Styrketræning'og eller vægttab?


Emin
 Share

Recommended Posts

HEJ

Jeg er en dreng på 13, jeg er 162 cm og 52 kg,syntes selv jeg er lidt overvægtig da jeg har en del fedt på maven, men føler også at jeg skal have trænet musklerne da de er lidt slappe.jeg har valgt at prøve fitness men jeg er ikke klar over om jeg egentlig skal træne på at tabe mig eller om jeg skak træne mine muskler hvad vil være det bedste og hvordan skal jeg gøre det

håber i kan hjælpe da jeg er ret nybegynder! :) og i må meget gerne komme med andre råd til træning metoder eller ligende!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Emin - jeg syntes du skal finde en form for sport/motion som du syntes er så sjovt og spændende at du har lyst til at gøre det 3-4 gange om ugen. Om det er cykling, fodbold, tennis, håndbold, fitness, vægtløftning eller zumba er ikke så vigtigt. Noget som du har lyst til at lave 3-4 gange om ugen vil få dig i form og hvis du arbejder med din krop så meget så vil du komme af med fedtet på maven (hvis du samtidig får lidt styr på din kost).

Hvis dit mål er at komme til at ligne en bodybuilder eller lign. så skal du igang med at løfte vægte, men der er mange andre måder at få en flot figur på end at løfte vægte.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej Emin,

Det vigtigste er, at du får styr på din kost. I mit tilfælde, fandt jeg selv hurtigt ud af, at kosten betyder utrolig meget. Jeg valgte selv, at holde mig væk fra alt der hedder slik/chips/sodavand osv. samt junkfood og sovs i cirka 3 måneder. Samtidig med dette begyndte jeg at lave crossfit i fitnesscenteret. Jeg tabte mig cirka 12 kg, på 3 måneder.

Jeg vil helt klart anbefale dig, at få styr på din kost (kosten betyder alt!)

Herefter vil jeg anbefale, at du motionere/træner crossfit mere end du styrketræner.

Hvis du kun styrketræner, vil det tage dig utrolig lang tid at miste fedt på din krop.

Er du ny inden for styrketræning, vil jeg råde dig til, at læse om det på nettet, før du springer ud i det.

Mvh.

Jonas

Edited by Morten Z
Reklamelink fjernet
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share