hjul til Racer


Whasp
 Share

Recommended Posts

nu ved jeg slet ikke hvad dit budget er, men jeg vil HELT KLART sige, at du skal have et carbon hjulsæt. Jeg cyklede 8000 km sidste år, og jeg har lige (for 2 uger siden) købt mit første carbon hjulsæt, og jeg glæder mig så meget til at komme ud på det. Jeg købte et sæt Lite C-50. pga. prisen og kvaliteten. Du får rigtig meget for pengene i det hjulsæt. De kan findes til 6500,-

Men hvor meget cykler du og hvad er dit budget?

Link to comment
Share on other sites

købte mig en trek madome 4,5..sidste år og jeg kan ikke vente med at komme ud og kører på den... jeg skalkører til/fra arb.hver dag 2x 18 Km.. derudover vil jeg træne til en duathlon, ... "det er i hvert fald planen..hvis jeg kan finde en mentor, der kan hjælpe mig med at sætte det rigtige tæningspogram sammen...med hensyn til prisen er der No limit..næste år regner jeg med at vil have sat Dura Ace Di2 geargruppe på..

Edited by Whasp
Link to comment
Share on other sites

købte mig en trek madome 4,5..sidste år og jeg kan ikke vente med at komme ud og kører på den... jeg skalkører til/fra arb.hver dag 2x 18 Km.. derudover vil jeg træne til en duathlon, ... "det er i hvert fald planen..hvis jeg kan finde en mentor, der kan hjælpe mig med at sætte det rigtige tæningspogram sammen...med hensyn til prisen er der No limit..næste år regner jeg med at vil have sat Dura Ace Di2 geargruppe på..

Jeg tror du bliver nød til at sætte en LIMIT, du har "kun" en madome 4,5 til ca. 15.000 kr, så vil du nok ikke bruge 100.000 kr på et hjulsæt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ja okay... kan se der blev slettet mere end der skulle da jeg redigerede teksten... No limit..men prisen skal selvfølgelig være realistisk iforhold til cyklens/remmens værdi og dermed mener jeg ca 10.000kr

Hjul er utvivlsomt den bedste opgradering, du kan lave mht. performance. Et sæt højprofilshjul er sikkert hvad du har i tankerne.

Skal det være full carbon så kig evt. på Reynolds. Profiler på 46 eller 66 mm og så holder du budgettet selv om der ryger kassette og dæk på. Alternativt er Mavic Cosmic Carbon en klassisker. Det er ikke full carbon, men de ruller mindst lige så godt som Reynolds hjulene og holder sig også under 10K inkl. kassette/dæk.

Link to comment
Share on other sites

.... men skal jeg vælge Alu ell. Carbon fælge/Hjul ?? hvad er bedste og hvad er forskellen på de to tyber Hjul ??

Bedst til hvad?

Carbonhjul fås både som ren carbon og som carbon med alu-bremseflader + diverse andre kombinationer!

Hjul i ren carbon har nedsat bremseevne i vådt vejr og kræver specielle bremseklodser. Til gengæld er de så også lettere end aluhjul. Hvis du skifter mellem carbon og aluhjul (f.eks. mellem træning og løb) skal du også skifte klodserne, for klodser, der har været brugt på aluhjul, indholder lidt aluminiumsstøv, som ikke er carbonhjuls livret. Gider du ikke skifteriet, kører du bare med carbonhjul hele tiden :smile:

Ved carbonhjul er det desuden vigtigt at sørge for at rense klodserne for støv og småsten.

Aluhjul holder lidt bedre til slag og styrt.

Generelt er carbonhjul noget lettere og lidt mere komfortable end aluhjul!

Link to comment
Share on other sites

Skal hjulsættet bruges til træning og løb, eller udelukkende til løb? Er det udelukkende løbshjul, kan du med fordel vælge hjul til tubular (lukkede ringe):-) Er det til begge dele så vælg clincher, da det koster en god sjat gnaster hver gang du punkterer på et sæt hjul til tubular..

Derudover skal du også have med i dine overvejelser, hvor og hvornår hjulsættet skal bruges. Altså hvor mange tæsk det bliver udsat for, og hvad slags vejr det bliver udsat for. Carbonfælge er ikke lige så holdbare, og håndterer ikke tæsk helt så godt som alufælge, i og med de næsten altid kan rettes ud.

Er hjulsættet udelukkende til løb, er det jo selvfølgelig ikke en problematik, du skal tage hensyn til..:-)

Mavic cosmin carbone sl, er et udemærket bud, og kan bruges til det meste..

Link to comment
Share on other sites

Som de andre allerede er inde på, så kommer det meget an på hvad du skal bruge hjulsættet til. Skal du køre i bjerge, skal du køre løb herhjemme, er det til hverdag eller fest, etc? Hvis det "bare" er til fladlandskørsel så vil jeg næsten til hver en tid snuppe et sæt Mavic Cosmic Carbone hjul, da de bare holder farten ualmindeligt godt. Lidt tunge at få op i fart, men når så snart de er spundet op så ruller de bare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share