AGV log -


AGV
 Share

Recommended Posts

Kender det AGV... ALTING er bedre en ingenting. Keep the momentum :smile:

Helt sikkert. Jeg har to justerbare håndvægte på op til 31 kilo, som jeg af og til bruger når jeg ikke kommer ned i centeret. Lidt er som sagt bedre end ingenting (det sagde hun også i går :D ) og derfor bliver det nogle gange til lidt hjemmetræning foran fjernsynet. :wink:

1/7 2011

Selvom det kun er tre dage siden jeg sidst trænede bænkpres, valgte jeg i dag at træne det igen. Der er mange øvelser som jeg synes er for hårde for håndleddet, fx det meste biceps og triceps, samt squat som håndledsskaden jo kom af. Allerede under opvarmningen kunne jeg mærke at mine skuldre var lidt ømme, ikke noget godt tegn. Til trods for dette, gik det faktisk fint. Jeg løftede således:

Bænk:

4x125

4x125

3x125

3x125

3x125

Det var en fremgang på en gentagelse i andet sæt. En lille fremgang, men fremgang er fremgang. :smile:

Herefter to sæt military press. Ville prøve at tangere min all time 5 RM rekord med 70 kilo, men fik kun 4 gentagelser. Næste gang starter jeg med lidt færre kilo, så må tangeringen komme senere.

Military press:

4x70

8x60

Trænede ikke mere skulder, da jeg synes at mange af øvelserne er hårde for håndleddet, så en kort træning i dag.

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

Hvad så drenge og piger, så er det tid til endnu et kapitel i drejebogen om AGVs træning og mystiske livsførelse.

Hvad har denne karismatiske mand mon bedrevet tiden med siden sidst? Har han brugt tiden på at kæmpe for de truede dyr eller de sulte børn i Afrika? Har han kæmpet for de trætte, fattige sammenkrøbne masser der længes efter at ånde frit?

Har han læst romanen, ”Mit elskede DDR” af Ole Sohn, eller ”Kunsten af lave god risengrød” af Bertel Haarder?

Har han kigget ind i sin egen sorte sjæl, denne AGV der voksede op som en blomst på en stenbro. Tog det ene nyrestød ind efter det andet, benægtede den æstetiske overflade, ledte efter øer af fascination i et hav af rutine.

Nej, den slags banalitet spenderer AGV ikke tid på. Han har søgt og fundet meningen med livet – men hvad handler det så om? Det handler om at skyde den der trækker først.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ændre lidt i min måde at føre log på. Indtil nu har jeg skrevet hver gang jeg har trænet, hvilke øvelser, gentagelser og vægt. Den måde at føre log på, vil jeg nu ændre. Jeg trænede både i dag og i forgårs, men uden noget interessant at berette. Fra nu af, vil min log derfor handle om de større ting i min træning, overvejelser over eksempelvis hvilke ændringer jeg vil lave i mit program osv.

En af disse større forandringer, at nu at jeg vil holde en pause for at blive dekonditioneret. Jeg regner med at 10 dage vil være fint, hvad er Jeres erfaringer hermed?

Efter pausen vil jeg køre Brad Gillinghams bænkpres program. Programmet kan ses 4-5 post længere oppe.

I min log modtager jeg gerne gode råd. Jeg vil derfor gerne høre om Jeres erfaringer med dekonditionering. Er 10 dage fint? Hvad mener I om Brad Gillinghams bænkpres program?

Ps. Mit mål er stadig at blive bedre end Onkel Troels i bænkpres. (Bare en lille venskabelig konkurrence.) Det vil sige at jeg skal forbedre mit 5RM i bænk med minimum 5 kilo.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ændre lidt i min måde at føre log på. Indtil nu har jeg skrevet hver gang jeg har trænet, hvilke øvelser, gentagelser og vægt. Den måde at føre log på, vil jeg nu ændre. Jeg trænede både i dag og i forgårs, men uden noget interessant at berette. Fra nu af, vil min log derfor handle om de større ting i min træning, overvejelser over eksempelvis hvilke ændringer jeg vil lave i mit program osv.

En af disse større forandringer, at nu at jeg vil holde en pause for at blive dekonditioneret. Jeg regner med at 10 dage vil være fint, hvad er Jeres erfaringer hermed?

Efter pausen vil jeg køre Brad Gillinghams bænkpres program. Programmet kan ses 4-5 post længere oppe.

I min log modtager jeg gerne gode råd. Jeg vil derfor gerne høre om Jeres erfaringer med dekonditionering. Er 10 dage fint? Hvad mener I om Brad Gillinghams bænkpres program?

Ps. Mit mål er stadig at blive bedre end Onkel Troels i bænkpres. (Bare en lille venskabelig konkurrence.) Det vil sige at jeg skal forbedre mit 5RM i bænk med minimum 5 kilo.

