Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

Onsdag d. 25. oktober

Mavetræning - ca et kvarter - blandede gulvøvelser.

Overarb, træt i hovedet, hævet knæ efter mandagstræningen - øv, ikke motiveret til alm træning ...

- selvom det nok er skørt, så prøver hun :devil::bigsmile:

10 - min's dipschallenge :pumpin:

3x10 - 7x5 - 3x4 - 12x3 - 1x2 = 115

Juhuu - PR - :4thumbup: :4thumbup:

Desværre er der temmelig langt op til de 150 :tongue:

Ryg - Træk til hage 1x10x65, 3x6x70

Rygbøjninger i stativ 4x12xbw+10 kg

Sidebøjninger i stativ 3x20xbw

Nå, et super biograftilbud trak, afslapning var mere tiltrængt - så det blev ikke til mere træning denne dag.

:4boxing:

Tinapigen

Link to comment
Share on other sites

Som altid er du for vild tina. 4x16 chins er virkelig virkelig imponerende. :bowdown:

Hvis du ikke kan holde antal reps på det samme i hvert sæt igennem en 10-min challenge (pånær lige til sidst), så vil jeg foreslå at sætte antallet ned.

I dips kørte jeg sæt af 5 hele vejen og på en god dag er det vel under 20% af max. Jeg er overbevist om at færre reps pr sæt men flere sæt opbygger mindre træthed ift flere reps pr sæt men samme total.

Desværre er der temmelig langt op til de 150 :tongue:

Det hedder heldigvis :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 27. oktober

Pullups 15-11-11-11 - Ja, ønsket er selvfølgelig at kunne holde de 15, meen det må vist vente noget endnu :nonono:

Cykling 21 km

Lørdag d. 28. oktober

BJJ Idag stod den på to timers rul :biggrin: Det er så skægt!

Det var temmelig hårdt (moser jo lidt hårdere på og kommer til at bruge flere kræfter end nødvendigt - da det mest er det, man har at gøre godt med indtil teknikken bliver lidt bedre... :blush: Dertil er det ikke lutter spirrevipper jeg får prøvet at tumle rundt med :tongue: men så meget desto bedre træning :bigsmile:

Teknisk har det også været rigtig super :smile: Fik lært adskillige nye detaljer samt fik indøvet nogle kendte teknikker lidt mere, så de forhåbentligt kan huskes og bruges fremover. Tak for hjælpen alle!

Og så er det jo dejligt, når det lykkes at få et par submissions til at virke med modstand :devil::tongue:

Det blev bare til to sæt dips efter træning: 20-15

(Cykling 16 km)

:4boxing: Tinapigen

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 29. oktober

:biggrin::biggrin::biggrin: Har været ude at RO kajak idag - og det var bare skønt, selvom det var en bette tur på 5 km i roligt tempo. Vejret var klaret op her til aften, så det var smukt og friskt i de søde efterårsbølger!

Herefter stod den på lidt styrketræning i kajakklubben - selvom der var lidt fyldt af ungdomsroerne, der idag lavede max-test - rimelig imponerende resultater af de unge, stærke mennesker :4thumbup:

Kunne ikke lade være med lige at prøve en 10-min's-challenge i chins - selvom jeg nærmest gik død og fortrød under halvvejs i forløbet, og tænkte at jeg nok skulle have ventet alligevel :nonono:

Grrrrrhh.... Det gik jo egentlig udmærket i forhold til sidst - men hun ville så gerne have kunnet ta' bare sølle 4 mere... :crybaby:

Nå, det var god træning og stadig fremskridt, det blev til

8x5-3x4-11x3-3x2-2x1 = 93 :4thumbup: Det var godt gået! Må huske at rose mig selv en gang imellem :tongue:

10 min mavetræning, mens der ventes på ledigt udstyr og kommer lidt blod til musklerne igen :smile:

Bænkpres 1x10x30

1x8x50

1x8x55

2x5x60 samt en ekstra m hjælp på begge sæt.

