Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Træningen har ikke været helt så sjov i den sidste tid. Og, især cardioen, heller ikke så frekvent som jeg kunne tænke mig. Umiddelbart er der ikke noget i vejen med mit humør. I de sidste dage har jeg sovet alt for lidt, vejret er uinspirerende til udendørs aktiviterer (i hvert fald uden passende påklædning) og jeg trænger til ferie - meget!Men ellers er alt som det nu skal. OK, cykelmæssigt har jeg mentalt kastet håndklædet i ringen - dén sæson er snart slut og da jeg har været doven de sidste par uger er det begrænset hvad en evt. aktivitetsspurt kan kaste af sig.

Selv om det ikke kommer noget træning her skal det nu ikke afholde mig fra at følge med i Jeres aktiviteter.

God søndag til alle!

Hej Gregers.

Du er nu god til at efterrationalisere din egen situation - så meget har jeg lært dig at kende. Dette er også en fornuftig vej til selverkendelse :smile:

Må jeg have lov at bidrage lidt?

Det fungerer kun til oplysning og bekræfter, at du har fat i noget rigtigt (igen) - det overrasker nu nok hverken dig eller mig:

Motivation er fundamentet for at skabe resultater. Der kan være følgende årsager til manglende/dalende motivation:

- manglende selvtillid*

- mangler i træningen (forkerte metoder, manglende udstyr, fysiske omgivelser osv.)

- konflikter (træningsrelaterede)

- private problemer

- manglende psykisk energi** (eller dårlig mobilisering af samme)

* Selvtilliden består af to elementer:

- Den generelle; den du har med fra arvemassen og gennem din opvækst

- Den specifikke; denne er bygget op gennem erfaring du har tilegnet med årene.

** Den psykiske energi øges gennem afslapning, nedsættelse af stressrelaterede faktorer og masser af søvn.

Søvnen er synonymt med fysisk og psykisk restitution.

Jeg har markeret det væsentlige med rødt i din tekst. Det rammer rimelig godt ind i de elementer der skaber motivation.

Det glæder mig at du ikke holder helt fri, men bevarer forbindelsen her på MOL i din træningspause.

Du ønkes også rigtig god søndag herfra Gregers!

Taurus

Edited by Taurus
Link to comment
Share on other sites

Hej Taurus!

Ja, med det du har stillet op er det ikke sært at min motivation er pist borte. Men det tegner så rigtigt rigtigt godt til når jeg begynder igen med nyopladede træningsbatterier om en uge:

1 jeg har ferie

2 jeg får sovet

3 det bliver godt vejr - der er bestilt indian summer til min ferie :poking:

Og det med at følge med på MOL kan jeg slet ikke lade være med :blush:

Håber at du og familien får en god uge!

Som jeg nævnte har jeg plan for hvad der ske i vintersæsonen. Desværre er der eet punkt der driller rigtigt meget - nok mest fordi jeg vil det hele og det ved jeg jo godt at jeg ikke kan få. Men vil gerne opnå det bedste kompromis. Hvis nogen har links til nogle gode råd, logbøger fra nogen som vil det samme som jeg eller selv har vise ord at skrive er inputs velkomne.

Det er benene der er problemet.

Umiddelbart var det bare planen at benene skulle have nogle klø herover vinteren så de, med lidt held, kunne få lidt mere masse. Ved ikke om det er mig som har ændret synsvinkel eller er groet i overkroppen men jeg synes at stængerne er blevet lidt klejne i forhold til resten.

"Desværre" gav den cykling jeg trods alt fik gennemført langt større resultater end jeg havde håbet på og det vil ærgre mig at smide hele konditionsfremgangen væk så jeg igen til næste forår skal starte fra bunden og ende hvor jeg er i år. Min gamle barndomsdrøm om at trille afsted i en anstændig fart er blevet vækket (trods at jeg lige p.t. ikke gider cykle :sneaky2: ) og umiddelbart er jeg sikker på at der er resourser til at hente mere fart - i hvert fald hvis jeg møder foråret i pæn grundform.

Jeg ved godt at jeg sætter mig mellem to stole men jeg har trods alt hverken ambitioner og at stille til DM i fitness eller blive licensrytter.

