Doktorens log


jsc
 Share

Recommended Posts

Tak Troels, det er kæmpe stort :)

Han laver godt nok nogle små og ikke ret maskuline lyde pt, og han trænger til at træne ben. Men som du selv påpeger, så er små børn totalt BB - milk and Squat og middagslure - så det kommer nok.

Ang. træningsfrekvensen, så må vi nok se, når fædreorloven et forbi. Men minimum to træningspas om ugen og heraf minimum et i OBBC, må være mit krav til tilværelsen ;)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

>> Blackice og TRS

Jeg takker ydmygt for de rosende ord. Jeg er lidt spændt på, hvordan det bliver, når den lille Birk bliver lidt ældre ;)

Jeg tror ikke altid min kone synes jeg er en helt, for så vidt angår min træning, men jeg tror hun har affundet sig med, at der skal være plads til det på den ene eller anden måde. "Er muß".

Link to comment
Share on other sites

Pro-tip: hvis du bare er tilpas umulig når du ikke får trænet skal hun nok finde tid til det. Det er i hvert fald ikke noget problem for min. Jeg er dog også helt umuligt hvis jeg ikke får mit fix. :)

Det er præcist min strategi. På tredjedagen begynder jeg at blive utålelig. Ved dog ikke, om man kan tale om strategi, da det slet ikke er noget jeg skal anstrenge mig for - det kommer helt naturligt ;)
Link to comment
Share on other sites

D. 21/8

Hanging power Snatch

20 x 2

30 x 2

40 x 2

50 x 2

60 x 2, 2, 2, 2, 2

Inspireret af en storpressende Fame Boy besluttede jeg mig efter de første par sæt Snatch, at køre nogen pres ind imellem, for at se, hvad jeg egentlig er god for pt?

Bb. Stående pres

20 x 3

40 x 3

50 x 3

60 x 2

70 x 2

80 x 2

90 x 1

100 x 2

Jeg kunne godt mærke, at det er over et halvt år siden jeg har kørt dem. Stangens bane under topsættet var ikke optimal. Dog fedt, at få reps på 100. Min PR fra fordums tid er 105 x 5. Den burde jeg kunne nå, med lidt træning :)

Link to comment
Share on other sites

Supersæt m mega pauser

A1: Dødløft

60 x 3

80 x 2

100 x 2

120 x 2

140 x 2

160 x 2

Dødløft fra gulvet slider efterhånden for meget. Givet man ikke er styrkeløfter, er de ikke obligatoriske og jeg går over til at køre fra let elevering på 7-10 cm.

A2: D. Bænkpres

30 x. 5

36 x 5

42 x 5

48 x 5

54 x 5

60 x 5 PR

Jeg bad en ishockeyspiller om at stå bag mig i sidste sæt, bare så han kunne hjælpe mig op, hvis jeg ikke kunne få den sidste rep op. Han ville SÅ gerne give mig forced, men fik ikke lov ;)

Chins

Kv x 5

Kv x 15, 12

Bulgarian split Squat

Kv x 10

Kv+20 x 10

Jeg hader den øvelse, men bør køre den én gang per uge i stedet for Squats, for at spare ryggen. Nu er jeg i gang :)

D. Laterals

10 x 10

15 x 12, 3, 1 (20 sek pause)

Push-downs

Stakken x 10

Stakken+25 x 12, 3 (20 sek pause)

Myo-reps virker ikke umiddelbart for mig. Bør nok kombinere de korte pauser med en let reduktion i vægt.

Udemærket træning :)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Beskidte pres Doc! Jeg legede lidt med DB incline Idag men shit jeg sutter. Presser mere OH end incline 😳.. Iøvrigt, up volumen i chins en smule ;)..

Hvorfor egentlig øge volumen i Chins? Når jeg har for høj volumen begynder skaderne at melse sig. Er 32 reps ikke nok?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share