Xzebetz vej til 80 kg.


Xzebetz
 Share

Recommended Posts

Lørdag d. 7. februar 2009:

Bodybike I 55 min

Kcal: 707

Max puls: 94%

Gnmsnt puls: 75%

Mandag d. 9. februar 2009:

Bodybike I 55 min

Kcal: 705

Max puls: 92%

Gnmsnt puls: 75%

Tirsdag d. 10. februar 2009:

Bodybike I 50 min

Kcal: 690

Max puls: 91%

Gnmsnt puls: 79%

Onsdag d. 11. februar 2009:

Ingen træning i dag, men vægten holder sig under de 90 kg, men det er blevet noget sværere at smide kg ind i starten. Vægten sagde imorges 89,4 og jeg havde i slutningen af januar sat mig et mål der hed at komme under 87 kg i februar. Det tvivler jeg på at jeg når.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har siden februar haft ugentlige besøg hos en kiropraktor for at løse mit lænde problem. Har stortset ikke trænet siden jeg fik problemer igen og styrketræning har været helt udelukket. Jeg har spinnet og løbet lidt når det ikke har været så slemt. Dog spinnet mest. Hos kiropraktoren fik jeg taget røntgen og de konstaterede at jeg lider af lower cross syndrom og at mine rygsøjle/hvirvler ser fine ud. Så det kan trænes væk. Jeg har derfor siden slutningen af februar lavet de øvelser som min kiro anbefalede. Efter 14 dages med 2 ugentlige behandlinger var der svagt fremgang og de mente godt at jeg kunne begynde så småt at løbe og spinne igen.

Det går dog stadig frem og tilbage hvor det hele blussede op igen i sidste uge og idag er det ret slemt. Ved ikke om det er en kombination af for hårdt opstart sammen med for meget løb og spinning.

Jeg har løbet en del i forrige og sidste uge sammen med spinning.

Søndag d. 15. marts 2009:

En cykeltur på 1.45 minutter op af strandvejen. Har pt. ingen cykelcomputer så ved ikke nøjagtig hvor langt jeg cyklede. Men omkring 40 km.

Kcal: 1366

Max puls: 176

Gnmsnts puls: 146

Onsdag d. 18. marts 2009:

Kan ikke rigtig huske om dette var en spinning time eller om jeg løb hjem fra job. Udfra statistikken så tyder det på at det var løb.

6.1 km løb

kcal: 605

Max puls: 167

Gnmsntspuls: 139

Torsdag d. 19. marts 2009:

Bodybike, 55 min.

Kcal: 675

Max puls: 176

Gnmsntspuls: 142

Fredag d. 20. marts 2009:

6,1 km løb. Jeg fandt ud af at mine tider var ret langsomme fordi jeg ikke stoppede tiden ved lyskryds :laugh: , så idag fik jeg ved halvvejen stoppet tiden ved de resterende kryds. Det barberede ca. 8 minutter af tiden.

Tid: 37.38 min.

Kcal: 506

Max puls: 167

Gnmsntspuls: 147

Lørdag d. 21. marts 2009:

4,5 km løb på 23.01 min.

Kcal: 314

Max puls: 168

Gnmsntspuls: 148

Tirsdag d. 24. marts 2009:

Bodybike 55 minutter.

Glemte at tænde mit pulsur før halvvejs så ingen stats.

Onsdag. d. 25. marts 2009:

6,1 km løb i tiden 34.31 minutter.

Kcal: 459

Max puls: 172

Gnmsntspuls: 146

Fredag d. 27. marts 2009:

Body bike 55 min.

Kcal: 765

Max puls: 183

Gnmsntspuls: 139

Lørdag d. 28. marts 2009:

2 timers cykeltur op af strandvejen. ca. 45 km og den langsomme tid skyldes lyskryds ud af KBh.

Kcal: 1455

Max puls: 210?? Må være en fejl.

Gnmsntspuls: 137

Søndag d. 29. marts 2009:

Cykeltur på 2 timer og 13 minutter. Tog toget til Hellerup istedet for at cykle ud af Kbh. Så slap jeg for alle de lyskryds hvilket betød en 58 km tur (ifølge rutemåleren). Min form er bedre end jeg forventede og turen i dag gik super.

Kcal: 1653

Max puls: 169

Gnmsntspuls: 140

Edited by Xzebetz
Link to comment
Share on other sites

Iøvrigt har jeg bestilt en Garmin Edge 705 som jeg gerne skulle modtage i dag eller imorgen hvilket jeg glæder mig rigtig meget til! Så mangler jeg bare at få forårs tjekket min sommer racer så den kan komme ud på de gode forårsdage!

