Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober


Bjergtrold
 Share

Recommended Posts

Træning d 5.5

Yoga

Ashtanga - 1. serie. Helt klart mere stiv i det ved formiddags praksis sammenlignet med aften ditto. Husker dog også fra min tid i ashtanga yoga shalaen her i Århus, at det i virkeligheden gav rigtig meget til smidigheden at løsne op fra det lidt mere `90 årige´ morgen udgangspunkt.

Svøm

2000 m

Igen super overrasket over, hvor totalt lækkert det er når jeg først ligger på banen og suser afsted. Skærende kontrast til følelsen af nærmest at skulle tvinge mig selv derover, tagen mig sammen. Nå håber, at det bliver bedre jo mere jeg får svømmet.

Har købt et vække ur så iPhone kan blive smidt ud af soveværelset. plus bestilt nogle spændende bøger på Amazon:

The Emotional Life of Your Brain: How Its Unique Patterns Affect the Way You Think, Feel, and Live--and How You Can Change Them

By: Richard J. Davidson, Sharon Begley

What Makes Your Brain Happy and Why You Should Do the Opposite [Paperback]

By: David DiSalvo

The Power of Habit: Why We Do What We Do in Life and Business [Hardcover]

By: Charles Duhigg

Om den første ved jeg, at den kombinerer psykologi, moderne neurovidenskab og viden om effekten af meditation, plus handler om, hvordan vi forvalter de ting der rammer os umådeligt forskelligt. Spændende spændende.

:hippy:

Nb så forresten "The Avengers" i går og følte mig ekstremt godt underholdt !!!!!

Link to comment
Share on other sites

Træning d 6.5

Løb

10 k Blommehaven t/rt - roligt tempo, har stadig nogen ømhed midt på låret men er helt symmetrisk både på højre og venstre lår og føles bare som almindelig overbelastning. Blev ikke værre undervejs men nok heller ikke bedre :blush:

Vil overraske mig, hvis det lykkes mig at dyrke yoga i dag men foreløbig dejlig Zen oplevelse med søndags Politiken :hippy:

God uge til boardet fra i morgen mandag :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 7.5

Yoga

1. serie masser af fornemmelse af at flyde fx i jump throughs og dejlig dejlig løsnen op. Inden var jeg ellers mest i humør til at knalde igennem på en spinning cykel, tanke endorfiner og ja så kunne jeg alligevel mærke, at det var det helt rigtige.

Træning d 8.5

Løb

10 k morgenløb i solopgangen - helt fantastisk. Næsten ingen ømhed tilbage og masser af energi i de små stænger.

Yoga

Ashtanga light tom de første af de siddende øvelser. Efter meget tidlig opvågnen hele vejen igennem optaget at bare at tage det en øvelse af gangen, tanker om stamina, holden fast i koncentration og på et eller andet tidspunkt var jeg bare helt færdig og stoppede. Fortsætter med yogaen igen i morgen.

Apropos spinning så savner jeg lidt de her all out, flowfyldte timer, svede garanti og brænden en masse kalorier af, følelsen af at være idrætsudøver og lige kunne kapere lidt mere. Overvejer at melde mig ind i Mads Seiers nye sted i Spanien = fitness club med vægt på cosiness, velvære, færre men hyggelige og engagerede mennesker + faktisk aldeles fremragende spinninginstruktører. Vil stadig holde fast i yoga, svøm + løb men tænker også, at det kunne være en god optakt til landevejen. I gamle dage tog jeg jo bare fra vinterens spinning direkte ud og kørte Århus rundt eller Skanderborg/bakke løbet og nu kan jeg vel knapt nok træde en bule i en blød hat.

Nå time will show

Søde drømme til boardet :hippy:

Eksempler på floating i ashtanga

Link to comment
Share on other sites

Hvor lyder det godt med tilstanden på stængerne. Det bliver fedt for dig at komme ud og få sol på næsen og blæst i ansigtet!

Asthanga for the win :heartpump: Jeg gik også hos T & M i Nørre Allé i sin tid, og nød det i fulde drag. I dag bliver det dog mest til sporadiske stillinger alt efter humør og ømme steder i kroppen, som trænger til en kærlig hånd. Vinyasaer bliver det sjældent til (he he)....

Skal hilse fra Julie, som har ligget længe på sin fars skød og hørt Dark Side of the Moon - hendes første musikalske oplevelse udover når vi synger for hende (har jeg gjort siden hun var 16 uger og hørelsen blev udviklet). Hun nød det :heartpump::wub:

Link to comment
Share on other sites

Hvor lyder det godt med tilstanden på stængerne. Det bliver fedt for dig at komme ud og få sol på næsen og blæst i ansigtet!

