Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober


Bjergtrold
 Share

Recommended Posts

Silkeborg tri lyder fantastisk. Er det med åbent vand svøm?

:wub: Hola søde Stine. Håber alt vel hos Jeres lille familie og at vi får teamet op til noget kaffe og syn for smukke Julie en dag.

Og jo åbentvand men i den rene og mere rolige ferskvands sø Almind midt i Silkeborgs smukkeste natur, hvori hele stævnet udspiller sig. Havde en rigtig god oplevelse dernede på den kvarte IM i 2005, hvor jeg praktisk taget ikke kunne svømme og alligevel sneg mig til en 2.plads i min klasse. Well men det var jo også dengang cardio og tri var på tålt ophold her på boardet og tri slet ikke var slået igennem som det er nu. Formen rækker nok mest til at hoppe på en kvart igen men men... :crazy_pilot: nu må vi se, hvad kamikaze trolden finder på og hvad kroppen vil være med til af træning.

Hvis du har mulighed for det mødes jeg jo med søde Spinderella i dag 19.30 men måske du allerede har fået budet!!! I lyset af morgendagens projekt bliver det i hvert fald ikke for mit vedkommende cocktail vildt :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan højst sandsynligt skaffe dig et startnr, hvis du stadig vil løbe. PM hvis det har interesse, jeg sidder og skriver opgave hele dagen, så jeg er ved computeren :smile:

:hippy: Well takket være super triathlet Niels og hans løbekammerat Kasper, der alligevel ikke skulle løbe, lykkedes det mig i går alligevel at få start nr til Århus City 1/2 marathon, som jeg så i dag gennemførte med start nr 1615 i tiden 1.39.36. Nice.

Træning d 2.6

Yoga

Ashtanga 1. serie. Meget dejligt og rart, at det ikke længere føles helt fra scratch, trods få yoga pas i denne og forrige uge.

Herefter forrygende hyggelig aften downtown med den kloge og søde danse sild Spinderella. Super livsbekræftende og en fantastisk optakt til dagen inkl et enkelt glas Cava.

Træning d 3.6

Løb

Nykredit Invest´s - Århus City halvmarathon 21.1 km + opvarmning i form af jog til start stedet, lette stigningsløb og magelig tullen tilbage til casa i dunvest og med medalje om halsen.

Da jeg vågnede i morges følte jeg mig ellers ikke særlig fit, var træt, havde lidt ondt i halsen. Helt tydeligt en slags psykosomatisk ting for helbredet fejlede jo ikke noget men adrenalinen pumpede rundt. Før i tiden har jeg jo haft løbet mange løb, marathon, halvmarathon, 10 km løb, etapeløb men dels løb jeg altid meget konservativt dvs med overskud og dels er det som om de her år med astma + løbeskade, kroppens sigen fra på mange måder, ligesom har haft forplantet sig oppe i knolden. Samtidig kendte jeg jo slet ikke mit niveau for ingen tvivl om, at det er gået fremad men havde ingen idé om, hvad jeg reelt havde at skyde med på så lang en tur.

Påklædningsmæssigt endte jeg med korte tights, en kortærmet svedundertrøje, en træningstop + windbreaker og så startnummereret i elastik rundt om maven, så windbreakeren kunne tages af. I startområdet klaprede mange tænder af kulde, strømmen gik mange gange men bortset fra det stor, stor ros til arrangørerne. Alt klappede bare og sikke magiske omgivelser for start/mål området med Aros, Musikhuset, Rådhusparken og masser af musik og fantastisk stemning blandt de mange løbere.