Træningen vil i de store træk blive opdelt i blokke på 24 træningsdage med to-split. Hver blok med sine fokusområder.

Vil det være det mest klogt skiftevis at satse den ene blok på vægttræning for benene og den næste på spinning? - og skal det være en vægtet prioritering eller udelukkende det ene og slet ikke det andet? Hælder selv til det første hvor den ikke-prioriterede træning får een træning om ugen. Eller bør der deles op på en anden måde - evt. med en halv blok ad gangen (blokkene er nemme at knække på midten) så forfaldet ikke når at blive for stort for det der ikke trænes - kunne umiddelbart forestille mig at det ville være klogt.

Der er også mulighed for at træne i romaskine (Concept II) - det er ganske vist nogle andre muskler der bliver luftet men konditionen bliver da styrket og det kunne det måske aflaste benene lidt. Dette dog under forudsætning af at min tossede ryg ikke gør knuder ved ro-træning.

Hvor besværligt når man ikke alene brænder for een ting :laugh:

Håber at alle læsere får en behagelig dag!!

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ja, med det du har stillet op er det ikke sært at min motivation er pist borte. Men det tegner så rigtigt rigtigt godt til når jeg begynder igen med nyopladede træningsbatterier om en uge:

1 jeg har ferie

2 jeg får sovet

3 det bliver godt vejr - der er bestilt indian summer til min ferie :poking:

jamen, det lyder da herligt !! Det skal være dig velundt :bigsmile:
Og det med at følge med på MOL kan jeg slet ikke lade være med :blush:

Nej, du passer bare dine opgaver her på kanalen :poking: ikke noget pause der !! :nonono:

:tongue:

"Desværre" gav den cykling jeg trods alt fik gennemført langt større resultater end jeg havde håbet på og det vil ærgre mig at smide hele konditionsfremgangen væk så jeg igen til næste forår skal starte fra bunden og ende hvor jeg er i år. Min gamle barndomsdrøm om at trille afsted i en anstændig fart er blevet vækket (trods at jeg lige p.t. ikke gider cykle :sneaky2: ) og umiddelbart er jeg sikker på at der er resourser til at hente mere fart - i hvert fald hvis jeg møder foråret i pæn grundform.
Ja, cykling er dejligt ! og hente gamle drømme frem og gøre dem til virkelighed er endnu mere dejligt :bigsmile:go for it !!

Cykling kan man også i vinterhalvåret, Gregers... :poking: jeg kender een, der har trænet sig op til en enkelt ironman eller 2 ved primært (eller næsten udelukkende) cykeltræne på en spinningcykel............

Hvor besværligt når man ikke alene brænder for een ting :laugh:

:laugh::laugh: den problemstilling har jeg været igennem mange gange ! velkommen i klubben, Gregers :cool: Så meget man gerne vil.....så lidt tid :dry:

Ha en dejlig uge :smile:

:sun::please:

Link to comment
Share on other sites

Godmorgen godmorgen Vivs!

Og tak for opbakningen... Ja, man KAN komme langt med spinning - dejligt at konstatere.

Du må også have en god uge.

Og kom jeg lige til at tænke på en ting mere mht. min vinterplanlægning...

Vil det være smartere at nedsætte den tid hvor der er fokus på en muskelgruppe til 12 træningsdage? Dermed kan man give fokusområdet en ordentlig omgang smæk for at opbygge en lille overtræningstilstand og derefter lade det få ro til at superkompensere.

Det ville også give træningen en del mere variation da jeg vil nå dobbelt så mange cyklusser og dermed flere kombinationsmuligheder i løbet af vinteren.....

Link to comment
Share on other sites

Hej Taurus!

Godt husket, det var jo i dag jeg havde annonceret at det skulle være slut med at ligge på den lade side. Og jo, jeg har faktisk nydt det. Mine arbejdstider har i denne uge været ret trælse (f. eks. skulle jeg op onsdag 3:30 og kom hjem i går ved 02-tiden), så det har været dejligt at "slippe for" træning selv om den også har været savnet.