Biceps curl 1x5x13,5

3x10x11

Reverse curls 3x10x18

(Cykling 8 km)

:4boxing: Tinapigen

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 30. oktober

BJJ En times intro. Fin time, hvor vi mest øvede escapes fra sidemount. Desværre brokkede min højre skulder sig en lille smule under en af øvelserne i slutningen af timen, så besluttede "at være fornuftig" og droppe dips og videre BJJ-træning denne aften - desværre :dry:

Vi lytter lige til kroppen, håber det bare er pjat og vender meget snart stærkt tilbage :superman:

(Cykling 18 km)

:4boxing: Tinapigen

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 3. november

Det er jo snart en fornøjelse at lave chins :pumpin::cooldance::bigsmile:

Denne morgens udfoldelser blev til

Chins 20 - 17 - 17

Og det til trods form en ikke opmuntrende morgenvægt på godt 62 kg...

Selvfølgelig var det med en lidt længere hvilepause mellem sættene

- skulle hilse og sige at de sidste gentagelser var pænt hårde :blink:

:4boxing:

Tinapigen

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 4. november

Kajak: :bigsmile:

Ude at ro en morgentur i énerkajak.

Kalveboderne rundt, 7 km - tid ca 50 min. Nogen vind, så der var god balanceøvelse i sidebølger langs hele Amagersiden.

Dejlig naturoplevelse, hvor man bare er helt sin egen blandt store flokke af blishøns, diverse andefugle og svaner, der flyder rundt og dækker vandet som store sorte tæpper med hvide totter, mens solen smiler ned til én :smile::smile:

Var ellers på vej til 2 timers BJJ, men uheldige omstændigheder gjorde, at jeg blev forhindret i at nå frem - øv og grrr... :sneaky2:

Fik til gengældt hygget mig gevaldigt og danset det meste af aftenen/natten :beerchug: :4band: :cheer::banana:

Cykling ca 30 km

:cooldance:

Tinapigen

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 5. november

Det lykkedes at komme frem til Vestbadet og træne med en veninde på trods af nattens strabadser :blink:n :devil: . Meen, må indrømme at energien ikke var helt i top, så træningsintensiteten var på et lidt lavere nivaeu :tongue:

Bænkpres: 1x10x30 - 1x10x50 - 3x8x55

Pull-Ups: 12 -10 - 10

Dumbbell curls: 4x6x12

One-arm dumbbell rows: 2x10x20

Scott curls: 1x6xstang + 2x5 kg+ 2x2,5 kg

2x8xstang + 2x5 kg + 2x1 kg

Back extensions: 3x12xbw + 10 kg

Lateral extensions: 3x20xbw

Svømning:

1000 m - primært crawlarme.

Knæet desværre igen hævet og generet, så valgte at skåne benet - :dry: plejer ellers ikke at have problemer med at svømme crawlben. Desværre var der ikke meget låneudstyr, så har nok set temmelig skæg ud, da jeg måtte svømme med en plade mellem benene... :laugh:

Cykling 18 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 10. november

Der har desværre været alt for lidt tid til træning på det sidste og mit lidt for travle liv fortsætter desværre lidt endnu, men nåede lynhurtigt et par sæt pull-ups til morgen. Vil jo gerne holde i det mindste bare chins og pulls ved lige ... :blink:

Go´weekend til alle, der evt. måtte følge med :bigsmile:

Pull-Ups: 17 - 12 - 12

:4boxing: Tinapigen

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 11. november

Styrketræning :superman:

Har været i Århus på kursus, hvor det rent faktisk lykkedes mig at få samlet energi til at stå tidligt op og få trænet på trods af :beerchug::banana: :4band: om aftenen/natten og et stramt fagligt program hele lørdagen. Søvn er jo alligevel vildt overvurderet :tongue:

Var blevet informeret om, at der lå et træningscenter meget tæt på og besluttede at investere i lidt træning af og velvære til mit kære, forsømte corpus :pumpin: Havde egentligt først regnet med kun at have 45 min pga åbningstidspunktet, men endte med at forlænge træningen sammen med en kollega... :4whistling: :smile:

Opvarmning: 1 km i romaskine - knap 5 min

Military Press: 2x10x23,5 - 1x8x23,5

Upright Rowing: 3x12x23,5

Lateral Raises: 1x6x7 - 3x7x6 Føltes tungt idag - men også længe siden siden sidst. Udgangsposition fra siden af kroppen, da det føltes hårdest denne dag.