Placerede mig bevidst over niveau og vidste godt, at tempoet ville blive for højt i starten. Ville rigtig gerne løbe hurtigere end i Odder sidste år (1.41) men vidste godt, at jeg ikke i tiden er let nok til at slå PR på 1.35. Første kilometer gik på 4.25, føltes ok, mærkede hurtigt varmen og lagde an til at smide windbreaker i løbet af nogle km. Næste km ryger i 4.40 og så 4.35 og jeg begynder at mærke, at jeg skal lade de andre glide fra mig men føles alligevel lidt demotiverende. Da 1.30 ballonen ryger forbi ved jeg bare, at jeg er nødt til at slå bak. Omkring de 4 føler jeg mig pludselig alt for presset, krydser Vestre Ringgade på randen af panik og så glider vi pludselig ind i et parkområde, som jeg trods mange år i Århus slet ikke kender, føles bare som en oase og pludselig kan jeg mærke, at kroppen vil være med igen. Får lidt vand ved de 5 k, windbreaker ryger ned om livet og så triller jeg videre mod en af de helt spektakulære oplevelser, nemlig parkeringskælderen under Magasin. Ved ikke lige hvorfor, at det var så syret men det var det bare. Ude på den anden side kan jeg på Åboulevarden se, at 1.40 ballonen er bag mig og velvidende, at jeg spiller lidt højt spil med tempoet glider jeg bare videre i min egen verden. Ude på havnefronten begynder jeg pludselig at føle mig mere træt, der er vind, jeg har fået plasket noget koldt vand på maven og omkring 12 har jeg pludselig det ondeste sidestik i højre side af kroppen. Har lyst til at gå, lyst til at gå ud og den negative kommentator kører totalt på højtryk. Får somehow kaldt mig selv lidt til orden og nogle mere læfyldte passager hjælper mig til at finde ro i kroppen igen. Ud af strandvejen mod de 14 oplever jeg pludselig, at jeg begynder at overhale folk, lister ligeså stille afsted, er træt og mat men kører på, finder flow, Stigningen ved Kongevejen omkring 17 tager næsten pippet fra mig men ryger så ned ad bakke med Tears for Fears og "Shout" i ørerne på iPoden. Begynder at veksle mellem at være virkelig brugt og så alligevel ligeså stille snige mig ind på folk. Da der er få km til mål har jeg for alvor følelsen af at få sat skub i stængerne, også selvom det frie udsyn til den sidste km på Frederiks Allé får den til at virke uendeligt lang. Jeg accellerer og accellerer, få hundrede meter før mål stopper festen så lige pludselig, for får opkastningsfornemmelse og må sætte hånden for munden, så jeg kan se, hvordan cheerleaderne trækker sig 1 meter tilbage fra vejen af lutter frygt for mine gylperier. I mål får en fantastisk sød samarit mig hen til hegnet, hvor jeg så oplever min mave vende sig 10 gange men uden, at der egentlig slipper ret meget op fra min tomme mavesæk. Får vand + omsorg og ja ved jo i hvert fald - for sure - at der ikke var mere tilbage at give af i dag. Derefter medalje, forplejning, duftende blomster i haveanlægget foran Musik huset, hvor folk slår sig ned omkring bassinet, på bænkene, der er musik og masser af glade og lettede løbere. Sikke en fest og skønt at genopleve, hvorfor løb både som hverdags motion og den her slags events er flyttet ind i mit hjerte igennem alle årene. Nu kan jeg løbe igen og også udfordre stængerne mentalt på motionsløb. Det var dejligt, så endnu engang tak til arrangørerne og Niels der gjorde det muligt + tak til Spinderella for gode samtaler i går inkl at huske at nyde den her form for oplevelser.

På nedenstående kan jeg jo ligepræcis se, hvordan tempoet faktisk er nede omkring de 10 k men allerbedst, at jeg jo så faktisk kommer op i tempo igen og ikke sætter tid til på det sidste stykke. Noget af det jeg frygtede var jo netop at gå ned med et brag men det gjorde jeg jo så ikke. Nice

Samlet tid Plac. mænd Hastighed Pr km. Mellemtid Hastighed mellemtid Pr km. mellemtid 5 KM 00:23:02 1039 13,02 km/t 04:36 min/km 00:23:02 13,02 km/t 04:36 min/km 10 KM 00:47:04 1252 12,75 km/t 04:42 min/km 00:24:02 12,48 km/t 04:48 min/km 15 KM 01:10:50 1259 12,71 km/t 04:43 min/km 00:23:46 12,62 km/t 04:45 min/km 20 KM 01:34:33 1187 12,69 km/t 04:43 min/km 00:23:43 12,65 km/t 04:44 min/km

Ville helt sikkert være godt med noget yoga senere i dag evt noget Yin af slagsen men vi får se.

