Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Ja, det havde nok været temmeligt dumstristigt. Men fårk altså, man havde kunnet køre stærkt :tongue:

Jeg skal "desværre" først køre igen på fredag, da jeg har fået lidt sjat-feriedage her de næste to uger. To arbejdsdage i hver uge holder jeg nok lige til, hehe :bigsmile:

Men nu vi er ved skinner. Plus jeg har siddet herhjemme og ikke skullet træne eller noget, så har jeg været lidt nostalgisk om min gamle hobby.

Det var denne her der begyndte det hele. Ganske børnevenlig, men en lang tur hvilket var rart efter de typiske 75-90 minutter i kø:

Datablad: http://rcdb.com/956.htm

Nu har jeg desværre ikke gemt min ride-list, men jeg kom op på 110-120 ture i fætteren her, hvilket er langt over antallet i andre baner. Dengang var det en af Europas få launch-coastere og ditto med onboard music som endda var synkroniseret til blokafsnittene. Åh, ja :wub: :wub: :wub:

Turen foregår i mørke (fra 8:52), så man kan næsten ikke se noget :dry:

http://www.youtube.com/watch?v=yzkJ4oXPP0s

Datablad: http://rcdb.com/959.htm

Flat rides sucks, muhahaha

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Henrik,

No offence, men jeg havde nu nok mere satset på Kermit, hvis jeg skulle sætte dem på en MOLler

None taken :happy:

Joken lå også i, at mine lægge er nærmest ikke-eksisterende. Selv da jeg var cykelrytter kunne jeg ligge bag ved de andre og misundeligt se på deres muskelsvulmende lægge, mens jeg måtte satse på, at mine tændstiklægge kunne klare jobbet :chicken:

PS: Fede videoer ...

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde nok regnet med det, din løbeiver taget i betragtning og du har vist også nævnt det, "så hut jeg visker".

I en isoleret sprint har størrelsen på lår og lægge givetvis en vis indflydelse. Ellers er det mit indtryk, at det er ligegyldigt - mere kompetente / erfarne må gerne korrigere, da det som emne er ganske interessant. Umiddelbart er det håbløst at vurdere om folk kan træde en cykel, alene ved at se på understellet.

Jeg ved ikke om Ryan-brødrene kan billedgoogles, men vi sidder tit til banecykling og undrer os over at, deres meget! tynde ben kan træde så hårdt. Men ellers er det det samme, når man kører med en juniorryttere. Det kan også flytte sig, men ville Ikke mætte meget hvis åd dem.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Korrekt, "slanke" underben er faktisk en fordel ved løb, fordi det er den del af benet, der svinger mest rundt i luften og skal løftes hele tiden.

Hvad cykling angår, så er tommelfingerreglen nok, at store lår og lægge er sprinterens kendetegn, mens de tændstiktynde i sagens natur har det nemmere på bakkerne. Men jeg har nu også set masser af undtagelser fra den regel.

Hvad var det den danske sprinter hed? Lars Brian Nielsen? Han var i hvert fald beviset på, at en sprinter kan have massive lår ...

Link to comment
Share on other sites

Jeps. Man blev dwarfet, når man stod ved siden af ham.

På landevej kørte han vist i C som det bedste men det er jeg slet ikke sikker på om er rigtigt. Der går sjove historier om, hvordan han i opløbet bare skulle råbe op, så hummede feltet sig ind til siden, så han kunne blæse forbi. Om det så er sandt...

Link to comment
Share on other sites

Vægt 92,5 -> 92,3. F% 15,1 -> 15,0. Kcal ? Søvn: 7 timer

Jeg var lige så kæk inden jeg tog til banecykling, som hvis jeg skulle have været til tandlæge. Hvordan ville det gå?

Heldigvis gik det over al forventning. Trægt i starten men da stængerne var løsnet op, kom jeg tæt på norm i de sædvanlige intervaller. Jeg mangler dog lidt når det bliver Vo2max-ish og pulsen falder meget langsomt. Det føltes ellers rigtigt, så mon ikke det kommer - jeg har trods alt lige været sløj og ikke cyklet i en uge.

