Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Søndags Styrke

Jeg har rykket lidt rundt i programmet, så styrke kom til at passe bedst med idag. Og så står den på spinning + kryds imorgen tidlig i stedet. Jaja, off-season og lystbetonet træning. Men det virker. :smile:

Squat

5x60kg

5x100kg

4x120kg

4x120kg

4x120kg

4x120kg

PowerCleans

3x60kg

1x80kg

1x85kg

1x90kg

1x95kg

1x95kg

1x95kg

3x80kg

3x80kg

3x80kg

-Fy for en serie, men mentalt vigtigt at få de 95kg med. Nr. 3 var lige close nok, men god power! Umppff.

Stød-Hiv

5x5x100kg

-Lee' og tungt!

+ En masse gøjleri med medic-ball, legcurls og hvad der ellers stod i vejen i centeret!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Kermit. Du er verdens største beast i bøjlen så gå efter en tri cykel!

Du kan udemærket køre et godt La Marmotte på din Focus. Ja, faktisk vil jeg mene, at forskellen på at køre La Marmotte på en middelmådig racer sammenlignet med en topmodel er meget beskeden. I hvert fald langt mere beskeden end det der er ved at hente på en toptunet tri cykel vs. en racer med bøjler;-)

Brug nogle af dine gode connections og find dig en røvlækker tempomaskine, og gå så ud og gør det du er allerbedst til!

Link to comment
Share on other sites

Nå, jeg må lige summe lidt op for der er lige sket et par omvæltninger i race-planen og jeg har haft nogle gode tanker i gang.

Først og fremmest, så fylder min mor 60 år den 4. Juli næste år, og dermed har jeg fået nægtet udgangs-tilladelse til LaMarmotte (5. Juli), da der er fejring af mutti. Jeg har så handlet hurtigt, og fået købt startnummeret til .... IRONMAN Nice i stedet for. Den har altid været i kikkerten, men aldrig helt passet ind. Det gør den så nu, og jeg kender en stor flok der skal afsted til det sydfranske og lave ballade. FEDT. Jeg har også i samme åndedrag taget 70.3 Mallorca med på kalenderen, og købt startnummer, samt betalt for hytte dernede. Så Maj måned bliver en fest.

Mht cyklen, så kommer jeg nok til at køre en del på raceren her fremadrettet, og så vil jeg browse rundt, samtidig med at jeg spare lidt op. Det er ikke de nemmest opsparede dollars, men tilgengæld mangler jeg ikke noget voldsomt udstyr. Så jeg er fortrøstningsfuld. Men der er mange muligheder, og jeg har et ret bredt netværk samt kendskab til tri-folk i DK. Så mon ikke der kan findes en løsning.

Idag har jeg trænet,

55min Spinning
30min Crosstrainer

90min løb, 3-4km opvarmning, en masse teknik og så lidt Core.

/Bum

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag fik jeg svømmet en omgang i Bellahøj med #triclubdenmarks finest, og den stod på 200m test i 25m bassinet. Motta'en har ikke haft det store sus på svømningen i lang tid, så det var med lidt bekymring at der skulle plowes 8 baner i bassinet. Heldigvis har Motta'en et konkurrence-gen af en anden verden, så da start signalet lød gjorde det sgutte noget hvem der lå til højre og venstre. Jeg skulle bare frem. Hæs blæsende tempo de første 100m, overlvelse de næste 50m og en kamp de sidste 50m. Men ind og klokke en tid på 2.46, så var jeg sgu meget godt tilfreds! Tror aldrig jeg har svømmet 200m så hurtigt før!

Ellers har tirsdagen gået med en masse polemik omkring IRONMAN CPH i 2014, og især FitnessDK har sat røven i klaskehøjde ved at tilbyde startnumre til 10.000kr i en pakke inklusiv træning mm. En ret vild pris, og især når den skal falde indenfor 14 dage på engang. Det er synd for tri-sporten, og gør desværre at sporten bliver exclusiv og ikke længere inclusiv. For en som mig er 3500kr et stort greb i lommen, og noget man tager luft ind til at betale for et startnummer. Men 10.000kr havde jeg aldrig kunnet klare.
Heldigvis har vi startet den nye triclubdenmark, og det ser ud til at der kommer en lind strøm af nye medlemmer vi nu skal til at indlemme i vores træning. Det bliver spændende tider, og nye udfordringer. Jeg glæder mig!