Fortsat dejlig søndag til boardet :hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

SUPER beretning og FLOT løbet :4trumpet::cooldance:

Sådan skal en halvmaraton da barberes. Og godt kommet igen. For man skal jo ikke tage fejl af den distance. Det er måske en halv maraton, men den kan give en hel masse kriser. :wacko:

God detalje med cheerleaderne, der lige spotter dig og laver en sikkerhedsafstand :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Dagens log starter med super smukke billeder af bouncing balls i San Francisco og en super stemningsfyldt og også lidt små blå sang fra José Gonzales "Heartbeats". Reklamen er gammel men ja en god sang på en dag, hvor jeg i høj grad har glædet mig over gårsdagens mange farve og sanse indtryk og alligevel måske pga træthed har haft følt mig lidt moody. It´ll pass !!!!!

@Henrik - Tusind tak superløber og ja der er godt nok masser af ups & downs i sådan et løb, hvor vi presser kroppen men giver noget mentalt overskud at mærke, hvordan situationen kan vendes fra noget skidt til godt.

@Spinderella - Ihhh tak ven og du kan tro, at de super gode vibes og samtaler fra lørdag var med på turen. Beordrede virkelig mig selv til at få noget godt ud af det OGSÅ når det uværgeligt ind imellem var træls for det kan vist ikke undgås.

@JernHenrik - Taark stærk trold og jeg må snart over på svømmestadion og se om du huserer derovre med de røde badebukser

@Gregers - Tak super cykel myg og det er da ikke spam at stille gode spørgsmål. Mht ballonerne så var det vist oprindelig i høj grad en marathon ting fra udlandet, som så kom her til for sikkert mange år siden. Ballonerne sidder på de såkaldte fartholdere og så kan folk bare lægge sig der og hænge på. I gamle dage var det vist i høj grad Sparta løberne, der forestod lørdagstræningen der kendte tempo nærmest på gefúhl men nu vil jeg tro, at det er GPS baseret.

Alle har jo hver deres stil men for mig på alle de marathons og halvmarathons + alle andre løb jeg har løbet, så tænker jeg nu meget på vigtigheden af hele tiden at mærke efter, lytte til kroppens signaler :hippy: :hippy: og justere ind efter det. Jeg vil tro, at ballonskipperne ender med at tabe mange undervejs, der ligesom løber for hurtigt og går ned. Nå hvad ved jeg en dag som i går holder jeg meget hurtigt op med at kigge på uret fordi jeg klart fornemmer, at det er underordnet i forhold til at finde flow, rytme og ligepræcis balancen mellem at give lidt gas uden at sætte alting over styr. Nå i lyset af, at jeg i går stod og kastede op ud over mit startnr og vist endda var på storskærm med det, ja så må jeg hellere rest my case for today :hippy:

Træning d 4.6

Bodyflow

1 h

Styrke

Pull ups, dips, bænkpres (maksimalt 1 gentagelse med 51 kg), military press, masser af mave + lidt håndvægts halløj

Løb

30 minutters ultra slow løb - lår lidt kvæstede og ankler ditto men ok

Ellers lidt af et eksperiment at prøve træning i Frisko igen men vidste, at jeg ikke ville få trænet, hvis jeg først røg hjem på sofaen. Dog lidt skør optakt, hvor jeg ventede længe på at få cykel udleveret hos cykelsmed, lige skulle ønske held og lykke til en af vores studentervikarer der prøvede cykeltøj samme steds, opdagede, at jeg selv havde glemt træningsbukser og måtte shoppe nye 5 min i holdstart + kom til at fornærme en ung kvinde, der måske er lægestuderende ved at komme til at bytte rundt på hendes og min vand i skyndingen nede på gulvet, hvor de stod med kort afstand imellem sig. Ingen havde drukket af nogen flasker og jeg sagde meget pænt undskyld men hun var meget sur. Efter igennem en hel dag at have talt empatisk og ordentligt med dødssyge kræftpatienter og deres familier provokerede det mig somehow voldsomt, at hun følte sig berettiget til at opføre sig sådan. Senere slog det mig dog, at jeg netop for mine patienters skyld må lære ikke at lade mig gå på af den slags men krænker bare min retfærdighedssans, hvilket nok er noget af det eneste, der kan få mig op i det røde felt.