Asthanga for the win :heartpump: Jeg gik også hos T & M i Nørre Allé i sin tid, og nød det i fulde drag. I dag bliver det dog mest til sporadiske stillinger alt efter humør og ømme steder i kroppen, som trænger til en kærlig hånd. Vinyasaer bliver det sjældent til (he he)....

Skal hilse fra Julie, som har ligget længe på sin fars skød og hørt Dark Side of the Moon - hendes første musikalske oplevelse udover når vi synger for hende (har jeg gjort siden hun var 16 uger og hørelsen blev udviklet). Hun nød det :heartpump::wub:

:hippy: Hola søde Julie, tak for hilsen og velkommen til verden + tak til dig søde Stine mor. Lyder virkelig skønt når du fortæller om Jeres dage inkl med musik og sang. Også selvom det må være en helt anden + ny dagsorden og garanteret kræver masser af energi og opmærksomhed at lære sådan en lille størrelse at kende og hjælpe hende trygt ind i hendes første måned :sun:

Og hvor er det sjovt, at du også har været nede i shalaen. Dybest set så tror jeg faktisk, at din nuværende tilgang er noget af det allerbedste at gøre og i virkeligheden allermest er i yogaens natur. I min egen praksis herhjemme er jeg også begyndt at gå mege meret efter følelsen af, hvor en stilling ligesom løsner maksismalt op, fx trekants stillingen, snarere end at prøve at få den til at ligne et glittet yoga magasin = bare klippen hæl + tå.

I dagens anledning min yndlings Pink Floyd sang

Link to comment
Share on other sites

Træning d 9.5

Svøm

2000 m

Havde aftalt med mig selv, at jeg skulle svømme lige efter job og endte alligevel med at være nødt til at bestikke mig selv med lakrids for at gennemføre med det resultat, at jeg bare følte mig endnu mere demotiveret og malplaceret i omklædningsrummet :ninja: Well og da jeg så først kom i gang blev det et knaldgodt pas. Havde virkelig fornemmelsen af, at alt mave, strube lås arbejdet i forbindelse med yogaen hjalp mig til at holde maven mere inde og brystkassen godt fyldt ud med luft = følelsen af at blive løftet op i vandet, liggen så højt, at vejrtrækning forstyrrede rytmen minimalt. Alle planer om pas nr 2 blev droppet men kom også til at tænke på, at jeg jo slet ikke svømmede så intenst og langt tilbage i 2005, hvor jeg ofte havde 2-3 pas om dagen. Var nu så også i markant bedre form og 7 år yngre men ja giver ikke op i forsøget på at komme i bedre form......

Træning d 10.5

Yoga

Ashtanga - det meste af første serie men var på et tidspunkt nødt til at ryge til de afsluttende øvelser for kroppen var træt træt. Husker et yoga retreat jeg var på, hvor morgenens træning nogle gange føltes længere og hårdere end et helt marathon løb. Kan virke så mærkeligt men er virkelig mange muskler der bliver intenst aktiveret.

I morgen har jeg meldt mig til en Spinning time i Fitness DK. Skal prøves for trænger til at komme lidt op på beatet....

Søde drømme :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Lyder som nogle spændende bøger du har bestilt - glæder mig til en anmeldelse, når du har haft lejlighed til at kigge lidt i dem. :smile:

Og ser ud til at det kører derudaf for dig - fedt at læse!

Velkommen hjem fra Island ven + glæder mig meget til at se billeder og høre om det og ja glæder mig også meget til bøgerne lander hos mig. Er simpelthen så barnligt fascineret af hele Amazon maskineriet, der lynhurtigt går i gang inkl det magiske "..your order has shipped få timer efter, at jeg har haft shoppet rundt" - fra et verdensmiljø + yogi synspunkt ville det nok være mere økologisk at købe bøger hos den lokale boghandler eller låne på biblioteket men udvalget er selvfølgelig ikke helt det samme :blush: Og jo det har hjulpet meget, at jeg flere dage kommer fra hospitalet i ordentlig tid + nok også prøver at prioritere privat livet højere :hippy: :hippy: Au revoir til svøm og snak

Træning d 11.5

Løb

10 k - morgenløb til Blommehaven t/rt. Var superfrisk ovenpå yoga torsdag aften, så sov ikke mere end 5 timer men trængte til lige at tanke lidt ro og antistress fra morgenstunden inden besøg hele dagen på job. Gik nu faktisk virkelig godt = dejligt livsbekræftende at opleve fælles værdigrundlag med en person jeg slet ikke kendte på forhånd.

