Tilbage i sadlen - med ben lavet af glas og usselhed


Schroinx
 Share

Recommended Posts

7/1 5k tempo med Runaar i 5:58

Jeg var fartholder og det var drøn irriterende at det virkede som om at uret hoppede meget i pace. Men det gik. Latterligt meget overskud og jeg skulle holde lidt igen, og med HR 159/190 er det ikke helt ved siden af. Landede på 5:58 inkl stop, så det er tilfredsstillende, som de siger ved Mærsk.

5,3/11,6

Link to comment
Share on other sites

9/1 Dødløftdag

Varmop: 5:00@1220
Mobiliy ankel: Tjek
Chins: 4444
Dødløft: 4x7x110
Single leg calf raises: -
BOR m lockout: 4x7x50
Dips ring: 4x4
Hofte: Venstre genop 4x15
Barbell Lounges: -
God DL dag. Hvad sker der for det? Det er tæt på rekord i lange tider og endda efter to uger med kun to gange træning hver uge. Spøjst. Ingen calf, da de var brændt helt af. Sådan cirka der hvor at lægmusklen ender og så på indersiden af skinnebenet. En eller anden var rendt med dips stativet, så det var en god lejlighed til at lave dem i ringene. Ikke kønt, men det var. Overvejer om jeg skal i gang med ring chins også? Fordelen er nok ikke så stor da man ikke skal stabilisere ens vægt over ringene. En anden ting jeg vil til og i gang med er Hand Stand Push-Ups. Så jeg må til at stå på hovedet og på hænder :-)
God weekend.
Link to comment
Share on other sites

11/1 Squatdag

Warmup: 1210@5:00
Chins: 5544
Ankelmob: Tjek
Pistols excentrisk: -
ERB Single leg squat: 4x5x20
Benchpress: -
Mave/hofteøv: -
Military: -
SL Goodmornings: -
FRF Squat: -
Var presset for tid, men kom da afsted.
Jeg kom til at tænke på at det er noget tid siden at jeg har bøvlet med foden. Sidste gang at jeg løb ti km, tror jeg ikke at jeg mærkede noget til den. :ninja:
Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

27/1 Roligt trail

Jeg har været på minus energi siden sidste mandag, med en virusinfektion i lungerne. Så sport og særligt ikke udenfor har ikke stået højt på ønskelisten, selvom at jeg normalt er den første til at hoppe ud og nyde sneen. Heldigvis var døsen med kreatin også tom, så kunne lige tage en slapper med det nu jeg holdt pause.

Der er ikke noget præstationsmæssigt at sige om turen i dag. HR gns på 168 selvom at jeg gik den sidste km eller noget den stil og bare jeg tænkte på en lille bakke eller lidt offtrail havde jeg puls på 180. Men solen skinnede og det var en dejlig tur og jeg kom afsted. Sammen med at teen er skiftet ud med kaffe var det det bedste der er sket i flere dage :-)

http://www.movescount.com/moves/move51292830

6/6.

Link to comment
Share on other sites

30/1 Squatdag

Warmup: 7 min sip
Chins: 4x4 doms 4 4
Ankelmob: Tjek
Pistols excentrisk: -
ERB Single leg squat: 4x5x20
Benchpress: 4x7x70
Mave/hofteøv: 3x8
Military: 4x6x45
SL Goodmornings: -
FRB Squat: 6x 50 55 60 65
Excentrisk fokus. Fin træning, men stadigvæk lidt presset af virussen. Jeg er begyndt at sippe lidt som opvarmning, og selvom at jeg kun har gjort det et par gange (Har aldrig været en ørm til det) så kommer teknikken hurtigt og jeg forsøgte mig lidt i dag med at sippe på et ben. Jow, jow.
Link to comment
Share on other sites

