Handskesko - FiveFingers


Morten Z
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Så har jeg også modtaget et par, og har gået med dem en halv dag :o)

Da jeg tog dem på i eftermiddag tænkte jeg godt nok på at jeg lignede en abe, men nu har de charmet sig ind på mig ;o)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har set en velkendt MOLbo i de der sko... Jeg vil ikke sige mere end han på det sidste har overgået MZ som mest omtalte MOLbo i medierne... Så ud til at være behagelige :tongue:

De er lækre at have på og meget behagelige at gå i. Man er grounded på en helt anden måde end med sko/sandaler osv og bruger tydeligvis fødderne mere (og måske bedre) end andre typer fodtøj. I hvert fald er man helt ude over problemer med klemte tæer.

Jeg havde dem vel på 5 timer i træk i går aftes uden problemer. Kan mærke lidt svedtendens men primært på midten og ved hælen, ikke ude ved tæerne, og det var mest tydeligt når jeg ikke gik rundt. Det var helt underligt - på den gode måde - at tage dem af igen da jeg kom hjem. Gulvet var ikke som det plejede. :laugh:

Og sådan rent opmærksomhedsmæssigt tager de uden tvivl også kegler :tongue:

Størrelsesmæssigt bruger jeg 43-44 i normale sko og bestile en 43 af disse. Den er muligvis lige på grænsen til at være for stor, men det går.

Link to comment
Share on other sites

http://www.vibramfivefingers.com/products-...lack-black.html

ER faktisk meget pæne, men jeg kan ikke se dem i DK?

Tilsynaladende ingen officiel DK-dealer.

Alun.dk var der jeg købte mine. Han har kun to farver pt, og den ene (Earth) som jeg købte ser ud til at være stoppet på den officielle side.

Om de er pæne er vist meget subjektivt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

De er fabelagtige at have på og det bliver rigtigt svært at få almindelige sko på igen til vinter!!

Og jeg er vild med folks reaktioner, de ikke ved om de skal græde eller grine når de får øje på dem :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Sommeren blev for alvor budt velkommen i går og jeg valgte i dagens anledning at have mine fivefingers på på arbejde - og jeg vidste der ikke var nogen kundebesøg eller lignende. :laugh:

Som potil siger, så kan de trække reaktioner ud af næsten hvem som helst - en sjov blanding af overraskelse, forundring og måske også forvirring.

8 timer i træk med dem på afsløre dog et par problemområder. Min fødder sveder åbenbart lidt og på en ren gummisål giver det lidt fugtige fodsåler. Et større problem var dog at elastikken der går hele vejen rundt begyndte at gnave lige over storetåen, og den er så løs som den kan være.

Link to comment
Share on other sites

som Maxpower siger så kan elastikken godt gnave lidt når man bruger dem i lang tid, men måske er det et spørgsmål om at få dem gået til?

jeg har overvejet om man eventuelt kunne skifte elastikken med snøre, men synes de for nye og dyre til at eksperimentere endnu ;o)

men de bliver altså hurtigt sure, så de skal vaskes tit og jeg har også fået fat i en fod-deo, men til dagligt går vi jo også rundt på varm asfalt eller fortov og det har vi jo ikke kunnet mærke med almindelige sko ;o)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Ortopæd Bjarne Møller Madsen var ikke imponeret over Fivefingers. Skoenes udformning er ikke gavnlig for muskulaturen, til gengæld er den manglende hælkappe og den manglende svangstøtte dårlige for fødderne. Men Bjarne Møller Madsen kunne godt se Fivefingers som et alternativ til badesko - her får skoene kun et point.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Mine 'Sprint' stinker. Og det hjælper kun ganske kortvarigt at vaske dem.

Nogen der har prøvet at ligge deres VFF i blød i Rodalon som PTPoul 'joker' med?

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Mine 'Sprint' stinker. Og det hjælper kun ganske kortvarigt at vaske dem.

Nogen der har prøvet at ligge deres VFF i blød i Rodalon som PTPoul 'joker' med?

Ja, virker fint..... smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Mine 'Sprint' stinker. Og det hjælper kun ganske kortvarigt at vaske dem.

Nogen der har prøvet at ligge deres VFF i blød i Rodalon som PTPoul 'joker' med?

Det har jeg også haft held med, omend effekten har været lidt kortvarig

Link to comment
Share on other sites

Look at what the "Barefoot Guy" is getting to test drive. Prototypes of the adiPure Trainers. Day 2 complete and I am really surprised how good my feet feel. You know you want some. November Launch.

post-9807-082351500 1307388049_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

 Share