Vægtvogterne "kostplan"


Currant
 Share

Recommended Posts

ap1983 -> helt sikkert. Der er mange ting hvor det kan betale sig næsten uanset prisen, eksempelvis psykologhjælp, behandling af skader og sikker meget andet.

Forskellen er her at selvom en stor del får hjælp til at komme af med deres overvægt, så virker det som om der er mange dårlige råd og direkte forkerte ting de får af vide. Især ideen om at jo hurtigere vægttab jo bedre er da helt forrykt.

Med den rigtige indstilling kan det man betaler dyre domme for at lære hos VV findes gratis andre steder (f.eks. på MOL :bigsmile: ), men det kræver selvfølgelig at man kan stå på egne ben og leder det rigtige sted. Det kan alle ikke, og så er det selvfølgelig ok at de betaler sig fra at få prof. hjælp. Men lærer de ikke det basale og at stå på egne ben, så bliver det ikke en succes i længden.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Max. Ja du har ret, men kan lære det ved at læse om det f.eks. her på MOK, MEN da folk er forskellige fra person til person kan man ikke altid bruge de svar man får her. Man er simpelhen nødtil at få prof. hjælp, da jeg på ingen måde vil tilråde folk at gå på slankekur.

Det eneste der hjælper, efter min erfaring, er simpelhed at ændre HELE sin livsstil hvis man vil ned i vægt, derfor vil jeg forslå en diætist (ja det er syrt), men lære man sku noget som virker resten af livet, såvidt jeg ved er VV noget man skal følge indtil man har tabt det man vil, derefter spiser folk jo som de gjore før.... Ved at bruge min diætist ved jeg havd jeg kan tillade mig at spise både hvis jeg vil tabe mig og når jeg har nået mit mål.

...... bare min erfaring, vi kan jo ikke alle være enige :D

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, jeg skal indtage alle mine måltider på arbejdet - har kun badevægten herhjemme og hvis jeg skal veje mad på den kan kaloritælling være ligemeget, for så skal jeg sq spise max...

Nogen der lige ved hvor man kan købe en billig elektronisk gramvægt (helst en med nulstil på, så man kan stille tallerken, brød etc op og nulstille hver gang en ny ingrediens bruges)...

Link to comment
Share on other sites

tjaaa slankekur, diæt, livstilsomlægning - kært barn har mange navne - fælles for dem alle, efter min mening, er at man spiser mindre end ens ligevægtsindtag.

Nogle kører efter det ene og nogle efter det andet - er jo smag og behag.

Jeg må da oxo indrømme at jeg fik professionel hjælp til at smide mine første 25kg - men det var ikke hjælpen direkte jeg betalte for, det var det jeg spiste at diverse pulver ting osv (herbalife) - konsulenthjælpen var "gratis".

Men må indrømme jeg først begyndte at intresserer mig for kost som sådan efter jeg begyndte at træne for 10 måneder siden, plus at jeg har en god ven der er fuldstændig opslukt af korrekt kost og korrekt træning - det hjælper alt sammen på det.

Nu er det så bare blevet min hobby - så istedet for at spille fodbold eller whatever, træner jeg min krop og spiser "korrekt" og fornuftigt - det er sq en sport i sig selv :-)

og hvis man gør det fornuftige får man sq medalje hver uge hvor man vejer sig og enten har tabt sig, eller ikke taget på - det er sq da noget der gir fighterånd :-)

Men er ret enig med ap1983 - ville sq heller ikke anbefale en normal slankekur i famillie journals henseende til nogen nu - der skal sq noget mere fornuftigt til end bare at sulte sig til man har tabt sig og dræbt sin forbrænding helt.

