Hård træning, så maven stopper !


Stig Flensborg
 Share

Recommended Posts

Hej, hvorfor stopper maven ?

Jeg har kørt Sjælland Rundt for 12. gang, og når jeg efter 200 km (og stadig har go'e ben) stikker af, så holder det kun i ca. 1 time.

Når jeg nu kører "max" konstant, kan jeg kan mærke at jeg spænder i mavemusklerne, og maven holder (derfor ?!) op med at fordøje noget som helst.

Selvfølgelig fortsætter jeg bare med at køre "max", men bliver til sidst utilpas, og så er det ikke sjovt.

Når først dette punkt er nået, kan jeg ikke få en bid ned, og alt hvad jeg nu drikker ligger bare og skvulper rundt.

Slapper jeg af igen (køre på hjul af nogle andre), så går maven i gang igen, men først efter 2 timer.

På de første 200 km har jeg spist alt hvad jeg kommer i nærheden af:

Bananer, energibarer, sandwich, appelsiner, pasta med kylling. Konstant har jeg drukket energidrik, ca. 1 liter/80 km.

På det vedhæftede billede, kører jeg "max" efter depotet fra kl. 7:12, og efter 1 time falder pulsen gevaldigt, men er dog stædig nok til at holde farten nogenlunde - trods ubehaget.

/Stig

post-58397-0-27767200-1404132721_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share