2/2 Dødløftdag

Varmop: 5:00@1240
Mobiliy ankel: Tjek
Chins: 5554
Dødløft: 4x6x120
Single leg calf raises: -
BOR m lockout: -
Dips ring: -
Hofte: Venstre genop -
Barbell Lounges: -
God dag i chins og dl. Jeg er ved at have fået indbygget rutinen i chins med ikke bare at lade mig falde ned, men aktivt holde imod så det måske tager 4 sekunder at sænke vægten. Det gør det til en anden øvelse. DL med 120 kg 4x6 har jeg været på før, men det er en del måneder siden. Lidt ømhed i højre skulder så droppede resten og daffede hjem. Men jeg havde også nået det jeg skulle :-)

Overordnet set er jeg i tvivl om jeg progresserer hurtigt nok og dermed om jeg får nok ud af den tid jeg bruger på styrketræningen, eller om det kunne komme lidt hurtigere.
Link to comment
Share on other sites

2/2 6k med Runaar

Pace 6:23/km men vi stoppede også en del for en rødt. Tøserne havde lidt problemer i sneen, men med trailfutterne var det okay. Lidt ballade med forfoden til allersidst og ikke sådan rigtig slemt. HR 177/193 afslører dog at jeg stadigvæk er ramt af efterveerne af den virus. Jeg hoster også endnu.

http://www.movescount.com/moves/move51871446

Til alle jer, hvis log jeg plejer at følge lidt med i og kommentere på, så har der ikke været tid og overskud til så meget i den retning, men jeg håber at det kommer igen.

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

Enig i din betragtning om at den langsomme del af chin ups giver en del

- jeg har jo kørt 10*10 i en periode og det er en fast del af alle øvelser puha det trækker tænder ud de første par gange men bliver en vane at tælle langsomt nok :)

Jeg kender ikke ret meget til 10x10, men det virker som om at det er mange gentagelser, og så kan man vel ikke have så meget vægt på?

Link to comment
Share on other sites

nej det er korrekt man kører typisk med 60% men laver så kun to øvelser pr muskelgruppe.

I går var det ben og mave dvs vi kørte liggende leg curl + leg pres i den store 10*10 blok og så kørte vi læg/mave 3*10-12 det var den dag....

Let og nemt man skal sådan set bare tælle sæt og sørge for at holde sine pauser mellem de forskellige sæt. Fordi der bliver bygget en massiv pulje af træthed op kan jeg afsløre !

Link to comment
Share on other sites

4/2 Tempo med Runaar

Eller noget. Pace 5:58 ink røde lys hr hele nede i 177/190. Så moderat tempo ;-) Mine lægge, særligt højre, var stive efter de to dages løb, men lidt tough love med foamrullen i formiddags gjorde at de var mere samarbejdsvillige her til aften. Ikke dumt. I morgen må jeg en tur på mtb'en, hvis at jeg skal noget.

http://www.movescount.com/moves/move52044507

Link to comment
Share on other sites

5/2 Hygge MBT i sneen

Lækker, lækker tur i en snedækket Marselisskov. Sporet mest frosset og fastkørt sne. Perfekt. Kun ved Moesgaard var lidt isproblemer.

Desværre har knæet brokket sig lidt her til aften. Ikke smerte, men har kunnet mærkes lidt. Så imorgen er det kun styrke....

http://www.movescount.com/moves/move52103628

Link to comment
Share on other sites

nej det er korrekt man kører typisk med 60% men laver så kun to øvelser pr muskelgruppe.

I går var det ben og mave dvs vi kørte liggende leg curl + leg pres i den store 10*10 blok og så kørte vi læg/mave 3*10-12 det var den dag....

Let og nemt man skal sådan set bare tælle sæt og sørge for at holde sine pauser mellem de forskellige sæt. Fordi der bliver bygget en massiv pulje af træthed op kan jeg afsløre !

Det kan jeg godt forestille mig med alle de gentagelser. En øvelse kommer vel til at tage en halv time? Så tæner man hver dag eller? Tidsmæssigt tænker jeg at man bruger meget mere tid på at træne så?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share