Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

4 timer siden, Henrik S. skrev:

De kommer ikke hos mig, når jeg bruger Chrome med AdBlocker ...

Det virker søreme fantastisk tak og skal huske at skrive, at det er nogle ordentlige cykelpas du tager dig kære Gregers cykelmyg :hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, Gregers TF skrev:

Hvilken adblocker bruger I?

Der er en million forskellige (næsten) i app-store og jeg vil helst ikke hente noget snavs.

Jeg tog den første den bedste "Easy adBlock" - så er garanteret allerede langt ude i snavs men har tilgengæld forladt de andre mudderpøle, hvad privatlivsindblanding angår, så måske det nivelerer sig ud. Who knows :hippy: Den virker som sagt fint!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ER en kæmpe nar.

Jeg skal først møde klokken 13:54 så blev lokket over evne. Dog bare en kort rulletur om Fælleden på Tricyklen de der 27km. Fra sidste fugletårn til broen var medvinden dog for fristende, så lagde den over 50. Trods vinden kørte den ikke just sig selv lige dér :blush: Men jeg ligger nu i kompressionsbukser, så mon ikke det går alligevel.

Det er egentlig synd at jeg i år kun bruger tricyklen til de stille ture og ikke tager den ud og lukker op for gassen, hvor den jo er på hjemmebane. Det vil jeg prøve at huske at tænke over.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Kalenderen var ellers indrettet efter at træne med HvidovreCK i dag. Men der er åbnenbart trænervikar på og programmet undtagelsesvis på forhånd lagt op på fjæsen. Rigtigt godt tiltag, så man ved hvad der skal ske men men det holdt mig også væk fra dagens træning.

6 ture op af Herstedhøje. På de to måtte man trykke den af, de 4 andre kun på 75%. Og så 2 af turene stående op. Det er Herstedhøje ikke velegnet til. Næste interval er så rulleskift gennem Risby, hvor der både er heller, smalt og kæmpe slaghuller i asfalten i området og bare at køre to og to skaber ret meget kaos når der kommer modkørende omkring hellerne. Det er både farligt og ikke mindst henlysløst med rulleskift derude. Nixen-bixen!

Så hellere en hviledag - den falder egentlig også på et tørt sted. Og så finder jeg på noget interval-noget i morgen før arbejde - der ville jeg have styrketrænet men pyt nu med det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom til at spise en del i nat, alle de gange jeg vågnede, så jeg holdt morgenmaden i beherskede mængder. 
Jeg vågnede også halvsent og havde heltravt med at komme på cyklen.

Jeg begyndte med at køre ud på diget og køre 90/90 i begge retninger. Det blev til 9 stk. Jeg overvejede pause og en blok mere men i stedet kørte jeg sydpå og ville tage en tonser på den rute jeg kører med kollega. Der skal også være plads til gøgl på mine soloture. 72,5km

Da jeg var oppe i lejligheden havde jeg 24 minutter til at bikse en madpakke sammen, kommer i bad og i DSB-kludene og løbe efter toget :tongue: inden jeg var indenbords.

Lidt stressende men det funker bedst på cyklen når jeg har en bagkant - den blev så noget mere stram end godt er. Jeg forventer en nuldag i morgen og Greve Trim på torsdag - det er længe siden og jeg glæder mig faktisk til at skulle køre med dem igen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg arbejde faktisk generelt bedst under tidspres. Om det ER sådan eller bare noget jeg bilder mig ind fordi jeg er tidsoptimisk (typen der altid er i sidste øjeblik eller for sent på den) ved jeg ikke. Men selv i skolen var de stile jeg skrev bedst, hvis jeg begyndte klokken 9 aftenen før. Da jeg kørte bus for 25år år siden, byttede jeg mig til myldretidsvagterne fordi de var sjovest at køre. Og jeg kører absolut bedst tog (afstandsbedømme hvor langt ude indbremsning til perroner skal begynde) når jeg kører på kanten af det mulige. Og til træning kan jeg mere, hvis jeg har bagkanten.

Men jeg mangler en natmadsstrategi. På vej i seng i går fik jeg lige kværnet 3 madder med krydderost og en portion havregryn. 860kcal i sækken kl. 0:30. Der var jeg sgu sup på mig selv.

Nu til kiropraktor. Klokken er 10:37 og jeg sidder med morgenkaffen og har ikke været i bad eller noget og skal være der 11:20, så jeg holder stilen :tongue:

 

Link to comment
Share on other sites

Med transport blev det til 102km med Greve Trim - et blandet hold 1 og 2 pga sommerferieafmatning. Vi var alligevel kun 9.

