Ibzor's Log


IbZor
 Share

Recommended Posts

Igår Krav maga

Rigtig led opvarmning/styrke:

4 runder af:

1min ankels to elbows

1min bombers

1min curls

1min air squats

1min planke

Shit den var hård!

Derefter slå og spark teknikker, og den sidste halve times tid stod på boksning mod hinanden med handsker, 50% kraft. Rigtig fedt.

Idag:

5.5 km løb på 29:20

Jeg synes egentlig jeg lagde fint ud, men tempoet var lidt lavt, så bestemt ikke en tid jeg var tilfreds med. Løb på ca. 85%

Derefter

5 runder af:

5 5 4 3 4 Pull ups (Strict)

10 8 8 5 5 Dips (full range of motion)

10 9 7 8 6 Push ups (perfect form)

Så første runde: 5 pull ups, 10 dips, 10 push ups.

Og så er jeg også godt banket.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 257
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dagens træning:

Warm up:

5 Rounds:

2x DOT Drill

30/5/30 Sean Special

1/2 HAM – Hip Mobility Drill

Training:

6 Rounds

Run 400m

50x Step Ups @ 9kg

Super god træning, det kunne sgu godt mærkes til sidst. Første runde tog ca. 1:45 for løb og ca det samme for 50 step ups, efter et par omgange var jeg helt oppe på 2:10 på løb og step ups.

Næste smider jeg nok lidt mere i rygsækken.

Og så skal jeg have lavet en sandsæk som jeg kan lege lidt rundt med. regner med at købe en herfra og så få den til at veje de ca. 40 kg. Men skal lige være sikker på at jeg ikke kan finde en på kasernen et sted først. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Siden sidste træningspas, har den stået på have arbejde :bigsmile: og så grease the groove på pull ups, ca 25 stykker om dagen.

Idag blev det så til 5km løb på 25:43, 45 sek bedre end sidste gang, men jeg skal ned på 22 før jeg begynder at blive tilfreds. Skal nok begynde at give den lidt mere gas fra starten, og så holde tempoet hele vejen igennem.

Link to comment
Share on other sites

Igår var til påskefrokosten hele dagen, og kom slet ikke hjem som jeg havde planlagt så ingen træning.

Idag var jeg så igen i haven hele dagen, hvor jeg kløvede træ i massevis og kunne gå amok med en motorsav, og blandet med pull ups hen af dagen, 30 indtil videre. Regner med jeg når op på 50 inden jeg smutter i seng.

Og så lige en god artikel fra Pioneren om Ingeniørerne på Hold 9: http://viewer.zmags.com/publication/851da33c#/851da33c/1

Edited by IbZor
Link to comment
Share on other sites

Warm up:

5 Rounds

3x DOT Drill

60 Second Ab Bridge Complex

1/2 HAM Hip Mobility Drill

Training:

(1) 2 Rounds

Run 800m

200x Step ups @ 10kg

Tiderne var:

800m 3:45

200 step ups 10:00

800m 04:15

100 step ups 8min

Anden runde blev dog til 100 step-ups i stedet da jeg var ret presset på tiden, men for satan de er nederen, og efter de første 200 var jeg godt brændt.

Edited by IbZor
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning skulle egentlig have været en march, men nåede ikke forbi kasernen efter mine stumper, så det må blive en af de kommende dage.

Det kunne især godt mærkes, da jeg var rimelig brændt af i læggene fra igår efter de step ups, og interval løb.

Men stadig en god omgang:

Warm up:

3 Rounds

20x Squats

5x Scotty Bob @ 14kg

Training:

(1)

4 Rounds

300m Sprint every 2.5 minutes

25 m sprint frem og tilbage, indtil jeg havde løbet 300m, og så pause indtil de 2.30 min var gået.

hurtigste tid var ca 1.20, og langsomste 1.40 på 300m

(2)

3 Rounds

1/4 Calf Tabata

HUG – Hip Mobility Drill

Edited by IbZor
Link to comment
Share on other sites

Spændende log. Jeg følger med :smile:.

Har du været sydpå?

Nej, ikke endnu, er igang med HRU'en nu til ISAF 11, altså Feb. 2011, som PanserIG. Så der er lidt tid endnu, men god tid til at komme i en habil form.

Hvad med dig selv?

