Hvad gør jeg galt :(


mig2009
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg fået nok, kan simpelthen ikke finde ud af at spise :( enten spiser jeg for lidt eller alt FOR meget

idag har jeg fx været til fødselsdag og der røg en masse usundt mad ned + alt for meget sukker og chips etc :( tror mindst 4 stk. kager og en masse chips og mad.

Hvorfor sker dette? enten skal jeg være på KUR ellers kan jeg ikke styre det. nu har jeg nok taget et eller 2 kg på.

Nu vil nogen nok svare at jeg for et stykke tid erkendte at jeg havde problemer, og JA det har jeg har faktisk været ved lægen og hun sagde jeg skulle tage 8-10 kg på, men jeg kan bare ikke få mig til det min dårlige samvittighed kommer altid når jeg har spist for meget og taber altid de kg jeg har tage på. føler bare ikke jeg lever mere SKAL ALTID HOLDE ØJE MED DEN VÆGT :(

Edited by mig2009
Link to comment
Share on other sites

Lad os antage du ikke er en troll (selvom det er du).

Gå til psykolog og luk røven med dit piveri.

Nu har jeg læst hvad en Troll er og du kan bare tro det du vil.

Og luk selv røven du skal ikke skrive på den måde til mig du kan sku bare fucke udenom mine indlæg har virkelig ikke lyst til at høre på sådan nogle idioter som dig.

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg har fundet en holdbar løsning nemlig gastric bypass, nogen der har erfaring med det?

Jeg tror ikke du finder nogen læge at all som vil udføre et gastric bypass på dig. Heller ikke på privathospital. De er ikke så vilde efter dine penge at de skider hul i lægeløfter og etik.

At du overhovedet kan foreslå det viser med al tydelighed, at du ikke er helt fornuftig i bøtten når det kommer til din vægt - og det er sagt på den venligste måde muligt.

Hvis du vitterligt har et problem med selv at styre dit madindtag, så var det måske en idé at få fat i en diætist og få en plan du skal følge? Og så vil jeg, som andre også har foreslået, mene du bør tale med en psykolog.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke du finder nogen læge at all som vil udføre et gastric bypass på dig. Heller ikke på privathospital. De er ikke så vilde efter dine penge at de skider hul i lægeløfter og etik.

At du overhovedet kan foreslå det viser med al tydelighed, at du ikke er helt fornuftig i bøtten når det kommer til din vægt - og det er sagt på den venligste måde muligt.

Hvis du vitterligt har et problem med selv at styre dit madindtag, så var det måske en idé at få fat i en diætist og få en plan du skal følge? Og så vil jeg, som andre også har foreslået, mene du bør tale med en psykolog.

Nips, min søde lille baconspisene godte, det havde været nok :cool:

Link to comment
Share on other sites

Nips, min søde lille baconspisene godte, det havde været nok :cool:

Muligvis, men jeg synes faktisk ikke der er nogen grund til at være grov overfor én, der tydeligvis ikke har et velfungerende forhold til mad. Og hey, hvis trådstarter ER en troll, så er det klart mere til grin at gide bruge energi på at troll'e end det er at bruge 1½ minut på at smække et venligt indlæg sammen.

Link to comment
Share on other sites

Hej venner,

Det er vel ikke så mærkeligt at der er en ret stor koncentration af mennesker med spiseforstyrrelser - eller tendenser til det, på MOL. Det kommer ikke bag på mig.

Kære mig2009,

Du bør gå til din læge og fortælle om hvordan du har det med mad og din dårlige samvittighed osv. Jeg er sikker på det bedste er at give dig en henvisning til en psykoterapeut, der kan hjælpe dig med at komme af med din spiseforstyrrelse, som jeg mener du har.

Har du oplevet noget traumatisk under din opvækst f.eks kan det meget vel være derfor du har et så stort behov for kontrol over din vægt. Hvis du ikke føler du har kontrol over dit liv, så kan du få følelsen af kontrol ved at styre din vægt.

Så mit råd til dig - skriv ikke mere her på MOL, da vi alligevel ikke kan hjælpe dig med dit virkelige problem, men kun hjælpe dig med symptomudbedring. Dog er det klogt at følge med her, så du måske indser hvor sundhedsskadelige dine spisevaner(mangel på samme) er.

Mvh. Claes

Edited by CKF1
Link to comment
Share on other sites

Hej mig2009, det er muligt du er eller ikke er en troll. Under alle omstændigheder vil en person der har det sådan have brug for mere hjælp end der kan gives herinde. Nedenfor er nogle links du bør kigge på. Du skal have hjælp til din spiseforsyrrelse fra nogle der har erfaring med det:

BOA - Rådgivning for spiseforstyrrede

Rådgivning fra mennesker der selv har haft spiseforstyrrelser.

Opretter pårørendegrupper - specielt mødregrupper.

Vesterbro 51, 9000 Aalborg - tlf.: 9813 1603, tirsdage kl. 19.00 - 21.00

[email protected]

www.spiseforstyrret.dk

LMS - Landsforeningen mod Spiseforstyrrelser.

Landsforeningens overordnede formål er at give støtte, rådgivning og information til personer, der er ramt af en spiseforstyrrelse samt til pårørende og andre interesserede.

