Strækmærker under armene.


humseper
 Share

Recommended Posts

Strækmærker kommer, når huden bliver strukket for meget.

Hvis du vil prøve at undgå det, kan du smøre dig med en god fugtighedslotion. Man kan også få noget specielt creme til gravide maver, det kan være det også hjælper på armene. :lol:

Hvis du vil være helt på den sikre side, må du holde op med at blive større. :(

Link to comment
Share on other sites

Det lykkedes mig at få strækmærker ved armhulerne allerede inden jeg begyndte med styrketræning :o

Det eneste jeg vist lavede af motion på det tidspunkt var lidt armbøjninger hver eller hver anden aften.

Efter hvad jeg har læst og hørt, så er der meget lidt at gøre EFTER mærkerne er kommet. Det kan muligvis hjælpe at være på forkant ved at bruge cremer og den slags.

Jeg forsøgte mig med Matas mavecreme i nogle måneder uden der skete den mindste forandring.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke om den specielle creme er bedre end almindlig fugtighedslotion.

Jeg hørte om en undersøgelse (kan ikke huske hvor), der viste, at hvis man smører sin mave 2 gange dagligt, nedsætter man risikoen for strækmærker.

Den gruppe der ikke smurte sig: 75% fik strækmærker

Den gruppe der smurte sig: 33% fik strækmærker.

Så man kan åbenbart ikke helgardere sig.

Link to comment
Share on other sites

Strækmærker kan altså godt fjernes hos en hudlæge eller kosmelog. Det skulle desværre en dyr affære, og resultatet er ikke altid 100% effektivt, men lidt er vel også godt.... Men en creme... hmmm skriv hvis I finden een....

Ellers hjælper lidt farve altid... ;)

Edited by Mette_Musen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share