Ikke de voldsomme indslag. En bakkespurt. Et interval på 2 km. 2 intervaller på 3km med nogenlunde kort pause imellem. Der brænder jeg sammen. Dels fyrer jeg tændstikker af i det første interval i kampen for at indhente ham der er startet før mig. Og så straffes jeg for et totalkiks af væskepåfyldning og går helt kold i det andet interval. Heldigvis er jeg ikke den eneste der er tørstig, nu jeg ville køre fra for at finde en kirke. Får bællet en liter ved kirken og får en liter mere på cyklen. De er btw også drukket på min vej hjem, så 3,7 liter drukket + den halve kakao der var i trøjelommen, som jeg drak på vej til mødestedet. Og så den halve liter lige inden jeg kørte hjemmefra. 

Næste interval er et cykelløb på et par km men jeg sidder med bagtroppen mens kroppen arbejder på at få væske ud i systemet. Til sidst en skiltespurt men der er ingen gode sprintere med i dag og den meget hurtige gut fra hold 1 er kørt fra, så den var nem, trods jeg startede langt nede i feltet.

Det værste er at det viser sig at jeg ikke har mere sportsvaskemiddel, så nu skal jeg i Bilka der jo har åbent til midnat. Og jeg er bare så træt. Det er (for) længe siden jeg sidst har kørt med Greve og blevet hevet ud af komfortzonen. Men først må jeg få drukket lidt mere, for jeg er stadig pænt tør.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lyder som en god tur, men 3,7 liter? Hvis jeg drak så meget, ville jeg skvulpe hele vejen hjem. :raisebrow:

Er det mest vand? Jeg tænker, at du måske bare skyller salte og alt muligt ud af kroppen, hvis du ikke får tilført noget salt og sukker som kompensation? Jeg er langt fra ekspert på området, men jeg synes bare, jeg bliver sådan lidt oppustet af kun at drikke vand ...

Link to comment
Share on other sites

Ja jo, jeg er jo nok nødt til at spise men stadig træls når jeg nu godt ved at jeg vejer 7-10 kg for meget. Holder du dig i gang?

Jeg har jo prøvet det før, det med at bælle vand - jeg er åbenbart ikke så god til at pre-opfylde mine væskedepoter. Jeg har 2 flasker på cyklen. En 1-liters med elektrolytter i og en 0,7 med sukkersstads og elektrolykker. De to er der grænser for hvor hurtigt maven kan optage men det rene vand ved kirkegården, det går lige i. Den liter jeg typisk drikker på stedet, skvulper lidt de første 10-15 minutter, så mærker jeg ikke at jeg lige har bællet. Hvis jeg har været kørt tør som går, går der gerne yderlige et kvarter mere, før jeg igen kan noget og efter endnu et kvarter er som regel kæk igen. Og så drikker jeg saltvand et par gange om ugen, for ellers ved jeg at jeg kommer til mangle salt. Jeg spiser nok for lidt pizza og pommes frites, hihi...

I dag 48km på cyklen med kollega. Han var heldigvis ret afdæmpet så NP på 190 og et wattsnit på 160 - det går jo faktisk an som en rulletur. Alligevel burde jeg ikke have kørt. Jeg kommer på slagtebænken i morgen - både på fart og distance - hvis ikke træneren laver om i planerne pga ringe fremmøde og det håber jeg lidt på, så det ikke bliver så lang en tur som der er lagt op til nu.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror egentlig at mine on-bike-rutiner hvad angår mad og drikke, fungerer tæt på så godt de kan :unsure:

At det desværre ofte kikser fælt med at få mig hydreret op hjemmefra, er noget jeg må prøve at blive bedre til - selvom jeg egentlig allerede synes jeg giver det en del opmærksomhed. At få spist en gang kulhydrater efter træning er lidt forsømt men jeg prøver at blive bedre også her.

...

Det var åbenbart hårdere i går end som så. Tallene på TrainingPeaks siger det godt nok også men benene føltes ikke så ringe først på dagen. Men nu.... Sommervejr eller ej. Nu SKAL fornuften råde :poking:

Jeg har meldt fra til fællestræning i morgen - både plan A og plan B. Så må jeg cykle søndag i stedet. Kan jeg finde andre? Ellers måske smide cyklen i bilen og tage udgangspunkt oppe i Nordsjælland - det kunne sådan set være ret hyggeligt med en hel dag uden en masse kryds og rundkørsler. Og så har jeg fri tirsdag og trænger åbenbart grundigt til en tur mere med Greve.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

En ting er af køre sådan. Det er sådan set slemt nok i min lille regelrette verden. Men hvorfor en i h..... praler man med det bagefter - så kan alle de cykelrytterhadende bilister blive bekræftet i deres fordomme  :4slap:

IMG_0568.PNG

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Da vækkeuret ringede 7:25 fik det tæsk. Nææææh, ikke noget blødsødent tryk på snooze. Jeg drømte og jeg var træt og ville sove videre. Og jeg kunne ikke falde i søvn igen. Lidt i 8 opgav jeg og konstaterede også, at det blæste vel rigeligt til de høje fælge på tricyklen og en tur med HvidovreCK alligevel var en god ide.

