Squat sko


olesen82
 Share

Recommended Posts

hej

skal til at have nye sko til træning da mine udslidte løbesko ikke duer mere. i hgvert fald ikke til squat ( de har sgu aldrig været gode.)

og så var det jeg så nogle nede i det lokale center der havde købt squat sko , og som var rigtig glade for dem, så det er da sådan et par jeg må have, eller HVAD???

er der nogen ulemper ved dem, og har jeg brug for dem ( træner squat 2 gange ugentligt, og har rimelig høje ambitioner omkring det:) !!!

hvor kan man købe og hvad skal man købe???

er der forskel på squatsko eller er de principelt ens???

på forhånd tak

morten

hvis der tilfældigvis er nogen der har et par i 41-42 liggende de vil af med er jeg meget interesseret

Edited by olesen82
Link to comment
Share on other sites

hej

skal til at have nye sko til træning da mine udslidte løbesko ikke duer mere. i hgvert fald ikke til squat ( de har sgu aldrig været gode.)

og så var det jeg så nogle nede i det lokale center der havde købt squat sko , og som var rigtig glade for dem, så det er da sådan et par jeg må have, eller HVAD???

er der nogen ulemper ved dem, og har jeg brug for dem ( træner squat 2 gange ugentligt, og har rimelig høje ambitioner omkring det:) !!!

hvor kan man købe og hvad skal man købe???

er der forskel på squatsko eller er de principelt ens???

på forhånd tak

morten

hvis der tilfældigvis er nogen der har et par i 41-42 liggende de vil af med er jeg meget interesseret

Du behøver ikke squatsko. Du skal bare have et par sko med solid sål, dvs ingen air, gel og lignende. Hvor meget hælen skal være løftet, er et spørgsmål om personlig preference. Handball special skulle være ganske fin til formålet og er en del billigere end en squatsko. Selv bruger jeg nogle brydestøvler, der er helt flade i sålen, da en høj hæl ikke fungerer for mig osv. Så ingen grund til at bruge omkring de 1500 på squatsko, når det kan klares med nogle langt billigere håndboldsko. Det vigtigste er bare at hælen ikke giver ret meget efter under pres.

Link to comment
Share on other sites

Du behøver ikke squatsko. Du skal bare have et par sko med solid sål, dvs ingen air, gel og lignende. Hvor meget hælen skal være løftet, er et spørgsmål om personlig preference. Handball special skulle være ganske fin til formålet og er en del billigere end en squatsko. Selv bruger jeg nogle brydestøvler, der er helt flade i sålen, da en høj hæl ikke fungerer for mig osv. Så ingen grund til at bruge omkring de 1500 på squatsko, når det kan klares med nogle langt billigere håndboldsko. Det vigtigste er bare at hælen ikke giver ret meget efter under pres.

Jep.. Jeg squatter også med mine handbal spezial addidas sko.. Og der er sku rigtigt nice.. Så få dig sådan et par.. Tror de fåes i bilka til 300 kr..

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan heller ikke anbefale squat sko (går ud fra at du mener vægtløftersko?), medmindre du har planer om at dyrke vægtløftning, for så er de stort set et must.. vægtløftersko er nemlig ret uegnede til dødløft bl.a., plus de er forholdsvis dyre. Så hellere finde nogle arbejdsstøvler eller nogle af adidas' sko.. handball special har jeg aldrig brudt mig om at squatte i. men andre har kørt med dem ofte, ved jeg..

og ingen grund til at squatte i bare fødder... det er langt fra optimalt!!

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

* Handbal spezial addidas sko givetvis en OK sko men en sko rettet mod tøzer med smal fod og ingen vrist :wink:

* squat/VL sko deformerer ikke - selv efter mange træningspas, der findes ikke en hårdere sål/sko. Bruges af mange proffer.

* Adidas Superstar (oldschool klasikeren der blev benyttet af RUN DMC/rappere). God at squatte i hvis du ikke har behov for "hæl". God holdbarhed på sko dog ikke så god som VL sko.

* Bare fødder/strømpesokker og bade-sandaler er for amatører der vil stå ustabilt.

Så ingen grund til at bruge omkring de 1500 på squatsko
800 KR
vægtløftersko er nemlig ret uegnede til dødløft
Op i numsen med at dødløfte. Det er kedeligt :wink: Nu kan et par dødløft slippers vel heller ikke koste alverden? Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

hej

tak for svarene

tror ikke jeg vil skifte til stykeløft,. men vil da gerne have et par sko der er gode at suatte i. hvis en squat sko "kun" koster 800 kr er det måske værd at overveje. var nede i den lokale intersport, hvor handball spezial kostede 5000 kr. det er jo næsten lige i overkanten. men hvis jeg kan finde dem til 300 kr tror jeg da jeg prøver det i første omgang.

nogle fa jer seagde at de ikke holder så lang tid!! er det 2 mdr? 1/2 år eller hvad?? squatter gennemsnitlig 2 gange i ugen.

var forrresten nede i en fitnes shop i flensborg i går. De havde sgu heller ingen squatsko!! Surt, men alternativet ville være at bestille dem fra den tjekkiske hjemmeside, selvom jeg er lidt nervøs ang. forsendelse, betaling osv.

Nogle der har gode/dårlige erfaringer med den hjemmeside???

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne også godt tænke mig, at vide hvorfor man ikke kan squatte i sokker.

Jeg squatter selv kun i gymnastiksko(sådan nogle ballet agtige nogen, hvilket har gjordt mig ret kendt i centeret :blush: ).

Synes selv man kan stå rimelig stabil( om man står på en stabil sål, eller et stabil gulv).

Ødelægger det fødderne

Link to comment
Share on other sites

synes jeg har læst et sted at det KAN ødelægge/skade svajen i foden!!

men det kommer sikkert også an på mange andre ting( hvor tungt man kører, hvilket underlag osv. )

hæng mig ikke op på noget, er ikke sikker

har selv squattet lidt med sokker, og det var i hvert fald bedre end at bruge løbesko, men er da ikke i tvivl om at squatsko vil være det bedste for langt de fleste der kører squat regelmæssigt..

Link to comment
Share on other sites

synes jeg har læst et sted at det KAN ødelægge/skade svajen i foden!!

men det kommer sikkert også an på mange andre ting( hvor tungt man kører, hvilket underlag osv. )

hæng mig ikke op på noget, er ikke sikker

har selv squattet lidt med sokker, og det var i hvert fald bedre end at bruge løbesko, men er da ikke i tvivl om at squatsko vil være det bedste for langt de fleste der kører squat regelmæssigt..

kan bare ikke helt forstå, hvorfor svajen i foden, ikke bliver ødelagt i et par sko. Hvis det også er en hård sål, vil det jo også blive presset der

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share