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Havde lige en 45minutters tid om morgen, til lidt kort fut:

Pull up

1 x 5

1 x 5

1 x 5

1 x 4

1 x 3

TGU

2 x 2 11kg

3 x 2 13.5kg

Planken

3 x 1 min 8kg

Dips

3 x 8

Idag

Gik en tur med kampvest, fragvest og rygsæk(fik ikke lige vejet den, men skyder på de omkring 15kg).

6.262 km på 1.11.

Kanont vejr at gå med rygsæk, det var en stille og rolig tur, hvor jeg egentlig bare nød vejret med ipoden i ørerene.

Og så stod den igen på lidt havearbejde, 1 times tid hvor jeg huggede træ med øksen.

Det er MAN! at kløve træ!

Link to comment
Share on other sites

Idag

Gik en tur med kampvest, fragvest og rygsæk(fik ikke lige vejet den, men skyder på de omkring 15kg).

6.262 km på 1.11.

Kanont vejr at gå med rygsæk, det var en stille og rolig tur, hvor jeg egentlig bare nød vejret med ipoden i ørerene.

Og så stod den igen på lidt havearbejde, 1 times tid hvor jeg huggede træ med øksen.

Det er MAN! at kløve træ!

Hvordan forener du kampvest, fragvest og rygsæk (går ud fra at det er hærens udleveret)?

Personligt har jeg aldig kunne få det til at funke 100%

I AGREE: træ hugning er MAN,MAN,MAN! :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan forener du kampvest, fragvest og rygsæk (går ud fra at det er hærens udleveret)?

Personligt har jeg aldig kunne få det til at funke 100%

I AGREE: træ hugning er MAN,MAN,MAN! :4flex:

Jamen det var faktisk første gang i lang tid at jeg har brugt kampvesten sammen med min rygsæk(fragvest har jeg jo altid på) og det fungerede okay, bæltet fra rygsækken blev spændt helt ind til livet, og ikke ind på fragvesten, da fragvestens plade sidder højt, men den sad ikke fuldstændig optimalt på mig. Skulder stroppene sidder ret langt ude i siderne, i stedet for at gå ned over kampvesten, hvilket godt kan gøre det en smule ubehageligt.

Men det er lidt forskelligt om jeg bruger basis eller kampvesten, når man får cbrn tasken og spaden af, ja så sidder det en helt del bedre, men skulderstroppene er skide trælse. Men har ikke prøvet at gå med rygsækken med basis uden spaden og cbrn masken, det bliver nok næste gang.

Det ender jo nok ud i at jeg køber et chest rig og et molle bælte inden jeg skal ned i varmen, ligesom stortset alle andre :smile:

Link to comment
Share on other sites

Igår stod den på lidt krav maga, opvarmning med nogle forskellige stationer, pushups, mavebøjninger, squats, rep pull ups, og derefter lidt boksning mod hinanden og resten af tiden stod på teknik i kvælning.

Dagens træning:

Fik sgu lige en times tid til træningen fra morgenstunden af i arbejdstiden.

Dødløft

1 x 8 40kg

1 x 6 60

1 x 6 80

1 x 5 100 (gik efter 8, men mit greb var sgu ikke stærkt nok)

1 x 2 100

1 x 2 100

Pull ups

4 x 4

Dips

3 x 8

3 x 8 8kg

Lunges

3 x 10 40kg

Og så burde jeg egentlig tage ud og løbe, men har slået min fod, går udfra det var fra Krav Maga, så går og små halter. Så jeg hviler lige idag, og så tager jeg nok en tur i morgen.

Jeg prøver lige at peppe loggen op med lidt farver, og billeder den er lidt små kedelig at se på. :smile:

a4222185003.jpg

Link to comment
Share on other sites

Blev kun lige til 12 min løb, nåede 2600m, hvilket jeg ikke er super tilfreds med, selvom distancen er opmålt i by og nok ikke er så præcis, er det stadig ikke helt optimalt. Kan være jeg bør lave en ordentlig opvarmning inden jeg tager en løbe tur.

Ellers stod den på afsøgning med minesøger efter IED hele dagen, i den dejlige natur, og med en tung rygsæk på. Så det kunne sagtens mærkes, men fed dag!

nothingeasy1.jpg

Uhh, han hygger sig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har haft en lidt travl uge, så det er ikke blevet til så meget træning siden sidst.

