Squatsko


Guest DocHolliday
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Jeg er ikke den mest garvede løfter, og specielt ikke i squat ( :blush: )

Men sagen er den, at jeg er sikker på jeg vil fortsætte med vægttræningen i lang tid endnu, og jeg vil gerne opbygge en rimelig solid squat.

I den sammenhæng tænkte jeg på at købe (eller rettere ønske) mig nogle squatsko, evt. fra jfk's hjemmeside, da 1. de næppe bliver slidt af bare at træne i dem 2. jeg har ikke nogen rigtige sko at bruge lige nu, så under alle omstændigheder skal jeg købe nogle andre sko.

Så vidt jeg kan forstå sælges de ikke umiddelbart i forretninger, så JFK's hjemmeside synes jeg lyder fornuftigt. Han (du) har 2 modeller liggende,

Adidas ironwork til 1150,00 kr

og Adidas sko -Equipment- Den nyeste fra adidas - 1400,00 kr

Umiddelbart falder mit valg på etteren, mest fordi den er billigst :4thumbup:

- er der stor kvali. forskel mellem etteren og toeren der?

Til jer der har købt squatsko, har i været tilfredse med dem? Er de pengene værd?

Det er jo ikke sååå mange penge igen :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Slettet bruger

Hm...tja, den er kun 250 dyrere, så måske skulle man gå efter den pænere/bedre model :bigsmile: ¨

Andre kommentarer?

Har jeg ret i de ikke bliver slidt?

Edited by DocHolliday
Link to comment
Share on other sites

Jeg har den billige, Adidas Ironworks

Det er meget forskelligt hvad folk får ud af dem, tror jeg..!

nummer et på bestemmelses-listen må være hvad du skal bruge din træning til..?

personligt har jeg nok lidt den overbevisning at så meget træning som muligt bør gøres med flade sko. Tror du vil finde at du får en bedre all-round aktivering - plus et resultat du lettere kan overføre til sport, stærkmand osv, alt efter hvad du træner efter!

Men når det så er sagt, så har jeg ikke oplevet andre sko hvor jeg har følt at jeg kunne overføre så meget kraft til gulvet så effektivt!! Sålen er ekstrem hård, uden at skoen er ubehagelig at gå i!! Og skoen hjælper dig helt klart til at kunne gå dybere i squats m.m. ingen tvivl der..

Men min mening: Hvis du har planer om vægtløftning eller træning lignende vægtløfter, så er skoen en sikker investering! Men er det kun for squats, og ligger resten af din træning på dødløft og lignende, så ville jeg hellere spare pengene og købe nogle andre uden ekstra hæl..

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg har ikke umiddelbart planer om vægtløftning (selvom jeg godt kunne tænke mig at lave C&J's :4thumbup: )

Med 250 kr forskel på den pænere og lidt bedre model fremfor den gamle lidt ikke-så-pæne tror jeg valget ville falde på den nye, selvom det er en ordentlig sjat penge.

Jeg er dog lidt i tvivl: er det relle squatsko? eller er de lavet til vægtløftning.

Jeg forstod det som om squatsko var lavere bagtil, ikke med en så høj hæl.

- bliver de slidt hvis man kun bruger dem i centeret?

- er det squatsko?

- skal man prøve en normal adidas sportsko og forvente at bruge samme størelse i skoen der?

Link to comment
Share on other sites

er det relle squatsko? eller er de lavet til vægtløftning.
De 2 adidasmodeller er lavet til vægtløftning men er ligeså gode til styrkeløft.
- bliver de slidt hvis man kun bruger dem i centeret?

Alting bliver jo slidt når det bliver brugt :wink: Når det er sagt, så er squatsko stort set uopslidelige. Man kan have sådan et par i mange år, selvom man bruger dem hver dag :smile:

skal man prøve en normal adidas sportsko og forvente at bruge samme størelse i skoen der?

Ja, det passer vidst meget godt.

Tjek iøvrigt denne tråd som jeg startede jeg jeg havde brug for et par squat sko:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=10657

Jeg købte et par på den tjekkiske hjemmeside. De er ikke Adidas men de er tilgengæld noget billigere :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Tak for svaret Troels :bigsmile:

Jeg kiggede lidt rundt på den hjemmeside der, og fandt powerlifting skoene. Udover de er noget grimme, ville de ende med at koste 558 inkl. fragt hvilket er rimelig billigt.)

