Gammelsmølf giver den gas...


Ralle
 Share

Recommended Posts

Det lyder som om, det kunne være en god idé at konditionere din krop til lidt højere workload efter min mening.

I de stærkmandskonkurrencer jeg har set, har der, specielt i finalen, være relativt mange løft lige efter hinanden. Det virker til, din krop ville være ret dårligt rustet til den slags konkurrence.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som om, det kunne være en god idé at konditionere din krop til lidt højere workload efter min mening.

I de stærkmandskonkurrencer jeg har set, har der, specielt i finalen, være relativt mange løft lige efter hinanden. Det virker til, din krop ville være ret dårligt rustet til den slags konkurrence.

Ny er jeg ikke helt nybegynder og ved af erfaring, at når jeg bare for min kondition med op, plejer det ikke at noget problem at restituere mellem runderne, jeg skal til at have mere cadio på, og desuden vil jeg når vi nærmere os sæsonen starte med at sætte stærkmandsøvelser på om lørdagen :-)

Link to comment
Share on other sites

Ny er jeg ikke helt nybegynder og ved af erfaring, at når jeg bare for min kondition med op, plejer det ikke at noget problem at restituere mellem runderne, jeg skal til at have mere cadio på, og desuden vil jeg når vi nærmere os sæsonen starte med at sætte stærkmandsøvelser på om lørdagen :-)

Nå men så er der jo ingen ko på isen! :)

Stærkt dødløft forresten. Hvis jeg kunnne snuppe den vægt en gang, ville jeg føle mig ret stærk.

Link to comment
Share on other sites

Har valgt at maxe ud her på sidstedagen i 15 reps cyklussen, både af interesse og for at se om jeg skulle justere 10 reps cyklussen.

Startede med dødløften for regnede med at den ville tage mest ud af mig og det gjorde den også ;-)

Dødløft 220 kg x 20 reps

Metalsmag i munden og måtte tage 20 min pause

Skulderpres 75 kg x 25 reps, de sidste 5 med lidt benhjælp.

Bicepscurl 70 kg x 20 reps, de sidste 3 cheatcurl

Tricepspres 65 x 27 reps

Mener jeg ville kunne have taget mere i disse tre øvelser, men depoterne var brugt op efter dødløften og vælger at få lidt at spise og vente 1,5 time med at tage de sidste 2 øvelser.

Lateral raises 1 x 15 rep x 30 kg (foran, til side og bagpå)

Squat 1 x 25 reps x 140 kg

Holy shit! Ubeskriveligt imponerende. Hvordan kan jeg have misset denne log.. Den bliver fulgt herfra!

Link to comment
Share on other sites

Har valgt at maxe ud her på sidstedagen i 15 reps cyklussen, både af interesse og for at se om jeg skulle justere 10 reps cyklussen.

Startede med dødløften for regnede med at den ville tage mest ud af mig og det gjorde den også ;-)

Dødløft 220 kg x 20 reps

Metalsmag i munden og måtte tage 20 min pause

Skulderpres 75 kg x 25 reps, de sidste 5 med lidt benhjælp.

Bicepscurl 70 kg x 20 reps, de sidste 3 cheatcurl

Tricepspres 65 x 27 reps

Mener jeg ville kunne have taget mere i disse tre øvelser, men depoterne var brugt op efter dødløften og vælger at få lidt at spise og vente 1,5 time med at tage de sidste 2 øvelser.

Lateral raises 1 x 15 rep x 30 kg (foran, til side og bagpå)

Squat 1 x 25 reps x 140 kg

Føj for satan en omgang...den må sidde godt i kroppen endnu! :clap:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne godt tænke mig at dødløfte 220kg én gang.

Jeg kan ikke helt finde ud af om det er motiverende eller demotiverende at der er folk der bruger 220kg til hhv. høje-reps eller speed-træning:

Nu er jeg ikke i nærheden af Andy Bolton, men tro nu godt jeg kunne speedreppe med 225 kg :-)

Nogen er jo bygget bedre til dødløft end andre. og jeg gad f.eks godt at jeg kunne tage mere en 3-4 pull-ups :-)

Link to comment
Share on other sites

Squat 1 x10 rep x 155 kg

Skulderpres 1 x 10 rep x 82,5 kg

Bicepscurl 1 x 10 rep x 72,5 kg

Tricepspres 1 x 10 rep x 72,5 kg

Dødløft 1 x 10 rep x 235 kg

Lateral raises 1 x 15 rep x 20 kg (foran, til siden og bagpå)

10x235 kg er sgu fint, sådan undervejs i et træningspas!

Men er du i familie med Blackice på Squat-delen? :)

Link to comment
Share on other sites

10x235 kg er sgu fint, sådan undervejs i et træningspas!

Men er du i familie med Blackice på Squat-delen? :)

Nu er det jo kun dag 2 i 10 reps cyklussen og stadigt relativt lave vægte, men squat har aldrig været min stærke side, hvis det var det du mente :-)

Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo kun dag 2 i 10 reps cyklussen og stadigt relativt lave vægte, men squat har aldrig været min stærke side, hvis det var det du mente :-)

Ja det var bare et lille horn i siden, i forhold til din squat. 10x155 er bestemt imponerende, men er bare, som jeg også var med Blackice, nysgerrig efter hvorfor der var så stor forskel på squat og dødløft. Troede som udgangspunkt at de to fulgte hinanden nogenlunde, men nu da der er flere eksempler der viser noget andet, må jeg jo erkende at jeg tager fejl med den betragtning.

Link to comment
Share on other sites

Ja det var bare et lille horn i siden, i forhold til din squat. 10x155 er bestemt imponerende, men er bare, som jeg også var med Blackice, nysgerrig efter hvorfor der var så stor forskel på squat og dødløft. Troede som udgangspunkt at de to fulgte hinanden nogenlunde, men nu da der er flere eksempler der viser noget andet, må jeg jo erkende at jeg tager fejl med den betragtning.

Tror de fleste dødløfter mere end de squatter. Der selvfølgelige undtagelser med "sqautmaskiner", der er bygget til squat.

Ofte kan forvirringen også komme af at når man styrkeløftkonkurrencer med udstyr squatter de ofte mere en de dødløfter, men det skyldes at dygtige udstyrsløftere godt kan få over 100 kg ud af udstyret, mens i dødløft er det sjældent mere end 20-40 kg.

Link to comment
Share on other sites

D. 21-01-13

Squat 1 x10 rep x 157,5 kg
Skulderpres 1 x 10 rep x 82,5 kg
Bicepscurl 1 x 10 rep x 75 kg
Tricepspres 1 x 10 rep x 75 kg

D. 22-01-13


Dødløft 1 x 10 rep x 242,5 kg
Lateral raises 1 x 20 rep x 20 kg (foran, til siden og bagpå)

Overvejer at prøve lidt Tabata træning for at få kondien lidt op

Link to comment
Share on other sites

Dødløft 1 x 10 rep x 255 kg
Lateral raises 1 x 25 rep x 20 kg (foran, til siden og bagpå)

Fandt en måde hvorpå jeg ikke blev generet af den dårlige finger, ved at lægge stroppen omkring tommelfingeren i stedet for omkring Håndledet og så var der ingen problemer :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share