Her til morgen har jeg haft en klient i SCBM (http://bymotta.wordpress.com/) og vi fik styrketrænet i en god omgang med KB. En stædig tøs, med vilje, mod og lysten til at skabe resultater. Det er motiverende at arbejde med den slags klienter.

Bagefter teamede jeg op med "Det tårnhøje helvede", "Den hvide Jordan" eller måske bare TP til en gang massw styrketræning. Eller dvs, TP lavede balsam på skuldrene med KB, og jeg flyttede de blå skiver i dødløften.

Dødløft
5x60kg

5x100kg

5x140kg

3x155kg

3x155kg

3x155kg

3x140kg

Bænkpres

5x50kg

5x80kg

5x92.5kg

5x92.5kg

5x92.5kg

5x92.5kg

5x92.5kg

Goodmornings + KB Snatches

4x10x50kg + 4x 5/5x20kg

/Done

Træning igen på fredag kl 07.30 med TP i FDKCROSSTM area på Ngsvej. Shazaam!

Link to comment
Share on other sites

Det er altså vildt nok at man kan tage 10.000,- for startnummer til IM. Men det er så inkl. træning i FitDK eller hvordan er det?

Under alle omstændigheder er det i hvert fald vildt hvis der rent faktisk er nogen der køber det. Der skulle i hvert fald inkluderes en del mere i pakken for at jeg nogensinde ville smide 10.000,- for et startnummer til en konkurrence. Jeg skal måske bare holde op med at brokke mig over de 75,- jeg betaler pr. start :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

En god dag på træningsfronten og massere af fine takter i bassinet og på stadium i skoene.

Morgen: 60min svøm, +2000M og hovedserie med 5x200M st. 4.00 (Prg, afslutende på 3.13)

Aften: Lange Intervaller, 2-3Km Op, Teknik, 6min-3min-8min-3min-6min (Zn 4-5 i 6/8/6 min), afjog og stræk + core.

/N

Link to comment
Share on other sites

Fredag fik jeg kørt en smule på crosstraineren (45min)

Lørdag var der samling på cyklerne, 26 stærke folk røg afsted, og jeg fik små 70Km Inkl 2xPunkteringer samt 20min off-bike. Fin træning

Søndag: Løb 70min + 20min Crosstrainer og stræk mv.

Bum! Fed uge

Link to comment
Share on other sites

Og så er vi allerede godt i gang med ugen, og jeg skal da love for jeg ikke har siddet stille. I mandags var jeg til 4. samtale i en virksomhed som CRA. Det er en position hvor man er bindeled mellem medicinal virksomhed (sponsor) og sygehuse/klinikker (patienter). Her udfører man en service funktion der sikrer at de protokoller og foreskrifter som sponsor har bliver udført tilfredsstillende hos klinikkerne. Meget spændende stilling, og en god indgangsvinkel til den verden jeg gerne ser mig selv som en del af. Samtalen gik fint, og det var min (kommende) direkte overordnede jeg snakkede med. Hun virkede meget flink, men bestemt og som en fornuftig person at arbejde sammen med. Positivt.
Derefter var jeg et smut ude og se hvad der nok bliver Motta's maskine nr. 2, og efter en lille times kiggeri i kataloger og diskussion frem og tilbage så har jeg nok fået bestilt den cykel jeg skal køre på. Den glæder jeg mig til at få, og se hvad den kan gøre. Oven i hatten har jeg fået et bikefit af en af DKs bedste fittere, så jeg er spændt på hvad han kan få ekstra ud af systemet.

Cyklen bliver en Specialized Shiv Pro med SRAM Red Exocet gruppe, TT-skiftere med R2C. Glæder mig til at smække et billede op af dyret når den står færdig - Den kan kun blive led!

Mandag aften stod den på Spinning + Styrke, og om morgenen havde jeg lige brændt de første 500Kcal af på en crosstrainer.

Mandag: 60min Crosstrainer, 120min Spinning + Styrke

Tirsdag startede tidligt, da jeg skulle ud og forberede starten på vores talent hold i /tri club denmark. Vi har lavet en satsning på nogle af de bedste atleter, og laver "talent tirsdag" hvor der er core/dryland + styrke fra morgenstunden og hårde intervaller om aftenen på stadion.

Tirsdag: 30min Dryland + 60min Svømning

Onsdag morgen er lige overstået, og jeg har fået dagens første træning i hus, en fin omgang spinning på cyklen kørt med en rigtig god protokol. 4x10min med 4min steady, 3min "modvind", 2min acceleration stående og 1min flat-all-out. Yikes!