Jeg har haft resets/dekonditionering på henholdsvis 4, 8, 10 og 28 dage. Årsagen har som regel været manglende fremgang, smerter eller uhensigtsmæssig overbelastning. Uanset hvor længe det har varet har det altid kriblet i mig efter at komme tilbage i racken og på bænken. Jeg er så bange for at miste noget af alt det jeg har bygget op, men de fleste gange er jeg kommet tilbage med fornyet, om ikke styrke, så i hvert fald lyst. Rent effektmæssigt synes jeg at de 8 og 10 dage har givet mest pote, men det er et meget sparsomt erfaringsgrundlag, så jeg ville ikke bruge det som et pejlemærke for noget som helst.

Jeg tænker at med din styrke og træninsgrutine er der ingen skade sket med 10 dages pause. Bare nyd det og brug tiden på at forberede dig mentalt på at give den gas når du vender tilbage. De 5 kilo du skal stige skal nok komme hurtigt på bagefter, det er jeg sikker på AGV :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft resets/dekonditionering på henholdsvis 4, 8, 10 og 28 dage. Årsagen har som regel været manglende fremgang, smerter eller uhensigtsmæssig overbelastning. Uanset hvor længe det har varet har det altid kriblet i mig efter at komme tilbage i racken og på bænken. Jeg er så bange for at miste noget af alt det jeg har bygget op, men de fleste gange er jeg kommet tilbage med fornyet, om ikke styrke, så i hvert fald lyst. Rent effektmæssigt synes jeg at de 8 og 10 dage har givet mest pote, men det er et meget sparsomt erfaringsgrundlag, så jeg ville ikke bruge det som et pejlemærke for noget som helst.

Jeg tænker at med din styrke og træninsgrutine er der ingen skade sket med 10 dages pause. Bare nyd det og brug tiden på at forberede dig mentalt på at give den gas når du vender tilbage. De 5 kilo du skal stige skal nok komme hurtigt på bagefter, det er jeg sikker på AGV :wink:

Godt at høre andres erfaringer. :smile:

Jeg tror også 10 dages pause vil være fint. Jeg trænede den. 5/7 og vil tidligst igen træne lørdag den. 16/7. Dette giver 10 dage helt uden træning.

Træningsmål i prioriterede rækkefølge.

5x130 i bænk. (Nu 4x125)

5x70 i military press. (Nu 4x70)

Blive god til kropshævninger. (Nu, 5/6 i dårlig stil)

5x140 i dødløft. (Nu 3x130)

For at nå mit mår i bænkpres vil jeg som sagt benytte Brad Gillinghams bænkpres program. Et program som ham selv bruger/brugte. Har brugt det før, kan varmt anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sad og tænkte på, at jeg synes, at du skulle træne bænk efter et program, men det har du jo åbenbart selv fundet ud af.

Jeg spekulerer på, om du har læst hele OT's log?

Så vidt jeg husker, har han kørt væsentligt mere end 5x130.

Jeg kunne forøvrigt ikke køre 8x3 med over 50 procent, mens jeg trænede Simmons Cycle, men jeg har også den opfattelse, at hver gentagelse skal være hurtig, når man træner 8x3 (1 sekund per gentagelse), hvilket måske er en misforståelse.

Forøvrigt mener jeg, at det er mest hensigtsmæssigt at forsøge at skrive al træning i loggen så præcist som muligt, da man så senere kan vende tilbage og kigge på, hvad man lavede rigtigt eller forkert.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Jeg sad og tænkte på, at jeg synes, at du skulle træne bænk efter et program, men det har du jo åbenbart selv fundet ud af.

Ja, jeg bør helt sikkert træne efter et program. Men det program jeg har fundet er kun til bænkpres. Det jeg så vil gøre i de andre øvelser er at starte med mindre vægte i starten og således have en løbende progression.

Så vidt jeg husker, har han kørt væsentligt mere end 5x130.

Han skrevet om et pas således (9 juni):

Bænkpres - 10x60kg, 10x60kg, 3x90kg, 3x110kg, 3x130kg, 1x150kg, 3x130kg

Jeg skrev til ham:

Går ud fra at ovenstående er hvad du løfter når du kører max i bænk, ikke sandt? Altså forstået på den måde, at du ikke kunne løftet fx 4x130 i sidste sæt?

Han svarede:

Det er tæt på max. Men det er ikke værre end at jeg lavede det hele uden spotter. Det var en tung omgang men absolut max vil jeg ikke kalde det.

Så jo, ville nok godt kunne ha' lavet 4x130kg i sidste sæt hvis det var det jeg gik efter. Men 3x130kg var vidst rigeligt tungt så vidt jeg husker.

Jeg går derfor ud fra, at hans 5RM ligger omkring 130. Men måske har han været stærkere tidligere?