Men før Herbalife og den så omtalte livstilsændring - så hoppede jeg da gladeligt på alle de kure der var og gav det vide ud af øjnbene for at tabe 5 kg og tage 8 på igen bagefter :( og tænk det er sq billigere faktisk bare at spise lidt under sit ligevægtsindtag end at købe alt muligt slankepulver og slankepiller :D totalt i orden da :D

Link to comment
Share on other sites

Currant: efter min mening behøver du ikke veje dit mad. En god tommelfinger regl er at de tallerken skal se sådan ud til aften:

50% Grønt (stegte, kogte eller rå grønsager eller salat)

30% kød (max 12% fed)

20% ris, pasta, kartofler, sov, brød ( Hvad du nu skal have ), lav sovsen uden smør, du kan ikke smage forskel alligevel :D

Men ellers så tjek min kostplan her, men husk at den passer til mig, og den er ikke beregnet til en der træner med vægte!!! min kostplan, beregnet for en som ikke træner!!

Edited by ap1983
Link to comment
Share on other sites

såvidt jeg ved er VV noget man skal følge indtil man har tabt det man vil, derefter spiser folk jo som de gjore før....

Det er ikke helt rigtigt...

Både VV og DDV er ikke at betegne som en "slankekur", men som en kostomlægning - hvilket jo i sig selv betyder at man ikke efterfølgende fortsætter som man gjorde før - men fortsætte sit liv efter de nye vaner man har tillagt under forløbet.

Der vil jo nok - som altid - være nogen der falder ilbage i deres gamle mønster, men det er ikke det de lægger op til.

Silke

Link to comment
Share on other sites

Currant: efter min mening behøver du ikke veje dit mad. En god tommelfinger regl er at de tallerken skal se sådan ud til aften:

50% Grønt (stegte, kogte eller rå grønsager eller salat)

30% kød (max 12% fed)

20% ris, pasta, kartofler, sov, brød ( Hvad du nu skal have ), lav sovsen uden smør, du kan ikke smage forskel alligevel :D

Det er jo noget fis at sige, madens vægt ikke har betydning, sålænge måltidet udgøres af den procentfordeling du skriver.

Det er selvfølgelig rigtigt, at det er godt at spise meget grønt (uanset om man vægttræner, spiller tennis, bordtennis eller kun computer, playstation og ludo).

Hvis det kun er den procentuelle fordeling af maden mellem grønt, kød og eks. kartofler (for det meste pasta og ris er værdiløst, især i en "slankeplan"), som har betydning, betyder det, at det er ligegyldigt om, man spiser 50g grønt, 30g kød og 20g kartofler, eller derimod fem kg grønt, 3 kg kød og 2 kg kartofler (overdrivelse fremmer.... :bigsmile: ), hvilket det selvfølgelig ikke er! Som prædiket tusind gange før, er det stadig den totale indtagede energimængde, som tæller.

Desuden vil jeg opponere mod, at man kalder VV og diætister med den slags "gode råd" for prof. hjælp. :bigsmile:

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

blanco: som jeg siger, jeg kan kun tale mine egne erfaringer, det jeg har skrevet der har virket for mig, måske kan andre bruge det måske ikke...

Jeg ved bare at jeg ikke gider at veje mit mad, og det får jeg heller ikke brug for... (ikke som det ser ud nu, men man har jo et standpunkt indtil man taget et andet) ;)

Link to comment
Share on other sites

Currant: efter min mening behøver du ikke veje dit mad. En god tommelfinger regl er at de tallerken skal se sådan ud til aften:

50% Grønt (stegte, kogte eller rå grønsager eller salat)

30% kød (max 12% fed)

20% ris, pasta, kartofler, sov, brød ( Hvad du nu skal have ), lav sovsen uden smør, du kan ikke smage forskel alligevel :D

Men ellers så tjek min kostplan her, men husk at den passer til mig, og den er ikke beregnet til en der træner med vægte!!! min kostplan, beregnet for en som ikke træner!!

Det er sikker en rimelig fornuftig fordeling.

Problemet er at det kun måske giver dig et passende energiunderskud.

Du kan sagtens lave en lang liste med forskellige gode kostvaner og tricks der får dig til at indtage færre kalorier:

Drik kun vand, skummetmælk eller light sodavand. Ingen andre drikkevarer.

Drik altid et stort glas vand inden maden.

Køb mindre tallerkener.

halvedelen på tallerkenen skal være grøntsager

Kun en portion

Ingen søde sager

osv osv...

