Udstrækning til spark og lign.


EmilSJ
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Stræk ud efter hver træning, og hold hvert stræk i ca. 30 sekunder. Du skal presse dig når du strækker, men stadig med måde :). Brug vejrtrækningen til at nå længere ned i strækkene - træk vejret dybt ind, pust ud og søg dybere samtidig. Prøv også så vidt muligt, at slappe af i den muskel du strækker.

Jeg har selv gået til karate, og vil gerne i gang igen (skal bare i lidt bedre form :p), så har også selv strukket lidt ud, for at øge min smidighed.

Det jeg gør, når jeg strækker ud er:

Varmer op - Det er bedst at være varm, når du laver udstræk, det minimere chancen for at få skader.

(Numrene følger dette billede: http://img840.images...54/34997554.jpg) - Vidste ikke hvordan jeg skulle forklare det, så tegnede det i stedet :p

Alle stræk er 30 sek.

1. Venstre side: Stræk #1 + #2, dernest højre - eller start med højre, dit valg :) (120 sek).

2. Stræk #3 - Hvert ben, hver for sig, derefter samlet. (90 sek).

3. Stræk #4 - Hvert ben, derefter samlet som #5 (90 sek).

4. Stræk #6 - Hvert ben (60 sek).

5. Stræk #7 - Du ligger med "maven mod gulvet" med benene væk fra hinanden som i spagat, men ikke med strakte ben (30 sek).

6. Stræk #8 - Pres dig forover - Husk det med vejrtrækningen, hjælper rigtig meget her. (30 sek).

7. Stræk #9 - Hvert ben (60 sek).

8. Stræk #8 - Igen - Jeg kan godt lide lige at presse den igen, efter jeg har gjort det mod hvert ben, fordi man nu kan presse sig selv længere frem :) (30 sek).

Så alt i alt under 10 minutter.

Håber det gav lidt hjælp :)

Hvis du har nogen spørgmål, fyrer du bare løs

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej

Nogen gode råd mod ondt i lysken (skridtet)?? Jeg træner Thai boksning, og har haft ondt i lysken igennem mange måneder. Det er mest når jeg laver high-kicks det spænder (gør ondt) i lysken.

Jeg har været til massage, og det har hjulpet lidt, men det gør stadig ondt.

Nogen der har nogen gode råd til hvad man kan gøre ved dette?

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share