I morges valgte jeg at sove til jeg vågnede af mig selv og det efterlod ikke megen tid til cyklen inden jeg skulle jobbe. Det blev dog til Vedbækturen som umiddelbart gik fint efter pausen - benene var friske og umiddelbart var der rigeligt med fartstøj i hjelmen så jeg havde faktisk forventet en noget højere fart end det kurven viser. Men skidt, det var dejligt at komme i gang. Om ikke andet er der dømt klar PR i snitpuls :devil:

:4offtopic: (så SMIL dog!!!)

Endelig ferie!!! sidst jeg havde ferie var 19/1 så det er vel også på tide. Dog er der ret mange arrangementer i vente - heraf del fødselsdags- af slagsen, samt en planlagt familieudflugt til Ry, Laven, Silkeborg, tilbage til Laven, Vrads Hede = same procedure as last year, samt en tur til Oslo.

Men af alle tidspunkter har min elendige skodbil valg igen at lave kuk i gearkassen og værkstedet kan ikke tage den ind før på tirsdag. Og da de ikke plejer at have den slags stumper på lager er jeg allerede irriteret over det gode spildte vejr. Prøver at besinde mig så ikke ferien bliver ødelagt humørmæssigt.

Og så lige en sidste OT ting - en lille historie fra ghettoen.

"Hvad man også kan bruge legepladsen til"

Da jeg skulle på arbejde stod der vel 20-30 mennesker og hujede og klappede på legepladsen. Hvad skete der mon? Jo, der var kamphundetræning/opvisning :crazy: En ung fyr med kasketten omvendt på sloges indirekte med en pitbull(lignende) hund. I mellem de to var der en kunstig hund i scæferstørrelse som blev flået rundt at pitbull´en med kasket-fyren i den anden ende. Kunne ikke helt bedømme og det var ham eller hunden der havde overtaget.

Interessant om det igen bliver mode at folk der er ude at lufte hunde får bidt deres kæledyr ihjel eller om det er mennesker der skal holde for næste gang.

post-1580-1157924463_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I dag er det Gregers' fødselsdag

-hurra hurra hurra

Han sikkert sig en gave får,

som han har ønsket sig i år

Med daaaajlig chokolaaaaa'de og kager til

:strat::beerchug: :4mewantfood: :flowers::4winkkiss: :4band:

Kære Gregers

Stort tillykke med fødsdagen idag. Det ser jo ud til at du har været en god dreng.... sådan som der ikke er nogen skyer ovenfor os :bigsmile:

Håber du får en god dag :smile:

kh

Vivs

Link to comment
Share on other sites

Og så lige en sidste OT ting - en lille historie fra ghettoen.

"Hvad man også kan bruge legepladsen til"

Da jeg skulle på arbejde stod der vel 20-30 mennesker og hujede og klappede på legepladsen. Hvad skete der mon? Jo, der var kamphundetræning/opvisning En ung fyr med kasketten omvendt på sloges indirekte med en pitbull(lignende) hund. I mellem de to var der en kunstig hund i scæferstørrelse som blev flået rundt at pitbull´en med kasket-fyren i den anden ende. Kunne ikke helt bedømme og det var ham eller hunden der havde overtaget.

Interessant om det igen bliver mode at folk der er ude at lufte hunde får bidt deres kæledyr ihjel eller om det er mennesker der skal holde for næste gang.

Godmorgen Gregers.

Jeg ved ikke hvad der er ved at ske! Jeg synes snart at mennesker tér sig som vilddyr, uden respekt for deres omgivelser eller for den sags skyld for deres medmennesker.

Specielt de unge i dag lider under total mangel på dette.

Glæder mig til du kommer i gang med noget vægttræning igen :wink:

Med de bedste ønsker

Taurus

Hov - Vivsen's indlæg må jeg lige følge op på (kom ind lige før mit indlæg)

TILLYKKE MED DAGEN GREGERS!!!!! :strat::violin::4trumpet: :4band: :yahoo: :hippy: :banana3:

Edited by Taurus
Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers :smile:

Jeg er ikke helt 100 på at jeg kan gennemskue dit kommende træningskoncept, så du må lige bøje det i neon for mig :blush: . Skal det forstås sådan, at i løbet af 12 træningspas (=6 uger ?) holder du fokus på én eller flere muskelgrupper (in casu benern') og herefter slår over i et andet program, hvor fokus er rettet andetsteds?