Følger man det er der vel rimelig god sandsynlighed for at man er i energiunderskud, men du kan ikke vide det ;)

Link to comment
Share on other sites

Max... Du har ret :D

Men derfor skal man også give sig tid til at finde ud af hvad der passer til en selv, jeg har brugt min kostplan 100% Mandag - Fredag, gør jeg det kan jeg saktens tage i byen, gå på McD med venner eller hvad vi nu har lyst til.

Det gælder om at finde noget man kan holde til, og som man trives med.. Ellers kan man lige så godt lade være, og jeg trives ikke med at gå og veje mit mad heletiden, så defor gør jeg ikke det ;)

Link to comment
Share on other sites

Max... Du har ret
Jeg kan godt lide at have ret :lol:
Det gælder om at finde noget man kan holde til, og som man trives med.. Ellers kan man lige så godt lade være, og jeg trives ikke med at gå og veje mit mad heletiden, så defor gør jeg ikke det

bestemt :)

Det er også relativt sjældent jeg vejer det hele, men har man først gjort det en uges tid sådan cirkus, så får man en rimelig god fornemmelse af hvor meget der er i et givent måltid, hvor du ved fordelingen er fornuftig. Det er mere eller mindre sådan jeg har kørt min cutning og det går da rimeligt hvis jeg selv skal sige det :bigsmile:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg har selv været/er på vægtvogterne og jeg er stik imod alle de negative ting i har kommet frem med her, lyder ikke til i rigtig ved hvad det går ud på???

Lidt ligesom når folk snakker religion.. hehe.. Folk aner ikke hvad ting er , men danner en menning ud fra noget de har hørt;-)

Vil i have den rigtige forklarin??

1) WW anbefaler/ opfordre til daglig motion - Så passer ikke med at de IKKE må motionere, det noget værre fis;-) Jo mere motion desto bedre, NETOP for det ikke bare er væske du taber.

2) At det er en kostplan som ikke er sund??? passer ikke.. Denne kur er bygget op omkring madpyramiden, som fortæller hvor meget frugt og grønt du skal have om dagen, Pasta, ris og kartofler, kød, majeriprodukter osv.

Selvom du må spise hvad du vil skal du overholde deres 6 kostanbefalinger :

1) Frugt og grønt til alle måltider

2) Få nok Calium ca. 800 mg

3) Drik rigeligt væske 60kg = 1,8L , 70 kg = 2,1 liter 80 kg = 2,4 L osv ( Detter MINDSTE mængde)

4) Variation og måltidfordeling. 3 hovedmåltider og 2-3 mellemmåltider

5)Det rigtige fedt. - sørg for at få fedt fra Fed fisk, olie, nødder osv. og spar på det dårlige fedt.

6) MOTION - Motion og kost er en uovervindelig kombination ved vægttab. Motioner HVER dag

Og nej, hvis du sulter dig og kommer og har tabt 5 kilo på en uge, bliver du ikke rost.

Jeg havde uden at sulte mig tabt 1.5 kilo på en uge, og konsulenten spurgte ind til om jeg huskede at spise alle point osv osv, fordi de ikke anbefaler et vægttab på 1,5 kg.

Et sundt vægttab er 0,5 kg i ugen og også det er der realtistisk.

At man tager på efter at man stopper med kuren???? Overhovedet ikke.. Kuren lære dig hvad der er godt og spise uden at du blive kulhyldrat forskrækket, lære dig at du ikke altid kun skal spise grøntsager og drikke vand, men at hvis du motionere ekstra kan du lørdag aften tage et glas vin, lidt slik eller andet.

Jeg tabte i første omgang 10 kg på kuren og har ikke taget et gram på siden jeg stoppede for halvandet år siden.

Det er en livsstilsændring og man falder ikke tilbage hvis man har brugt WW , som hvis man har været på DDV ( Har jeg også) Her må du næsten ingen brød, pasta eller ris spise, du sætter din forbrænding i stå , og ligeså snart du en aften tager en potion pasta og kødsov, så har du taget det hele på igen.

