Hårde lægge og kolde fødder


Motorsav
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har i mange år haft problemer med at løbe lange distancer pga. mine lægge bliver stenhårde. Problemet er nok at jeg har dårlig boldcirkulation i mine underben. Når jeg løber 10 km. så ender det med at mine føder sover/følelsesløse men det er jo klart hvis blodet ikke kommer ned til min fødder og tær under løb. Jeg kan derefter stoppe op og holde en lille pause på 1 min. hvor jeg kan mærke der kommer liv i mine fødder igen. Jeg kan derefter løbe videre i et stykke tid uden ubehag. Jeg lider også tit af kolde fødder, hvilket også kan tyde på dårligt blodcirkulation.

Det skal siges at jeg løber med nye løbesko og speciellavet indlæg.

Jeg er begyndt at træne meget ben, hvilket har hjulpet en smule men slet ikke nok.

Nogen herinde, som kender til samme problematik og evt. et godt råd?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg har i mange år haft problemer med at løbe lange distancer pga. mine lægge bliver stenhårde. Problemet er nok at jeg har dårlig boldcirkulation i mine underben. Når jeg løber 10 km. så ender det med at mine føder sover/følelsesløse men det er jo klart hvis blodet ikke kommer ned til min fødder og tær under løb. Jeg kan derefter stoppe op og holde en lille pause på 1 min. hvor jeg kan mærke der kommer liv i mine fødder igen. Jeg kan derefter løbe videre i et stykke tid uden ubehag. Jeg lider også tit af kolde fødder, hvilket også kan tyde på dårligt blodcirkulation.

Det skal siges at jeg løber med nye løbesko og speciellavet indlæg.

Jeg er begyndt at træne meget ben, hvilket har hjulpet en smule men slet ikke nok.

Nogen herinde, som kender til samme problematik og evt. et godt råd?

Har du talt med en læge om dit kredsløb? Har ikke selv oplevet problemet og kender ikke meget til det, men det kunne måske også hænge sammen med nervebaner, mm?

Jeg ville nok snakke med en ekspert inden jeg begyndte selv at gætte for meget...

Held og lykke!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Døjer ikke selv med sovende fødder, men jeg kan i aller højeste grad nikke genkendende til de kolde fødder - hvis jeg læser eller spiller computer får jeg IS-kolde og klamme fødder. I perioder hvor jeg har gået rigtig meget, har jeg ikke mærket noget som helst til det - derudover syntes jeg at udstrækning af benene, navnligt baglår og haser plejer at hjælpe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share