Dagens træning:

Planken 1:30 15kg

Sidebro H/V 1:30

Min rygbro er ret dårlig, da jeg har svært ved at få hoften i vejret. Så prøver hvor jeg har begge fødder i gulvet.

Danish military speed test:

57 runder

To runder for lidt til at få en 3er, så jeg skal lige ha uppet mig lidt.

Men første gang jeg fik den prøvet, og rigtig fed form for interval træning.

Lige et billede fra sidste uge, indtrængning i hus med dør sprænging, ikke så god kvalitet, men det kommer nok lige senere. Sammen med lidt andre, en hel dag med at sprænge IED'er og granater i luften = :4thumbup:

indtrngningihus.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mandag:

400 m løb 1:39

1min pause

400 m løb 1:30

1min pause

400 m løb 1:38

1min pause

400 m løb 1:38

Og så skulle der ha været to runder mere, men for satan jeg fik ondt i maven, lyder som en tøs, men ved ikke hvad der skete. Så det blev sgu ikke til mere.

Ellers var der vidst lige et par push ups, og pull ups hen af dagen.

Tirsdag:

10 min Sandbag getup med 33kg

efter fulgt af :

10 runder Mini leg blasters

10x air squats +

10x in-place lunges (5x each leg) +

10x jumping lunges (5x each leg) +

5x squat jumps

20 finne slag

Det skulle have været ankels to bar, men min pull up bar passer kun ned i kælderen så det var lidt bøvlet at skulle derned hver gang.

Fedt at jeg endelig fik taget mig sammen til at prøve min sandsæk, er virkelig overrasket over at 33kg kan føles så hårdt.

Og de legblasters er bare alt for onde.

Edited by IbZor
Link to comment
Share on other sites

Onsdag:

5.3 km o-løb svær, jeg tror måske den sneg sig op på de 6km, det var sgu ikke det bedste vej valg. Men fedt at komme igang igen med o-løb det har sgu været længe siden. Selvom tiden ikke var særlig god, var det stadig en ok tur, men kan godt mærke jeg lige skal op i gear igen.

1T 11 min

Dagens træning:

Havde lige hurtig en halv time på jobbet, så det blev da til lidt:

Dødløft

5 x 50

6 x 60

6 x 80

8 x 100 Yes, så fik jeg den endelig!

Lunges

1 x 20 40kg

Efter de legblasters og o-løb fra igår var mine ben fuldstændig brændt af, så jeg stoppede efter det ene sæt.

Pull up

1 x 6 8.5 kg

1 x 3 8.5

1 x 3 8.5

1 x 5

Mine pull ups er blevet bedre, og den var kun lige på nippet at jeg nåede de 6 reps. Men ellers fint.

Dips.

1 x 10

1 x 10

Hurtig fin træning, overvejer at tage et hurtigt pas senere, men kan godt være benene lige skal hvile en smule, så jeg kan få løbet i morgen.

Og mens vi venter på den:

GV M/10

gvm10.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg er et skod til at få opdatere loggen, men må lige hive op i mig selv:

Mandag:

Tog lidt Fut med drengene, og da jeg stod og kontrollede under dele af det nåede jeg ikke så meget som dem, men det blev da til:

4 Rounds

400m løb

50 step ups 20kg

Aften:

Push ups:

22

30

20

20

28

Torsdag:

Dødløft

1 x 6 60

1 x 5 80

1 x 5 100

1 x 1 110 PR

1 x 1 115 PR

1 x 1 120 PR

1 x ½ 125

Det er satme lang tid siden jeg har testet min dødløft, og der var den lige omkring 1 x 100kg, så 1 x 120kg er jeg super glad for! 125, var der dog næsten.

Lunges:

1 x 40 40kg

1 x 20 40kg

Pull ups

2 x 5

2 x 4

1 x 3

1 x 2

1 x 2

1 x 1

Dips

1 x 10 10kg

1 x 8 10kg

Planken

2 x 1min 15kg

Jeg gik efter 2min, men efter 1min var jeg godt nok kvæstet, så lidt fesent.

Men ellers fin omgang træning.

Edited by IbZor
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sidste uge var jeg i skydelejr, så har ikke lige fået opdateret loggen, og den stod på alt muligt blandet træning hen af ugen som jeg ikke kan huske.