Min første umiddelbare tanke var, at det ikke ville være optimale betingelser at give sig selv ift. muskelvækst da perioden er meget kort. Min næste tanke var, at det måske ikke var helt så tosset igen, og hvem ved i øvrigt hvad 'det optimale' er.

Hvis du holder mini-cyklusser på 12 træningspas, så er det vel nødvendigt at starte relativt højt i intensitet.

Hvordan har du nærmere tænkt dig at strikke det sammen? Har du f.eks. tænkt dig, når du har fokus på benene, at træne mange øvelser, eksempelvis benpres, bulgarsk squat, lounges, leg extensions og leg curl, og så droppe et par af dem, når fokus lægges andetsteds? Eller har du tænkt dig at holde dig til færrere øvelser, og så give den max gas intensitetmæssigt og volumenmæssigt, og derefter slå over i lidt lettere vedligeholdelses træning?

Uanset hvad så skal du ikke være bange for at vedligeholde cykelformen. Jeg synes af og til at der i fitness-/BB-kredse er en totalt overdrevet frygt for at dyrke cardio i 'byggeperioder'. De to væsentligste ting er vel kaloriebalance og restitutionsbehov. Havde du squattet tungt og samtidig gerne ville løbetræne en masse, så kunne der nemt opstå problemer, men det er der jo ikke tale om. Du er så vidt jeg kan forstå i en nogenlunde anstændig cykelform, så de er ikke sådan noget med at turene trækker tænder ud rent restitutionsmæssigt (hvis du holder dem indenfor det rimelige), og kaloriemæssigt kan du jo bare tillade dig lidt mere ved spisebordet, which is a good thing :wink:

Spinneren er et fantastisk træningsredskab, og jeg tør næsten vædde på du kan vedligholde konditionen med 1-2 relativt korte ugentlige pas med intervaller. Det kan være der ryger lidt udholdenhed (jeg gider i hvert fald ikke selv at sidde på spinneren særlig lang tid ad gangen), men sådan er det jo som oftest om vinteren.

Og stort tillykke med fødselsdagen :cheer: :4band:

Edited by clayman
Link to comment
Share on other sites

TAK ALLESAMMEN!!!!

Clayman:

Jamen jeg er heller ikke helt sikker på hvad der er jeg er ved at rode mig ud i :cry: .

Under alle omstændigheder glæder det mig at læse dine betragtninger om at vedligeholde formen med 1-2 ugentlige gang spin da det var en væsentlig del af planen. Ikke oprindeligt, men da det nu går fornuftigt på landevejen kunne det være sjovt at vedligeholde presset og se hvad det kan blive til.

Men jeg vil jo også gerne beholde, eller endnu bedre øge, kød-massen, så jeg er virkelig i et dilemma. Muskuløse cykelryttere hænger ikke på træerne men som antydet vil jeg søge at navigere mellem de to former for træning.

Umiddelbart var grundideen (som jeg er gået væk fra) at periodisere træningen efter et skema som var i Taurus log på et tidspunkt, men da et sådant skema var på 12 træninger gange tosplit + hviledage, så når jeg ikke mange skemaer igennem inden foråret og landevejssæsonen trænger sig på.

I stedet vil jeg køre et halvt så langt skema dog med en ekstra 8rep træning i begge ender og så sætte ekstra volumen i form af flere øvelser på 2-4 muskelgrupper ad gangen. Især de sidste træninger skal de tæskes så der opbygges en lille overtræning som de får lov at restituere fra i (især i starten af) næste skema hvor der bliver fokus på nogle andre muskelgrupper. Om det er smart? Ved det ikke. Vi er jo alle bygget forskelligt og vil respondere forskelligt på diverse træningsmetoder. Dette princip giver rig mulighed for at eksperimenter med forskellige øvelser hvor der er flere at vælge i mellem og vil under alle omstændigheder holde humøret og gejsten i top - det er i hvert fald vigtigt.

Rep-mæssig vil det ligge efter dette mønster: 8-10 , 3-5 , 8-10 , 12-15 , 12-15 , 8-10 , 3-5 , 8-10. Ret utraditionelt at springe sådan rundt, men når det virker for Taurus kunne det også virke for mig. Variationen er i hvert fald sikret.

