 gr. Nu er jeg ik lige speciel god til matematik, desværre. men for mig bliver det. ca. 29.4 gr. Protein.

Det kan jo i øvrigt slet ikke betale sig, at købe luksus tunen. Da den er meget dyrere. Jeg har billeder på Bodyhouse.dk, sidt vi var ude og købe stort ind af Tun. Så jo 8- 10 dåser, er sådan set reelt nok.

Edited by Pumber
Link to comment
Share on other sites

Jeg sidder her med en hvad jeg betegner "dårlig" dåse tun fra Netto.. Mine udregninger..

Netto vægt = 185g

Drænet vægt = 150g

denne dåse koster 6 kr i netto..

Energi fordeling.. pr. 100g (og husk på vi har 150g i alt;))

25g protein

0g kulhydrat

0-1g fedt

Vi er altså allerede sikret 25g protein.. men vi mangler selvfølgelig stadig 50g.. så halvdelen af 25g er 12.5g

12.5 + 25 = 37.5g protein i en enkelt dåse.

Det er herfra jeg fik mine udregninger og de sådan set rigtig nok.

Det skal lige siges at med hensyn til luksustun (nu sidder jeg ikke med sådan en dåse til rådighed) så siger jeg ikke at der er mere protein i sådan en pr. 100g.. jeg hentydede udelukkende til at hvis du spiser så mange dåser tun om dagen så giver det for mig mere mening hvis det er de små dåser tun og de findes så vidt jeg ved kun i form af luxustun.. der skal ca. 2 dåser luxus tun for at det giver det samme som en almindelig dåse tun (vægt mæssigt)

det betyder man kan spise dobbelt så mange dåser luxustun som almindelig dåser tun og det må så være mere realistisk at man spiser 8-10 dåser tun om dagen:)

men som jeg siger. .det er flot hvis du kan spise så meget tun!

Du spiser over 1kg tun og dagen hehe

Link to comment
Share on other sites

gladiator >>

Angående luxustun så synes jeg bare det smager lidt bedre en almindelig tun..

God protein er fedtfattigt protein.. protein du finder i skummetmælk, tun (intet fedt i tun), andet godt fisk, kylling, kalkun, and osv osv..

"dårlig protein" er det du finder i nødder, frugt osv.. men tilgengæld har disse godt fedt og gode kulhydrater.

Link to comment
Share on other sites

Så forstår jeg dig, det er tilsynladende 2 forskellige tun dåser vi sidder med. Mine er af mærket BK-FOOD A/S jeg spiser dem udelukkende fordi, de er nemere at få ned når man skal spise dem, (faktisk nærmere sluge dem, det går som regel hurtigere) 1 kilo tun om dagen passer meget godt. Men tager selv. os en god Bøf engang imellem, eller noget kylling i stedet. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

i min tun(den billige fra netto til under 4kr.) er der 39g prot i alt...

men umiddelbart er det godt at varierer mellem ens protein kilder. fx oksekød tager op mod 48timer før al protein derfra er opbrugt hvor det med fx proteinpulver bliver optget inden for de første to timer. ved dog ikke hvor lang tid det er med tun - kunne være interessant- men hvis du spiser 8dåser er du vel meget godt dækket ind:D(dog for du urineret en masse protein ud! - ved ikke om det kan påvirke din krop på længere sigt, men det kan du vel selv berette om)

Link to comment
Share on other sites

Kæmpe indtag af protein skulle ikke være skadeligt.... det er kun udsatte grupper som folk med dårlig lever f.eks hvor det kan belaste leveren unødvendigt når den skal bearbejde det.

ellers har jeg ikke læst eller hørt, at for meget protein skulle være skadeligt. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share