100 km løb


DMT
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg løb mit første marathon i efteråret. Skal løbe CPH til foråret og regner generelt med at løbe to gange marathon om året. Dog er jeg begyndt at lege lidt med drømmen om at løbe 100 km og kunne godt tænke mig at høre, hvad folk har af forslag. Ved godt, at jeg bør løbe nogle flere længere løb, men har heller ikke tiden til træningen pt., kunne ganske enkelt bare godt tænke mig at se et træningsprogram.

Jeg synes, at jeg har søgt grundigt på google, men har mest fundet tråde, hvor folk siger de løber sådan og sådan, men aldrig et egentligt træningsprogram.

Nogle, der kan hjælpe?

/DMT

Link to comment
Share on other sites

Generelt er opbygningen ikke meget anderledes end til marathon. Fokus er det samme. Den "eneste" forskel er mængden. Finger reglen siger, "kan du ikke løbe 100km på en uge, så kan du heller ikke på en dag" Dvs. En masse rolig løb kombineret med de almindelig kvalitetspas fra marathon programmet. så du kommer op og ligge +100km, pr uge.

Kig ind på løbesiden.dk og læs en tråd TSK lavede omkring hans deltagelse i 100km løb. Der står lidt info om løst og fast :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share