Uøsnket vægttab efter operation


Simon_k
 Share

Recommended Posts

Hey

For 1 uge siden fik jeg fjernet mine mandler og min drøbel. Jeg har haft de mest ulidelige smerter siden og jeg har ikke spist ret meget. Faktisk har jeg jeg slet ikke spist noget de sidste 3 dage og jeg har er nu gået fra 68 til 63 kg. Jeg er 17 år. Jeg spiser ikke noget på grund af det er et sandt smertehelvede, plus jeg føler ikke sult på grund af medicinen. for lang tid siden blev min fedtprocent målt til at være 14 %. Mit spørgsmål er så om jeg mister meget muskelmasse ved at sulte mig selv på den måde, eller om jeg bare mister fedt?.

P.S. jeg er begyndt at drikke proteinshakere.

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

At drikke proteinshakere kan godt give halssmerter, da disse plastikkontainere, omend de ofte er med glat overflade, så i hvert fald ofte kræver noget at tvinge ned gennem svælget :tongue:

Når jeg så er færdig med at gøre mig morsom på din bekostning, vil jeg sige, at du bare skal blive ved med at drikke al den proteindrik du kan i disse dage, hvor du har ondt i halsen. Du kan evt prøve en opskrift, der virkelig pakker nogle kalorier i en forholdsvis lille shake. Det vil du kunne mærke på energien og på vægten er jeg sikker på :smile: Den kræver en blender dog, så du må ikke sluge den, hvis du har en til rådighed!

POWER SHAKE

½-3/4 L sødmælk

1-200 gram havregryn

1-3 spsk madolie, hvad du har og hvad du kan få ned. Olivenolie er sundt, men kan smage lidt skrapt.

30-40 gram proteinpulver

1-2 bananer og eller andet frugt

Blend det godt og grundigt. Er den for tyk kan du komme mere mælk i. Det er en god gainershake, som giver rigtig godt energi og i hvert fald vil holde på massen, selvom du ikke får andet, hvis du får 2-3 om dagen :smile:

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Tak for opskriften, den vil jeg prøve at lave i morgen.

Men ved du om det går meget ud over muskelmassen at sulte sig på den måde, eller om det hovedsagligt er fedt jeg forbrænder?

Efter en operation mistes der endnu mere muskelmasse end normalt. Dette skyldes hovedsageligt en hormonel ændring.

jsc - Der er ret stor forskel på om der kommes 1 gram eller 200 gram havregryn i shaken :tongue: nu startede du jo med at være efter simon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share