Jeg var glad og lettet og "kom til" at købe nye hjul til pendlergeden i bar begejstring. Dem der sidder på, er for gode til at skulle ud i salt og slud. Begge de oprindelige er døde, så det er den gamle sommerlåges, der sidder på.

Den længere frempind var sagEN. Ved en fejl kom jeg til at sætte den, så den vinkler nedad, men hvor jeg sidder godt. Ikke noget med at mosle rundt på sadlen; jeg sidder bare og sidder. Det er lidt trængt med pladsen om dunken :blush: men det må så være en motivation til at få høvlet lidt af spækket. Frempinden blev på, så jeg måtte købe en mere til pendlercyklen, som der så igen skal arbejdes på, suk!

Dagens 53½km: http://connect.garmin.com/activity/397160733
Jeg kom på hold 2 af 4 men var aldrig voldsomt presset, da niveauet var noget under det sædvanlige.

Hallens hurtigste pedalatlet var i øvrigt en damerytter, som just har været til EM (eller VM)? i masters og gjort det godt.

Opvarmning

20 omgange

20 omgange

3 rep tag omgang fra blå streg som parløb

200 meter m flyvende start (mens de andre nussede sig sammen til at rulle af)

Afrulning som gik over i et interval på 30 omgange.

Torsdag begynder dagen med at jeg skal have masseret stængerne :wub: Derefter tager jeg en omgang let styrketræning, hvor jeg skifter fra 12 til 8 reps men med samme program som sidste måned.

EDIT: Det gik lidt for hurtigt med at skrive, så har rettet en del sjuskefagl.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Den er sgu genial, den video!

ARRGH, hvis jeg ikke i forvejen havde en "fobi" over at skrue på cykel, så har jeg det fanme nu.

Jeg skulle have mine vinterdæk fra cyklen og over på de nye hjul. Så langt, så godt. Så skulle kassetten også over. Den var snavset og knasede, så den fik en god gang vask. Men så så kæden namset ud. Så kom den også i vaskebaljen. Det har jeg gjort masser af gange før, men denne gang gik det dobbelt galt. I begge ender faldt de små "afstandsringe" af uden jeg opdagede det, med det resultat at afløbet åbenbart åd dem.

For at samle kæden måtte jeg pille 2 led af i hver ende og den blev alt for kort.

Klokken er her 19:15 og jeg tænker: Bilka.

Ud i bilen og til Fields. Bilka har kun kæder til indvendigt gear´ :dry:

Butikkerne har overraskende for mig åbent til klokken 20 og jeg pisker centeret igennem to gange i alle plan, før jeg kommer i tanke om at det er Fisketorvet der har en cykelbiks.

Tomhændet hjem. Og nu havde jeg glædet mig til at få det overstået.

Og det kan lige passe, at kassetten er så slidt, at kæden ikke vil fungere på den, så jeg også skal ofre en ny af den. For skide to små runde metalringe :4ranting:

Vægt 92,3 -> 91,5. F% 15,0 -> 14,5. Kcal 3570. Søvn 7½ time. Anslået forbrændt under motion: 1370kcal

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det er en fin lille :tongue: biks, som jeg handler i med jævne mellemrum. Jeg må indrømme, at jeg ikke bryder mig specielt om Fields som center, så det kræver at jeg går målrettet efter Bilka.

Jeg kan ikke lide at de sælge billige kager ude foran. Det frister ad HT og æder jeg tarvelige carbs lige inden jeg går ind, så er der åbnet for at ville have mere af den slags. Men det er vel også meningen :wink:

Jeg ved endnu ikke hvor jeg køre fredag, men jeg kan da se efter i morgen, når jeg alligevel skal ind på arbejde og have massage :wub: og fylde rent tøj i garderoben. Og dog...hvis de stadig kører efter nødplan, så ved jeg først når jeg møder ind fredag morgen - så bliver der improviseret.

