Spinning eller funktionel træning?


Emmakm
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg ved ikke om jeg skal vælge et funktionelt hold eller en spinningstime i dag. Dertil undrer jeg mig over, hvorfor spinning er anerkendt som en "hård" time, når man sidder ned og vel ikke løfter sin egen vægt?

- I hvilken time forbrænder man mest? Jeg ved det afhænger af indsatsen; kan man få noget ud af en øvet spinningstime, hvis man er helt nybegynder?

Edited by Emmakm
Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvem der anerkender spinning som "hårdt" - det er hvad man gør det til.

Ingen af delene er noget jeg personligt ville bruge særlig meget tid på, men skulle jeg vælge ville det være den såkaldte "funktionelle" træning. Også selvom det slet ikke giver mening at kalde træning "funktionel".

Er det et kriterie for god træning at man løfter sin egen vægt?

Hvad er målet med din træning?

Hvad laver du ellers denne uge? Denne måned? I år?

Dine spørgsmål leder til mange spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror funktionaliteten dækker over en jævnt fordelt styrke, der går igen i kroppens hverdagsbevægelser, frem for en stationær eller "punktplaceret" styrke.

- Rent puls- eller effektmæssigt ville jeg mene det, ja.

At få noget ud af den. Deraf forbrændingen, fordi jeg antager at jo højere puls og intensitet, des mere forbrænder man.

Link to comment
Share on other sites

At diskutere effekt af en træningstime giver ingen mening før der er styr på helheden og lagt en form for strategi for hvad du vil med din træning overordnet.

Hvis du søger at forbedre din styrke er der ingen ide i for en nybegynder at starte op på en spinningtime for øvede.

Hvis du er efter kondition er spinning en ok form for kredsløbstræning der kan være nøjagtig så hård som du selv gør den til men jeg vil så anbefale dig at starte på et hold svarende til dit niveau.

Du skal have noget struktur i din træning og ikke shoppe mellem mulighederne fra dag til dag.

Edited by Søren Michael
Link to comment
Share on other sites

At diskutere effekt af en træningstime giver ingen mening før der er styr på helheden og lagt en form for strategi for hvad du vil med din træning overordnet.

Hvis du søger at forbedre din styrke er der ingen ide i for en nybegynder at starte op på en spinningtime for øvede.

Hvis du er efter kondition er spinning en ok form for kredsløbstræning der kan være nøjagtig så hård som du selv gør den til men jeg vil så anbefale dig at starte på et hold svarende til dit niveau.

Du skal have noget struktur i din træning og ikke shoppe mellem mulighederne fra dag til dag.

For en gangs skyld skriver Søren noget der ikke er 100% ævl. :D

Læs og forstå dette - det vil gavne dig utrolig meget fremover.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share