Idag

Danish military speed test

60 runder, 3 runder mere end sidst, så det er jo perfekt, og ligger nu på en 3'er på skalaen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har haft ikke haft det store tid til at opdatere loggen, og får hellere ikke lige så meget tid til det den næste uges tid pga. arbejde og ferie, men træningen fortsætter.

Har mest kørt lidt tabata burpees, og lidt blandet kropsvægts øvelser.

Igår:

TGU

Opvarmning

1 x 3 11.5

1 x 3 13.5

Dødløft

1 x 6 60kg

1 x 5 80

1 x 5 100

1 x 3 110

1 x 2 110

1 x 3 110

1 x 2 110

Lunges

1 x 40 40kg

Pull ups

1 x 6

1 x 4

1 x 3

1 x 2

1 x 3

1 x 2

Dips

2 x 10 10 kg

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan det være at du først kan bliver udsendt i 2011? :blink:

HRU tager 8 måneder, og så bliver man udsendt, men som PNIG har vi yderlige 6 måneders træning ved stående styrke. Så i alt 14 måneders uddannelse, og 6 måneders udsendelse, så det tager lidt tid:)

Nå men, har lige været på lidt ferie, og der var der også lige en smule tid til lidt træning i det noget usle kondirum, men fik trænet fredag og søndag.

jeg blandede det lidt de to dag, men så ca sådan her ud:

5 runder

20push ups

20squats

1min planken

10 thrusters

6 pull ups

20 sit ups

Tirsdagens træning:

TGU

2 x 13

2 x 16

Kørte efterfølgende lidt teknik på complexes og frivend, kan stadig mærke en lille smule i mit håndled, så jeg tager den meeeget stille og rolig.

2-4-6-8-6-4-2

pull ups

sit ups

dips

Squats

1 x 6 20

1 x 5 60

3 x 4 70

Dagens træning

Warm up:

20-15-10-5

Goblet squats 14kg

push ups

Training:

6 runder af:

400m

5 x clean and squat med 33kg sandsæk

30 sec walk ups

ca: 32min

Damn den var en dræber, især de sand bag clean and squats.

Edited by IbZor
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har haft en lidt travl tid, både på arbejdet og civilt, så opdateringen har ikke lige gået som planlagt. Men lige en hurtig opdatering over de sidste par dage.

Mandag:

Funktionsrelateret prøve

15km march

slæbe bære

forhindringsbane

2 x 500 m løb med 2 x 5 skydninger imellem.

Alt sammen i ført Skyt.

Bestod prøven, havde ikke rigtigt fået trænet mig op til nogle af tingene, så jeg tog den stille og rolig i de fleste ting.

Tirsdag: 4km løb

Onsdag ca 6km o-løb.

I næste uge står den på døds pres øvelse, så det skal nok blive kanont:)

Når den slutter er der 3 ugers sommerferie, og det betyder forhåbentlig 3 ugers effektiv træning.

Edited by IbZor
Link to comment
Share on other sites

Warm up: 4 Rounds

Barbell Complex 40kg

6x Push ups

HUG - Hip Mobility Drill

1 runde med complex så således ud: 6 dødløft, 6 BOR, 6 power cleans, 6 push press.

(1) Work up to 1RM Front Squat

Første gang jeg egentlig prøvede at front squatte, og nåede en maks på 65kg, 70kg missede jeg.

(2) 12 Rounds

3x Squat Clean 40( de første 5, der efter 50kg de resterende 7)

5x Bench Press 60kg

Rigtig god omgang træning.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så stod den på en uges pres tur i sidste uge, og har nu fået 3 ugers ferie, så det er kanont, og har dermed masser af tid til træning.

Har på en eller anden måde fucket mit håndled op, så jeg har lidt smerter i den, men prøver at ignorer det, da jeg nu endelig har tiden til at træne.

Fik lige mine kettlebells ind for et par dage siden fra kettlebellshop.dk, 1 på 16kg og 1 på 24kg, så de skulle lige testes i dag. Også første gang at jeg har leget med KB så det var teknik træning.

skulle egentlig bare lige teknik træne lidt, men lagde lidt ekstra ind for sjovs skyld.

5 runder:

20 Kb swings 16 kg

6 spurt

1min planken

Lidt teknik træning med TGU

16kg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share