Der var stort fremmøde og niveauet meget blandet. Nogle af de ældrer herrer som i forhold deres alder kører fantastisk men i faktisk tempo ligger i den tunge ende. En enkelt drengerytter og drengetræneren, der er D-rytter og en mosjo som alle taler om er pisse hurtigt og også skal i licens efter ferien. Og to der ellers altid er kække. Så forhåbentlig nogle at lege med, når den blev givet fri. 

Stængerne var nemlig dejligt friske og selvom jeg var morgentræt, så var jeg alligevel legesyg. Efter en lidt kaotisk start hvor vi knækkede i flere dele, blev tempoet dikteret ned så alle kunne være med. Jeg fik grønt lys til at køre skiltepurter — i starten missede jeg dem dog, da jeg havde søgt i højre række for at sidde i vindsiden. Omsider fik jeg skudt et par stykker af inden der blev givet frit løb i ca. 3km. Ingen ville noget og farten øgedes kun langsomt og jeg sad i indersporet og ventede på en fysisk åbning. Pga. den lave fart var der mange med. Omsider begyndte folk at blive skivet af og jeg forventede at de “to” licenser gjorde noget men intet skete og så måtte jeg selv hakke en 5-600 meter forcering af. Og det fik jeg bare lov til :nonono:

Herefter et par skiltespurter mere - fik kørt 6 i alt. Alle i en fornuftig længde undt. den ene, hvor der omsider var en der ville være med og fumlede i gearskiftet - ham ventede jeg på inden jeg lukkede op for gassen. Men i praksis kørte jeg også den alene, hvilket også gjorde at der ikke var meget peakpower i dem; som vanligt undskyldningen med, at jeg ikke kan finde maxwattene hvis jeg ikke er presset.

78,5km. Sur røv at være i hopla og ingen andre gider lege :cry3:
Men det giver trods alt et meget bedre umph at spurte med “tilskuere” end helt alene, så en godkendt træningsdag trods alt.

Link to comment
Share on other sites

Tak, Henrik, for din video med Shaggy. Ham havde jeg da glemt alt om.

A propos fortid, så blev vores "skrøbelighed" lige opfrisket i går og i dag. 1/8 har jeg været ved DSB i 20 år og smider i anledningen lidt analoge jernbanebilleder i min Instagram. Så jeg var i papirbillederne i går. Puha, vi bliver gamle. Og vi dør. I dag døde Jeppe Bisgaard af kræft i hjernen. Var det 46 han blev? Han var en af de vigtigste mennesker for dansk hiphop da jeg var yngre.

Jeg hader at blive fotograferet, så har heldigvis ikke mange billeder fra min fortid. Men der var et fra for 15 år siden - shit nogle solide overarme jeg rendte rundt med dengang, det var da syret. Men det var dengang.

I dag har CH så fødselsdag. Da Kermit og jeg kørte oppe i Hørsholm Cykel Motion, skulle vi stramme os an når han trådte igennem. Nu sidder han så i kørestol og sidder.

Alle på MOL spræller i nettet og prøver at udskyde det uundgåelige ved at holde os i gang. Måske virker det også. Lidt. Alligevel kan det hele pludselig stoppe på ingen tid, selvom vi prøver.

Når solen er væk må jeg hellere rykke ud på altanen og nyde.... nyde mens man kan.

Undskyld, et upassende indlæg :blush:

 

Link to comment
Share on other sites

31 minutter siden, Gregers TF skrev:

Tak, Henrik, for din video med Shaggy. Ham havde jeg da glemt alt om.

A propos fortid, så blev vores "skrøbelighed" lige opfrisket i går og i dag. 1/8 har jeg været ved DSB i 20 år og smider i anledningen lidt analoge jernbanebilleder i min Instagram. Så jeg var i papirbillederne i går. Puha, vi bliver gamle. Og vi dør. I dag døde Jeppe Bisgaard af kræft i hjernen. Var det 46 han blev? Han var en af de vigtigste mennesker for dansk hiphop da jeg var yngre.