Vi er sgu nok ikke i kridthuset (heller ikke) i de her dage, men i det mindste bliver de små børn glade, når man tyfonerer (ja, det hedder det i jernbanesprog når man bruger hornet) når man kører forbi.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det lyder godt nok nitten med den kæde. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har stået med min cykel og rodet lidt med den, for så at fucke et eller andet op. Heldigvis er det jo netop med til at man lærer hvad man i hvert fald ikke skal gøre.

Som Bjarne Riis engang sagde "Hvis du ikke skruer dine skruer over 10 gange, så ved du ikke hvor langt du kan skrue dem".

Link to comment
Share on other sites

Misforstå mig ret, men jeg "glæder" mig lidt over, at en superdedikeret een som dig også kan ende op i, at småreparationer griber om sig.

På vej ud af døren fandt jeg ud af at det var ret essentielt, at kæden ikke ville kamme over på kassetten. Heino har ingen med den gearing jeg vil have på (12-21 på 9-speed), og skulle jeg trevle diverse cykelhandlere op, kunne det tage lang tid. Men nu tror jeg nok at jeg har været snedig. Jeg har købt en kæde og sådan en er jo altid for lang. Så de 4 led, som jeg måtte pille af i går, har jeg tager fra den nye og sat i den gamle.Det må da kunne lade sig gøre at holde kæden fast på tænderne, hvis det ikke er flere led der er forkerte. Og ellers må jeg købe et kædeled og splitte dem, så de sidder to og to.

Og så har fedterøven en ny kæde i stumpeskuffen.

Og en arbejdsseddel for i morgen som den så ud i formiddags:

post-1580-0-51047600-1383234942_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Vægt: 91,5 -> 90,5. F% 14,5 ->14,2. Kcal 2320. Søvn: 7½ time

Ja, jeg startede jo dagen med at få masseret ben. Det gjorde ikke lige så ondt som sidst. Jeg har også en tid om en uge og så må det være godt for denne omgang.

Derefter i FW. Avs!. Det er godt nok noget af en mundfuld, mit program. Enten kommer jeg til at slække eller også skal der sættes god tid af. I dag blev alt enten supersættet uden pause, eller også var der kun 20-30sek pause mellem sættene. Alligevel tog det 1t 20 min helt uden ventetid på udstyr.

Romaskine: 5 min
Benpres: 12 x 50, 10 x 100, 8 x 8 x 120, i forhold til de øvrige øvelser var udgangspunktet til den tunge side, eller rettere: Det lavede en del mælkesyre til sidst.
Leg extensions: 8 x 8 x 30

Lårcurl: 8 x 8 x 30
Lægstativ: 10 x 10 x bw+40

Skrå bænkpres: 4 x 8 x x 18
ss
Rows: 4 x 8 x 18
Laterals: 4 x 8 x 5
ss
Fransk pres, DB: 4 x 8 x 7
Scott curl: 4 x 8 x 22½
Hypers @ 4kg: 8(bw), 8, 8, 8
ss
Russian twist @ 4kg: 8(bw), 8, 8, 8
Sideplanke: 30sek, 30sek, 30sek, 30sek
ss
Planke med knæløft til bryst: 6, 6, 6, 6

Crosstrainer: 5 min

Eftersom det er ren BB :4flex: giver det ikke den store mening, at være for striks om kalorieunderskuddet i 36-48 timer efter træning. Så det tager jeg lidt gelinde.

Nu skal jeg ned og handle ind til madpakker til i morgen og så smutter jeg til Ballerup og ser på banecykling. Hvidovre stiller med hold til 4km forfølgelsesløb, så med lidt held render jeg på et par kendte ansigter.