WW sætter forbrændingen i gang, og tager du en syndedag med kage og hele svineriet, viser det sig ikke på vægten næste dag. ( Dette skal selvfølgelig ikke gøre flere gange om ugen)

Jeg er på kuren igen nu for at tabe de sidste 5 kg af mit mål.

Jeg er glad, sund og rask og sulter ikke mig selv, samtidig med jeg taber cm. ( Kigger ikke på vægten kun, WW anbefaler at man måler sig selv regelmæssigt, og man får et skema ´ved indmeldelse til at skrive sine mål i )

Lige en lille forklaring på at WW rent faktisk virker, og at det er en sund og naturlig måde at tabe sig på;-)

Mvh BSK!

Link to comment
Share on other sites

Man har hørt om lidt forskellige råd/vejledning fra de forskellige konsulenter, hvorfor nogen af dem måske har frarådet motion - sådan var det tidligere, men kan godt være de har fået mere styr på deres konsulenter nu.

De råd BSK nævner er mere eller mindre de kostråd der anbefales til alle, så dem kan man ikke kritisere, men man kan undres at mange behøves at være medlem og give penge til WW for en service som kan læses om gratis på nettet. Eneste forskel er at man skal stille op til vejning hvilket måske for nogen virker bedre og det er af den grund pengene værd.

Det er en livsstilsændring og man falder ikke tilbage hvis man har brugt WW , som hvis man har været på DDV ( Har jeg også) Her må du næsten ingen brød, pasta eller ris spise, du sætter din forbrænding i stå , og ligeså snart du en aften tager en potion pasta og kødsov, så har du taget det hele på igen.

WW sætter forbrændingen i gang, og tager du en syndedag med kage og hele svineriet, viser det sig ikke på vægten næste dag. ( Dette skal selvfølgelig ikke gøre flere gange om ugen)

Forbrændingen går selvfølgelig ikke i stå. Forbrændingen sænkes, hvilket altid er gældende ved energiunderskud også ved WW. Det er ligeledes misvisende at påstå man vil tage det hele på ved blot et måltid uanset hvad dette måltid består af. Konklusionen med at ww sætter forbrændingen i gang og man derfor kan have en syndedag uden det gør noget er også forkert. Betyder dette at man indtager mere energi end man er vant til, vil det kunne ses enten i form af en mindre nedgang i vægten, ingen ændring eller eller øget vægt, alt afhængig af energimængde i forhold til energiforbruget. At du ikke kan se på vægten kan skyldes mange andre faktorer som kostfibre, væske, energiforbrug, mm. Edited by Stubbe
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hej alle :tongue:

Jeg har før været på VV og tabte mig fint. I december måned gik det galt og jeg droppede fra kuren, som i betegner den for.

Nu er jeg startet igen og er rigtig glad for min nye livsstil. Problemet er at så længe man tror det er en kur, ja så starter man jo sit "normale" spisemønster op igen når kuren er slut, ikke?

Men hvis man tog på dengang , så gør man det også denne gang, ikke?

Der er et ordsprog der siger: hvis det du altid har gjort ikke virker, så prøv noget nyt.

VV er ikke en kur, men en livsstil. Den er ikke svær at holde og man kan spiser hvad man vil så længe man ikke overstiger sine point per dag.

Så er det op til dig selv om du vil fyre alle dine point af på et måltid og så sulte resten af dagen, men særlig smart er det ikke. Men den virker, både min kæreste og jeg tabte i gennemsnit 1 kg om ugen, uden motion.

Så længe man taber sig, kan det så ikke være ligemeget om man synes den måden man tæller point på er upræcis?

Sidst, hvad er forskellen på at tæller kcal og tæller point? Tælle skal man jo begge steder.

Bare lige min mening om vv. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Så længe man taber sig, kan det så ikke være ligemeget om man synes den måden man tæller point på er upræcis?

Sidst, hvad er forskellen på at tæller kcal og tæller point? Tælle skal man jo begge steder.

Jo i princippet er det ligemeget i det korte løb, men en kostomlægning man kan følge resten af livet vil altid være bedre i det lange løb end en omlægning som "kun" kan holdes, eksempelvis, et år.

At tælle points giver ikke nogen særlig god eller reelt ernæringskendskab.