Ondag: 60min Spin

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Cyklen bliver en Specialized Shiv Pro med SRAM Red Exocet gruppe, TT-skiftere med R2C. Glæder mig til at smække et billede op af dyret når den står færdig - Den kan kun blive led!

F***, hvor lyder den bare led!

Glæder mig til at se pics, og synes i øvrigt at du har gjort det helt rigtige ved at gå efter en top tunet TT maskine fremfor en tri-tunet racer!

Er jobbet i hus?

Det tog mig 30 min at skrive dette indlæg, fordi jeg stadigvæk sidder med krydsede fingre.....

Link to comment
Share on other sites

Job ikke i hus endnu... Keep them crossed!

Liste med specs:

  • Specialized SHIV Pro ramme
  • Kranksæt SRAM RED
  • Forskifter SRAM RED
  • Bagskifter SRAM RED
  • TT gearskiftesæt SRAM 1090 R2C
  • Bremsegreb SRAM Aero 990
  • Hjulsæt Mavic Open Pro med Shimano Durace nav
  • Saddel Specialized Sitero Expert
  • Styr Profile Design SVET Carbon + T1+ Viper Carbon
  • Frempind aftales nærmere med Roger
  • Specialized dæk og styrbånd
  • Kassette 10 speed SRAM
  • Diverse: fælgbånd og slanger

Og så lige 60min på min elskede crosstrainer her til aften. Sweaty-ass-fucker... Weight coming down!

Link to comment
Share on other sites

Har du fået job, indenfor det her tri-event planning?

Hvornår får du dit eget domæne?

#10000asif #gopro #goafro

Ja, jeg laver en smule business on the side - keeps me going girl! Så er det jo også meget sjovt, når man har bevæget sig ind i elite-tri :smile: Satser dog stadig på, at jeg snart lander et job! Kryds fingre!

Det med eget domæne, synes jeg ikke rigtig giver mening for mig. Har det fint nok med mit nuværende site, men måske en dag. Tak for tippet.

#dramagirl #ironmotta #yeahh

Link to comment
Share on other sites

Træningen igår var noget lort, rigtig lort. Jeg har i længere tid døjet lidt med vejrtrækningsproblemer, og de blev udtalte under svømningen igår morges. Efter de indledende øvelser/teknik kunne jeg mærke at jeg kun trak vejret i den øvre del af brystkassen, og som belastningen blev øget var der intet at skyde med. Jeg valgte at gå op efter små 2000M, og desværre har det været symptomatisk for den træning på det seneste. Lidt snak med træneren, og jeg har bestilt tid for at få styr på om jeg lider af anstrengelses-udløst astma eller noget andet i den dur.

Senere på dagen valgte jeg at forsøge mig med en gang løb på bånd, men allerede efter et par minutter var den gal igen, og jeg stoppede for at gå hjem slukøret. Jeg sad i 30min og hev efter vejret, og følte næsten jeg var ved at blive kvalt. Hmm, sådan skal det vidst ikke føles efter træning? Men som pulsen kom ned, og jeg fik trukket luft ind, gik det fint over og jeg kunne fortsætte med andre gøremål.

En date blev det også til igår aftes, og en positiv en af slagsen. Ingen hemmelighed at jeg har set lidt forskellige hunkønsvæsener, og desværre har interessen ret hurtigt lagt sig. Hende her kunne jeg ikke gennemskue igår, og det tænder mig vildt. En meget ambitiøs pige og meget målrettet, to ting der altid har været i høj kurs i min bog. Og så gør det vidst heller ikke så meget hun er tæt på 1.80 og dyrker en del sport. Well, lets see... Det er altid spillet fra starten af der er afgørende. Dont text her!

Her til morgen vågnede jeg af mig selv for første gang i denne uge, og jeg havde egentligt ikke planlagt at træne på trods af gårsdagens oplevelser. Dog nagede den dårlige samvittighed, og afsted over for at lave noget let crosstrainer (målet var at få 2.5time i denne uge) og så en smule core/styrke. Jeg har droppet de tunge vægte fuldstændigt for ikke at bygge for meget masse. Siden jeg startede op i september er der røget 4-5kg på fedt/masse, så det er en vinterklar Motta der skal hakkes til.

Dagens Træning:

30min Crosstrainer, +300Kcal

Lunges w/ medicball, twist 2x20skridt

Frog-Leaps: 10, 10, 10, 10

Step-ups w/leg raise: 8x16/16kg, 8x16kg (overhead), 8x16kg (overhead), 4x16+16kg (overhead)

/BUM

Link to comment
Share on other sites

Job ikke i hus endnu... Keep them crossed!