1/4 næste år ved vi om det virker eller ej :tongue: (den fullbody jeg trænede efter sidste vinter gav ikke en dyt, så et eller andet skal der i hvert fald ske).

Det store problem bliver bentræningen, men der må jeg se i praksis hvordan jeg får DOMS, restitution og spinning til at mødes :laugh: Måske problemet ikke bliver så stort, da jeg er udelukket fra den krævende squat (og desværre også dødløft) da ryggen svajer sidelæns under belastning. Helt sikkert årsagen til de talrige gange jeg har fået ondt i ryggen til træning. At jeg opdagede det kan alene tilskrives at jeg har været nærig i sommers og trænet i det billigere motionscenter på arbejde. De varme dage og når der ikke var andre tilstede røg trøjen af og vupti, der var problemet så tydeligt at se.

Men jeg glæder mig meget til at komme i gang med vægtene igen - forventer opstart i det "rigtige" motionscenter i starten af oktober. Der sker muligvis noget snedig med prisen som jeg under alle omstændigheder afventer resultater på inden jeg melder mig ind. Indtil da fortsættes som hidtil i arbejdsmotionscenteret når ferien er slut. Men jeg glæder mig faktisk lige så meget til at køre holdspinning igen - duften/lugten og stemningen :wub:

Tror jeg generelt holder af variation......

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg indledte ferien i går med at være huslig. 15 punkter på sedlen skulle streges - heraf de 9 gamle overspringere :blush:

Alle 15 blev nået, så jeg kan nu nyde ferien med god samvittighed.

Kosten var endda så god at min aftenvejning viste laveste vægt i 14 dage og næstlaveste i hele august/september.

I morges måtte jeg tidligt op (hulk) og efter en lille gang havregrød skulle jeg sætte bilen på værksted. Bussen hjem kom rimeligt hurtigt og så i cykeltøjet.

Ud til Knud. Planen var at tømme kulhydratdepoterne så den kalorierige lagkage-kost i dag ikke kun ville gå på sidebenene. Og jo, allerede sidst på udturen begyndte de små Strandvejsbakker at bide fra sig og jeg tror ikke jeg smilede ret meget de sidste 10 km. hjem. Selv om der var udsolgt og jeg alligevel til tider trådte med næsten det hele gik jeg underligt nok ikke sukkerkold - men det gør bestemt ikke noget. Jeg fik også slået puls-PR på raceren på den sidste af bakkerne - den var godt nok også fæl i dag.

For at gøre endnu et forsøg på at slippe ufedet fra dagens :4mewantfood: var jeg på spinningscyklen da jeg kom hjem. Havde overraskende friske ben når man tænker på at de blev kørt flade i morges.

minut 1-10: siddende >105 rpm ved ikke hvad der skete men det føltes naturligt :crazy: (er nomalt ikke fan af så høj kadance)

Ville derefter have stået de næste 6 minutter men efter 3 begyndte tyngdepunktet at rykke nærmere styret og kadancen faldt til under 65, så ny improviseret plan.

4 minutter stående

1 minut siddende - moderat intensitet

3 minutter stående

1 minut siddende - moderat intensitet

2 minutter stående

1 minut siddende - moderat intensitet

1 minut stående

2 minutters afslapning

5 minutters stille øgning af intensitet og kadance op til 100rpm

60 sek spurt

60 sek rul - stadig over 100 prm

50 sek spurt

60 sek rul - over 100 rpm

40 sek spurt

60 sek rul - over 100 rpm

30 sek spurt

60 sek rul - over 100 rpm

20 sek spurt

60 sek rul - over 100 rpm

10 sek rul

rul over 100 rpm op til 45 minutter.

Derefter 10 minutters rul med lavere RPM for at løsne op - ikke registret på graf.

I morgen bliver totalt inaktiv da jeg skal på den årlige Jyllandstur.

God dag til alle på MOL :sun:

post-1580-1158102031_thumb.jpg

post-1580-1158102052_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ufatteligt at man skal være så træt når man holder ferie - og det bliver værre endnu :cry:

Fik bilen tilbage fra værkstedet i forgårs med beskeden "ingen fejl fundet".