Edited by Stubbe
Link to comment
Share on other sites

du sætter din forbrænding i stå , og ligeså snart du en aften tager en potion pasta og kødsov, så har du taget det hele på igen

Imponerende.. hvordan laver du Pasta med kødsovs der gør man kan gaine en 5-7 kg på en aften.. jeg kender nogen styrkeløftere der vil elske den opskrift :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Imponerende.. hvordan laver du Pasta med kødsovs der gør man kan gaine en 5-7 kg på en aften.. jeg kender nogen styrkeløftere der vil elske den opskrift :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

Efter den hårde kur er der blevet opbygget en masse indestængt appetit, som resulterede i et aftensmåltid på 10 kg pasta med tilhørende 10 kg kødsovs :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er en livsstilsændring og man falder ikke tilbage hvis man har brugt WW , som hvis man har været på DDV ( Har jeg også) Her må du næsten ingen brød, pasta eller ris spise, du sætter din forbrænding i stå , og ligeså snart du en aften tager en potion pasta og kødsov, så har du taget det hele på igen.

WW sætter forbrændingen i gang, og tager du en syndedag med kage og hele svineriet, viser det sig ikke på vægten næste dag. ( Dette skal selvfølgelig ikke gøre flere gange om ugen)

Det håber jeg da ikke du har ret i.

Jeg har fulgt DDV i 8 uger, og jeg er faktisk glad for det.

Jeg vil påstå, at hvis du har været på DDV, og har taget det hele på, på et måltid, så har du nok ikke været der længe nok til at blive færdig, og er derfor ligeså grundløs i dine anklager, som du beskylder andre for at være om VV.

Jeg skal tabe ca 30 kg ialt, og glæder mig da meget til at blive færdig, ikke at jeg betragter det som en kur, men fordi jeg glæder mig til at kunne købe tøj i størrelse 38...

Jeg følger DDV, fordi jeg gerne vil stå til regnskab en gang i ugen, og fordi jeg gerne vil tabe mig ved hjælp af kosten denne gang. Jeg har før tabt 20 kg via motion, æg, kylling, gulerødder og ristet rugbrød. det kunne jeg sq ikke holde. Og jeg tabte pusten inden jeg var færdig. jeg talte og jeg talte kalorier, nåede sjældent over 1300 kcal. Jeg har desværre taget det hele på igen. Ja, jeg er svag... Men jeg kunne det ikke mere og gik amok i kalorier... nu efter 3 år på vej op og en graviditet tager jeg så turen ned igen, det er dejligt at passe tøj som jeg var vokset ud af. Jeg vil ikke være nogens fede mor

Nu træner jeg ligeså meget som sidste gang, men denne gang føler jeg at jeg har kontrol med kosten på en anden måde. Jeg kan se via andre posts om cut og lignende at kostplanen i DDV ligner meget af det. Der er bare lidt flere grøntsager...

Jeg har lidt svært ved at restituere, men jeg tænker om det mon bare er fordi jeg stadig er i for dårlig muskel form.

Just my two cents

Link to comment
Share on other sites

Personligt ligger det mig umådeligt fjernt at melde mig under fanerne hos enten DDV, WW eller lignende organisationer. På den anden side har jeg stor respekt for de resultater folk opnår når de følger deres kure/livsstile, whatever.

Sandheden (imo) er, at der er mange veje til målet om et varigt vægttab. Nogle har brug for den hjælp de kan få hos DDV/WW, andre foretrækker detailstyringen af deres fødeindtag, mens helt andre bruger nogle helt basale og meget simple kostråd.

Jeg selv gider hverken tælle point eller kalorier. Jeg ved, at når blot jeg kommer op omkring 40-50km i løbeskoene hver uge, så kan jeg spise stort set som jeg har lyst til.

Muligvis er de råd man kan få hos DDV ikke 100%, men hvor mange herinde kan med rimelighed påstå at de selv har fuldstændigt overblik over sammenhængen mellem kost og vægt ?

