Dette indlæg er blevet redigeret af mxo: 9. juni 2010 - 16:40
Lav kalorieindtag..
Indsendt 9. juni 2010 - 16:36
Indsendt 9. juni 2010 - 22:28
Din tendens til at fryse, skyldes at din krop skruer ned for varmeproduktionen så at sige, ikke specielt hensigtsmæssigt ved en slankekur, når man skærer altfor meget i energiindtaget.
Som påpeget er 300kcal om dagen at betragte som sygeligt lavt, og vil lede til problemer hvis det fortsætter.
Hvad du spiser har også indflydelse på sult og mæthed, og kulhydrater kan give mere sult for mange. Typisk vil en kulhydratfattig kost give mindre sult end en kulhydratrig kost med samme energiindhold.
Håber det besvarer dine spørgsmål!
Mvh Andreas
Indsendt 11. juni 2010 - 09:20
AndreasH, på 9. juni 2010 - 22:28, sagde:
Din tendens til at fryse, skyldes at din krop skruer ned for varmeproduktionen så at sige, ikke specielt hensigtsmæssigt ved en slankekur, når man skærer altfor meget i energiindtaget.
Som påpeget er 300kcal om dagen at betragte som sygeligt lavt, og vil lede til problemer hvis det fortsætter.
Hvad du spiser har også indflydelse på sult og mæthed, og kulhydrater kan give mere sult for mange. Typisk vil en kulhydratfattig kost give mindre sult end en kulhydratrig kost med samme energiindhold.
Håber det besvarer dine spørgsmål!
Mvh Andreas
Mange tak for dit svar, ja det gav mig nok svar på mit spørgsmål.
man lad os nu sige at alle mine fx 300 kcal kommer fra alle energikilder altså 100 kcal fra kulhydrat( grov brød) , 150 kcal fra protein (kylling)
og så 50 kcal fra fedt(lidt nødder), er det så bedre? måske er det ikke sundt men det er jo ikke hele mit liv jeg skal leve sådan bare i et par måneder og så skrue op til 2000 kcal og motion.
Dette indlæg er blevet redigeret af mxo: 11. juni 2010 - 09:20
Indsendt 11. juni 2010 - 09:41
mxo, på 11. June 2010 - 10:20 AM, sagde:
man lad os nu sige at alle mine fx 300 kcal kommer fra alle energikilder altså 100 kcal fra kulhydrat( grov brød) , 150 kcal fra protein (kylling)
og så 50 kcal fra fedt(lidt nødder), er det så bedre? måske er det ikke sundt men det er jo ikke hele mit liv jeg skal leve sådan bare i et par måneder og så skrue op til 2000 kcal og motion.
Fordelingen har absolut ingen betydning.
Det er et sygeligt lavt indtag uanset hvordan du vender og drejer det, og uanset hvor kort tid du har tænkt dig at leve sådan.
Lavest tilrådelige indtag under en tidsbegrænset slankekur er omkring 1200kcal, og måske en lille smule lavere hvis du er på en specialdesignet diæt og følges tæt af en læge. Det er 2-4 gange mere end hvad du siger du indtager.
Hele din dagsration svarer cirka til 1 skive rugbrød, 1 kyllingefilet og 10 mandler, eller hvad der for de fleste mennesker kunne være en ok eftermiddagssnack, hvis man lige ser bort fra det manglende grønt.
Du vil smadre din krop og få et forskruet forhold til mad i lang lang tid, hvis det ikke allerede er sket.
Dette er ikke måden at tabe sig på.
Det er ærgeligt når interessante diskussioner bliver totalt smadret af fakta.
Indsendt 11. juni 2010 - 09:47
Desuden tror jeg det er en sikker vej direkte imod et usundt liv, fuldt med sygdom! og ikke vejen til vægttab på længere sigt! ..
- Ergo hvis det ikke var sommer herhjemme i kolde danmark nu, så tror jeg faktisk at du ret så hurtigt ville gå hen og blive syg!
Hvorfor får du dig ikke en ordentlig kost? Ala masser af grøntsager, frugt? Og finder en sport, du kan blive glad for? Snakker her om løb, spinning, fitness maskiner i dit fitness center. Disse er ting alle kan gøre uden stor forberedelse, mht. udstyr osv.