Spinning

1 h - Busgaden feat super instruktør Daniel med indslag undervejs af aspirant I. Publikummet til denne time er efter min opfattelse hardcore spinning/tri folk, hvor jeg i flere omgange har haft oplevet, at mange løb både før og efter. Ja så virkede på mig lidt malplaceret, at aspirant sad og angav takt men er nu for lidt spinningsild i tiden til at svinge den store kritiker pen.

Ellers virkelig dejligt at svede så det dryppede på gulvet og kan virkelig mærke, at jeg begynder at få fat i kredsløbet som den begrænsende faktor, hvor det ellers i flere år mere har været lungerne der hurtigt satte ud... nå der er nu stadig lang vej igen men arbejder på sagen. Som noget helt andet kan jeg faktisk for første gang længe mærke ankel/peroneus brevis sene og siger nok noget om, at det måske mere har været spinningen end løbet, der er den store skadesynder men må prøve mig lidt frem.

Her i weekenden håber jeg på noget yoga, noget svøm og noget løb men har ikke helt puslet brikkerne på plads endnu :hippy:

Dejlig weekend til boardet :w00t:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 12.5

Yoga

1. serie - ashtanga - very nice indeed. Som et sjovt yoga fænomen var jeg faktisk efterfølgende ret mæt bare på et lille stykke rugbrød. Endte alligevel med at spise dejlig Vietnamesisk mad med god ven som led i bif tur - Tim Burtons "Dark Shadows" er nok ikke hans bedste film til dato men alligevel vældigt fascinerende og med et et eminent soundtrack - grinede højlydt i flere omgange anyways og gøs også lidt fra tid til anden.

Træning d 13.5

Yoga

1. serie og absolut mere hårdt fra morgenstunden sammenlignet med aften praksis hvor kroppen er mere varm. Kan også meget bedre lide at lade den udmattede post yoga følelse glide over i søvn om aftenen. Havde dog på fornemmelsen, at det ikke var blevet, hvis ikke dagen var startet med yoga.

Løb

16-17 k Moesgaard t/rt

Var godt nok lang tid om at få fedtet mig i tøjet. Pga storvask var jeg desuden nødt til at iføre mig en skønsom blanding af lyseblå svedundertrøje fra Helly Hansen, fitnessbukser fra Casall - sorte med hvide striber og så en oldgammel orange windbreaker fra Marathonsport - følte mig tung, træt og kikset men efterhånden som jeg fik mig løbet varm blev det jo (selvfølgelig) alletiders dejlige og smukke tur i forårsskoven med mere og mere fart og energi i stængerne og faktisk mange søde og venlige mennesker der hilste trods mit klovne outfit.

Nu bør jeg tage på hospitalet og sortere en masse mapper + papir, sk.. og l.. + pakke ned. Gider ikke så overvejer plan B i form af meget tidlig opvågnen og så ryk fra morgenstunden...

God uge til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 14.5

Svøm

2000 m

Træning d 15.5

0

Træning d 16.5

Yoga

1. serie

Løb

9 k - aften city løb super lækkert

Har haft nogle dage med meget tidlige morgener pga nedpakning og tirsdag foredrag. Glemte desuden, at spelt müesli og soya chokolade dessert altid får min mave til at gå helt i pit, så har ikke haft været helt på toppen. Aftentræningen i går dog 100 % i den rigtige retning. Meget mere af den slags + huske at få sat rullegardin op i soveværelset, så jeg ikke vågner når det første lys på himlen vælter ind igennem hvide gardiner.

Senere i dag Viborg svøm og vil kæmpe hårdt for aftenyoga.

Dejlig dag til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Senere i dag Viborg svøm og vil kæmpe hårdt for aftenyoga

Well havde så lige overset, at svømmehallen åbenbart lukker 17 her i sommerhalvåret og da jeg endelig kom hjem 18.30 var jeg simpelthen så sulten, at yoga blev en by i Rusland. Blev dog til lidt cykling og i morgen er der jo atter en træningsdag.

Træning d 17.5

Cycling

50 minutter i intensitet 75-80 %

Snart sovetid :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 18.5

Spin

1h Busgaden - instruktør T

Super time. Begynder igen at forstå, hvorfor jeg engang var en lille spinningsild for er nu engang en genial måde at træne kredsløbet på.

Træning d 19.5

Løb

10 k Blommehaven t/rt

Nu i såkaldt stillezone ting i lyntoget men eftersom det bare er en almindelig kupe så som så med stilheden. Mangler lidt noget yoga ro men må prøve at tage revanche fra på mandag.

I morgen karrusel tur.

🎉💓☀

Link to comment
Share on other sites

Træning d 20.5

Løb

15 k

Tænkte rigtig meget på marathon løberne og det pludselige varme chok + at det ikke var helt nemt kl fx halv ni at vide præcis, hvordan varmen ville være. Stoppede selv efter et par k og smed HH bluse mens jeg lukkede øjnene. Lidt efter mødte jeg en blind mand med hans fører hund og håbede virkelig, at han kunne mærke solen på sit ansigt for hvor var det en smuk dag.

