Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Jeg cyklede 15 km på 34 min. 33 sek i dag. Det var ok. Jeg måtte stoppe lidt tidligt, fordi en anden gut skulle bruge cyklen. Han klarede kun 3 km, men han havde også, efter eget udsagn, smidt sin cykel på lossen for ti år siden. Nå, men vi skal jo allesammen begynde et sted.

Jeg sov ikke så godt i nat. Der er noget bøvl med, at en af mine bekendte vil nakke en anden af mine bekendte, og det kunne jeg ik lige lade være med at spekulere lidt på, selv om jeg gudskelov ikke er indblandet. Han prøvede med kvælertag, slag og spark i fredags, men blev stoppet. Jeg frygter, at han prøver med kniv eller gun næste gang. Nå, men han er formentlig blevet meldt til strissen i skrivende stund.

Jeg ved ikke, om jeg tager en cykeltur i morgen. Det er fortsat mit speciale, der har top priority.

I aften kommer der Rejseholdet med lææææækre Charlotte Fich!

Keep up the good work

Oksen

Link to comment
Share on other sites

Synes, jeg er tørstig hele tiden i dag. Men det har jo nok sin forklaring, idet man jo sveder vildt, når man cykler (gør man ik det, laver man for lidt). Tager nok nogle kyllingepølser, brød og gulerødder til aften. Gider ik skrælle kartofler. Min far kommer på besøg engang til weekenden (min mor er på sygehuset).

Link to comment
Share on other sites

I dag nøjes jeg med at bruge mine håndvægte, og i morgen er det så cykel-dag igen. I denne uge burde en total på omkring 60 km være inden for rækkevidde. Hvis jeg holder mine distancer deroppe, hvor de gerne skal ligge, og nosser mig sammen til at komme afsted både i morgen og på fredag, skulle det ik være noget problemos. :cooldance:

Det er længe siden, at jeg har haft 4 træningsdage på en uge, men jeg tror nok, det skal prøves nu. Har jo dagen i dag til at restituere fra i går.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen. I dag skaaal jeg ned og cykle lidt. Men det kommer jeg også. 13-14 km vil være et ok mål for i dag. Jeg vender tilbage til loggen, når jeg har dagens resultat.

Som Henning Primdahl siger: Vi ska´satanedeme bare ned og kør´ stæææærk, Bobby!

Hej igen. Det blev til 16,3 km på ca. 38 min. Jeg skal derned igen i morgen lige over middag, så de 60 km skulle absolut være indenfor rækkevidde. :4thumbup:

Nu skal jeg lige skrive lidt på mit speciale, og have vasket cykel-tøjet, så det er klart til i morgen.

Link to comment
Share on other sites

I dag blev det til 13 km. Dvs. at min ugentlige total liiige kommer op omkring de 60 km. Det er den bedste ugentlige total længe, og første gang i endnu længere tid, at jeg har haft 4 træningsdage på en uge. Så det kan alt i alt godt accepteres. Nu skal jeg lige have lavet et stykke arbejde på mit speciale, og så kører jeg nok en lille tur i byen i aften. Men nul pils i aften :innocent: Det er jo trods alt uge 40.

Link to comment
Share on other sites

Ja, så er jeg her igen. Har ik cyklet i går og i mandags, pga. speciale-skrivning, men i dag fik jeg drønet 15 km. Det er ok.

Min kammerat oplevede noget skrækkeligt i fredags: En knægt på omkring en halv snes år stod ved et springvand på gågaden, da en stor, over-tatoveret BB´er-type gik hen og gav ham et voldsomt skub, så han røg op i springvandet, og blodet løb fra knolden på ham. Da drengen mor begyndt at skrige op, fik hun også et skub, hvorefter gerningsmanden løb fra stedet.

I mellemtiden var vagterne fra Dansikring kommet til stedet, og min kammerat, der er en habil løber, fulgte med dem for at udpege fyren. De fandt ham inde i en butik, men han var ikke indstillet på at `spilde tid på den slags bagateller´, og hvad de mange vidner angik `stod de jo bare og fandt på historier´.

Vagterne fik ham dog med tilbage, og strømerne blev tilkaldt. Ifølge gerningsmanden skulle episodan være foregået således: Drengen går ind foran BB´eren, der beder ham se sig for, hvorefter drengen svarer næsvist.

Jamen WAKE UP! Fordi et barn kalder en for et dumt svin (eller hvad han nu har sagt), hakker man sgu ikke et hul i knolden på ungen!

