mange spørgsmål, ildebefindende, opkast og vægttab


Martin G
 Share

Recommended Posts

Hej med jer folkens.

Jeg ved godt, at det er ret uforskammet af mig at tro, at jeg bare sådan kan få svar på mit første post herinde uden videre, især når det er så "specielt" som det er. Men jeg håber, at i gider at bære en smule over med mig. Jeg er meget aktiv på gb//ff's forum, med cirka 5posts pr. dag, nærmer mig de 300-400post. (Det viser, at jeg er villig til at deltage i et fællesskab og ikke bare vil nasse.) Nu forholder det sig sådan, at gb//ff's forum er nede, og jeg er ved at blive ret paranoid.

I BEHØVES IKKE AT LÆSE HELE INDLÆGGET, DOG VIL JEG BLIVE MEGET GLAD, HVIS I GIDER. ER VED AT BLIVE NEDKØRT :(:(

Nu vil jeg dog hoppe direkte til sagen.

Jeg har problemer med at holde maden og drikkelsen i mig. Dette har jeg haft i tre døgn. Jeg ved ikke om det skyldes psykiske omstændigheder, daj eg en time før det begyndte sad og syntes, at jeg havde fået alt for meget fedt på under mit bulk (hvilket jeg dog ikke har, så det passer ingen steder, jeg er nemlig tynd.)

Dog fik jeg efter en samtale med en på ff//gb's forum overbevist mig selv om, at jeg på INGEN måde havde for meget fedt. Såe. Jeg tror det skyldes kropslige og ikke psykiske problemer.

Første døgn kunne jeg ikke engang holde vand i mig, så der fik jeg slet ingen nærring.

Anden dag, lykkedes det mig, at drikke kalorieholdig væske og få nogle måltider. Jeg brækkede mig dog hen under aftenen (jeg fik dog væske og en smule mad inden jeg sov, jeg aner dog OVERHOVEDET ikke, hvor meget udbytte jeg har fået af den dags indtag, som i sig selv var forholdsvist minimalt.)

I dag følte jeg, at det var bedre, så jeg åd en halv portion af den mængde havregryn jeg plejer. Det gled ned, men det kom op igen. Jeg fik dog efterfølgende noget væske og mad indenbors. Jeg fik min moder til at købe nogle pakker TUC kiks, da de både indeholder salt, er nemme at indtage, og indeholder hele 470 (!) kcal pr. 100g, jeg indtog en pakke af disse (100g) kl 16, men da jeg nåede til aftensmaden (jeg ville så gerne spise, så jeg prøvede, hvilket jeg aldrig skulle have gjort.. Kl var da ca 19:00 el. 19:30), der røg min aftensmad op, og den væske jeg havde drukket dertil op. Jeg blev jo straks sulten efter dette, så jeg tog den lige med ro i 30min, og indtog derefter noget mere væske og en ny pakke tuc kiks, nu sidder jeg så her. Jeg har ikke brækket noget op endnu, og jeg drikker af og til noget væske, jeg har ikke spist, da jeg kan mærke, at det stadig er lidt små følsomt, og jeg tør altså snarti kke mere.

Hvor meget har jeg f.eks. fået ud af den pakke tuc jeg åd før aftensmads? Det svarer vel til, at jeg faktisk slet ikke har fået en skid ud af det?

Jeg vejede ca. 76kg i morgenvægt før det skete og i dette øjeblik (kl 00:00), vejer jeg ca. 74,3kg. Mine overarme er blevet ca 1-1,5cm mindre i omkreds, både slappe og spændte.

Jeg har haft feber den første dag, og jeg har svedt meget lige siden, jeg har fået at vide, at meget af mit vægttab nok vil skyldes væsketab.. Men det begynder vel snart at være kritisk? (jeg har kun været hjemme, har ikke været nogen steder, har slappet meget af, det mest krævende jeg har lavet er at sidde ved pc'en.)

Jeg er altså meget meget ulykkelig...... Jeg har under mit bulk taget 10kg på, og jeg vil så nødigt miste noget af det..

Men ja, shit happens og life goes on. Men er der nogen som kan komme med råd, og som kan fortælle mig, om jeg overhovedet har nogen form for gavn af kalorieholdig væske og lidt småspiseri? (kan jo sagtens drikke vand og lade være med at spise, hvis jeg alligevel ikke får gavn af kalorierne)

Vil også, at hvis der er nogen derude, som kan give et nogenlunde gæt på, hvad fanden det kan være, at jeg fejler, så vil jeg meget gerne et sådant.