Dumbbell Curls: 2x10x12 - 2x8x12

Reverse Curls: 4x8x18 Tror jeg nok det var... Ville egentlig have lavet Scott curls først - men det var en latterlig stang de havde, der knækkede helt forkert.

Chin-Ups: 3x12xbw - 2x9xbw

- Fingrene ville bare ikke holde fast denne dag. De tillod sig at overtage komandoen helt af sig selv, så de løsnede sig og gled på trods af besked højere oppe fra om at stramme grebet... :w00t::4whip: Men ellers godt tilfreds alligevel :tongue:

Barbell Triceps Extensions: 1x20x13,5 - 16 kg: 10 - 12 - 10

BP: 1x8x45 Troede det egentlig bare skulle være et opvarmningssæt, og der skulle lidt mere vægt på, men nej - ikke på dette tidspunkt i træningen.

2x10x45 Hjælp på de 2-4 sidste. Føltes godt nok tungt :tongue:

One-arm DB Triceps Extensions: 4x8x6 Dejlig behagelig øvelse :smile:

Reverse Wrist Curls: 1x20x8,5 - 3x8x11

Alt i alt en dejlig træning :bigsmile::bigsmile:

Så, nu er det nemmere at sidde stille og koncentrere sig igen :bigsmile:

:4boxing: Tinapigen

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 14. november

CHIN-UPS

Chins: BW + 20 kg

1x6 :4thumbup:

1x5

1x4

1x4

1x4

Pull-Ups: BW + 20 kg

1x2

Tænkte for sjov - nu prøver vi et enkelt sæt med 20 kg (udført med rygsæk med diverse håndvægte) inden vi skærer ned...- og hvilken herlig opdagelse - synes selv det gik temmelig godt, så valgte at fortsætte og se hvor mange det kunne blive til :bigsmile::bigsmile::blush:

Glade hilsner fra

:4boxing: Tinapigen

Styrketræning i kajakklubben

Kunne lige nå at træne en god times tid i kajakklubben, hvilket blev til følgende:

10 min blandede maveøvelser

Knæbøjninger: 3x50

- Har besluttet at prøve at tage mig sammen til at få lidt gang i benene igen - må lige lægge mærke til, hvad de kan tåle - h.knæ har stadig tendens til at hæve i ny og næ - men skal have vurderet det nærmere den 23., så må vi se hvad dommen bliver.

BP: 1x10x30

1x10x50

1x6x60

1x2x65 + en med hjælp. PR :4thumbup:

1x4x60 Så var der ikke flere til at hjælpe :nonono:

1x8x50

Dips: 20 - 12 Kunne godt mærke der ikke var mange reps tilbage i armene, så det skøre menneske her valgte at tage lidt ekstra kg på i stedet :tongue:

Dips+10 kg: 3x8

Fransk pres (m/ H-stang):

stang + 12,5 kg: 1x20

stang + 15 kg: 2x10

Små et-bensknæbøjninger på blødt underlag: 3x30 på hvert ben

Back extensions: 1x15xbw+10 kg

3x12xbw+10 kg

Lateral extensions: 3x20

Cykling ca 12 km.

:devil: Tinapigen

P.s. Har planer om snart at formulere nogle konkrete mål med min træning :laugh:

Og kommentarer (også kritiske) og forslag er selvfølgelig hjerteligt velkomne!

