Vil gerne tilføje løb til min træning, men bliver det for meget?


Surfer
 Share

Recommended Posts

Jeg træner styrketræning ca 5-6 gange om ugen, et 4 split program, jeg har typisk 20 min på cykel i ret højt tempo som opvarmning/cardio.

Derudover er jeg i svømmehal 2-3 gange om ugen og en gang på MTB i ny og næ (men det er lidt hygge)

Jeg vil gerne smide lidt løb ind i min træning, og egentligt helst i det fri og om morgenen, men så ender jeg nogle dage med at træne 3 gange hvilket måske kan blive lidt meget, vil det være en fordel for mig at forlænge mit styrkepas og så tage løb i forlængelse af den træning, så jeg kun træner 2 gange eller har det ikke så meget at sige?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke det betyder så meget om du løber i forbindelse m styrketræning eller tager det som et selvstændigt pas. Jeg træner selv flere gange om dagen og det er mit indtryk at det er den samlede belastning som er afgørende for hvor belastet min krop opleves.

Så begynd bare på løb, men vær meget opmærksom på overtræning og følg en fornuftig plan for løb mht. progression af intensitet og distancer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share