Lidt fatcs:

17 år gammel

(i hvert fald forhenværende) 76kg

192 høj

Jeg ved, at det er meget langt indlæg, og forventer ikke, at i gider at læse det, men til jer der gør, MANGE TAK!!!!! ALLE FORMER FOR SPØRGSMÅL BESVARES, STORT SET, NO SEXUAL STUFF BOYZ :D

Link to comment
Share on other sites

Med hensyn til at du har kastet maden op, så er der gået en rum tid fra dit indtag til at du har kastet det op igen. Væsken er gået tabt, det kan du også tydeligt se på din vægt. hvad angår din krop, så er den meget hurtig til at optage næringsstoffer. Den tager alt hvad den kan så hurtigt den kan. Men selvfølgelig har du ikke den der følelse af at maven er fuld af noget.. og det med at man kaster op kan jo også bevirke at man føler sig meget tørstig. man mister en den kalium ved dette. Drik eventuelt meget æbeljuice, det har jeg hørt skulle hjælpe.

Men, din krop optager næringsstofferne, selvom du kaster den faste føde op igen. især efter tre til fire timer..

Camilla

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det kunne godt lyde som om du har fået en forgiftning, har du spist noget der ku fremkalde sådan en ??

gennerelt er det vigtigt at man får noget væske indenbords når man kaster op, eller har dårlig mave på anden vis...

prøv med noget cola, det plejer at virke her.

Jeg syns iøvrigt at du skal gå til læge hvis det har varet mere end de 3 dage.

god bedring.

Duenn

Link to comment
Share on other sites

Det lyder efter min mening, som om det kan være fødevare forgiftning, influenza, roskilde syge eller lign. på de symptomer du beskriver, dvs. umiddelbart noget du hurtigt vil komme dig over.

Vigtigst for dig er at få væske indenbords, så meget som du nu kan, da det er det, der forårsager dit umiddelbare vægttab. Det er fuldstændigt ligegyldigt hvad for noget væske du drikker, bare du får nok.

Af mad så er det der plejer at være bedst, er flydende dvs. sådan noget som youghurt elller lign.

Skal vi diagnosen nærmere skal vi bruge nogle flere oplysninger, men nogle blodprøver ville også være rart. Så har du det stadig sådan her imorgen (mandag), så ring til din egen læge.

Og du behøver ikke være bange for dit vægttab, da det langt langt overvejende er væsketab :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mizzrasmussen: Gør jeg nok også i morgen :) Tak for svaret!

Camilla: Okay, det er godt, at der er nogen, som har styr på det :D Tak for dit svar, det er meget behjælpeligt :D

Krumborg: Takker :D

Viper: Ja, det er også det jeg primært tror det er. Håber ikke, at det er værre sygdomme end det. Tak for dit svar

Tak for alle rådene. Tager til læge i morgen, hvis det er, at det her forsætter :)

Link to comment
Share on other sites

Begyndte at spise regelmæssigt igen mandag, og tirsdag var kosten helt i top igen.

Nu er mit spørgsmål så, hvorledes sørger jeg for, at jeg på en optimal måde får bundet det tabte væske i kroppen igen? Skal jeg bare drikke løs? Eller?

Hvor lang tid vil der gå?

Link to comment
Share on other sites

Begyndte at spise regelmæssigt igen mandag, og tirsdag var kosten helt i top igen.

Nu er mit spørgsmål så, hvorledes sørger jeg for, at jeg på en optimal måde får bundet det tabte væske i kroppen igen? Skal jeg bare drikke løs? Eller?

Hvor lang tid vil der gå?

<{POST_SNAPBACK}>

Synes du bekymrer dig for meget om dette og hint. Drik som du plejer.

Link to comment
Share on other sites

Begyndte at spise regelmæssigt igen mandag, og tirsdag var kosten helt i top igen.

Nu er mit spørgsmål så, hvorledes sørger jeg for, at jeg på en optimal måde får bundet det tabte væske i kroppen igen? Skal jeg bare drikke løs? Eller?

Hvor lang tid vil der gå?

<{POST_SNAPBACK}>

Synes du bekymrer dig for meget om dette og hint. Drik som du plejer.

<{POST_SNAPBACK}>

Okay :tongue: Kan måske godt være, at jeg bare bør tage en slapper :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share