Fredag og lørdag står den på pendlercykling i det omfang kæde og kassette arbejder sammen og jeg ellers har samlet cyklen ordentligt - jeg må hellere køre i god tid i morgen for den er slet ikke blevet prøvekørt :blush:.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt 90,5 -> 90,0. F% 14,1 -> 14,1. Kcal 3130. Søvn 4 timer. Anslået forbrændt under motion: 610kcal

Lidt presset - det var hvad jeg var.

Den nye frempind er ikke så høj, så godt nok var topcappen (hedder den ikke det?) spændt men den greb ikke. Ergo kæmpe KÆMPE slør i forgaflen. Så fik jeg brugt af overskudstiden.

Min cykelcomputer ville så ikke starte op. Jeg kunne lige nå at læse noget "ikke fundet" og så frøs den. Det panikkede jeg også en del tid over. Inden hjemturen fik jeg liv i den men den er stadigvæk små to minutter om at starte op og har delvis resettet :unsure:

Mit fedterøvs-trick med kæden virkede ikke. Når jeg trådte i gang fra rødt, hoppede det hele som en amerikaner der starter på en bakke med stick-shift, når det nye stykke kæde var nede omkring kassetten

(@ 4:05 men se det hele, hvis du er til Top Gear)

Heldigvis havde Heino flere gearinger i butikken end på hjemmesiden, så nu burde det køre med ny kæde og kassette. Det blev efterhånden nogle dyre hjul :dry:

Umiddelbart har pausen vist gjort godt, for der var rimeligt drev i benern i modvinden da jeg skulle hjem.

I badet, inden jeg tog i Heino, fik jeg lige nappet 100 tåhævninger så hurtigt som muligt "nede" fra brusenichen. Det sved ret sjovt.

Og så er vinteren startet. Det gjorde den vel for de fleste cykelryttere/motionister da vi gik over til normaltid, men i HvidovreCK begyndte vintertræningen i princippet i dag.

Rigtig status gider jeg ikke lave.

Blot konstatere, at det var sjovt at køre med nummer på ryggen både på landevej og cykelbanen. Hvis muligheden byder sig til næste år, så skal det gentages. Det skal være med en lidt nonchelant holdning, for det skal bare være fis og spas, så jeg ikke stresser over det.

For første gang, har jeg i år fulgt de kloges råd om, at man bør supplere cykeltræning med vægttræning når man har passeret de 40. Eller rettere: Det er første gang jeg har trænet ben om sommeren. Det var en rigtig god ide, for trods dåbsattesten har jeg aldrig haft så godt et antrit som i år. Det skal HELT sikkert gentages.

Vinterplanen ligger klar. Hvis ikke hårdt vejr, arbejde og bla bla driller, så skulle det gerne blive den mest seriøse vinter til dato. Jeg gider dog ikke cykle udendørs i flere frostgrader, kuling osv.; så må jeg improvisere - eller slappe af :poking:

Men udgangspunktet er:

Søndag: Landevej med HCK de få søndage jeg har til rådighed.

Mandag: Banecykling

Tirsdag: Landevejsintervaller med HCK. På mine fri-tirsdage vil jeg tyvstarte med at køre på bane. Der er kun 1½-2 timer i mellem, så det må lidt gøre det ud for søndagsturene. Sådan bob bob.

Onsdag: Styrketræning

Torsdag: Landevejsintervaller med HCK.

Fredag: Styrketræning

Lørdag: Off - evt kort løsnetur

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt 90,0 -> 90,3. F% 14,0 -> 14,1. Kcal 3720. Søvn 9 timer. Anslået forbrændt under motion: 500kcal

Reelt startede vintersæsonen i dag med en fællestræning med Hvidovre.

Vi begyndte med at køre fra Glostrup og op på Herstedhøje for at få et opvarmningsinterval. Turen op blev ikke så vild, da en flok MTBer også var på vej op og dem indhentede vi netop på det stejle stykke og måtte så tage den med ro da vi ikke kunne komme forbi.

