Madpakke råd til studerende (Hurtig at lave)


CluelessWorkout
 Share

Recommended Posts

Hej :) Er mit første indlæg på dette forum, så håber i tager godt imod mig da jeg ikke helt kender 'reglerne' der er for siden.

Men situationen er den at jeg på uni har ret mange dage fra 8-16/18, samt også træner på campus, altså vil jeg være væk tit fra 7:30 - 18:30 / 20:30 - Hvilket jo er relativt mange timer, jeg har utrolig svært ved at finde en kost sammensætning til en madpakke der kan ikke bliver voldsomt kedelig, men samtidigt en madpakke som er ''billig'' samt hurtig at lave, fordi når jeg er hjemme kl 18:30 eller 20:30 alt efter om vi har fri 16 eller 18, samt skal have læst lidt op til kommende forelæsninger, så har jeg desværre ikke tiden eller energi til at stå flere timer i et køkken for at tilberede noget lækkert. Dette medføre jo så også at man helst ikke skal svine for mange ting til i tilberedningen, så ikke jeg står med 2 gryder, 2 pander der skal gøres ren oven i.

Så mit spørgsmål til jer er, hvad kan man lave?
Krav: Hurtigt, Billigt, 'Sundt'.

Lidt info om mig, som måske kan hjælpe, jeg har et ligevægtsindtag på ca 3k kcal pt (+/- lidt) min morgenmad består af ca 500 kcal, aftensmad af ca 600 kcal, og en prot shake under / efter træningen til ca 400 kcal. Så totalt får jeg kun 1500 kcal, så skal have en rimeligt nærende frokost for at have en chance for at nå de 3k. Dette er mest i forhold til at netop sund står i ' ', fordi jeg vil egentlig gerne bare bevare min vægt / lille vægttab, så retter som måske er lette+lækre, men som ville kræve enorme portioner for at nå et rimeligt kcal tal er ikke helt så relevante :).

Min frokost so faar har været en af følgende 3 ting
Lasagne + Brød (Relativt dyrt men meget let og hurtigt at lave)
Pasta med Kyllinge tern (uegnet til mad over så lang tid, kyllinge tern bliver alt for let sure hvis man har dem i en varm taske så mange timer :/)
Rugbrød med skinke eller kylling.

Vil virkelig gerne høre om nogle ting som er lidt mere spændende at spise, og som måske ikke tager 100 år og en sommer at tilberede. Værd at nævne er også at vi helst ikke taler om fødevare som har en stærk lugt :) Makrel, Tun etc. Er self ikke mit problem, men af hensyn til mine medstuderende syntes jeg ikke at man kan tillade sig at spise sådan nogen ting til forelæsninger.

Håber meget på lidt hjælp her inde fra :) Virkelig træt af at skulle spise kedelig mad, (alt er relativt med kedelig mad, men jeg er ikke kræsen, så alle forslag er velkomne)

// Jimmi

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share