Jeg tror det er vigtigt at holde sig for øje, at mange af de personer der har behov for at tabe sig, dybest set ikke interesseret sig for hvor mange kalorier, der er i de forskellige fødevarer. De interesserer sig for at komme fra str. 46 ned til 38. Hvis DDV kan hjælpe dem med det, hvad er så problemet ?

Link to comment
Share on other sites

Det håber jeg da ikke du har ret i.

Jeg har fulgt DDV i 8 uger, og jeg er faktisk glad for det.

Jeg vil påstå, at hvis du har været på DDV, og har taget det hele på, på et måltid, så har du nok ikke været der længe nok til at blive færdig, og er derfor ligeså grundløs i dine anklager, som du beskylder andre for at være om VV.

Jeg skal tabe ca 30 kg ialt, og glæder mig da meget til at blive færdig , ikke at jeg betragter det som en kur, men fordi jeg glæder mig til at kunne købe tøj i størrelse 38...

Jeg følger DDV, fordi jeg gerne vil stå til regnskab en gang i ugen, og fordi jeg gerne vil tabe mig ved hjælp af kosten denne gang. Jeg har før tabt 20 kg via motion, æg, kylling, gulerødder og ristet rugbrød. det kunne jeg sq ikke holde. Og jeg tabte pusten inden jeg var færdig. jeg talte og jeg talte kalorier, nåede sjældent over 1300 kcal. Jeg har desværre taget det hele på igen. Ja, jeg er svag... Men jeg kunne det ikke mere og gik amok i kalorier... nu efter 3 år på vej op og en graviditet tager jeg så turen ned igen, det er dejligt at passe tøj som jeg var vokset ud af. Jeg vil ikke være nogens fede mor

Nu træner jeg ligeså meget som sidste gang, men denne gang føler jeg at jeg har kontrol med kosten på en anden måde. Jeg kan se via andre posts om cut og lignende at kostplanen i DDV ligner meget af det. Der er bare lidt flere grøntsager...

Jeg har lidt svært ved at restituere, men jeg tænker om det mon bare er fordi jeg stadig er i for dårlig muskel form.

Just my two cents

Problemet med DDV er i mine øjne det med fed skrift... at blive færdig. Du er ikke færdig fordi du er kommet ned i størrelse 38, med mindre du beholder de nye spisevaner, som har fået dig derned, og det er det folk glemmer.

DDV har en indbygget motivation med ugentlige vejninger, hvilket forpligter en og derfor virker godt for mange, men hvis det er den eneste motivation, som har kunnet få dig til at tabe dig, hvad sker dig så når du melder dig ud af DDV igen, hvordan holder du så vægten. Svaret er at mange ikke holder vægten, fordi de gode kostråd ikke er nok, hvis folk ikke også kan motivere sig til at følge dem.

Men det er en effektiv måde at tabe sig på, og hvis du rent faktisk kan leve efter de kostråd, som du får så virker det også på langt sigt.

Edited by Chris27
Link to comment
Share on other sites

DDV har en indbygget motivation med ugentlige vejninger, hvilket forpligter en og derfor virker godt for mange, men hvis det er den eneste motivation, som har kunnet få dig til at tabe dig, hvad sker dig så når du melder dig ud af DDV igen, hvordan holder du så vægten. Svaret er at mange ikke holder vægten, fordi de gode kostråd ikke er nok, hvis folk ikke også kan motivere sig til at følge dem.

Men det er en effektiv måde at tabe sig på, og hvis du rent faktisk kan leve efter de kostråd, som du får så virker det også på langt sigt.

tja, jeg tænkte faktisk her til morgen at jeg nok ville få en reaktion som det. Der er ingenting i verden der virker hvis man kun gør det i hovedet, og ikke i virkeligheden.

De ugentlige vejninger er motiverende, men også det rent fysiske bevis i familien på at jeg gør noget og det er vigtigt. Jeg tror såmen nok jeg ville kunne køre uden DDV, men jeg tror ikke at min kæreste ville forstå det på helt samme måde. Mænd er ikke dumme, de er bare meget konkrete :bigsmile: I hvert fald i det eksemplar jeg har.

