Handsker til styrketræning


homer simpson
 Share

Recommended Posts

Er der nogen der kan anbefale nogle gode handsker til brug under styrketræning?

Mine sarte kontor-hænder kan åbenbart ikke tåle de "tunge" vægte, og det er efterhånden blevet en hindring for videre fremgang. :(

Jeg vil lige påpege at jeg normalt ikke er pivet, men når huden bliver flået af (bogstavelig talt) ved en omgang side bends, så er det sku' ikke sjovt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger ikke handsker, men sådan nogen små sorte firkantede pads. De har samme effekt som handsker, men man slipper for at gå rundt med dem på, og ligger dem bare i lommen eller ved siden af sig når man ikke løfter.

Jeg købte mine i F&F lyngby for nogle år siden. De kan klart anbefales

Link to comment
Share on other sites

finform i Viby J sælger GripGrab produkter så mon ikke de andre centre i kæden også gør det?

GripGrab laver bla. lapper og handsker.

deres produkter kan ses på GripGrab

...Nu har jeg selv lige være inde og tjekke deres side.

her er deres forhandlerliste (øverst i venstre hjørne er der også en liste over forhandler til cykeling)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Lige en oldgammel tråd der skal genoplives.

Jeg har overvejet at købe et par handsker med håndledsstøtte for at aflaste håndledene en gang imellem. Er der nogen som har erfaringer med Gripgrab? Ligner umiddelbart et par gode handsker.

Er godt klar over at det er en dårlig ide at træne med dem fast, hvilket jeg heller ikke har tænkt mig, men jeg tror nu de er meget sunde at have i nogle tilfælde.

Link to comment
Share on other sites

.... de færdige "pads" er dyre (og meget tynde) ..... jeg har købt et stykke "overskuds" skumgummi hos Apollo i Odense (ved Rosengårdcenteret) .... et stykke til 8 pads - 15,- :4thumbup:

Edited by razor
Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger selv handsker.! Heller ikke fordi jeg er specielt sart.! synes bare de giver et meget bedre greb og sikkerhed.! ja kort sagt de er behagelige at træne med.! har selv nogen fra "Energistic" som jeg købte i Inter Sport engang.!

Link to comment
Share on other sites

Kan anbefale dem fitnessgruppen sælger. Men kan ikke anbefale de dyre til 169 kr som sublim sport sælger, de er efter min mening af for dårlig kvalitet, den gnavder og syningerne holder ikke i længden.

Og så har fitnessgruppens hansker en noget kraftigere og mere effektiv håndleds støtte bånd.

Bare lige lidt erfaring med hansker med støtte bånd.

Edited by Bandit^
Link to comment
Share on other sites

Man må aldrig undervurdere handskernes effekt. Hvem på MOL husker ikke, da Dr. Pattøj i sin tid tog havehandskerne på til træning. Han lavede jo en raket med 310 i bænk...

<{POST_SNAPBACK}>

Det er nemlig rigtigt!! Et sådan par handsker kan virkelig få flyttet nogle kg.. Godt du husker det, skvatcigar :smile:

Link to comment
Share on other sites

Et par gode træningshandsker giver i omegnen af 50-60kg på dit bænkpres og lidt mere på squatten og dødløften, alt afhængig hvor god man er til at udnytte dem.

Derfor er de også blevet forbudt i IPF hvor man indså hvor meget snyd det i virkeligheden er :bigsmile:

Nogle var simpelthen sindsygt gode til at udnytte handskerne. Et godt eksempel er Dr.pattøj der kunne få 200kg ud af sine handsker, mens andre blot fik de før nævnte 50kg ud af dem. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Man må aldrig undervurdere handskernes effekt. Hvem på MOL husker ikke, da Dr. Pattøj i sin tid tog havehandskerne på til træning. Han lavede jo en raket med 310 i bænk...

<{POST_SNAPBACK}>

Det er nemlig rigtigt!! Et sådan par handsker kan virkelig få flyttet nogle kg.. Godt du husker det, skvatcigar :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er jo et af de mest legendariske indlæg i MOL´s historie. Det glemmer man jo ikke. :smile: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Man må aldrig undervurdere handskernes effekt. Hvem på MOL husker ikke, da Dr. Pattøj i sin tid tog havehandskerne på til træning. Han lavede jo en raket med 310 i bænk...

<{POST_SNAPBACK}>

Det er nemlig rigtigt!! Et sådan par handsker kan virkelig få flyttet nogle kg.. Godt du husker det, skvatcigar :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er jo et af de mest legendariske indlæg i MOL´s historie. Det glemmer man jo ikke. :smile: :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Link?

Link to comment
Share on other sites

Man må aldrig undervurdere handskernes effekt. Hvem på MOL husker ikke, da Dr. Pattøj i sin tid tog havehandskerne på til træning. Han lavede jo en raket med 310 i bænk...

<{POST_SNAPBACK}>

Det er nemlig rigtigt!! Et sådan par handsker kan virkelig få flyttet nogle kg.. Godt du husker det, skvatcigar :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er jo et af de mest legendariske indlæg i MOL´s historie. Det glemmer man jo ikke. :smile: :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Link?

<{POST_SNAPBACK}>

Kan desvære ikke huske i hvilken tråd den kære dr. patkanon beskrev sine erfaringer med bænkpres med havehandsker. Men det er en sikker top 10 blandt de sjoveste indlæg på MOL. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det min erfaring at du ihvertfald bør undgår fittness-handsker, hvor hansken kun går til midt på fingrene. Det gnaver på fingrene der hvor handsken holder op. Så det skal være et par hansker med "hele" fingre.

Til dødløft har jeg haft brugt nogle kroge der er spændt fast om håndledet. Det fjerner belastningen fra fingrene, men selvfølgelig også træningen af grebs-styrken.

Link to comment
Share on other sites

For lige at styre tråden tilbage til det jeg spurgte om.

Jeg har ingen planer om at skulle træne med handsker fast, det eneste jeg skal bruge dem til er lige at aflaste håndledene lidt engang imellem når jeg træner tung bænkpres.

Jeg har prøvet wrist wraps, og har også prøvet handsker med wrist wraps indbygget, og jeg synes bedst om handskerne, ville bare lige se om det ene mærke var bedre end det andet.

Lidt info om beskyttelse til dem som mener det er komplet vanvittigt:

http://www.bodybuilding.com/fun/david9.htm

Edited by Baloo
Link to comment
Share on other sites

Tjah, det er jo ikke særlig dyrt, de der Gripgrap handsker koster 180kr, og jeg har fundet ud af at de sælger dem ikke så langt fra mit arbejde, så jeg ryger lige ned og køber et par i dag. Hvis de så ikke fungerer kan jeg jo udvide arsenalet med et par wristwraps.

Jfk har i øvrigt ikke nogen så vidt jeg kan se.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share