Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

post-5949-0-44181600-1365145543_thumb.jp

Træning Igår

2timers cykling, Steady pace, Gns 152bpm

20min Off-Bike, Løbebånd, Gns 159bpm

En fin omgang, som blev krydret med en gang massage tidligere på dagen. Kroppen reagerer fint på træningen igen, og jeg føler mig lang bedre tilpas end tidligere. Jeg holder nok stadig fast på at jeg var lettere brændt ud, men har så også holdt godt igen den seneste måned. Det er først fra i tirsdags at jeg har skruet lidt op for volumen og indtil videre er responset godt. Men jeg skal nok passe lidt på ikke at flække helt igennem endnu. Dog har jeg fået styr på en masse små-ting der gør at jeg nok godt kan tage til Mallorca og lave IM70.3 dernede. Jeg er som sagt i aktivering, og planen er at fortsat søge de stillings-opslag jeg kan få fingrene i, mens plan b er at tage et 6-ugers selvvalgt kursus indenfor coaching. Det er nok lidt vagt, men jeg har længe gerne ville afprøve mine evner i den retning, og for første gang i mit liv tager jeg en selvstændig beslutning fremfor en beslutning præget af forældre, familie og så videre. Det føles sindssygt godt, og jeg ser frem til at give mig i kast med den "uddannelse". Det vil også give mig mulighed for at træne fornuftigt op imod IM Frankfurt som er sæsonens store mål.

Kæft, hvor jeg elsker mol - Der kan man lige få tingene ud på skrift!

Idag er planen er få svømmet lidt igen, det er ved at være længe siden og jeg savner faktisk lidt klor i øjnene. Senere idag skal jeg med ud og teste noget tidstagnings-udstyr, så må vi se hvad det går ud på!

/Nico

Link to comment
Share on other sites

Søndags-Update

Træningen har stået lidt stille i weekenden. Desværre har jeg haft lidt bøvleri med maven, som bare har holdt mig bundet til sofaen. Rigtig irriterende, da jeg havde en cykel-aftale lørdag formiddag og skulle have været til barnedåb idag hos en af kærestens veninder. Nå, sygdom kan man ikke gøre så meget ved, så jeg har prøvet at bruge tiden konstruktivt på sofaen og prøvet ikke at føle mig helt ensom. Fredag nåede jeg dog lige at svømme og cykle en smule. Eller det vil sige jeg skulle hjælpe med at teste noget tidstagningsudstyr, hvilket indebar 10x all-out sprints med 3 rimelig habile cykel-ryttere. Det gjorde naller efter 4 og så var det bare fuld smæk på til 10...!

Her til eftermiddag vågede jeg mig over i FDK med muligheden for at kunne rende direkte hjem igen hvis jeg ikke følte mig på toppen. Men jeg havde heldigvis energi til at gennemføre lidt let løb, og en smule styrketræning. Ufatteligt hvor meget det gør ved humør og krops-følelse!

Fredag:

1500M Svømning

30min Cykling (Opv + 10x Sprints)

Lørdag:

OFF!

Søndag

30min Løbebånd, 5.50/Km, 150-160bpm.

2000M Concept2, 7.57min

Achilles-Strecth

3setx40kg

Benpres (Langsom Excentrisk, Explosiv Koncentrisk):

10x100kg

8x120kg

8x140kg

8x160kg

6x180kg

Squat

3x60kg

3x80kg

3x90kg

3x100kg

2x3x110kg

Frivend

3x60kg

3x70kg

3x80kg

3x70kg

3x60kg

/Done

Link to comment
Share on other sites

Morgen BB!

Igår aftes lige inden jeg skulle sove kom det til mig, jeg skulle lave lidt overkrops-træning og i BB! afdelingen. Der manglede ligesom lidt igår på øvre del af korpus. Så sagt, som gjort.

