Whey Protein eller Kasein protein?


Workoutfreak
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg er indforstået med at man skal indtage protein 3 gange om dagen. Når man vågner, efter træning og så inden man skal sove. Da jeg kun træner om aftenen ved 21 tiden og sover lige efter træning ved 12 tiden - skal jeg så indtage whey protein efter træning, og droppe kasein proteinen, eller skal jeg både drikke whey og kasein protein samtidig?

Link to comment
Share on other sites

Måltidstiming er ret komplekst og indeholder ikke nødvendigvis proteinpulver. Proteinpulvers eneste funktioner er at det er protein og at det er nemt at have med at gøre.

Der er ikke noget absolut sandhed når det kommer til den her slags emner. Der er en del videnskab, en del personlige preferencer og en del hvad der er praktisk muligt. Jeg ville personligt ikke gide at spise/drikke proteinpulver 3 gange om dagen, men derimod hellere spise noget mad.

Link to comment
Share on other sites

Det fleste kosttilskud på markedet er penge ud af vinduet, men producenterne skovler penge ind på folk uvidenhed og smart markedsføring. Proteinpulver kan dog forsvares i et vist omfang. Salt's anbefaling er god, da det aldrig bør erstatte rigtig mad, men udelukkende som supplement.

Link to comment
Share on other sites

Enig. Proteinpulver handler i min optik om bekvemmelighed, da det er nemt i en snæver vending, og økonomi, da det gram per krone er noget af det billigste kvalitets(?)protein.

Men vil til hver en tid foretrække at få protein som "rigtig" mad.

Link to comment
Share on other sites

Jeg læste et studie der viste at man skal indtage ca. 1,7 gram protein når man træner, for at få den optimale effekt. Mere end det er spildt, og vil medføre dårlige ting såsom forøget pres på nyrerne.

Mælk koster det samme som det aller billigste proteinpulver (pr gram protein)-> og er væsentligt billigere end alt andet proteinpulver. Plus man får kulhydrater med.

Så hvis man kan bruge de ekstra kalorier, så er mælk nok den billigste metode til at få protein :-)

Jeg aner dog ikke noget om tidspunkter for indtagelse af det, men mindes at have læst at det totale indtag af protein var vigtigere end timingen af protein.

Fortsat god dag!

//Aylaan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share