Op på hesten og spis sundt/ordenligt! OG DYRK DIG EN SPORT!
Indsendt 16. juni 2010 - 15:15
AndersDK, på 11. juni 2010 - 09:47, sagde:
Desuden tror jeg det er en sikker vej direkte imod et usundt liv, fuldt med sygdom! og ikke vejen til vægttab på længere sigt! ..
- Ergo hvis det ikke var sommer herhjemme i kolde danmark nu, så tror jeg faktisk at du ret så hurtigt ville gå hen og blive syg!
Hvorfor får du dig ikke en ordentlig kost? Ala masser af grøntsager, frugt? Og finder en sport, du kan blive glad for? Snakker her om løb, spinning, fitness maskiner i dit fitness center. Disse er ting alle kan gøre uden stor forberedelse, mht. udstyr osv.
Op på hesten og spis sundt/ordenligt! OG DYRK DIG EN SPORT!
Hej igen, jeg har skruet op for kalorieindtaget til ca. 1000 kcal om dagen, men jeg har udlukket alle kulhydrater da de gjorde mig mere sulten, lever kun af proteiner er det usundt, altså fx igår spiste jeg rejer og kylling.
Dette indlæg er blevet redigeret af mxo: 16. juni 2010 - 15:19
Indsendt 16. juni 2010 - 15:46
mxo, på 16. juni 2010 - 16:15, sagde:
Det kommer an på så meget; Hvad er din vægt og dit aktivitetsniveau? Var det ikke en ide at dyrke en sport som andre påpeger?
Mht. makronutrientsammensætningen, så er det rigtig usundt ikke at spise fedt, ja. Du kan sagtens klare dig uden kulhydrater i en periode, men i det lange løb så finder du indeholdet af mikronutrienter og fibre i kulhydraterne og det er dermed dumt at undgå. Desuden er kulhydrater hjernens foretrukne energikilde, så hvis du skal have lidt overskud til at tænke i din hverdag under diæt, så er det måske en ide at æde en smule kulhydrater.
Indsendt 16. juni 2010 - 16:00
Wopper, på 16. juni 2010 - 15:46, sagde:
Mht. makronutrientsammensætningen, så er det rigtig usundt ikke at spise fedt, ja. Du kan sagtens klare dig uden kulhydrater i en periode, men i det lange løb så finder du indeholdet af mikronutrienter og fibre i kulhydraterne og det er dermed dumt at undgå. Desuden er kulhydrater hjernens foretrukne energikilde, så hvis du skal have lidt overskud til at tænke i din hverdag under diæt, så er det måske en ide at æde en smule kulhydrater.
177 cm, 57 kg vil gerne have den klumpe fedt jeg har på maven væk. Mit aktivitetsniveau er ikke så højt jeg går i skole 4 km og 4 km hjem, ellers bevæger jeg mig som alle andre ned til købmanden osv.
Indsendt 16. juni 2010 - 16:37
mxo, på 16. June 2010 - 17:00 PM, sagde:
Med den højde kontra vægt, så har du ikk noget fedt. Det tør jeg godt garantere.
Indsendt 16. juni 2010 - 18:15
Mvh Andreas
Del dette emne:
1 Bruger(e) læser dette emne
0 medlemmer, 1 gæster, 0 anonyme brugere
Nyeste emner
- Variations og masse program
af Flashy
I går, 21:02 - FOR hurtigt vægttab?
af Komseda
I går, 20:26 - get going!
af cmvs
I går, 19:40 - Træning amerikansk fodbold
af Mayo
I går, 19:14 - Overnatning på 3* hotel i København
af leonardo
I går, 11:23
Statusopdateringer
cookie_sq ipf junior worlds livestream http://www.russprache.at/goodlift/online/onlineside.html
sep 4. 2010 10:06
Fatty McButterpants 3. manden til multimotionsløbet i Langesø endelig fundet - nice
aug 31. 2010 09:14

Hjælp

sep 4. 2010 10:06
Denne status har nået max antal kommentarer tilladt