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 17. november

Styrketræning i kajakklubben

MOL's 10-min's CHIN-UP challenge

13x5

3x4

2x3

8x2

= 99 :4thumbup: :bigsmile::laugh::devil:

Ville SÅ gerne ha' kunne tage én mere (100 er sådant et dejligt rundt tal :tongue: ), men stadig en forbedring, så jeg er glad :bigsmile::bigsmile::bigsmile:

One arm DB-rows: 3x8x21 kombineret med

knæbøjninger: 3x50

Bagskulder (-liggende på bænk): 4x10x5 kombineret med

Små et-bens knæbøjninger: 3x30

DB Curls: 4x10x11

Reverse Curls: 1x12x18

1x7x20,5

1x5x20,5

1x6x20,5

Dødløft singles: 1x10x30 Er blot ved at øve teknikken :innocent:

Dips: 2x10xbw + 10 kg

1x8xbw + 10 kg

Cykling 12 km

Det blev dagens træning - har været megatræt, så er pænt tilfreds og overrasket over chin-ups'ne gik så godt alligevel :blink:

:4boxing: Tinapigen

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan her afsløre tinapigens hemmelighed :w00t::w00t::w00t:

Forklaringen på tinapigens utrolige styrke skal findes i at hun tidligere i sin træningskarriere har trænet kropshævninger på jupiter, hvor tyngdekraften jo er mange gange højere end på jorden. Deroppe kunne hun kun tage 2, men den styrke bliver til mange gentagelser her i jordens relativt lille tyngdefelt.

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 18. november

BJJ: Ca 2,5 times træning (m. sortbælte Eric fra U.S.A. som træner...) Nice træning! - Et par velfortjente bælter blev også uddelegeret idag. Stort tillykke!

BP:

:pumpin:

1x12x40

1x10x50

1x6x60

1x1x70 PR Juhuu - et ønskemål er nået! :smile::smile::smile:

1x6x60

1x6x60

Cykling 14 km

:4boxing: :cheer: Tinapigen

Link to comment
Share on other sites

:dry: Jeg bryder mig jo ellers ikke meget om at blive vippet ned ad listen. Men siden det nu er dig: :4thumbup:

Intet mindre end fantastisk stykke chinarbejde - sturh sturh respekt herfra.

Umiddelbart ville jeg jo gerne nå de magiske 100 FØR dig :tongue: men er slet ikke sporet ind på den slags arbejde i øjeblikket så vil ikke engang forsøge. Jeg har også en fæl fornemmelse af at når jeg engang kommer ind i kampen igen (det håber jeg jo) så er du over de 100.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 19. november

Pull-Ups:

1x1x17

1x1x14

1x1x14

1x1x14

Chin-Ups:

1x1x17 ups- skulle have været Pull-Ups, men koncentrationen var

åbenbart et andet sted, så kroppen overtog magten (kroppen kan

bedst lide Chin-Ups :tongue: )

1x1x11

Kan ellers godt mærke, at hun har været ude i nogle nye yderpositioner for nakke og ryg igår... :gal:

Link to comment
Share on other sites

:dry:

Umiddelbart ville jeg jo gerne nå de magiske 100 FØR dig :tongue: men er slet ikke sporet ind på den slags arbejde i øjeblikket så vil ikke engang forsøge. Jeg har også en fæl fornemmelse af at når jeg engang kommer ind i kampen igen (det håber jeg jo) så er du over de 100.

Hey Gregers.

Ja, det er jo (næsten :tongue: ) med tårer i øjnene, jeg måtte "vippe dig af pinden" :bigsmile: . Det skal nu ikke forhindre dig i at forsøge - kom du bare i igen!!

Der skal være nogen at kæmpe imod (=dig :tongue: ) (og jeg prøver at se bort fra, at du er tungere - hvilket jo er helt ensbetydende med større, stærkere muskler, der gør kropsvægtbaserede øvelser meget lettere :w00t: )

Der er jo endnu temmelig langt til topplaceringen :crazy::bowdown:, så lad os "kæmpe lidt sammen" her omkring de magiske 100?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan her afsløre tinapigens hemmelighed :w00t::w00t::w00t:

Forklaringen på tinapigens utrolige styrke skal findes i at hun tidligere i sin træningskarriere har trænet kropshævninger på jupiter, hvor tyngdekraften jo er mange gange højere end på jorden. Deroppe kunne hun kun tage 2, men den styrke bliver til mange gentagelser her i jordens relativt lille tyngdefelt.

:tongue:

:w00t::w00t::w00t:

Det er ikke pænt at afsløre andres træningshemmeligheder :tongue:

Men, det er tydeligt at du personligt har spottet mig deroppe, mens du selv trænede pistols :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share