Nå al mulig grund til at arbejde videre med yogaen hjemme + snart få svømmet noget.

That´s it & that´s that :hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Stærkt løbet, der sker altid et eller andet, når man får et startnummer på brystet! Uanset hvilket navn som står på det ;-)

Tusind tak Niels og :1356: right back at you for det var da et helt forrygende "hyggetempo" og sluttid du lagde for dagen. Super flot stil og tegner lovende for Challenge Aarhus. Kunne nu være spændende at høre om din oplevelse af city løbet i går, selvom det udfra mellemtiderne lignede ren optur, optur :hippy:

Og ja lidt mærkeligt pludselig at have Kasper klistret henover maven men er stadig meget glad for hjælpen med startnummeret !!!!!

Keep up the good work

Link to comment
Share on other sites

Er skam i bassinet i morgen (onsdag) eftermiddag. Ikke røde badebukser, men stor ølmave og en svømmestil som en gorilla der prøver at overleve 5 m crawl

:smilerock::bubblebath::cool:

Arghhhh Henrik fra din gamle log husker jeg dig nu som hardcore svømmer. Havde faktisk selv tænkt på svøm i morgen men ved jo aldrig rigtig førend jeg har sparket mig selv ud i det store blå. Jeg har sølvfarvet badehætte + blå badedragt og ligner i egen optik en lille flodhest :hippy:

Link to comment
Share on other sites

10 kg tungere gør en forskel :4crutches: - kom desværre ikke ud at svømme. Ledelsen mente jeg havde brug for et ekstra møde i løbet af dagen, så mine friminutter forsvandt :blahblah:

Puuuh ha Henrik lyder godt nok øv med møde men er sikker på, at den gode form og plaske baske pas nok skal ramme dig før eller siden :hippy:

Pga feber fornemmelse, hovedpine og generel skidtmas fornemmelse kom jeg heller ikke i det store blå og tilbragte istedet eftermiddagen under dynen på sofaen :4crutches: Tror somehow, at presset på kroppen en dag som i søndags somehow trykker immunforsvaret voldsomt og så er det bare en enkelt bakterie der skal til. Torsdag røg jeg på antibiotika mod bihulebetændelse og synes egentlig, at det har været gået fremad siden.

Træning d 7.6

Løb

Ca 10 k, Blommehaven t/rt - var egentlig småtræt da jeg kom hjem men aftenen var så super smuk og indbydende og Marselisborg skoven stod knivskarpt mod Århusbugten og den nedgående sol. Var superfristet af at snuppe havdyp på hjemturen men i lyset af antibiotika og sådan var det nok meget godt bare at nøjes med at løbe.

Træning d 8.6

Spin

1 h, Busgaden med instruktør T + featuring super triathlet N Gadegaard

Løb

10 k

Super slow men kunne tydeligt mærke, hvordan benene blev friskere og friskere og det er jo godt at vide, hvis jeg på et tidspunkt alligevel skulle flirte lidt med lidt tri.

Weekend mål en masse yoga og gerne noget svøm men har også en del husalfe opgaver + noget hospitalshalløj, så bliver vist det muliges kunst.

Foreløbig dejlig weekend til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

:freaked: Er kommet i vandet. Du svømmer nu vist også helt godt, og ihvertfald bare mega langt.

Iøvrigt tror jeg du har ret med at presse kroppen helt op til grænsen og måske over. Det koster noget i dagene efter.

Pas på med antibiotikaen (siger jeg til en læge :shutup3: ), synes det er noget møg, men selvfølgelig, hvis man er ved at dø, såååhh - - - ok. :wink:

Link to comment
Share on other sites

:freaked: Er kommet i vandet. Du svømmer nu vist også helt godt, og ihvertfald bare mega langt.

Iøvrigt tror jeg du har ret med at presse kroppen helt op til grænsen og måske over. Det koster noget i dagene efter.

