Guarden's Træningsmanual


Guarden
 Share

Recommended Posts

Hallo hallo :cooldance:

Så er det blevet min tur til at starte sådan en log-fætter.

Først lidt kort info om mig selv: Jacob Søndergaard, Odense, 26 år, 177 cm, 77 kg. :devil:

Har netop færdiggjort BA i Idræt & Sundhed på Odense Uni, og søger ind på Human Fysiologi kandidat i København med start sep. 2005. :4smartass:

STATS

Dødløft d.27/3-2004: 165 kg med bælte

Squat d. 3/4-2004: 115 kg med bælte

Bænk d. 5/4-2004: 102,5 kg

Milipres: 65 kg 6 reps

Dragonflagz: 15 reps.

Chinups: 23 stk.

Abwheel: 222 reps.

COC#1: 12 rep højre/7 rep venstre

Muscle Up: Stående på tæer, dvs uden afsætsmulighed. 1 rep.

Har trænet WT siden 1997, lidt Escrima (Sølv Open Scandinavian Full Contact Escrima 2004), Styrketrænet, løb, svøm, roning, klatring samt en masse forskellig boldspil. Min indstilling til styrketræning er pænt old school og er primært præget af kropsvægts-øvelser, balanceøvelser, min stolthed på 45 kg :w00t: (sandsæk a la stærk som en stilladsarbejder), brydning/gulvkamp umulige cirkusøvelser med vægtstænger, mine gravity inversion boots, yoga samt idrætsgymnastik.(rebklatring, ringe, bensvingsøvelser m.m). Sidste skud på stammen er mine COC #1,2,3 som er mega fede at træne med. Ser frem til snart at klemme en 2ér sammen. Kort sagt: Alt det, der gør mig stærk som en bjørn.

Kardiotræningen består primært af intervalroning samt svømning.

Jeg træner ikke efter deciderede programmer, men træner det jeg synes er sjovt fra den ene dag til den anden. Eneste krav jeg har er, at bevægelserne kan forbedre mine chancer når civilizationen bryder sammen, og kun den stærkeste overlever. Jeg træner ikke efter at opbygge masse, symmetri eller andet modepjat :wink: . Hov, og så efterstræber jeg selvfølgelig at ligne en græsk gud hakket i granit året rundt. Dog ikke som hovedmål, men som sidegevinst af den daglige træning. :innocent:

Arbejder desuden i SATS Odense, hvor jeg underviser i HIT, BODYPUMP, BALANCE samt afløser i Box.

Nå, nok Bull-shit. Starter med at skrive den sidste ugestids træning ned. Here we go....

Søndag d. 13/3-2005

COC#1

5 rep næsten lukket (højre): 5 sæt (kæmpe startvabel)

10 rep næsten lukket (venstre): 2 sæt

10 negatives (højre/venstre): 3 sæt

Tæve min sandsæk: 1 time

Gravity Boots: 12,8,8,8,8

Yoga: 2 timers workshop.

Tirsdag d. 15/3-2005

Svømning: 1000 m crawl

WT: 1½ time

Female dips: 73, 50,60 (efter WT tirsdagsklub :4thumbup: )

COC#1

Crush 5 rep (højre/venstre) næsten lukket: 10 sæt

Onsdag d. 16/3-2005 (26 års fødselsdag -var dog tid til lidt træning anyway)

Stærk som stilladsarbejder:Fra gulv til bryst, hvorefter den presses op over hovedet: 5 rep, 5 sæt

Chinups: 10 rep, 5 sæt

Gravity Boots: 10 rep, 5 sæt.

Øvelserne køres som en cirkel uden pause.

Torsdag d. 17/3-2005

Løb til UNI (4,2 km),

Svømning: 1000 m crawl

Løb hjem (4,2 km)

COC#1

10 rep højre/venstre én i hver side --> skift, 7 sæt

Elektrostimulering (Compex MI fitness Trainer) 20 min på maven, max smadret dagen efter.

Underviste i Balance 1 time.

Lørdag d. 19/3-2005

Bodypump 1 time

Yoga 1 time

Tæve min sandsæk: 20 min.

COC#1

Højre helt lukket: 12, 10 (yeah :4thumbup: ... kunne kun lukke den sølle 2 gange da jeg fik den for 14 dage siden :sneaky2: )

Venstre næsten helt lukket: 10,10

COC#2

Højre lukket minus 1½ cm: 3 rep, 3 sæt

Venstre lukket minus 1½ cm: 3 rep, 3 sæt

COC#1

Crush 10 sek (højre/venstre): 5 sæt

Speedreps (højre/venstre): 5 rep, 5 sæt.

Mandag d. 21/3-2005

Snatch håndvægt: 22½ kg, 3 sæt, 5 rep

Milipres én arm med vægtstang(højre): 25 kg, 3 sæt, 5 rep

(venstre): 20 kg, 3 sæt, 5 rep.

Turkish Getup: 20 kg, 2 rep (h/v), 4 sæt

Chin én arms (højre): 220 LBS, 5 rep, 3 sæt.