Nå, lad os håbe, det koster en tur i brummen. Det er ikke usandsynligt, at sådan en fyr har en betinget dom stående i forvejen.

Link to comment
Share on other sites

Ja, så er jeg her igen. Har ik cyklet i går og i mandags, pga. speciale-skrivning, men i dag fik jeg drønet 15 km. Det er ok.

Min kammerat oplevede noget skrækkeligt i fredags: En knægt på omkring en halv snes år stod ved et springvand på gågaden, da en stor, over-tatoveret BB´er-type gik hen og gav ham et voldsomt skub, så han røg op i springvandet, og blodet løb fra knolden på ham. Da drengen mor begyndt at skrige op, fik hun også et skub, hvorefter gerningsmanden løb fra stedet.

I mellemtiden var vagterne fra Dansikring kommet til stedet, og min kammerat, der er en habil løber, fulgte med dem for at udpege fyren. De fandt ham inde i en butik, men han var ikke indstillet på at `spilde tid på den slags bagateller´, og hvad de mange vidner angik `stod de jo bare og fandt på historier´.

Vagterne fik ham dog med tilbage, og strømerne blev tilkaldt. Ifølge gerningsmanden skulle episodan være foregået således: Drengen går ind foran BB´eren, der beder ham se sig for, hvorefter drengen svarer næsvist.

Jamen WAKE UP! Fordi et barn kalder en for et dumt svin (eller hvad han nu har sagt), hakker man sgu ikke et hul i knolden på ungen!

Nå, lad os håbe, det koster en tur i brummen. Det er ikke usandsynligt, at sådan en fyr har en betinget dom stående i forvejen.

Syg verden vi lever i.... :mad: Ja man skal godtnok passe på i dagens Danmark..

Link to comment
Share on other sites

I dag cyklede jeg 17 km. Det var heeeelt fint. Ugentlig total kun 32, da jeg kun har været der to gange. Nå, men ingen kan være alle vegne, og lige nu er det mit speciale, der tæller højest.

Da jeg kørte til træning lige før middag, stod der en grønlænderhund (eller lignende race) bundet udenfor det lokale storcenter. Da jeg var på vej hjem ved 14-tiden, stod den der stadig. Så syntes jeg, det begyndte at blive groft, så jeg tjekkede med Dansk Dyreværn, der sagde, at jeg måtte have fat i strissen. Jeg valgte så at sige det til vagterne i centret. Hvis de ikke kan finde ejeren i centret, bliver hunden interneret, og ejeren får en regning, samt evt. en bøde.

Bliver sgu så :mad: over sådan noget svineri. Han skulle have været klapzet! Nå, men nu bliver der da gjort noget for vovzen.

Nu skal jeg lige have lidt mad, og skrive lidt på mit speciale.

God træning, allesammen.

Link to comment
Share on other sites

Så blev det trænings-tid igen. Det blev til omkring 16 km i dag. Ved det ikke præcist, da jeg glemte at nulstille cyklens computer lige fra starten. Nu er jeg ved at vaske mit efterhånden noget rovdyr-lugtende cykeltøj, og så skal jeg lige have givet mit speciale en lille spand kul, så jeg kan sende nogle sider til min vejleder engang i aften.

I morgen tror jeg måske, at der går fadbamzer i den, men jeg når nok en cykeltur først.

Med håndvægtene går det også glimragende.

Hilsen fra Oksen

Link to comment
Share on other sites

I dag blev det til 15 km. Jeg cyklede rigtig godt igennem, og stort set uden at holde pauser. Min fys kom rendende med en flaske King George whisky, men jeg måtte takke nej, da det næppe er den optimale spinning-drik.

I eftermiddag tror jeg til gengæld, at der går lidt :beerchug: i den. Trænger sq til det.

Men med lidt held bliver det til en tur på :bike: i morgen igen.

Y´all have yourselves real a nice day!

Oxen

Link to comment
Share on other sites

Så er Oksen tilbavz. I dag fik jeg cyklet 15,2 km. Jeg blev nødt til at være i et andet lokale, fordi der skulle være holdtræning, der hvor jeg plejer at være. Men det gjorde nu ikke så meget. Så kunne jeg da smide en Smokie-cd i boomblasteren.

Min ugentlige total nærmer sig de 47 km.

Nå, nu tror jeg, jeg skal have en gang kalkun i karry, og så en gevaldig gang chilli og et par fed hvidløg til at sætte fuuuut i forbrændingen. :4mewantfood:

Bagefter står den på specialeskrivning, ledsaget af et par spande swot kaffe.