Bænkpres

8x11kg

6x50kg

3x60kg

3x70kg

5x80kg

5x80kg

5x80kg

5x80kg

5x80kg

DB Decline Pres

10x20kg

10x26kg

10x26kg

10x26kg

Pull-Ups

5, 5, 5, 4

Cable Rows (H-Bar)

12x49kg

12x56kg

12x70kg

EZ Triceps + DB Curls

12x30kg + 8x14kg

12x30kg + 8x14kg

12x30kg + 8x14kg

/Done

Link to comment
Share on other sites

Svømning Idag,

+2000M Teknik

1.5time med masser af teknik og korrektion med træner på kanten. Super brugbart, og især min vejtrækning blev bedre! Afsluttede med 100M på tid, og den blev lagt på 1.18... Hmm, solidt nok! Og godt at se der stadig er lidt i armene.

/N

Link to comment
Share on other sites

Træning idag,

Styrke/BB (AM)

Bænkpres

10x11kg

8x51kg

5x61kg

5x71kg

5x81kg

5x81kg

5x81kg

Squat

5x60kg

3x80kg

3x100kg

2x110kg

2x120kg

3x100kg

3x100kg

3x100kg

Frivend

5x60kg

5x60kg

5x60kg

DB Skulder

10x18kg

6x22kg

6x26kg

6x26kg

6x26kg

Cutlerals

3x12x10kg

/Done - Hjem og spise laks + basmati-rice + peanuts. Yum Yum!

Træning (PM)

Cykling med Copenhagen Cycling, concept-ride med networking event. En masse gamle cykelryttere stillede til start, og turen gik op til vedbæk runden. 9Km ondskab, og den skulle gennemkøres 3x. Kæft det var fedt, og der blev ikke lagt fingre imellem. Jeg røg med i udbrud på anden omgang, og følte benene var gode, men de 4 andre i udbruddet var færdige så vi faldt tilbage til feltet. Derefter gik der ren væddeløb i den og man skal virkelig spille den cool. Jeg fik fanget vinden lidt for meget, og kunne ikke gå med i de afgørende ryk, men jeg sad med hovedfeltet hjem og fik en rigtig fed tur ud af det! Derefter parade, ja tak med 40 i snit ned ad strandvejen, kørsel tilbage til Hellerup og en omgang mad + drikke.

18Km opvarmning, 27Km race, 18Km hjem.

#Goodday

Link to comment
Share on other sites

Træning 17 April,

Vejret var fremragende, så vi aftalte et par stykker at cykle en lang tur, og der mødte så 5 personer op. Enormt hyggeligt, og lige hvad der skulle til for at holde pulsen nede. Jeg havde en ide om ikke at overstige 150bpm (ca. 73-74% max) for at blive i primært fedtforbrænding og passe lidt på kroppen. Det er altid sindssyg svært ikke at have nogle puls-toppe, men jeg holdt virkelig igen og prøvede at få gruppen til at køre harmonisk. Der var dog et par udbryderkonger med, hvilket altid gør den slags svært.

Men det blev en fed tur, og da vi gjorde stop i Hornbæk var det på havnen til 2 fiskefrikadeller og en gang pomfritter med remoulade. Måske ikke den diæt udholdenheds-atleten foreskriver, men nøøøøj det smagte godt! Og det gav fin energi til den sidste del af turen hjemover.

117Km, 4.5time, Gns Puls 143Bpm

Hjem og slappe af foran Fleche-Wallone, og så et smut til svømning sidst på eftermiddagen. Dagens sæt var simpelt, men modbydeligt. Godt vi var to afsted, ellers havde jeg nok kastet håndklædet!

200m Op

24x100M St. 2.00

(Tider Ca. 1.38-1.42)

Og så var jeg ristet. Hjem og spise en masse og på hovedet i seng. Jeg vågnede lidt i løbet af natten og sov genrelt uroligt, men her til morgen er jeg vågnet og kan mærke at træningen så småt bliver absorberet i kroppen. Fed følelse.

/N

Link to comment
Share on other sites

Træning Igår

25min @Løbebånd, 6.00/Km

Let styrke + Foam-Roll af benene.