I går var vi så i Jylland :wub: - Ingen fejl min bare r.. - og kors hvor var det træls i køre rundt i de Silkeborgske bakker med et vægelsindet automatgear. I morges var jeg så IGEN tidligt oppe og have bilen omkring værkstedet - og denne gang var det med mig selv bag rattet på testturen. Og nu kunne de se fejlen. Jeg kunne høre på samtalen mellem mekaniker og værkfører at de ikke aner hvad de skal gøre ved den. Udover at maile efter hjælp hos Fiat-Danmark. De så ingen grund til at tage bilen før mandag hvor de ville prøve at have en plan klar.

Så ingen rutschebanetur til Oslo i weekenden :cry3: da jeg aldrig får hevet bilen op over Hallansåsen - i hvert fald ikke i et tempo der er forsvarligt på motorvejen. Det bliver i stedet til en overarbejdsdag. Sætter lige selv denne her :nono: inden en anden gør det.

Det hotel i Laven hvor vi skulle have spist er revet ned for at give plads til boliger :wub::wub::wub::wub:

Hvis jeg hurtigt får fat i at velbetalt arbejde i Jylland samt "nogle" millioner kommer jeg til at bo med denne udsigt som er fattig på skærmen, men helt uovertruffen i virkeligheden.

Mit hus :unhappy:

post-1580-1158268608_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Var også ude at cykle i dag. Søvnmanglen bed fra sig og gårsdagens dehydrering samt mangelfulde kost sad bestemt i benene. På grafen ser det OK ud, men det føltes ad helvede til - rent ud sagt. Så at pulsen lå lavt i dag kunne jeg bestemt ikke mærke.

Nå, jeg skal op til surprisemorgenmad klokken 5:30 hos en stakkel der fylder 40 i morgen. Hvis jeg ikke går helt død håber jeg at klemme en lille cykeltur ind, inden vi skal videre til frokost og derefter spise aftensmad og så:

RISK-AFTEN :w00t::w00t::w00t::w00t:

Så jeg bliver totalt træt igen i morgen. Måske det er en fordel jeg skal på arbejde på lørdag - så bliver jeg ikke rodet ind i noget og skal først møde ved 13-tiden.

post-1580-1158269058_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Som ventet: er møg træt. Gik ellers hjem for at sove efter morgenmaden men kunne ikke falde i søvn. Besluttede at droppe cykelturen men kunne STADIG ikke falde i søvn :mad:

Da jeg opgav var det for sent at cykle men nåede en lille gang spinning. Fokus på det stående.

I bad med mig og afsted til føs´dag part II

post-1580-1158316472_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Udover at tjene en klatskilling var der endnu en lumsk tanke med denne overarbejdsdag:

Motionscenteret. Der er sq længe siden jeg sidst har haft en date med en håndvægt men i dag :wub: .

Tog det meget stille og roligt nu det var første gang efter pausen.

Del 1 i den første pause:

Chinups

8

8 , for at spare tid blev de udført i jerndrageren mellem badekabinerne mens jeg klædte om. Glem alle de fine håndtag med diverse polstringer i chinstativerne. Jeg har aldrig chinnet i noget der var bedre end det her - genialt greb og ru-hed.

Bænkpres, DB

15x24

15x24

supersættet med

Rotator cuff, stående armrotation med DB

15x4

15x4

Hyperextensions i stativ

12

12

supersættet med

Mavecrunch på swiss ball

15

15

Hammercurl

15x14

15x14, nå måske lige tung nok i forhold til resten. Bragte sveden frem.

supersættet med

Tricep pushdowns

15x25

15x25

Del 2 i pause nummer 2:

Opvarmning

håndcykel, trin 5, 80-85rpm, 1minut

Skulderpres

15x9

15x9

15x9

Laterals

15x6

15x6

Bent o laterals

15x4

15x4

Da jeg pga. ret korte pauser ikke kunne nå i bad efter hver træning trænede jeg i bar overkrop for ikke at svede til. I motionscenterets taknemmelige ovenlys bemærkede jeg en tynd "pølse" henover begge brystmuller som kan flexes op (det tog dog lige nogle forsøg at "fange" dem) fra det inderste af kravebenet og skråt ned til armhulen. Gad vide hvad dælen det er for noget? Må lige se på et anatomi-kort i morgen - er for træt nu. Man kan "heldigvis" ikke se det i det fesne lys herhjemme - hvis det er noget der bliver mere udtalt kommer det til at se underligt ud.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I motionscenterets taknemmelige ovenlys bemærkede jeg en tynd "pølse" henover begge brystmuller som kan flexes op (det tog dog lige nogle forsøg at "fange" dem) fra det inderste af kravebenet og skråt ned til armhulen. Gad vide hvad dælen det er for noget? Må lige se på et anatomi-kort i morgen - er for træt nu. Man kan "heldigvis" ikke se det i det fesne lys herhjemme - hvis det er noget der bliver mere udtalt kommer det til at se underligt ud.

Sådan en fætter perhaps? http://www.exrx.net/Muscles/PectoralisClavicular.html

Link to comment
Share on other sites

Hej Powerbaby - og du skal være så velkommen :smile:

Clayman - det er da lige præcis den! Umiddelbart mærkeligt at den trænger sig på og så alligevel ikke. Brysttræning har aldrig rigtigt fanget mig da jeg ikke helt kan få kontakt til muskulaturen. I stedet for den der fede fornemmelse når man ligger og presser oppe nær 100% så ender brysttræning i stedet med en skærende brænden mellem skuldrerne - ja lige i den muskel du har vist. Jeg må vist hellige de næste træninger til at prøve at finde en (eller helst flere) øvelser som går mere i den nedre del.

Den omtalte muskel er meget a propos den eneste jeg fik lidt DOMS i. :wink:

I nat fik jeg endelig sovet igennem - over ti timer :w00t:

Efter en hurtig morgenmad var jeg på cyklen inden jeg skulle videre i programmet - det er sq hårdt at holde ferie - hehe...

Det var nu ikke meget at køre med. I modvinden manglede der luft til at holde presset og på opkørslen fra Vedbæk Kaserne manglede der guf i lårbasserne.

Men OK, jeg har nok også presset citronen lige hårdt nok den sidste uge. Manglende søvn, flere ture på cyklen hvor jeg har tømt sukkerdepoterne og et par spinninger hvor jeg har kørt stående "til kanten". Alligevel valgte jeg at gennemføre aftenens spinning aht. vægten (morgen+aften-træningen i tirsdags gav et kvantespring nedad på vægten - og også på det tal badevægten spytter ud som fedtandel. Skulle se om det var et tilfælde eller den magiske formel til fedt-tab) og benene var overraskende friske hvilket jeg bestemt ikke havde forventet.

En lokal overtræning efterfulgt af masser af hvile har før gjort godt. Nu er det på tide at hvile lidt. Tager nok en stille tur med aktiv restitution i morgen og så et par hviledage - måske lidt styrk på tirsdag.

Spinningprogram:

minut 0-8 opvarmning

8-10 cool

10-15 genopvarmning

15-38 skiftevis stående og siddende. Stående 1,2,3,4,3,2,1 minut og 1 minut siddende med let belastning ca 95 rpm.

38-40 cool

40-45 genopvarmning

45-58 ½minut stående - 1½ let rullen - ½ minut siddende spurt - 1½ let rullen - og om igen

58-60 cool

60-63 genopvarmning

63-70½ - siddende ca puls 160 - ½minut stående hvert 5te minut

70½-75 cool

75-ca.80 mere afkøling indtil pulsen <125 - ikke registreret på graf.

post-1580-1158535872_thumb.jpg

post-1580-1158535892_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Missionen lykkedes desværre ikke helt. Morgenvægten tangerede ganske vist årets laveste (88,5) men fedtmålingen dykkede ikke tilsvarende i forhold til i går men er dog i den lavere ende.

På tom mave - bortset fra en 2 x ½ liter vand - indtog jeg spiningcyklen. Det blev lige lidt for intensivt til at være restitution, men det var pragtfuld fedtforbrænding. Der blev kørt siddende 95-105RPM dog ½ minut langsomt stående hvert 5te minut for at give blodet en chance for at flyde frit i saddelregionen :blush: . Da jeg satte mig ned efter det stående i minuttal 30 var følelsen markant anderledes og derfra var det ren fatburn. Havde det ikke været så afsindigt kedeligt kunne jeg have fundet på at fortsætte men gad ikke mere.