Så trillede vi ud til den nedlagde flyvestation, hvor vi skulle køre en omgang og så et cykelløb på to omgange. Der skete ikke alverden for mit vedkommende. Ret hurtige rev de fleste sig fri og jeg blev nede bagved med fire andre. En (træneren) blev sat og to D-ryttere som var blevet sat foran koblede sig på. For os blev der intet cykelløb men blot et interval med ½minuts-føringer.

Derefter en omvej hjem i den byge som synes, den skulle gøre os gennemblødte.

Cykelcomputeren er stadig bims og kan ikke tale med Garmin Connect. Sporttracks virker sjovt nok stadigvæk.

post-1580-0-94523700-1383488931_thumb.gi

Må prøve om jeg kan få nulstillet skidtet rigtigt; dimser det ikke virker som de skal, er trælse dimser.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt 90,3 -> 89,7. F% 14,1 -> 13,7. Kcal 4150. Søvn 9 timer. Anslået motion: 1960 kcal

Jeg tror ikke jeg kan gøre mere ved cykelcomputeren end jeg har gjort men får stadigvæk fil-fejl. Så længe jeg kan tømme den på Sporttracks, bliver det sådan. Den er for dyr til at købe en ny af, bare for sjov.

I aften er der ryttermøde i HvidovreCK og vi er blevet ekstra kraftigt opfordret til at møde op. Derfor ingen banecykling men en god gang BB :4flex: i stedet.

Sidst var jeg bekymret for, at jeg havde slået for stort et træningsprogram op. Kroppen tilvænner sig åbenbart hurtigt og i dag gik det som en leg. Alt blev supersættet eller kørt på minuttet. Quads var dog noget shaky til sidst i leg ext. men det er kun sjovt, når det hele hopper og danser ukontrolleret. Og meget sjovere med quads end en lille fniddermuskel :devil:

Romaskine: 5 min
Benpres: 12 x 50, 10 x 100, 8 x 8 x 130
Leg extensions: 8 x 8 x 35

Lårcurl: 8 x 8 x 35
Lægstativ: 10 x 10 x bw+60, lidt for voldsom øgning her, der blev grindet til sidst

Skrå bænkpres: 4 x 8 x 20
ss
Rows: 4 x 8 x 20
Laterals: 4 x 8 x 6
ss
Fransk pres, DB: 4 x 8 x 8
Scott curl: 4 x 8 x 25
Hypers @ 6kg: 8(bw), 8, 8, 8, 8
ss
Russian twist @ 6kg: 8(bw), 8, 8, 8, 8
Sideplanke: 30sek, 30sek, 30sek, 30sek
ss
Planke med knæløft til bryst: 7, 7, 7, 7

Crosstrainer: 5 min

1t 40m og nørj, hvor var det bare sjaw :wub: Jeg må jo nok indrømme, at cyklingen ikke kan være med, målt på underholdningsværdi.

I morgen har jeg en feriedag, så jeg kan komme til banecykling. Men nu er Hvidovre jo begyndt at køre på Holmen. Hvis jeg nu tager det roligt på velodromen, så kunne jeg vel køre begge steder :4trumpet:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt 89,7 -> 90,1. F%13,7 ->13,9. Kcal 3320. Søvn 7. Motion ca. 700 kcal.

En lang motionsdag er til ende.

Det begyndte til banecykling.

Opvarmning.

4 x 25 omgange - i ro og mag

Afrulning.

post-1580-0-70054500-1383683293_thumb.gi

Lidt kaffe og hygge inde hos mekanikeren, SKAL der være plads til. Jeg kørte klokken 16 og det var lige knebent at jeg nåede den næste træning. Især fordi jeg også skulle finde hjelmhue og skoovertræk frem som jeg ikke har brugt før i denne sæson. Og den gode forlygte. Nå, men jeg kom kun et par minutter for sent og det var der også andre der gjorde.