Pas på med antibiotikaen (siger jeg til en læge :shutup3: ), synes det er noget møg, men selvfølgelig, hvis man er ved at dø, såååhh - - - ok. :wink:

:bubblebath: :hippy: :bubblebath: :hippy:

Yo super svømmer og så godt din nye challenge med de 300 m på 3 minutter og hepper allerede her fra min egen log :cheer: :cheer:

Når jeg svømmer går det ikke hurtigt men klart noget udholdenhed over det efterhånden. Altså NÅR det lykkes mig at svømme, hvilket skal til at være hyppigere af mange forskellige grunde

Mht antibiotika så er det rigtigt, at det ikke skal misbruges men ved med mine allergiske slimhinder, at sådan en bihulebetændelse kan vedligeholde sig selv i mange uger og ja så er det bedre at få det stoppet :1112:

Link to comment
Share on other sites

Weekend mål en masse yoga og gerne noget svøm men har også en del husalfe opgaver + noget hospitalshalløj, så bliver vist det muliges kunst.

Well apropos den foregående post så endte min lørdag med at være temmelig mærket af træthed, antibiotika mave, for lidt søvn, lidt grublen og fik så også en forfærdelig meddelelse vedr sygdom i mine forældres vennekreds + det forhold, at min professionelle virkelighed, som jeg normalt formår at holde i en eller anden form for strakt armslængde lige pludselig ramte mig langt hårdere ved tanken om de involverede familier og skæbner. Alt det de gennemgår, som jeg netop selv oplever det i denne her situation, samtidig med, at jeg skal stå til rådighed både som privatperson og alligevel også kommer til at blive fagligt involveret.

Nå var anyhow helt i pit og formåede ikke andet end tøjvask, oprydning, indkøb + madlavning inden besøg af klatreveninde T.

Træning d 10.6

Yoga

Ashtanga - 1.serie. Var meget lang tid om at tage mig sammen men havde tilgengæld en fantastisk oplevelse af, at serien næsten gør sig selv, midt i de siddende asanas var jeg faktisk helt overrasket over at være der og stillingerne efter Navasana føles ikke længere uoverkommelige

Løb

10 k + 3-4 k´s joggen rundt i Århus for at finde et supermarked at købe ind i idet Superbrugsen i Jægergårdsgade åbenbart lukkede kl 16.

Til aften besøg af tri veninde J der om 2 uger deltager i IM i Nice :bowdown::smilerock:

Selvom det på nogle fronter her i loggen kan se ud som om ting sker og lykkes træningsmæssigt, ja så kan jeg mærke, at jeg stadig kan blive langt bedre til at sætte mig realistiske mål og holde mig til dem. Apropos diskussionen i Jannis log, så tror jeg netop ofte snarere, at det er et spørgsmål om at slå alt for store brød op, have nedtursoplevelsen over at planen ikke holder, istedet for at sætte sig mere afdæmpede og overkommelige mål fra starten. De sidste uger har godt nok været meget kaotiske med højt tempo, masser af sukker, masser af forbrug, hygge men også udfordringer og emotionelle rutche ture - time for a change :flowers:

God ugestart til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

:bubblebath: :hippy: :bubblebath: :hippy:

Yo super svømmer og så godt din nye challenge med de 300 m på 3 minutter og hepper allerede her fra min egen log :cheer: :cheer:

AArgg, jeg forsøger nu ikke at komme på OL-holdet, så det er KUN 200 meter jeg vil nå på de 3 minutter. Tak for din vedholdende heppen !

Link to comment
Share on other sites

AArgg, jeg forsøger nu ikke at komme på OL-holdet, så det er KUN 200 meter jeg vil nå på de 3 minutter. Tak for din vedholdende heppen !

Ups :blush: Hæ Hæ what do I know. Well god vind med det stadig!!!!

Træning d 11.6

Svøm

2000 m baksede lidt med svømmebrillerne men ellers godt tilfreds og ja det har jeg også at være for ingen vej udenom.

Modstod kage fristelse efter frokost så ok dag 1 i projekt sundere livsstil. I morgen møde efter work og middag på Fruds ...

Søde drømme :hippy:

Link to comment
Share on other sites

  • Bjergtrold changed the title to Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share