Edited by Xzebetz
Link to comment
Share on other sites

Min daglige træning for at komme mit Lower cross syndrom til livs består af:

10 minutter udstræk af knæhaserne/Baglår. 3 x 1½ minut på hvert ben.

Udstræk af hoftebøjerne hvilket foregår med en øvelse jeg ikke rigtig ved hvad hedder. Det er en slags squat agtig hvor jeg træder frem på det ene ben.

Stræk øvre del af ryggen ved at skyde ryg

Træne ballerne

Træne mave

Alt dette foregår derhjemme. Så pt. er styrketræning lagt helt på hylden og jeg vil udelukkende fokusere på cykling og lidt løb. Måske 1-2 gange løb i ugen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg modtog endelig min GPS computer i tirsdags og efter at have updateret den og forsøgt at finde ud af den de sidste par dage var jeg ude en tur i dag. Det blev til en tur op af strandvejen på ca. 64 km. Det gik faktisk rigtig godt i starten indtil jeg fandt ud af at der var medvind første del og modvind hele vejen hjem. :laugh:

Så gik fuldstændig kold efter 50 km og led de resterende 14 km.

post-3853-1238710358_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lørdag d. 4. april 2009:

Da vejret var helt suverænt tog jeg mig en tur på cyklen til Helsingør. Det blev en tur på 90 km som gik overraskende godt! Jeg tager det stille og roligt i starten indtil jeg har fået nogle km i benene. Gearingen på min vintercykel er helt hen i vejret og jeg lider grusomt når det blæser eller går lidt op af. Derfor har jeg bestilt en ny kassette og kæde for at se om det ikke retter lidt op på det hele.

Turen gik hele vejen langs strandvejen op til Helsingør og samme vej tilbage igen. Lidt kedelig, men havde ikke helt fundet ud af min GPS endnu så den rute jeg havde hentet fik jeg aldrig loadet. Min form skal forbedres en del og jeg vil skyde på at jeg kørte turen med et snit på de 26-27 km/t. Jeg skal vænne mig til at stoppe computeren ved lyskryds. Jeg glemmer det altid og får min gennemsnitsfart jf. computeren til at ligge for lavt. Min flightdeck stopper selv ved komplet stop så er vant til ikke selv at skulle aktivere og deaktivere tællerne.

Min vinter cykel er en god gammel Bianchi med Shimano 105 på. Glæder mig dog til min sommer racer bliver serviceret og kan komme ud. Det er en fuld carbon Trek Madone 5.9 SL med Dura Ace gruppe og carbon fælg. :wub:

post-3853-1239787724_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 6. april 2009:

Jeg forsøgte igen at hente en ny rute på min Garmin som startede ved Frederiksberg op igennem Gentofte , Kgs. Lyngby, bagsværd, Virum, Nærum osv. Men IGEN fejlede det da jeg stadig ikke helt havde fundet ud af hvordan den fungerer mht. rutevisning. Jeg er slet ikke kendt i hovedstadsområdet/Sjælland så er lost uden min GPS. Og da jeg kom til Lyngby begyndte GPS'en at guide mig tilbage til start igen. Jeg slog derfor navigation fra og kørte ud fra kortet og hvad jeg fornemmede gav mening. Kørte så samme vej tilbage igen. Det blev en tur på 56 km. Det viser sig at man SKAL køre den rigtige vej rundt ellers kan GPS ikke finde ud af at vise vejen korrekt. Så istedet for at køre fra Frederiksberg ud over Nordvest skulle jeg have kørt op langs strandvejen og indover ved Skodsborg. Derfor gik det hele i vasken. Et eller andet sted er det for dårligt at en GPS til 2700 ikke kan finde ud af at navigere en rute både fra start til slut og fra slut til start. Så fandt ud af at jeg bare skulle slå "recalculate" fra, på denne måde har jeg stadig ruten på kortet uden "turn by turn" navigation.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 8. april 2009:

Så fik jeg endelig nogenlunde styr på GPS'en og hentede en rute der gik langs Hillerødmotorvejen til Farum indover Høvelte og tilbage igennem Birkerød, Kgs. Lyngby. Det blev en tur på 54 km som desværre endte med en punktering! :sneaky2: Heldigvis lige ved Østerbro så der var ikke så langt hjem efter slangeskifte.

Mit snit ligger godt nok laaangt under mit snit sidste år og jeg håber det er fordi jeg cykler på min vintercykel.

Link to comment
Share on other sites

Hey, har du ikke en sadeltaske eller lignende? Det synes jeg da ellers er uundværeligt!

- Jeg har prøvet at punktere med 50km tilbage af min rute - jeg skulle gå 10km for at komme hjem og så lærer man at købe fx en sadeltaske med ekstraslange eller lignende!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share