Interval træning for begynder


MortenSJ007
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg har Googlet lidt efter interval trænings programmer men synes ikke jeg kan finde noget konkret. Det jeg har læst mig til er også at det vidst ikke kræver den store videnskab (måske tager jeg fejl)

Jeg løber på løbebånd og løber 5 km med en fart på 10 km/t hvilket svare til en tid på 30 min. Det vil jeg gerne forbedre og har hørt interval træning er vejen frem. Er der nogen der ud fra de data kan hjælpe mig lidt på vej?

Mvh Morten

Link to comment
Share on other sites

Det er et fint værktøj at have med på turen, men jeg syntes ikke det er decideret nødvendigt. Du kan nemt træne uden.

Hvis man skal snakke lidt i metafor, så kan du også fint køre bil uden et speedometer, men den er da meget rar at have.

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo starte med

10 minutter opvarmning v. 7-8 km/t

4x 400 m v.(for eksempel) 12 km/t. 2-4 minutter gang fx 5 km/t mellem intervallerne. det er vigtigt, at din vejrtrækning er blevet normal inde du går igang med næste interval.

10 minutter afjog v. 8-10 km/t.

Du kan så hen ad vejen øge hastigheden på dine intervaller. hvis du får dig et pulsur, kan du tjekke om din puls kommer op på 90-100 % af din maxpuls.

Læs mere på http://www.loebesiden.dk/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share