Liste med specs:

  • Specialized SHIV Pro ramme
  • Kranksæt SRAM RED
  • Forskifter SRAM RED
  • Bagskifter SRAM RED
  • TT gearskiftesæt SRAM 1090 R2C

  • Bremsegreb SRAM Aero 990
  • Hjulsæt Mavic Open Pro med Shimano Durace nav
  • Saddel Specialized Sitero Expert
  • Styr Profile Design SVET Carbon + T1+ Viper Carbon
  • Frempind aftales nærmere med Roger
  • Specialized dæk og styrbånd
  • Kassette 10 speed SRAM
  • Diverse: fælgbånd og slanger

Og så lige 60min på min elskede crosstrainer her til aften. Sweaty-ass-fucker... Weight coming down!

I følge SRAM så passer de TT-skiftere du har listet ovenfor ikke med deres yaw- forskifter. Har du andre erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

I følge SRAM så passer de TT-skiftere du har listet ovenfor ikke med deres yaw- forskifter. Har du andre erfaringer?

Pas, tingene har kørt før og de bliver samlet af en kyndig mekaniker, så tror ikke der er nogen problemer :smile: (I hope)!

Igår var det lang lørdag, eller den blev ikke helt så lang som planlagt pga et ujyggeligt dårligt vejr. På trods af vejret var vi alligevel ude at cykle 16 mand, og selvom der var lidt punkteringer og andet knas, så fik vi en fin tur ud af det. Gennemblødt magtede vi ikke lige off-bike igår, så det blev i stedet til en tur i svømmehallen og en solid tur i bassinet. Fedt.

Cykling 120min,

Svømning 2500M

/Done

Link to comment
Share on other sites

Og så er ugens træning kommet helt i hus. En fantastisk løbetur idag rundt i København med to søde piger. De første 10km fløj afsted, de næste 3km var lidt tunge og de sidste 4km hjem gjorde naller. Men det viser bare hvor vigtigt det er at få de lange ture med i træningen. Skoene var på i ca. 1time40minutter, og det var grænsen for hvor meget jeg kan løbe på nuværende tidspunkt. Men total set har ugen budt på:

Mandag: AM: 60min Crosstrainer, PM: 120min Bike + Leg-Power
Tirsdag: AM: Dryland + Svømning
Onsdag: AM: Bike 60min, PM: 60min CrossTrainer
Torsdag: AM: Svøm (lort),
Fredag: 30min CrossTrainer + Plyometrics, 90min Teknik-Løb
Lørdag: 120min Bike (Outdoor) + 2500M Svømning
Søndag: 100min Løb (17.8Km, 5.27/Km).

/Done - Pæn god mængde basis træning. Imorgen starter week 2 af shredding Motta. Spændt på vægten fra morgenstunden af!

Link to comment
Share on other sites

Shredding Motta week 2/8

Vægt: 93.4Kg

Vægt-tab siden start: 1.4kg

Sidste uge gik jeg så småt igang med at smide noget fedt og muskler og jeg fortsætter i denne uge. Lidt fokus på fornuftig mad, massere af fisk og grønt og så en god solid gang base træning skal nok gøre tricket. Jeg er pænt motiveret denne gang til at få lagt de tunge kilo af, så jeg kan stå pivskarpt på den anden side af nytåret. Indtil videre starter det meget godt, men tror dog mest af alt det skal ses i lyset af væske mv.

Denne uge startede tidligt imorges på crosstraineren, efterfulgt af lidt styrkeøvelser.

Crosstrainer: 60min, http://connect.garmin.com/activity/399907096

Styrke:

Russian Twist: 2x16x30kg, OA Russian Barbell-Press: 2x8x30kg

Dips: 2x10xBW

Sidst på eftermiddagen fik jeg rodet med min BKOOL hometrainer, og efter et være hyr hvor både trainer og computer var tæt på at ryge ud af vinduet fik jeg lortet til at virke. Jeg fandt selvfølgelig en kending at køre, og det endte med at blive ret så godt. Jeg ved godt man ikke kan sammenligne en x-trainer og en hometrainer, men sidste år kørte jeg på 60min og 322w, idag var vi nede på 54.23 og 361w til sammenligning.

Hometrainer: 10min Opvarmning, 54.23 og 361w, 5min nedvarmning. http://connect.garmin.com/activity/399907106

Nu mad, afslapning og så skal der trænes med talenterne imorgen tidlig. Weee...

/N

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share