Produktdatabaser med kostfibre?


xej
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg har brugt en del energi på at udvikle en iPhone app som skal hjælpe folk med deres vægttab og kost registrering og er ved at være der hvor jeg skal have opbygget en fyldestgørende database over fødevarer.

Men jeg savner adgang til en korrekt database over danske produkter. Jeg har foodcomp (http://www.foodcomp.dk/v7/fvdb_search.asp) data, men den indeholde ikke produkter såsom A38 0,5% Økologisk ... osv. Jeg vil være lidt ked af hvis jeg skal ind på alle interessante producenters hjemmeside og hive informationen ud derfra, især fordi det introducere mig som fejlkilde.

Mit største problem med de sider jeg har fundet er at de ser bort fra kostfibre, men med diogenes eu projektet hvor det har vist sig at en kost med blandt andet flere kostfibre og et højere indtag af proteindholdige fødevarer samt varer med et lav GI er den bedste sammensætning til at opnå og vedligeholde et "sundt" vægttab (http://www.diogenes-eu.org/). Vil jeg rigtigt gerne have de data med.

Det virker som om der er mange på MOL der har dybere kendskab til mange af de her ting så jeg tænkte at det var bedst at spørge her.

Håber i kan hjælpe

På forhånd mange tak

Steffen

Link to comment
Share on other sites

uden at være ekspert på området er det min fornemmelse, at der ikke finder noget på dansk, som er bedre end Foodcomp, når vi taler om "alle" fødevarer.

Hej

Foodcomp er super fin, men den er produktneutral, hvis man kan kalde det det og mangler foreksempel mange mælkeprodukter ala A38 0,5% økologisk osv. Derfor søger jeg efter et ordentligt supplement til foodcomps database.

På forhånd tak

Steffen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share