- men det er da vist ikke ligefrem Inzer, vel? Ligner noget bras (ikke at jeg er den store professor, men synes de ligner noget bras.)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kiggede lidt rundt på den hjemmeside der, og fandt powerlifting skoene. Udover de er noget grimme, ville de ende med at koste 558 inkl. fragt hvilket er rimelig billigt.)

- men det er da vist ikke ligefrem Inzer, vel? Ligner noget bras (ikke at jeg er den store professor, men synes de ligner noget bras.)

Jeg har selv et par Weightlifting shoes købt fra den tjekkiske hjemmeside som jeg bruger til både squat og bænkpres. De er ganske formiddable.

Absolut ikke noget bras. Jeg regner med at have dem al den tid jeg dyrker styrkeløft og det er lige til jeg bliver Master løfter :smile:

Det eneste problem ved at bestille fra den hjemmeside er alle forsendelses omkostningerne som i sidste ende gør skoene noget dyrere. Men stadig billigere end hvis man skulle købe dem i Danmark :smile:

(Jeg ved iøvrigt ikke noget om Powerlifting skoene, men mon ikke de er udemærket selvom du har ret i at det er ret grimme)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Ja udover at WL skoene er pænere (dog stadig lidt grimme, men fuck det) er de også billigere.

Har jeg forstået det rigtigt: Slutprisen bliver prisen på varen + 10 euro i fragt?

-måske er det mig der har misforstået det, men hvad er deres fragtpriser?

Prisen på skoen er 55 Euro + fragt, dvs. 410 kr + fragt, det lyder jo ok.

Så kommer hele sagen om størrelser, og levering osv. osv. :tongue:

Men du nævner de omkostninger, hvad er de?

Edited by DocHolliday
Link to comment
Share on other sites

Køb dog et par old school Converse, Chuck Taylor All Stars! Nu ved jeg ikke lige hvor seriøs du er, eller hvor tungt/meget du løfter, men personligt synes jeg sgu ikke det er nødvendigt at betale så mange penge for den slags!

Hvor træner du henne?? Der hvor jeg træner, render nogle af SL'erne rundt i sådan nogle hjemmesko/ballet-ting med flad sko!

Pt. løfter jeg selv uden sko :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Har jeg forstået det rigtigt: Slutprisen bliver prisen på varen + 10 euro i fragt?

-måske er det mig der har misforstået det, men hvad er deres fragtpriser?

Prisen på skoen er 55 Euro + fragt, dvs. 410 kr + fragt, det lyder jo ok.

Så kommer hele sagen om størrelser, og levering osv. osv.

Men du nævner de omkostninger, hvad er de?

Du har forstået det rigtigt med prisen. De omkostninger der kommer oveni er, omkostningerne ved at man skal overfører penge fra en Dansk bank(Din) til en Tjekkisk bank(Deres).

Jeg mener jeg røg op på lidt under 800kr for et par wristwraps og nogle squatsko. Det synes jeg er en yderst fair pris.

Hvor træner du henne?? Der hvor jeg træner, render nogle af SL'erne rundt i sådan nogle hjemmesko/ballet-ting med flad sko!

Jeps, men tror næppe at de bruger dem til at squatte i. Balletskoene bruges til dødløft for at minimere trækretningen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

483 kr er inkl. de 10 euro i fragt, spørgsmålet er bare hvor meget dine wrist wraps kostede? Vel nok en 100 kr, baseret på gennemsnitspriserne (Inzer wrapsne er dyrere, selvf.)

Koster det virkelig så meget at overføre pengene... :blink: Ja altså 800 minus wrist wraps er da også en god pris det er da slet ikke det! Tror da nok jeg vil købe dem.

Hvad ville du skyde på slutprisen bliver for KUN skoene inkl. levering og hele molevitten?