I skrivende stund vejer jeg 88,1 så jeg svedte/forbrændte 1,4 kg af på den time.

De næste dage skal nok være stille og rolige - checkede hvilepulsen i morges og den lå næsten 10 slag over normalen - ser nu lige igen i morgen, er inde i en stime som er ærgelig at bryde....

Håber at jeg ikke falder i hvad angår kosten nu jeg begynder at arbejde igen - har ellers fat i den lange ende i øjeblikket......

post-1580-1158577528_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ohøj landkrabber!

Dagens lille forsigtige træning - er stadig slatten, især i stængerne som klynker allerede efter en håndfyld trappetrin - men lidt skal der altså til:

Chinups

8

8

supersættet med

Bænkpres, DB

15x24

15x24

Skulderpres

15x12

15x12

Kickbacks med strakt arm

15x9

15x9

Hyperextensions i stativ

16

16

supersættet med

Mavecrunch på swiss ball

16

16

Rotator cuff, stående armrotation med DB

20x4

20x4

Kaptajnen må ud på sin skude igen, arrrrrrr

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hm, dagen startede med en strømafbrødelse der svitsede mit ADSLmoden af. I stedet for 2x15 minutters biltransport kunne jeg rasle i en Arrivabus i 2x45 minutter i stedet da jeg skulle hente et nyt :dry:

Nå, men nogle gange er jeg fanme en klovn til at sige fra. Jeg har ellers lært at være standhaftig når modstanden er forventet ved Jehovas Vidner osv.. Cykelklubben som jeg ikke har haft en pind at gøre med siden foråret har valgt at tilmelde alle medlemmer til klubmesterskabets holdløb og så skal man melde fra så der ikke går kludder i holdene. Det prøvede jeg også, men klubformanden kunne vist blive en fremragende sælger så nu skal jeg til fællestræning søndag morgen når ruten gennemkøres :crazy: Og næste søndag er det alvor. Men det skal sq nok blive hyggeligt.

Trods benene stadig er som gele er der heldigvis fremgang at spore. Hvilepulsen var i morges 6 slag under i går og forgårs. Vægten er desværre også igen oppe og snuse til de 90 :mad:

Men grunden til dette indlæg er helt o.t.

Jeg har ingen andre steder at bræge min begejstring ud for et billede fundet på nettet så det bliver her.

Det er ret stort så jeg nøjes med at poste linket: http://www.astrosurf.com/legault/iss_shuttle.jpg

Det er taget i Frankrig. Direkte op mod solen (som man naturligvis ALDRIG selv må forsøge på) og det fantastiske er de to små prikker til venstre på solskiven. Det er ISS og rumfærgen Atlantis mens den føj en inspektionsrumde rundt om ISS.

Hvis de der laver plakater til planetarier m.m. skulle få øjnene op for denne skønhed er jeg helt sikker på hvor den skal hænge :wub:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg er fuldstændigt skudt i det billede... Kan godt lige afsløre at jeg fik gåsehud da jeg fik scrollet mig frem til de to fartøjer - overnørdet? Jovist, men kakajo ikk gøre for det..

Bedst som man ligger og snuer ja så ringer telefonen. Og så forsvandt fridagen i morgen. For en gangs skyld var jeg dog vågen nok til at huske min aftale i morgen eftermiddag så det skulle være så tidligt som muligt. Det blev det, der er 11 timer og 3 minutters overgang.

Men HOV- der skulle jeg jo have trænet :4slap: Helt op i en fart og hælde lidt salt og sukker i bunden af en liter vand og på spinneren. Men havde ikke hovedet med. Og slet ikke kroppen. Måtte af efter 12 minutter og drikke ½ liter vand mere og først efter 30 minutter kom der bare en smule flow i det. Ikke just supertræning men fik dog lavet lidt. Pulskurven er ikke værd at poste - kun få steder var jeg over 160 bpm :blush::nonono:

Og nu: i bad - på arbejde - i vaskekælderen - i seng og op 4:30 i morgen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share