Så må vi se, om jeg drøner en lille tur på min scooter i aften, hvis det ikke bliver øzevejr.

Hilsen fra Oksen

Link to comment
Share on other sites

I dag blev det til 14 km. Det var liiige ved, at jeg ikke kom afsted i dag. Jeg gaaaad bare ik. Men afsted kom jeg da.

I morgen er mine forældre her, så da får jeg ikke cyklet. Jeg regner dog med mindst 3 træningsdage i denne uge.

Jeg skal have gravet min nummer to håndvægt frem fra dens gemmested under sengen. Skal have flyttet lidt rundt på nogle skiver, så den håndvægt, jeg bruger mest, bliver lidt tungere.

Jeg var lidt småsur i weekenden, fordi jeg troede, min el-scooter skulle have skiftet kul. Som handicappet er man jo så afhængig af det skidt. Nå, men heldigvis var det bare mig, der var dåååm, så da jeg regnede ud, hvad jeg havde gjort forkert, virkede køretøjet igen.

Nu står den på speciale-skrivning og rengøring. Og så Rejseholdet i aften!!!

Link to comment
Share on other sites

Hejza der!

I dag cyklede jeg 17,3 km. Weeeee! :cooldance:

Jeg købte en ny mobil i går (satte det gamle SIM-kort i den), og da jeg skulle afprøve den, var der er besked fra min eks (halvandet år siden, vi slog op, bl.a pga. at hun syntes, jeg trænede for meget).

Nu er tøzen bange! En af hendes mange ekser, som hun er meget bange for, kommer til byen på lørdag, og nu vil hun så gå under jorden. Men det bliver nu ikke hos mig. Hun har to storebrødre, som er store, stærke knægte, hendes far er en bomstærk smed, og hun har en hær af venner. Så mon ikke nogen af dem kunne træde til?

Hvis vi stadig kom sammen, ville jeg helt klart lade hende være her, og evt. skaffe et par BB´ere til, om nødvendigt, at jage eventuelle indtrængere væk, men én, som jeg har slået op med for halvandet år siden??

Hell, No!

Nå, nu skal jeg have lidt at spise.

Link to comment
Share on other sites

I dag blev det til 15,5 km på cyklen. I går fik jeg ikke cyklet, men jeg brugte håndvægtene en del. I formiddags skulle jeg ned på uni og ordne noget, så jeg vidste ikke, om der blev tid til cykling. Men studielederen er en fornuftig mand, og det, der skulle ordnes, tog ikke lang tid.

Min total for denne uge bliver mellem 45 og 50 km. Dog gad at godt at de købte nogle nye cykler nede på fys-klinikken. De gamle Tunturi´er har fungeret udmærket hidtil, men de har set deres bedste dage, og den gamle Monark ergometer-cykel gider jeg ikke bruge.

I aften kører jeg en lille tur ned i byen. Ser sker som regel et eller andet sjovt, selv om jeg må holde mig fra spritten, når jeg kører på scooteren. Så kan jeg også snuppe en omgang curls med håndvægtene, når jeg kommer hjem igen.

Link to comment
Share on other sites

13 km i dag. Stoppede lidt tidligt, da der var meget andet at lave.

I morgen skal jeg tidligt op og have fys-behandling.

I aften skal jeg se Rejseholdet og læse lidt. Vil have læst `The Holy Blood and The Holy Grail´

Gider ik lave mad i aften. Snupper et par gulerødder og lidt Cheasy-yoghurt.

Link to comment
Share on other sites

I dag blev det til 15 km for fuld udblæsning. Sidst skrev jeg, at cyklerne var ved at være slidte, men jeg tror sq, det er mine benmuskler, som er blevet stærkere. *GGG*. Ellers ville en nyere cykel jo føles anderledes end en ældre af samme model, og det gør den ikke.

Jeg var MEGET tæt på at købe nogle bajere med hjem i dag, men så fik min sunde side overtaget, og jeg købte 2 liter juice i stedet for :innocent:

Jeg så et glimrende program her forleden, om hvordan arbejdsgivere er begyndt at stille motionsrum til rådighed for deres medarbejdere. Cool ting. Sådan et sted gad jeg godt arbejde.

I morgen skal jeg skrive speciale, og vaske en masse tøj. Hvis jeg har tid og energi, snupper jeg nok en 12-14 km igen. Kunne være fedt at komme over de 50 km i denne uge, men ikke på bekostning af mit speciale. Skaaaal snart være færdig.