(venstre): 200 LBS, 5 rep, 3 sæt.

COC#2

Næsten lukket minus 1 cm: 3 rep, 7 sæt

Tirsdag d. 22/3-2005

WT: 1 time

Concept 2: 7000 meter, tid 28.55 min hvoraf 6 min opv., awe watt 184,8 ; tid/500 m = 2.03

Pull ups: (10-9-8-7-6-5-4-3-2-1) x 2

Pistols: 12 kg, 3 rep, 7 sæt

Swiss-squat: 10 rep, 5 sæt

Fingertip Pushups: 10 rep, 5 sæt.

Swiss-ryg-koordination: 20 rep, 6 sæt.

COC#1

7 rep

COC#2

næsten lukket: 3 rep, 3 sæt.

Onsdag 23/3-2005

Balance: 1 time

COC#1

Crush: 5 sæt, 5 rep

Pinch Rotation: 15 kg, 10 rep, 7 sæt (begge hænde på en gang)

Chins m vægt: 20 kg + BW: (5-4-3-2-1) x 2

Det var al den træning jeg lige på det sidste havde fået skrevet ned. Som I kan se er det en blandet landhandel, men bare fyr løs hvis I har noget.

Cheer UP :4mewantfood:

Guarden.

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Hej Jacob,

Fed log - den skal jeg følge! Cool, med en, som træner lige så mange forskellige ting som mig selv :4thumbup: (og oven i købet med næsten samme stats alder/højde/vægt)

Go træning!!

Link to comment
Share on other sites

Troels: Hey master. og tak for roserne :smile: Sad nok og ledte i 1 time efter et sted hvor man kunne trykke på opret logbog. :mad: Fandt dog heldigvis tilfældigt ud af det, ellers er jeg bange for at mit blodtryk havde fået mig til at se sådan her ud :devil::tongue: .. Og grrrrr, jeg er nødt til at prøve at armwrestle med dig igen engang i fremtiden :wink: God træning, det kan jo være vi render ind i hinanden i OBBC.

DMB: Takker takker.. jeg har svaret dig i din LOG. Fedt at du også løber på Hinderbahn. Det skal jeg også igang med igen. Er du på Police Academy? kunne godt se sådan ud med selvforsvar ud over din boks og bjj.

Med venlig hilsen Jacob. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hey Sarge..

Big Brother is watching You!

crush hard!

/Kenneth

<{POST_SNAPBACK}>

Huuuuujaaaaaaaaaaarh... I like that :devil:

Jeg skal snart kaste lidt rundt med de dersens jernkugler. Lad mig se hvad de har i sig. "I´ll eat their liver with a nice Cianti" :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

DMB: Takker takker.. jeg har svaret dig i din LOG. Fedt at du også løber på Hinderbahn. Det skal jeg også igang med igen. Er du på Police Academy? kunne godt se sådan ud med selvforsvar ud over din boks og bjj.

Med venlig hilsen Jacob.  :4mewantfood:

<{POST_SNAPBACK}>

Yep, jeg går i skole med Mahoney, Hightower og Tackleberry :tongue:

God træning!! :devil:

Lige et spørgsmål:

Elektrostimulering (Compex MI fitness Trainer) 20 min på maven, max smadret dagen efter.

Det lyder som noget tv-shop halløj!? (hvilket det sikkert ik' er)

Lidt anderledes end resten af din træning? :blink:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

DBM: Compex elektrostimulering er ikke TV-shop geil, men noget forholdsvis avanceret udstyr, der kan anvendes til lidt af hvert. :blink: Jeg er lige startet med at arbejde for Energysport, der forhandler disse sataner + HIGH5 energy :4mewantfood: , cykeludstyr m.m. Derfor har jeg fået stillet en til rådighed, som jeg leger lidt med i ny og næ. Den kan stimulere med op til 125 mA :laugh: i frekvens 1-150 Hz. Jeg bruger den primært til aktiv restitution, massage m.m. hvilket er helt vildt lækkert. samtidig får man løsnet op i musklerne så man ikke er så smadret dagen efter.

Ikke fordi det nødvendigvis siger noget om brugbarheden af dette udstyr, så anvender Herminator, Alexander Popov m.fl. dette apparatur til at booste deres performance. Maskinen skal dog KUN ses som et supplement til den anden træning der selvfølgelig har førsteprioritet.

Jeg har afprøvet den på nogle forholdsvis utrænede kammerater (har man virkelig sådan nogen :dry::tongue: ) og de havde markant DOMS op til 3-4 dage efter en session på 20 min på Quadrizeps. Havde den som sagt på mavsen den anden dag, og var MØG smadret dagen efter :raisebrow: .

Skal ud til 200 km løb i STige den 2. april og demonstrere Maskineriet for interesserede, så hvis du/I er i nærheden så slå et smut forbi. -Den kan tage OVERRASKENDE godt fat.

Hils Tackleberry m.fl. fra mig.

Dagen WORKOUTS:

Opvarmning: 10 min sjipning i militærstøvler.

