Mikkel Thygesen


Yod Manut
 Share

Recommended Posts

Hvem siger han ikke har tabt den? thumbless greb er vel et forslag

Ellers har jeg hørt han snakke om at han allerede havde et smadret ribben fra en kamp - og at trykket fra stangen fik det til at knække - noget som jeg vil vove at påstå kun kan ske hvis han kører bounce-bænk - flot!

Edited by Luciferase
Link to comment
Share on other sites

Præcis, han var allerede skadet.

Fra bold.dk:

- Da jeg var af sted med landsholdet for nylig, trykkede jeg et ribben. Jeg har haft smerter lige siden men ikke så slemt, at jeg ikke kunne spille. Mens jeg lavede bænkpres i dag kunne jeg lige pludselig mærke, hvordan knoglerne blev trukket fra hinanden. Jeg håbede, at det var en muskelskade, men inderst inde vidste jeg godt, hvad der var sket, siger Thygesen.

Jeg synes dog stadig der lyder vildt, at der er tale om et decideret brud :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis han tidligere har haft brækket ribbenet, er det vel ikke usandsynligt, at det intraabdominale tryk har presset ribbenene udad, og dermed trukket det tidligere skadede over i den gl. brudflade.

Mener du seriøst at det intraabdominale tryk kunne gøre det alene? det er klart at hvis du har et højt tryk og så bouncer stangen på brystet kan der ske skader - men alene trykket?

Link to comment
Share on other sites

Som udgangs punkt bliver knoglen der hvor der har været et brud stærkere end før. Det skyldes at der kommer callus dannelse, sådan at der hvor bruddet er sket, bliver knoglen tykkere.

Så skulle mene at det temlig usandsynligt at knoglen er brækket samme sted. Med mindre der er tale om et gammelt brud som ikke er helet 100 %

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share