Jeg kunne forøvrigt ikke køre 8x3 med over 50 procent, mens jeg trænede Simmons Cycle, men jeg har også den opfattelse, at hver gentagelse skal være hurtig, når man træner 8x3 (1 sekund per gentagelse), hvilket måske er en misforståelse.

Jeg forstår det ligesom dig, altså at hver gentagelse skal være så eksplosiv som muligt. Jeg har dog kørt programmet tidligere med succes, så jeg håber det ligeledes går godt denne gang.

Forøvrigt mener jeg, at det er mest hensigtsmæssigt at forsøge at skrive al træning i loggen så præcist som muligt, da man så senere kan vende tilbage og kigge på, hvad man lavede rigtigt eller forkert.

Jeg skriver det ned i en bog når jeg træner. Det er bare onlineudgaven der bliver lidt kort, da jeg ikke mener at et gennemsnitligt pas er særlig interessant for andre at læse.

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Træning

Trænede den 5/7 og vil tidligst igen træne lørdag den. 16/7. Dette giver 10 dage helt uden træning.

Træningsmål i prioriterede rækkefølge:

1. 5x130 i bænk. (Nu 4x125)

2. 5x70 i military press. (Nu 4x70)

3. Blive god til kropshævninger. (Nu, 5/6 i dårlig stil)

4. 5x140 i dødløft. (Nu 3x130)

For at nå mit mår i bænkpres vil benytte Brad Gillinghams bænkpres program.

Split:

1. Bryst og skulder.

2. Ryg.

3. Ben og biceps og triceps.

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

De 10 dages dekonditionering er jeg nu klar til at vokse igen. Denne gang er min træning lidt mere struktureret. Et program til bænkpres og træning med små vægte og mange gentagelser i de øvrige øvelser. Langsomt øger jeg så vægten så jeg altid træner med vægte jeg ikke er konditioneret til.

Træning 16/7

Brad Gillingham bænkpres program:

Uge 1, tung dag. (5x5x107,5)

Military Press:

15x40

12x40

10x40

Lateral Raise:

13x8

13x8

Dejligt at være i gang igen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil som sagt kun føre log når der reelt er noget at fortælle om. Det vil fx sige PRér, ændringer i min måde at træne på osv.

Jeg er blevet mere fokuseret på at tabe mig. Som det er nu, er min morgenvægt 99,6 kg. Et af mine mål er derfor også at tabe mig.

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Det højeste jeg nogensinde havde kørt i militarty press var 4x70 kilo. Det vil sige helt straight, altså uden benaktivering. I går løftede jeg 5x70, jeg er altså nu stærkere i military end jeg nogensinde har været.

Har ikke testet mit max i bænk længe, da jeg efter 9 dages dekonditionering valgte at bygge langsomt op. Så hvad jeg kan løfte vil fremgå af loggen om et par uger.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Med den seneste serie vil jeg påstå, at du allerede kan presse de 150 kg idag. Flot :smile:

Hvis du er i tvivl om, hvorvidt du kan gøre det allerede idag, kan du jo bruge principperne fra nogle af de gamle stævneforberedelsesprogrammer i et par uger for at arbejde dig det sidste stykke op til rekordforsøget. F. eks. tre uger med to træninger om ugen, som ser således ud:

Uge 1-1: 5 x 5 x 120

Uge 1-2: 3 x 3 x 142½

Uge 2-1: 5 x 5 x 115

Uge 2-2: 3 x 2 x 145

Uge 3-1: 5 x 5 x 110

Uge 3-2: 1 x 1 x 150!

Link to comment
Share on other sites

Med den seneste serie vil jeg påstå, at du allerede kan presse de 150 kg idag. Flot :smile:

Hvis du er i tvivl om, hvorvidt du kan gøre det allerede idag, kan du jo bruge principperne fra nogle af de gamle stævneforberedelsesprogrammer i et par uger for at arbejde dig det sidste stykke op til rekordforsøget. F. eks. tre uger med to træninger om ugen, som ser således ud:

Uge 1-1: 5 x 5 x 120

Uge 1-2: 3 x 3 x 142½

Uge 2-1: 5 x 5 x 115

Uge 2-2: 3 x 2 x 145

Uge 3-1: 5 x 5 x 110

Uge 3-2: 1 x 1 x 150!

Hej Bruno, det ser faktisk rigtigt fornuftigt ud. :smile: Det vil jeg overveje.

Jeg begynde at træne igen for 10 måneder siden. Dengang havde jeg forinden holdt en lang pause, og da pausen var slut, kunne jeg kun køre 4x100 i bænk. I dag kørte jeg så 4x140, dvs. at nu er jeg blevet 40 kilo stærkere på de 10 måneder. Lækkert. :smile:

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share