Voldtog min sandsæk m flg. interval:

(3 slag + dobbeltslag mod nyrer/lever) x 10 i hver side, 10 sæt

Diverse spark i 10 min.

MUSIK: AC/DC The Razors Edge (fuck den er fed at tæve løs til :4thumbup: )

Balance: 1 time

Dødløft (lige startet op)

90 kg, 5 rep, 5 sæt

Military Press:

60 kg, 5 rep, 2 sæt

60 kg, 3 rep, 1 sæt

Concept 2

Udførte 10 intervaller af 1 minuts varighed med 1 minuts pause.

Gennemsnitstiden /500 m.: 1 min, 41 sek.

Strike with ultimate power :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Concept 2

Udførte 10 intervaller af 1 minuts varighed med 1 minuts pause.

Gennemsnitstiden /500 m.: 1 min, 41 sek.

Is that all you got???..

cool nok.... det skal sgu nok ende med du kommer i form... hehe

Iøvrigt skal du bare sige til hvis du skal have et par tips vedr. CoC #2 bl.a. placeringen i hånden betyder meget og kun få ved hvordan.... a grip masters secrets!!!

Be a Grizzly

the Grip master (wanna be anyway!!!)

Link to comment
Share on other sites

Concept 2

Udførte 10 intervaller af 1 minuts varighed med 1 minuts pause.

Gennemsnitstiden /500 m.: 1 min, 41 sek.

Is that all you got???..

cool nok.... det skal sgu nok ende med du kommer i form... hehe

Iøvrigt skal du bare sige til hvis du skal have et par tips vedr. CoC #2 bl.a. placeringen i hånden betyder meget og kun få ved hvordan.... a grip masters secrets!!!

Be a Grizzly

the Grip master (wanna be anyway!!!)

<{POST_SNAPBACK}>

:devil::devil: He he.. yep, men mon ikke HULK snart vender tilbage med en ny og bedre tid. Føler seriøst der er dynamit i armene. :w00t:

Mht. COC#2, så giver jeg den lige en lille måneds tid, og så forventer jeg dælme at den quitter. Ellers er jeg modtagelig for tips fra en Grip-Jedi som dig :4thumbup:

Imorgen tidlig vil jeg ud og klatre i reb samt dips i ringe. Så kan man ikke starte dagen bedre.

Plus Ultra

:4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Dagens workout

Yiiiiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaa :4thumbup:

Dagen blev startet med rebklatring samt katete på håndstandbarer:

Rebklatring med parallelle reb uden brug af ben,

8 meter op, 4 meter ned igen --> sprang det sidste stykke. 5 sæt.

Katete:

20 sek statisk hold, 10 sæt.

Så er kassen og poterne også blevet udfordret lidt idag.

Plus Ultra :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hej Jacob,

Lyder cool nok med den der "Compex elektrostimulering" - pas nu på du ik bli'r helt stegt!

Ellers ser din træning sgu dejlig ond ud! Jeg prøvede rebklatring for en uges tid siden (første gang siden det obligatoriske i folkeskolen :laugh: )

Det er en øvelse der vil noget..... :4thumbup: :devil:

Link to comment
Share on other sites

Word DBM :bigsmile:

Ja, rebklatring er alle pengene værd. Gad godt at have 10 meter til loftet hjemme i lejl samt 10 meter tov.. yeah. Men hva fanden.... Når jeg nu har adgang til SDU´s fremragende legeplads for voksne :devil::devil:

Dagens arbejde:

Boxercise (UV): 70 min.

Sandsæk: 30 min hårdt slid.

Stærk som stilladsarbejder:

Frivend-->Pres: 45 kg, 5 rep, 10 sæt (1 minuts pause mellem hvert sæt).. Huuuuuuuuuuuuuuuuuujaaaaaaaaaaaaaaaaarhh. :smile:

Nu står den på lektier.

Over and Out.

Plus Ultra :4mewantfood:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Hey Champ!!

Godt at se du har fået en log op ag stå! Tror jeg kommer til at lure lidt i ny og næ. Ville jo være rart med lidt mere udfordring næste gang der skal dystes på vægte :wink:

Det bliver nok ikke til så meget træning for mit vedkommende de næste par uger da jeg skal til eksamen i "Aerob træning og Metabolisme" og har 50+ artikler at skulle ha styr på. Heldigvis er der dog et par reviews imellem... :blush:

Blir hyggeligt når du joiner på humanfys til sept.!!! Måske vi får fag sammen... :4smartass:

Hold fanen højt!! :4thumbup:

post-6991-1112032951_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hey Baron Bandit :bigsmile:

Jeps, det bliver cool til sommer på Hum Fys :4smartass: , så skal der dælme tæves litt. yeah... Vi må snart få gang i en B-Pimp Event :cooldance:

Dagens dragt prygl:

Katete på håndgreb: 20 sek, 15 sæt. :w00t:

Dødløft: 95 kg, 5 rep, 2 sæt; 100 kg, 5 rep, 3 sæt.

Chinups: BW + 30 kg, 3 rep, 5 sæt.

Op med snuden, og se stolt ud.

Plus Ultra :4mewantfood:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share