Lange cykelbukser - Tights eller ?


ChrisB
 Share

Recommended Posts

Jeg vil gerne igang med at køre MTB, og i den forbindelse er jeg på udkig efter et par lange cykelbukser til vinterbrug. Jeg er ikke så meget for tights og kan se at man også kan få "almindelige" overtræks bukser. Så kan jeg vel have et par korte tights på under dem?

Hvad er jeres erfaringer med tights vs. ikke tights?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Uanset hvad du har som yderste vil jeg tro at du vil sætte pris på et par bukser med pude inderst.

Personligt ville jeg aldrig hoppe på cyklen i flagrebukser men nu har jeg også den ide at jeg hader når der for meget der kan flagre omkring når jeg skal være aktiv.

Men ellers meget sjovt som den engelske "cykelmode", de kører heller ikke gerne i tætsiddende tøj, er slået igennem blandt MTB-folket.

Link to comment
Share on other sites

Kunne ikke drømme om at køre i flagrende bukser ...

1: Der er ekstra vindmodstand hvilket ikke er ubetydeligt

2: Du risikerer at de hænger fast i foreste klinge eller kæde + klinge hvilket kan være lidt små hasarderet ...

3: Hvis du vil være MTB kører så tag da og lign en MTB kører og ikke en pensionist på skotur.

4: Når man hele tiden skal rejse sig op og sætte sig ned og rykke frem og tilbage i sadlen vil et par løse bukser være tilbøjelige til at hænge fast i saddel spidsen .

De fleste gør iøvrigt det at de har et par lange tights på inderst og et par korte udenpå. Det giver lidt ekstra varme til lårerne der ellers hurtigt kan blive kolde og sådan lidt små lamme i vinter kulden

Den engelske mode er vist mest inspireret af downhill folket og her er det heller ikke lange bukser der bruges men knickers.

Under alle omstændigheder velkommen til en fed sports gren !!

Link to comment
Share on other sites

Tak for input :)

Ja jeg vil jo nødigt ligne en pensionist på skovtur ;) Men det var lige den slags feedback jeg søgte... med hensyn til det funktionelle altså. Jeg har løbet i flere år, og kunne heller ikke finde på at løbe i noget der irriterer eller hæmmer mig.

Jeg må på jagt efter et par lange tights.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share