Først kørte vi en samlet opvarmningsomgang ude på Avedøre Holme. Nogle rygter må have spredt sig, for jeg havde to sidemænd som er klasser over mit niveau og som jeg ALDRIG træner direkte sammen med, som begge mødte mig med et "hej sprinter". Det er vel meget hyggeligt. Men også lidt kikset, når jeg ellers ikke kan følge med dem :blush:

Derefter to opvarmningsintervaller i rulleskift. Jeg kørte med det langsommeste hold og blev ikke overanstrengt men det var vist heller ikke meningen. Jeg skal lige have hørt hvor hårde de bør være - mere om jeg skal søge et hold op.

Derefter 3 intervaller á 4 minutter med 2 minutters pause. Jeg kom til at lade det sidste være på 6 min (kan jeg se på pulskurven) og det forklarer hvorfor jeg gik fra at være bagerst til at lande i fortroppen. Tanken anede mig, men hellere køre for langt end for kort. Stængerne var ikke meget værd og syrede til jævnt hurtigt, så jeg blev godt nok overhalet mange gange :dry:

Slut prut og hjem. Og voldtage køleskabet; det er længe siden jeg har været så sulten.

post-1580-0-73135300-1383683315_thumb.gi

Ryttermødet i går var der ikke så meget kød på. Det er heldigvis diktator Berner også cheftræner næste år og derfor bliver der ikke de store ændringer. De sædvanlige ting fra bestyrelsen om at man ønsker flere medlemmer og flere der vil lave frivilligt arbejde.

Og så havde Kermit - naturligvis - ret i farverne på klubtøjet til næste år - vi får gult i det sorte og røde.

Den uofficielle snak bagefter var lidt mere hørværdig. Det er åbenbart ikke helt ualmindeligt at der skal reddes ægteskab, fordi fruen er ved at skride, fordi hun tror han ikke mere kan lide hende. Årsag: Han er så kvast af cykeltræningen, at det eneste han gider i sengen er at sove. Løsningen er heldigvis så enkel, at hun bare skal snakke med andre i klubben, der også har det sådan.

Gad vide om der er ret mange andre sportsgrene, hvor lalleglade langt-fra-eliten-konkurrencedyrkere kører sig så hårdt?

Godt man er single - så kunne jeg også bruge fra klokken 12 til 20:30 uden at høre på brok.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det er alligevel utroligt hvordan sådan et rygte kan nå fra Hvidovre til Ordrup :bigsmile: Men ikke desto mindre glæder jeg mig virkelig til at se de trøjer. Jeg har umiddelbart lidt svært ved at se hvordan det skal hænge sammen, og i har jo egentlig haft nogle af de pæneste trøjer i feltet.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er, for dem der kører løb, at man åbenbart ikke i farten, kan se forskel på Hvidovres og FBLs. De skulle derfor også blive mindre sorte og mere røde.

Men ellers enig i at de faktisk er OK pæne - endnu i hvert flad :unsure:

Pis - jeg er stadig skide sulten og har frådet lidt over 4000kcal allerede.

Link to comment
Share on other sites

Vægt 90,1 -> 90,3. F% 13,9 -> 14. Kcal 4420 (motion 2180). Søvn 5½ time.

I dag har jeg tilkaldevagt fra klokken 9 og for at være sikker på at få trænet, ringede vækkeuret klokken 5 :freaked: og lidt i 6 stod jeg foran FW og ventede på at de tændte lyset og låste op :dropjaw:

På sådan en tilkaldevagt skal man være klar ved arbejdetelefonen en time før mødetid, så alt undtaget benpres blev supersættet i dag. Nogle pauser mellem de enkelte sæt blev derfor lidt længere, så det var nogenlunde overkommeligt igen i dag, meeen der er nu nogle steder, hvor der ikke skal øges til næste gang.