Dagens Træning

Tril ud til Tyren, 25Km @50min

3xTyren all-out, 34.7Km @55.49min

Tril hjem til Ngsvej, 25km @50min

-Effektiv træning, god fokus og dejligt med vind. Efterfølgende blev det til 20min off-bike run @5.00/Km.

Weekend.

Edited by LaMotta
Link to comment
Share on other sites

Mini-Tri 2

Træning igår bød på en mini-tri i FDK regi. Som altid er disse små konkurrencer med til at vurdere hvor ligger formen, hvor ligger man mentalt og hvordan fungerer ens udstyr, skift og energi-strategier. Igår var der rigtig rigtig mange spørgsmålstegn inden konkurrencen, som bød på 1000m svømning, 29km cykling og 6km løb. En forholdsvis kort distance, men stadigvæk godt og vel halvanden times arbejde i den røde zone.

Jeg havde svært ved at vurdere mine chancer i et rimelig skarpt felt, men som del mål var at komme ud på cyklen i top 3, og så ellers komme ind først med cyklen for derefter at gennemføre løbet i et fornuftigt omend ikke opskruet tempo. Svømningen gik fint (som altid mentalt hårdt, med en puls der racer afsted), men jeg kom op og ud som nr. 2 på cyklen grundet et ok skifte (fik kludret lidt i mine sleeves). Cyklingen var tough, som i rigtig tough, og de første 5-10km var en kamp for at holde kadence oppe og speed i stængerne. Men jeg prøvede at æde mig selv, og der kom godt rul. Det hjalp også på humøret at jeg fik gode mellemtider (1min30sek blev skåret ned til 30sek i løbet af de 29km). Vel at mærke er han pænt habil ham der lå nr 1, men jeg fangede ham med et super skifte 21sek vs hans 39sek. Jeg vidste dog godt at det var en stakket frist, fordi han løber desværre i en helt anden klasse end mig. Så fokus skiftede til dem der lå bag ved mig. Jeg fik holdt nr. 3 bag mig til sidste runde på løbet (2x 3km), og med under 1000m tilbage blev jeg hentet af nr. 4. Jeg prøvede at hægte mig på, men at gå fra 5.00/km til 4.00/km er ikke noget man lige gør, så efter 3-400m lod jeg ham slippe og kunne så krydse stregen som nr. 4. Alt i alt tilfreds, og ikke så bekymret for formen alligevel. Det var enormt vigtigt at få den mentale del med, og jeg ser fremad nu i mod den halve ironman på mallorca.

Resultat af dagens løb kan ses her: https://lap.io/event/2013-mini-tri-2/results

Svøm+T1: 18.24

Cykling: 47.41

T2: 21sek

Løb: 27.59

Total: 1.34.27

Nu venter ugens sidste træningspas, og det bliver en lang cykeltur i det gode vejr.

Link to comment
Share on other sites

Afslutning på ugen,

Dagen bød på en lang cykeltur med en masse drenge fra FDK-klubben. Vi var nogle stykker der havde planlagt en lang tur, og det blev en super fornøjelse op til Helsingør og så på tværs til Tisvildeleje. Derfra hjemover Hillerød, Farum og super-cykelstien hjem til KBH. Fokus var på at holde pulsen i snor, og den blev holdt for det meste under 150bpm. De sidste 40-50Km var dog noget tunge, og jeg skulle alligevel træde lidt til for at holde på i det tempo der blev lagt for dagen. Men sådan er det nogle gange.

Distance: 145Km, Puls Gns: 149bpm, Tid: 4t40min, Snit: 31.8Km/t

Alt i alt har ugen været suveræn træningsmæssigt:

Svømning: 1 pas, 2200M
Cykling: 15.5time, 500Km
Løb: 2 pas
Konkurrence: 1 Mini-Tri
Styrke: 1.5 pas
Total: 18timer :smile:

Næste uge vil jeg prøve at få løbet lidt mere, og jeg har designet et par fokus pas med længere off-bike runs. Desuden skal jeg lidt i svømmehallen igen. Oh well.

