Træningprogram til styrke og muskelvækst


MathB
 Share

Recommended Posts

Hey derude.

Jeg søger lidt hjælpe til et træningsprogram. Hurtigt lidt om mig. Mand, 21 år, ansat i forsvaret.

Det jeg gerne vil med programmet er styrke og muskelvækst. Har trænet i en del år efterhånden men vil godt prøve noget nyt. En ven sagde at jeg skulle prøve og køre 5x5 i de store øvelser som dødløft, squat, bænkpres og mili pres. Det havde hjulpet meget på hans styrke. Så jeg har siddet og leget lidt med mit nye program, men jeg vil godt høre et par meninger om det. Kører det som 2 split.

Og i behøver ikke at sende færdig lavet programmer som stronglift o.s.v kan ikke holde det alligevel, da der kan komme øvelser og andre ting der smadrer min træningsrytme.

Mandag og Torsdag: Bryst, skulder, triceps

Bænkpres: 5x5 reps

Militærpres: 5x5 reps

Skrå bænkpres, fire vægte: 3x 8-10 reps

Standing Front Raise: 3x 8-10 reps

Dips: 3x 10-12 reps

1-2 tricepsøvelser: 3x 10-12 reps

Tirsdag og Fredag:

Dødløft: 5x5 reps

Squat: 5x5 reps

BOR: 3x 8-10 reps

Pull up/Pull down: 3x 8-10 reps

Calf Raises: 3x10-12 reps

1-2 Bicepsøvelser: 3x 10-12 reps

Fyr den af drenge, hvad siger i?

På forhånd tak :D

Link to comment
Share on other sites

En lignende diskussion er i denne tråd

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=62458

dit prgram er fint nok, omend det lader til dit split er A-presse øvelser for overkrop B- Resten

Det mest brugte er træk og press eller overkrop og underkrop.

DEr er masser af fine 2split på nettet rundt omkring... Eller kan det du har godt fungere

Du kan overveje at flytte træk øvelserne til overkroppen, så de kommer sammen med bænkpress etc. Hvis du ikke har tid nok så er standing front raise og en af triceps øvelserne værd at undvære. Så kunne du evt tilføje quad dominant ben øvelse og en hofte/bagkæde/hip hinge bevægelse mere på den anden dag)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share