Tak for hjælpe iøvrigt :D :D :D

- læste også derinde de åbenbart blev brugt af nogle kendte løftere, det er jo sejt :D

Link to comment
Share on other sites

Har jeg forstået det rigtigt: Slutprisen bliver prisen på varen + 10 euro i fragt?

-måske er det mig der har misforstået det, men hvad er deres fragtpriser?

Prisen på skoen er 55 Euro + fragt, dvs. 410 kr + fragt, det lyder jo ok.

Så kommer hele sagen om størrelser, og levering osv. osv.

Men du nævner de omkostninger, hvad er de?

Du har forstået det rigtigt med prisen. De omkostninger der kommer oveni er, omkostningerne ved at man skal overfører penge fra en Dansk bank(Din) til en Tjekkisk bank(Deres).

Jeg mener jeg røg op på lidt under 800kr for et par wristwraps og nogle squatsko. Det synes jeg er en yderst fair pris.

Hvor træner du henne?? Der hvor jeg træner, render nogle af SL'erne rundt i sådan nogle hjemmesko/ballet-ting med flad sko!
Jeps, men tror næppe at de bruger dem til at squatte i. Balletskoene bruges til dødløft for at minimere trækretningen :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, enkelte af dem squatter også i dem!! Ved så ikke om de gør det til stævner?! Sikkert ikke!!?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Doc

Du skal nok også regne med moms og told, oven i prisen, hvis de bliver sendt fra ikke EU land

<{POST_SNAPBACK}>

Tjekkiet er vist et EU-land, mener jeg. Indebærer det så at der ingen moms og told og bla bla er?

Kamikaze> lige under 700 kr for et par squatsko synes jeg ikke er så dyrt, så kunne jeg smid et par billige knæbind oven i nu jeg er igang :)

- men hvordan gjorde du med størrelser, osv? Jeg bruger meget forskellige størrelser fra sko til sko, nogen bruger jeg 44 i, andre 44½.

Link to comment
Share on other sites

Troels' squatsko er absolut kompetente og så har de en fræk rød farve :smile:

Jeg købte Adidas Equipmentsko i England sammen med bla. englen, da vi forrige gang skulle ha' udstyr. Det er 1 år siden.

Det er den bedste investering jeg længe har lavet, skoene er stabile og trykket fra bunden i squat er formiddabel!

Generelt er skoene gode til presseøvelser, bla. til bænkpres og milli pres, hvor skoenes hårde sål er med til at stabilere løftene.

Angel købte Ironworks og er meget glade for dem!

Når alt kommer til alt, tror jeg ikke der er den store forskel på de 2 modeller.

Om så squatsko var gule skotskternede med lyserøde prikker, ville jeg gå med dem!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg ville selvf. helst have den dyreste model indefra JFK's hjemmeside, men lige pt hælder jeg til vægtløfterskoen fra den tjekkiske hjemmeside (så kan jeg da smide en Inzer trøje med i købet :smile: )

Hvis skoen er så god som Baardi og Troels siger lyder den jo helt fin, også til de penge der. Hvis jfk skulle få nogle pludselige tilbud vil jeg da nok overveje dem i stedet, men umiddelbart går jeg efter den tjekkiske, da den vil ende med at koste ½ af jfk's dye model.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Poulsen: Der kan købes nogle af størrelserne på dynamic eleiko (søg på google), men priserne skal tillægges moms og hele svineriet. De havde ikke min størrelse i Equipment modellen, og skal bestilles hjem fra USA.

Eleiko's hp (søg på google, et eller andet .se) sælger Equipment til en 950 kr plus fragt (og moms, vel. Sverige er vist ikke EU medlem Hvis man betaler moms i DK for importvare udenfor EU betaler man vel ikke VAT i det land man køber af?).

Umiddelbart hælder jeg til dem fra Tjekkiet, så kan jeg få en inzer t-shirt med jo !

Onkel Troels> hvordan er det med størrelser i den sko?

Link to comment
Share on other sites

synes bare priserne er lidt i overkanten på JFK´s side, man kan få Ironwork til 609 kr

og Equipmentskoen til 632 kr det er altså meget. På andre sider

<{POST_SNAPBACK}>

kan du ikke PM'e mig med et link. Har ret svært ved at tro på det :raisebrow:

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share