Link to comment
Share on other sites

Træningsupdate

Mandag: 30min løb @6.00/Km, Forholdsvis lav puls

Tirsdag: 120min Cykling, 11xKlampenborgbakken + Afrul

Onsdag: Styrketræning

Bænkpres - 20x10kg, 8x50kg, 3x8x70kg

Squat - 10x20kg, 5x60kg, 3x80kg, 3x100kg, 3x3x110kg

Pull-Ups - 6, 8, 8

Cable Cross - 3x10x25kg

Rear Delt Pulls - 3x12x25kg

Link to comment
Share on other sites

Og så fik jeg også løbet en tur her til aften. Jeg valgte at droppe pulsuret, og i stedet løbe med iPod'en i ørerne og samtidig bruge runtracker. Hvert 5.minut fik jeg en update på tid/distance/hastighed og det virkede faktisk super fedt. Jeg havde planlagt en 60min tur, men fik lidt mave-bøvl efter 20min, så vendte rundt og løb hjemover. Det blev dog stadig en ganske fin tur, og for første gang i år blev den løbet kun i tri-top og tights! Damm, sommeren er på vej.

Derudover har jeg været til job-samtale idag, og allerede under samtalen aftalte vi at mødes igen i næste uge for at snakke videre og jeg kunne få muligheden for at møde nogle flere ansatte i virksomheden. Meget positivt, og ser ud til at hvis jeg lige strammer mig lidt an, kunne jeg meget vel lande den stilling indenfor de næste par uger. Det vil i givet fald være med start 1. august, og det kan ikke passe mere perfekt ift. Frankfurt mm.

Så alt er næsten godt herfra - Nu skal helbredet lige blive 100%, og så kan jeg vist ikke klage mere.

/God dag.

7Km @5.25/Km

Link to comment
Share on other sites

Thx Jannie, det ville være Sweet!

Træning idag:

2500M Svøm, 1000M blandet med medley serie, 20x50M svømmet prg. 1-4, forskelligt med pullbuoy og plader, 200m ben og 300m ud.

God træning i godt selskab. Ville have cyklet 90k idag, men maven bestemmer igen :smile: ... Satser på en tur imorgen.

/Nico

Link to comment
Share on other sites

Morgen Træning,

FitnessDK på Nygårdsvej har endelig fået deres "funktionelle" område færdigt, og det er sindssygt lækkert. Imorges skulle det så testes for første gang, og det levede til fulde op til forventningerne. Hvad der er endnu federe er at ingen af de andre gym-tosser rigtig ved hvad de kan bruge området til, så ud over et par nysgerrige blikke og en personlig træner igang med at forberede lidt øvelser til hendes klienter, så havde jeg hele området ganz allein. Fedt. Det er ufatteligt hvor meget kvalitetsudstyr betyder for ens træning og hvor befriende det er igen at måtte smide lidt med vægtene. Jeg tog en platform, og kunne stå der i fred uden fjolser der vader ind foran, mens man laver frivend, eller idioter der skal spørge hvor mange sæt man har tilbage. Sweet.

Jeg var lidt som en hund der havde alt legetøj i hele verdenen, så det bliver lidt rodet i starten. Men jeg prøveede at holde mig til the basics, og så blev det en super wo. Senere idag vil jeg gerne ud at cykle en tur, på trods af det her skod vejr, men mon ikke det klarer op senere? det håber jeg ihvertfald.

Saxet fra min Instagram: @NicoMotta1504 (Follow if you wish)

Another morning @ the Gym. Todays workout:

Cleans: 5x40Kg, 5x50Kg, 5x60kg, 3x70kg, 3x80kg, 3x60kg, 3x80kg, 3x60kg

Deadlift: 5x100kg, 3x120kg, 3x3x140kg, 10x100kg

HighBoxSquat: 6x100kg, 6x140kg, 6x150kg, 6x150kg

PushPress: 4x5x60kg, 3x60kg (fail)

FarmerWalk: 2x48Kg@40M, 2x48kg@60M, 2x48Kg@60M

Ring Pull-ups: 3x5@Bw

Box Jumps: 2x10@Bw

No Pain - No Gain! Do you even lift? #me #power #lift #life #harder #heavier #healthy #strong #cool #squat #yeahbuddy #lightweight

/hjem og spise :smile:

Link to comment
Share on other sites

Igår ville jeg have cyklet en længere tur i eget selskab, men sådan skulle det ikke gå. Et baghjul der blev ved med at drille og skrabe imod rammen umuliggjorde dette, og jeg endte med at vende om i ren arrigskab efter 10Km. Hjem, og smide cyklen i hjørnet og så ikke mere træning til mig igår.