Romaskine: 5 min
Benpres: 12 x 50, 10 x 100, 8 x 8 x 140
Leg extensions: 8 x 8 x 40

ss

Lårcurl: 8 x 8 x 40
Lægstativ: 10 x 10 x bw+65

ss

Russian twist @ 6kg: 8(bw), 8, 8, 8, 8

Skrå bænkpres: 4 x 8 x 22
ss
Rows: 4 x 8 x 22
Laterals: 4 x 8 x 7
ss
Fransk pres, DB: 4 x 8 x 9
Scott curl: 4 x 8 x 27½
ss

Planke med knæløft til bryst: 8, 8, 8, 8

Hypers @ 6kg: 8(bw), 8, 8, 8, 8
ss
Sideplanke: 35sek, 35sek, 35sek, 35sek
Crosstrainer: 5 min

7:58 ringede de og fortalte, at jeg skal møde 10:48, så jeg kunne godt have sovet længe i dag. Pyt - det giver lidt mere restitutionstid inden jeg skal køre intervaller på Holmen i morgen :wink:

Nu skyr og med lidt held ½ time med lukkede øjne, inden jeg vil rasle rundt på Ringbanen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens pakke mandelflorentiner fra Netto (hvilket p.t. er min ynglingsspise) og pænt over 100g chokolade, var ikke så godt. Heldigvis var kroppen godt slidt og jeg fik 10 timers nattesøvn - så kan man altså slippe af sted med meget.

Vægt 90,3 -> 89,8. F% 14,0 -> 13,9. Kcal 5030 (motion 1200). Søvn 10 timer :wub: :wub: :wub:

Jeg begyndte dagen med den tredje og sidste omgange benmassage. Jeg var dårligt sovset ind i olie, før massøren havde spottet, at jeg ikke længere var off-træning og det blev en hel anden omgang end de to første. Jeg synes det er vildt imponerende, at han kan mærke det.

Nogle gange kører man som en pose lort, bagefter massage. Men ikke i dag. Da det også var første gange i flere måneder at jeg INTET overhovedet mærkede til vejrtrækningen, var det "bår´ dæjli´".

Først fælles opvarmning. Derefter to runder AT-ish. Igen valgte jeg den langsommeste gruppe; jeg får godt nok ikke pulsen helt derop hvor den burde ligge, men jeg kan høre at i de andre grupper bliver folk sat fra hjul. Det er ikke særligt AT og jeg vil meget hellere brænde krudtet af på Vo2max, da det ikke er noget jeg har trænet ret meget af, faktisk næsten intet i det sidste år. Jeg bilder mig ind, at der måske er lavthængende frugter at plukke :please:

Vi skulle så køre 4 x 3/3. I det første interval blev det for fesent, da jeg gik efter hvordan benene havde de i tirsdags. Da jeg erkendte at det var bedre i dag, var der gået så lang tid, at jeg ikke måtte overhale dem foran. Vi har nemlig fået forbud mod at hjulnasse på de andre og så overhale dem til sidst i intervallet. Nu ligger jeg godt nok aldrig på hjul men forskudt, så jeg får vinden og kun mentalt bliver trukket men alligevel.

De to næste gik fint men i det sidste blev det kluntet til sidst, da jeg både løb tør for langside og også havde indhentet gruppen foran, der var 30sek længere fremme og derfor var begyndt at rulle af og flød over hele vejen.

Jeg var super frisk og overskudsagtig da jeg kom hjem men nu kan jeg igen mærke massageømheden brede sig.

Kommer jeg op ved 5-tiden i morgen, står den på styrketræning inden arbejde. FW lukker jo tidligt fredag, fordi folk skal fulde sig, så jeg kan ikke nå det efter fyraften :dry:

HOPSAN - der er kommet liv i Garminen igen

http://connect.garmin.com/activity/401172431

Link to comment
Share on other sites

Nu er det lang tid siden, jeg har fået massage eller Body-SDS behandling, men jeg bliver også altid forbløffet over, hvad de kan føle sig frem til. Men mon ikke det er håndværket, der sætter ind. Hvis man har et antal kroppe, man ælter hver dag, så får man sikkert en fornemmelse for det.

PS: Fedt med en omgang træning uden vejrtrækningsbøvl :4trumpet:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share