AV AV- solskoldet


humseper
 Share

Recommended Posts

Ouch.

Ja, mit første svar ville være After Sun Creme, evt. nogle med ekstra cooling effect, men da du ikke har det....

Find et hviskestykke eller et lille håndklæde, gør det vådt og læg det over det forbrændte sted....Men det er mest til nakken. Prøv at køle det ned med et fugtig klud, men jeg ved hvordan det er at være forbrændt, så måske hjælper det ikke super...

=\

Link to comment
Share on other sites

Med fare for at lyde tøset, så find en veninde der har en Eight Hour Cream (Elizabeth Arden)Jeg blev engang seriøst skoldet i nakken, og fik lidt af en veninde, smurte det på, og det virkede (og kølede) helt fantastisk. Det er vistnok sådan en vidundercreme (virker i hvertfald mod solskoldning).... ;)

Link to comment
Share on other sites

Aldrig brug sådan noget after sun lotion det er farligt (hvertfald for mig)

Jeg smurte sådan noget stads på efter en hård tur ved stranden. 5 minutter efter gik min ryg i en slags kramper som om en trykkede nåle igennem min ryg. Min lillesøster fik lov at sprøjte vand på mig mens jeg jamrede ude på græsplænen hun syntes det var evigt sjovt.

Link to comment
Share on other sites

Med fare for at lyde tøset, så find en veninde der har en Eight Hour Cream (Elizabeth Arden)Jeg blev engang seriøst skoldet i nakken, og fik lidt af en veninde, smurte det på, og det virkede (og kølede) helt fantastisk. Det er vistnok sådan en vidundercreme (virker i hvertfald mod solskoldning).... ;)

Det er helt utroligt hvad den creme kan!!

Den kan redde alt - sår, rifter, skoldninger - anything :devil:

Link to comment
Share on other sites

ellers bruge Aloe Vera det virker på mig og jeg ligner en kogt hummer bare solen titter frem i bare 2 min. (Jeg er rødhåret)..

Den kan du vidst nok købe i Ghetto for næsten ingen penge..

Smører du det på inden eller efter at du har været i solen?

Link to comment
Share on other sites

Med fare for at lyde tøset, så find en veninde der har en Eight Hour Cream (Elizabeth Arden)Jeg blev engang seriøst skoldet i nakken, og fik lidt af en veninde, smurte det på, og det virkede (og kølede) helt fantastisk. Det er vistnok sådan en vidundercreme (virker i hvertfald mod solskoldning).... ;)

Det er helt utroligt hvad den creme kan!!

Den kan redde alt - sår, rifter, skoldninger - anything :devil:

Ja det er faktisk rimeligt utroligt, men har lige forhørt mig lidt om prisen, og den ligger vist i nærheden af kr.: 200 for en tube der er halvdelen af en lille tandpasta, så med den pris skal den altså også kunne "lave" mirakler - hvilket den så også næsten kan... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

ellers bruge Aloe Vera det virker på mig og jeg ligner en kogt hummer bare solen titter frem i bare 2 min. (Jeg er rødhåret)..

Den kan du vidst nok købe i Ghetto for næsten ingen penge..

Smører du det på inden eller efter at du har været i solen?

efter jeg har været i solen..

Før der skal du bruge noget med Faktor

Link to comment
Share on other sites

Mon ikke du skulle gå ned i det nærmeste supermarked og købe både noget sollotion med faktor, så du slipper for at blive forbrændt fremover og noget after sun, til at smøre dig med efter du har været i solen, det køler huden ned. Bare et lille råd hvis du skal være udenfor de næste par dage B)

Link to comment
Share on other sites

Fra netpatient.dk:

  • Klude dyppet i lunkent vand eller mælk (fedtet i mælken virker lindrende. Dyp noget gaze i sødmælk og læg det på de solskoldede områder i 20 minutter. Gentag processen hver 2. eller 4. time).

  • Tage et kølende bad (ikke iskold men kølende) - undgå at bruge badesalt, badeolie eller boblebad.

  • Undgå at skrubbe huden eller barbere den. Benyt et blødt håndklæde og dup huden tør.

  • Påsmøre en kølende lotion.

  • Ekstrakt fra aloe vera planten, enten fra den friske saft eller fra cremer indeholdende aloe vera kan virke lindrende på huden.

  • Undgå yderligere soleksponering

Link to comment
Share on other sites

Ja men så længe de virker er der jo ingen problemer, andet end man måske lugter lidt af mangoyoughurt

Det er så lige spørgsmålet om det er besværet værd at lugte af gammel mælk - solskoldning (medmindre det er psycho) går jo mere eller mindre over efter 1-3 dage.

Link to comment
Share on other sites

Man kan jo prøve yoghurt naturél :nahnah:

Det er så lige spørgsmålet om det er besværet værd at lugte af gammel mælk - solskoldning (medmindre det er psycho) går jo mere eller mindre over efter 1-3 dage.

Nu har jeg kun prøvet lettere skoldninger, men jeg kunne forestille mig man ville være villig til at prøve lidt af hvert, hvis man gerne ville rede sin nattesøvn på ferien sydpå.

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg godt spørgsmålet gik på hvad man gør NÅR man er blevet solskoldet, men ellers ville mit råd for fremtiden være at tage noget solarie op til sommermånederne.

Hvis man er imod solarier så lader man selvfølgelig vær, men ellers så brug lidt penge på at opbygge en let farve som kan holde til at du går rundt ude i solen.

Jeg har selv gjort det de sidste mange år og de der gange i solariet før solen for alvor dukker op betyder at jeg ALDRIG behøver at bekymrer mig om solcreme og skoldning + man får en lækker kulør ud af det

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share