Imorges, var jeg således klar til at lave lidt igen, og heldigvis nossede jeg mig sammen og tog et smut til BEllahøj hvor Team CupCake aka the cakey-bunch stod for morgenens muntre indslag. Det er en relativt stor gruppe af triatleter fra FDK der har lavet swim-caps og som sætter det sociale med kage i højsæde efter træning. Jeg tog det med et smil, og inviterede mig selv med til kage efterfølgende. Undervejs fik jeg chattet lidt med et nyt ansigt, Nicolas, som er fra Argentina og som skal ned at lave Lanzarote IM om en måned. Det fik mig lidt i det nostalgiske hjørne, og jeg tænkte tilbage på den tur jeg havde til øen sidste år. Hold nu kæft hvor er jeg både glad, og stolt over at jeg kom derned og fik gennemført den Ironman.

Nå, men efter svøm fik jeg så sat dagens andet træningspas i stand med en hurtig aftale om en omgang på Challenge Ruten. Egentligt en rute jeg hader, men en gang i mellem har den alligevel sin charme - dette var en af de dage. På trods af at ham jeg kørte med havde rigelig fart i pedalerne, var det en fed tur. Især fordi jeg gerne ville køre hårdt på. Jeg kunne dog mærke styrketræningen fra igår, og ved hver eneste stigning var det instant syre i stængerne og lack of power. Sjovt hvor meget det har at sige. Men vi kom igennem, og så røg jeg ellers bare hjem på sofaen i recovery mode. Her til aften stod den så på film i Empire-Bio, hvor IronMan3 skulle ses - Og den levede fint op til forventningerne. Solid action og godt skuespil.

Dagens Tal:

2000M Svømning - 300M Op, 10x50M Teknik, 5x100M Prg (1.45-1.38-1.30-1.26-1.20), 500M Håndplader, 200M ud.

85Km Challenge Rute, 2timer41Min.

/Nico

Link to comment
Share on other sites

Upperbody Workout

Igår var jeg som sagt i biffen, og på vej derind fik jeg en af de dersens nørrebro-roulader, sådan en slibrig satan fra Kashmir-Kebab. Og efter filmen var slut kunne jeg godt mærke den ikke var helt god. Kort historie, så har jeg knap sovet i nat og bare ligget med de ondeste mavekramper. På den positive siden har jeg fået renset ud i systemet, så selvom det ikke lige var den start på dagen jeg havde tænkt, var det alligvel godt for noget.

Nå. Men igår sad jeg i biffen og fik lyst til at bænke, så jeg fik tænkt et program igennem jeg kunne køre her til morgen. Og som morgen blev formiddag, kom jeg over og fik trænet. Endnu engang er det bare for fedt at have den "funktionelle" afdeling, og der er rigeligt plads (i øjeblikket). Således beriget, kunne jeg have et plateau for mig selv og dermed få kvalitet ind i træningen. Igen.

Bænkpres

8x20kg

8x50kg

5x70kg

5x80kg

3x3x90kg

3x3x70kg (Pause i bunden, og Dynamisk pres)

Seated Overhead Press + Laterals

8x20kg

8x40kg + 10x5kg/5kg

8x40kg + 10x5kg/5kg

8x40kg + 10x5kg/5kg

8x40kg + 10x5kg/5kg

Yates Rows

15x40kg

15x60kg

10x70kg

10x80kg

10x60kg

Ring Chest-Press + Ring Pull-Ups

10xBw + 5

10xBw + 5

10xBw + 5

10xBw + 5

/Nico

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share