Hilsen fra Oksen.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

I dag og i går fik jeg cyklet i alt omkring 30 km. Så totalen for denne uge er ca. 57 km. Ganske ok. I aften kørte jeg så en tur ned i byen. Kunne ganske vist ik drikke sne, når jeg var på scooter, men det var ok alligevel.

Jeg kørte ned ad Åboulevarden (i Århus, til oplysning for for dem, der ik ved det), da jeg kørte råb, skrig og anden larm ovre fra Fiskergyde. Jeg kom lige tidsnok til at se, at to fyre var gået amok på en lille blond tøz. En fyr havde fat i hende, og pressede hendes overkrop lidt forover, idet en anden fyr hamrede sin bajerflaske lige i globussen på hende, KA-BONK!

SÅ fik jeg fat i mobilos, og kort tid senere var uroerne på stedet.

Heldigvis lod det til, at pigen kendte gerningsmanden, så forhåbentlig venter der en dom.

Men for satan i helvedes dybeste afgrund!!! Hvad er det for nogle bøssoide kujoner, der går to imod en lille spinkel pige, og tilmed bruger flasker?? Tæsk skulle de ha´! AND THEN SOME!

Nå, men forhåbentlig venter der dem en dom. I det mindste ham, der slog med flasken.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Loggen har ligget brak et stykke tid, men heldigvis har jeg cyklet mere, end jeg har skrevet log. I sidste uge blev det kun til godt og vel 30 km, pga. min opgave, men i forrige blev det omkring 47 (3 træningsdage) . Mine håndvægte har jeg også fået brugt noget. Jeg var nede hos cykel-pusheren i går, for at kigge på cykeltøj. Der kommer nok et par nye sele-shorts og en svedabsorberende bluse på ønskesedlen til den snarlige højtid.

På lørdag er der julefrokost, og det er kun 15 meter fra, hvor jeg sidder og skriver dette, så man er fri for at spekulere på kørsel osv., når man skal hjem. SÅ er det bare :partytime2: og :4drunk: . Det skal nok blive grineren. Jeg har allerede været nede i Ghetto for at købe julebryg. Vil nemlig have Harboe, og ik det dyre kjøwenhawner-pis, der tilmed smager dårligere end de billige.

Nå, men inden da skal jeg have trænet en masse, så jeg kan feste igennem med god samvittighed. Jeg vender tilbawz med en status report, når jeg kommer hjem fra træning.

Hilsen fra Oksen.

Link to comment
Share on other sites

17,2 km blev det til. Det er så afgjort i den gode ende. Havde en smule bøvl pga. at remmene til fødderne er noget slidte, men det gik da. Når jeg engang selv skal købe bike, vil jeg stærkt overveje klik-pedaler.

På hjemvejen drønede jeg lige ind i tøfex og købte lidt mælk og frugt. Noget skal der jo til. Så nu står den på frokost, inden opgave-skrivningen igen kalder.

Zeeeeez!

Link to comment
Share on other sites

I dag cyklede jeg 15 km. Havde en allerhelvedes nat, pga., at jeg lå og spekulerede på min speciale-skrivning. But the show must go on!

Foreløbig total i denne uge: 32,2 km (to træningsdage). I morgen skal jeg have fys-behandling, og så snupper jeg nok lige 10-12 km igen. Kunne være rart at komme over de 50 i denne uge.

By the way: Tag og gå i bio og glo på A history of Violence. Den er feeeee´! Og så er den med vores kære landsmand Viggo Mortensen. Han hader i øvrigt George `Dubya´. Og det er der jo ik så meget at sige til!

Link to comment
Share on other sites

I dag cyklede jeg 15 km. Havde en allerhelvedes nat, pga., at jeg lå og spekulerede på min speciale-skrivning. But the show must go on!

Foreløbig total i denne uge: 32,2 km (to træningsdage). I morgen skal jeg have fys-behandling, og så snupper jeg nok lige 10-12 km igen. Kunne være rart at komme over de 50 i denne uge.

By the way: Tag og gå i bio og glo på A history of Violence. Den er feeeee´! Og så er den med vores kære landsmand Viggo Mortensen. Han hader i øvrigt George `Dubya´. Og det er der jo ik så meget at sige til!

Hej igen. Jeg fik ikke cyklet i går, da mit speciale stadig tager meget af min tid og energi. Men når jeg har skrevet det her, tager jeg afsted. Hvis jeg kan fa cyklet 13-15 km i dag, er det ok.

Skal jo oz være klar til festen i morgen. Det minder mig i øvrigt om, at jeg hellere få lægge brændevinen i fryseren med det samme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share