Protein


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Hej gutter og gutinder. Jeg ved godt at dette har været vendt 1000 gange før. Men ja.

Jeg har lige fået /købt 2KG danlab protein.

Jeg drikker til hverdag mellem 1-3 litter mælk. Får 3-4 store måltider. Og 3 mindre måltider. Som tit er slik, frugt, mellem mad osv.

Men lige for at få lidt tilskud har jeg købt denne protein.

Hvor meget anbefaler i at bruge. 30gram pr dag?

Jeg vejer 85kg. Så hvis vi siger 2gram pr Kg jeg vejer. så 164gram om dagen. Er 30gram I rent protein så for lidt.

Hvordan indtager i det? Hvad blander i det op med?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du nu drikker 3 liter mælk på en dag, så har du allerede indtaget de første 100 gram protein (af god kvalitet endda) så mangler du kun omkring 70 gram. Det kan du så få i form af kød og/eller pulver. Afstem det forbrug efter hvad du ellers spiser i løbet af dagen og brug pulveret som suplement på de dage hvor du ikke for proteiner nok igennem kosten. Når du regner dit daglige proteinindtag skal du ikke regne de proteiner med som er i f.eks brød og ris, da de er af så ringe kvalitet af kun en ringe del af dem kan optages af kroppen. Brug evt. pulveret lige efter træning sammen med en stak kulhydrater (70-100 gram). bland det op med vand eller mælk (mælk smager bedst)

Link to comment
Share on other sites

Kunne ikke siges bedre Kreasvin!

Jeg vejer det samme som dig BÆNKICE og tager derfor kun proteintilskud lige efter træning, da jeg har ca. 45 min. hjem!

Siden mit protein er med chokolade-smag blander jeg det som regel op med cacaoskummetmælk så jeg også får nogle kulhydrater og så smager det også godt B)

Link to comment
Share on other sites

Ok. I dag har jeg taget 45gram. jeg fik også en elendig mangefuld frokost så det er ok. Normalt ville jeg nok ellers sys det var i overkandten.

Der er en god og en dårlig ting ved det her protein.

Den gode: Det smager så godt at jeg har lyst til at drikke det hele tiden.

Den dårlige: Det smager så godt at jeg har lyst til at drikke det hele tiden. Og det er det godt nok for dyrt til.

Men jeg vil bare bruge det supplerende. Thanks

Link to comment
Share on other sites

Kender godt til det med at nogle protein pulvre smager hammer godt, men hvis du ikke kan lade være med at drikke dem hele tiden, er alternativet vel et andet mærke der smager af ####. :D

Ellers grib det an som kreasvin siger...

Link to comment
Share on other sites

Protein med jordbærsmag, som smager godt? Har du skiftet identitet siden dit korte fravær? Det kan jeg i hvert fald ikke tilslutte mig. (Det var promax, jeg prøvede)

Det jeg har fra Getbig er hellerikke overbevisende.

Jeg tror på, at man skal have meget protein, hvis man træner hårdt. (Jeg træner lidt slapt for tiden)

Men det er tydeligt for mig, at musklerne svinder rimeligt hurtigt, bare der er en smule proteinmangel (mindre end 150 gram pr. dag.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share