Med en ni måneders baby i huset - så har jeg sq heller ikke tid til at tælle kalorier, eller tænke så meget hver dag. Med kostplanen er der nogen der har tænkt.

Der er mange sundhedsmæssige og rent personlige motivationsfaktorer. O i øvrigt mener jeg ikke det er så forskelligt at melde sig i DDV, eller melde sig i et træningscenter - for der kan man da også argumenter med at "hvad så når du holder op, så tager du jo på igen"

Jeg har ikke ædt mig tyk i chips, cola, kager og slik. Men i alt for store portioner af ris, kartofler - for meget kokusmælk og sursød sauce. Jeg lever ikke meget anderledes nu - jeg har bare skåret ned på hvide kulhydrater.

Jeg bliver aldrig færdig, men jeg når en dag min idealvægt - der hvor jeg ser bedst ud, og så er min nye projekt at holde det.

Jeg vil så sige at jeg ikke egentlig er så vild med DDV religionen :dry: jeg synes der bliver brugt alt for meget tid på at finde på toms skilpadde smag og andre desserter og alt for lidt tid til reel kostlære.

Men som der bliver diskuteret i en anden tråd om lene hanson, så er det jo udgangspunktet der er super forskelligt fra person til person.

Hende der vejer os sagde sidst at hun gerne ville have vi spiste så mange forskellige grøntsager så muligt i løbet af en uge. Mindst 9, og en på rækken foran mig kiggede forskrækket rundt og sagde "findes der så mange forskellige???"

Jeg har meget viden og det der strider direkte mod min forstand, stiller jeg spørgsmål til og forsøger at finde svarene uden for DDV, for de vil/kan ikke svare, Det sætter mit pis totalt i kog. :mad:

Mit udgangspunkt er at jeg har gjort det før egenhændigt, men kunne ikke finde ud af det til sidst. Jeg gav op, og det er svagt. Jeg mødte min kæreste og der var ikke plads til to gange træning om dagen, arbejde og totalt fokus og kontrol med maden. Det er nok en pige ting...

Jeg skrev i mit tidligere indlæg at jeg træner ligeså meget som før, - jeg er lige kommet i tanke om at jeg havde plads til morgentræning sidst, det har jeg ikke denne gang.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Vi er 3 piger. der skal skrive 9. klasses projekt om emnet overvægt og spiseforstyrrelser. derfor vil vi meget have jeres hjælp til at forstå jeres problem, jeres kamp for at overvinde problemet, hvordan problemet er opstået, og hvordan det er at leve som overvægtig med de fysiske og psysiske problemer det kan give. :smile:

Link to comment
Share on other sites

jeg kryber til korset, men har ikke læst hele tråden, men har selv brugt vægt vogterne i en periode, og der fik jeg nogle gode vaner, da mit problem var at jeg spiste for store portioner, dette fik jeg styr på med point systemet. jeg kan kun anbefale det - også selvom det kun er for en periode.

Edited by millak
Link to comment
Share on other sites

I sidste ende - hvad enten man går på kur, laver livsstilsomlægning, cutter eller hvad man nu selv kalder det - så drejer det sig om at (gen)finde følelsen af at være mæt Ikke stoppet og fyldt til randen, men det stadie hvor ens mave føles behagelig og rar.

Hvis man finder det punkt og kan holde det, kan man nå rigtig langt, uanset hvorledes ens madvaner ser ud. Som en skriver ovenfor, så blev hun overvægtig af for store portioner - ikke af slik, cola, burgere o.lign.

Har man trangen til søde ting, så skal man trøste sig med, at ét stykke chokolade ikke er frygteligt og hvis man helt ønsker at holde op, så er trangen kun "uudholdelig" i det første relativ korte stykke tid.

En anden god løsning for en livstilsomlægning/whatever kan være at lægge madplaner (særlig for aftensmad) en gang om ugen og holde sig til den.

DDV/VV kan være godt for de, der har behov for at skulle stå skoleret. Det er en beslutning som den enkelte tager, og vi andre må respektere de beslutninger. At række hånden ud efter hjælp er første skridt, og det kan være en beslutning for livet. Det må den enkelte selv vurdere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share