Aldersgade 3A, 2 sal, 2100 København Ø - tlf.: 3536 4913 - Sekretariat - man/ons/fre, kl. 9.30 - 12.30

tlf.: 7010 1818 - Rådgivning - man - tors, 18.00 - 20.00

[email protected]

www.spiseforstyrrelser.dk

Rådgivning om spiseforstyrrelser

Pårørende og mennesker der lider af spiseforstyrrelser. Rådgivning fra mennesker der selv har haft spiseforstyrrelser.

c/o Netværkskontakten, Rugårdsvej 60 C, 1.tv., 5000 Odense C - tlf.:6611 6865, torsdag 19.00 - 21.00

www.anoreksi-bulimi.dk

Centrum for mennesker med spiseforstyrrelser

Sct. Peder Stræde 39, 3., 1453 København K - tlf.: 3312 1717, onsdag 19.00 - 21.00

Alt godt herfra

Lars

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres svar, har snakket med lægen hun siger at jeg er meget tæt på at få en spiseforstyrrelse det sagde hun for ca 1 måned siden, men der spiste jeg næsten intet, nu spiser jeg men er stadig bange for at tage på ikke fordi jeg har oplevet noget i min barndom men har jo tidligere været overvægtig og alt det snak om at det er umuligt at holde den nye vægt gør mig bange for at tage på.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen,

Jeg kan sådan set godt forstå din frygt for igen at blive fed. Det er vist meget normalt at være, når man har prøvet at være fed.

Hvis ikke du allerede gør det synes jeg du skal begynde at styrketræne, for at udvikle en sund og stærk krop, der bedre kan tåle at spise noget uden at tage fedt på. Alt det der konditionstræning osv. når man har så lille muskelmasse, som du jo sikkert har, er mere skadeligt end gavnligt tror jeg. Jeg har set alt alt for mange, jfr. min overbevisning, anorektiske piger stå i timevis på stepmaskinerne i fitness-centrene. Det er frygteligt at se på. Spis noget powermad og løft lidt vægte!

Kom igang med at styrketræne - og sæt dig rigtigt ind i kost (IKKE kun kalorier, som de fleste spiseforstyrrede er eksperter i) osv. Det er faktisk virkelig spændende! Kunne også være en god ting hvis du begyndte at fokusere lidt på din krop, som helhed, og ikke kun dine fedtdepoter. Når man træner og har muskler ser man heller ikke så let lasket ud, som hvis man ingen muskler har :bigsmile:

Held og lykke med det hele!

Claes

Edited by CKF1
Link to comment
Share on other sites

Er virkelig træt af at høre på dem som altid skal kommentere at alt det man skriver er falsk, hvis i ikke tror på noget af det så hold jer væk lad som om i ikke læste noget ignorer det.

Og så lige en anden ting jeg, jeg har altså ikke tid til at sidde her og bruge min tid hvis det ikke var alvor, det kan godt være jeg ikke har et liv men ikke så meget at jeg gider sidde her og skrive mine problemer.

Der findes sku mærkelige mennesker havde jeg fx skrevet " Jeg har tabt 2 kg på 5 år" ja så troede alle på det.

Sandheden er at jeg HAR TABT optil flere kilo på en uge og kan sagtens stadig tabe mig MANGE kiloer hvis det skulle være, bare fordi nogle af jer ikke kan holde en dag ud uden mad er der altså andre der godt kan- som sagt var årsagen til min overvægt hyggespisning kan sagtens leve af vand og lidt grønt hvis det ikke var for hyggens skyld.

Edited by mig2009
Link to comment
Share on other sites

var ved lægen idag og hun fik mig overtalt til at droppe tanken om operationen og har også selv indset at det dumt vil hellere være sådan som jeg er skabt fra naturens side . så har bestemt mig for at træne.

Mange mennesker har det godt med at have en vis kontrol over sin krop (og dens fedtindhold!) og det er som sådan ikke noget sygeligt! Ønsket om at være slank/fit er i mine øjne helt normalt. Ikke alle har de samme forudsætninger for at opnå dette. Det eneste der som sådan adskiller dig fra så mange andre "velfungerende" (Dette er ikke for insunuere at du ikke er velfungerende) kropsfikserede mennesker er at de/vi typisk har knap så store udsving i madvanerne. Hvis du kan finde nogle madvaner der kan holde din krop i en tilstand du bryder dig om og samtidigt ha mulighed for at hygge dig med andre mennesker så er problemet vel løst! Træning hjælper som sagt på det!

Link to comment
Share on other sites

Mange mennesker har det godt med at have en vis kontrol over sin krop (og dens fedtindhold!) og det er som sådan ikke noget sygeligt! Ønsket om at være slank/fit er i mine øjne helt normalt. Ikke alle har de samme forudsætninger for at opnå dette. Det eneste der som sådan adskiller dig fra så mange andre "velfungerende" (Dette er ikke for insunuere at du ikke er velfungerende) kropsfikserede mennesker er at de/vi typisk har knap så store udsving i madvanerne. Hvis du kan finde nogle madvaner der kan holde din krop i en tilstand du bryder dig om og samtidigt ha mulighed for at hygge dig med andre mennesker så er problemet vel løst! Træning hjælper som sagt på det!

mange tak for hjælpen, nyvil jeg ikke forstyrre jer mere, jeg må prøve at gemme den vægt lidt væk og så bare spise sundt og kun når jeg er sulten og så se hvad der sker med vægten. Det er måske ikke så galt som jeg tror for iføælge vægten har jeg taget 2 kg på men i øjeblikket har jeg en forstoppelse så tror måske det er det der vejer de 2 kg ekstra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share