Cykling og lårmuskler


Recommended Posts

Hej MOL

Jeg har mig en cykel som jeg cykler til og fra skole på (6,5km), det er en racercykel med 12 gear eller man kan godt sige 6 fordi jeg er kommet til at knække forskrifteren:(

Men jeg ville gerne vide om i stedet for løbe træning vil det så kunne betale sig at cykle i stedet?

Hvordan kan jeg komme til at cykle endnu hurtigere? Jeg cykler til skolen med en gennemsnitsfart mellem 31+36 i snit. Hvordan kan jeg forbedre dette?

Hvor ofte skal jeg cykle for det vil give en hel del?

Og ikke mindst hvor langt skal jeg cykle?

Link to comment
Share on other sites

1) At jeg kan begynde at cykle mere i stedet for at løbe?

2) Jeg vil opnå en højere hastighed på cyklen og større lårmuskler

3) At det vil give meget til musklen, og jeg ved ikke lige om man kan svare på hvor meget det er.

4) Målet med træningen er hurtigere på cyklen og på lange og korte løb distancer

Link to comment
Share on other sites

1 - Hvad mener du - det du skriver giver slet ingen mening. Du bestemmer vel selv, så hvis du vil cykle og kan cykle, så kan du cykle. Øhhhhh?!?

2 - cykeltræning er ikke den bedste vej til større lår. Det giver selvfølgelig noget men hvis det er større lår du vil have, så squat i stedet for.

3 - det kan man ikke svare på

4 - hvis du vil være hurtigere på cyklen, så cykl. Hvis du vil være hurtigere når du løber, så løb.

Altså man bliver jo, sjovt nok, bedre til det man træner - hvad enten det er løb eller cykling og om du træner 10sekunders spurter eller 3 timer på mere jævnt tempo.

Træn mest af det du gerne vil være god til og suppler med lidt af det andet for alsidighedens skyld.

Hvis du vil vinde touren skal du nok satse på at cykle mere end 2x 6,5km. Men jeg troede at du spillede håndbold og så det vel hverken cykelform eller store lår der er interessant.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share