Jeg hader at blive fotograferet, så har heldigvis ikke mange billeder fra min fortid. Men der var et fra for 15 år siden - shit nogle solide overarme jeg rendte rundt med dengang, det var da syret. Men det var dengang.

I dag har CH så fødselsdag. Da Kermit og jeg kørte oppe i Hørsholm Cykel Motion, skulle vi stramme os an når han trådte igennem. Nu sidder han så i kørestol og sidder.

Alle på MOL spræller i nettet og prøver at udskyde det uundgåelige ved at holde os i gang. Måske virker det også. Lidt. Alligevel kan det hele pludselig stoppe på ingen tid, selvom vi prøver.

Når solen er væk må jeg hellere rykke ud på altanen og nyde.... nyde mens man kan.

Undskyld, et upassende indlæg :blush:

 

Imho da et yderst!!! vedkommende indlæg, som ikke skal undskyldes. Jamen det er vel for f.. det vi bla må bruge MOL til. Jo det er et træningslogbogs forum men for mig er træningen da også uløseligt forbundet med eksistens og også et sted, hvor vi bliver mindet om altings foranderlighed og somehow, så bør vi vel reflektere over det, måske hver dag og huske at være taknemmelige, hver dag - nå nu er det min tur til at undskylde for at sprede ordet :hippy::hippy: (dobbelt hippie smiley virker passende)

Link to comment
Share on other sites

Det var heldigt nu det ikke sådan direkte har noget med træning at gøre.

Det blev en sen aften. Dejlig varm og de flotteste lysende natskyer. Og en masse nostalgiklip på youtube. Måske især med høhø over Tryksen fra Vinterbyøster der vel er lidt en parodi på mig. En regelret stivstikker, hvor der alligevel er lidt alm. menneskelighed af finde for de få, der får prikket hul i overfladen.

Jeg kom sent i gang i dag men fandt hjemmetræneren og fik kørt 45 minutter i zone 1 på tom mave - bortset fra en proteinshake. Jeg fik ikke spist alverden i går, ca. 3500kcal og da jeg kom sent i seng, sov jeg som en sten og var ikke oppe og spise. Det var oplagt at udnytte til noget fedtforbrænding. Nu vommen var tom for mad, hoppede bæltet til arbejdsbukserne også et hul længere ind end normalt, trods de kom direkte fra tørrestativet. 

Jeg ville genre holde fast i det dumme vægttab. Det er “snart” tid at styrketræne igen og jeg ville altså fælt gerne prøve bare een vinter, at træne i kalorieoverskud, så resultaterne er bedre end i underskud. Det var jo heller ikke meningen at vejret skulle være så godt og jeg skulle have så meget fri til fællestræning. Jeg havde forventet at sidde og lumre i stuen med HIIT, hvor jeg bedre kan tabe vægt. Men men.... det er et fantisktisk godt bytte og jeg nyder hver tur på cyklen i et tempo jeg ikke havde turde drømme om - helt bogstaveligt. 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg havde sørget for at være frisk i stængerne til dagen tur med Greve Trim. Programmet der var meldt ud på fjæsen var lige mig, så selvom det ikke var holdt op med at regne, var jeg taget med alligevel. Det stoppede dog kort inden men vejene var stadig pladdervåde. Måske derfor et ringe fremmøde og træneren var der heller ikke. Af os 6 var det også kun mig der ville køre intervaller, så det blev i stedet til en tonsertur. Så skulle jeg hellere have kørt intervaller på egen hånd tidligere men nu var jeg her. 

Der skete ikke alverden. Den eneste fra hold 1 ville ikke køre sig ud - man trådte nu ganske friskt til. En af de andre synes åbenbart at han ville prøve mig af, for hver gang vi førte sammen kørte han stabilt forhjulslir i monsterlange føringer og den blev skruet pænt op, når jeg lukkede hullet. Efter nogle gange holdt han op og holdt derefter ret lav profil. 

Eneste reelle indslag var da jeg fik lokket hold-1-manden til en skiltespurt efter vi havde taget en pæn lang føring med bund i - et af de få tidspunkter de to kvinder ikke snakkede. Jeg lod ham starte lidt før mig og fik omsider et godkendt peakpower i kassen. Spurten var dog ikke noget, for han stoppede med at træde da jeg begyndte at trække fra. Men jeg prøvede da.

100,5km. Næppe den store træingseffekt men den trættede godt. Jeg giver benene fri i morgen og håber på bedre fællestræning på torsdag - ellers overvejer jeg at lade dem køre og selv hitte på intervaller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share