Perfekt til stor familie fødselsdag, hvor tankerne uværgeligt gik 5 år tilbage, Chicago tur forude og nogle ting jeg længtes efter i min verden, hvor jeg i dag nok snarere er taknemmelig for at kunne få luft, løbe lidt i skoven og vigtigst have mine kære så længe det varer. Nå ikke mere lomme filosofi fra mig på vej hjem til Århus.

Link to comment
Share on other sites

Perfekt til stor familie fødselsdag, hvor tankerne uværgeligt gik 5 år tilbage, Chicago tur forude og nogle ting jeg længtes efter i min verden, hvor jeg i dag nok snarere er taknemmelig for at kunne få luft, løbe lidt i skoven og vigtigst have mine kære så længe det varer. Nå ikke mere lomme filosofi fra mig på vej hjem til Århus.

Hej søde

Godt at høre, at alting gik fint til pappa D's fødselsdag :smile: og tak for undervejs-info :flowers:

Link to comment
Share on other sites

Hej søde

Godt at høre, at alting gik fint til pappa D's fødselsdag :smile: og tak for undervejs-info :flowers:

Tusind tak søde men det er mig, der siger mange tak for opbakningen og ligepræcis din forståelse for, hvor mange tanker der rørte sig ovenpå de sidste år :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 21.5

Null

Var mega træt ovenpå weekend på farten, sent i seng søndag og tidlig + træt mandag med dobbelt op på jobfronten

Træning d 22.5

Yoga

Ashtanga - 1. serie og for hulen da det var hårdt at komme i gang men det hele værd for var super glad og fokuseret bagefter og har været rigtig dejligt øm i baglårene i dag

Løb

10 k Blommehaven t/rt i aftenens sidste stråler, lyserøde skyer over Århus da jeg hamrede ind langs strandvejen, super salte svedperler i ansigtet da jeg kom hjem i lejligheden. Sååå fedt og godt at jeg gjorde det.

Træning d 23.5

Yoga

Ashtanga 1. serie - meget lettere i dag og mentalt utroligt tilstede i praksis en øvelse ad gangen. Flere ting der lykkedes fx stillingerne hvor vi tilter fra liggende op til siddende stilling med benene strakt op i vejret og en god hovedstand.

Nu ville jeg egentlig gerne en eller anden form for cardio men føler mig samtidig enormt træt så ville meget gerne knytte håb til morgentræning.

Vi får se :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Nu ville jeg egentlig gerne en eller anden form for cardio men føler mig samtidig enormt træt så ville meget gerne knytte håb til morgentræning.

Vi får se :hippy:

Well torsdag morgen anede jeg faktisk ikke, hvorfor uret ringede 4.30 og så kom jeg alligevel ud på dejlig tur

Træning d 24.5

Løb

Morgenløb Blommehaven t/rt

Træning d 25.5

Spin

1 h feat super instruktør Daniel i Busgaden. Selvfølgelig lidt skørt med indendørstræning i det skønne vejr men effektivt og sveddryppende pas på en komprimeret dag der endte med kaffe på altanen i godt selskab mens mørket faldt på og stjernerne dukkede frem på blå blå himmel.

Træning d 26.5

Løb

16-17 k Moesgaard t/rt - et langt solbad men godt nok meget varmt. Ovenpå Tangkrogens første eksponerede kilometer var jeg helt bims men diverse vandposter og træernes skygge hjalp. God fornemmelse af mere power i benene omend total afslapning, vand og energi blev dagsordenen for resten af dagen.

Nu på vej til Viborg og ikke mere træning i dag. Var vågen lidt over 4 men benene ville ikke være med til noget.

:hippy:

Generer mig lidt at nogle balstyrige unge insisterer på at ryge i toget men er vist ikke i en tilstand, hvor de kan tales til fornuft :-(

Fortsat dejlig pinse til boardet

Link to comment
Share on other sites

Træning d 28.5

Løb

Ca 10 k Blommehaven t/rt - meget tidligt men også meget smukt med sol over en blikstille Århus bugt. Undervejs kom jeg i tanke om, at det faktisk ikke havde været umuligt at træne i aften når jeg kommer hjem fra job i Viborg men vil tilgengæld forfølge et yoga pas. Fx Yin yoga kan også trænes selvom jeg har fået lidt at spise, hvilket helt klart bliver udfordringen ovenpå lang dag.

Fortsat dejlig pinse til boardet :hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

I lige måde ...

PS: Det bliver da egentlig til pænt meget løb efterhånden ... Nogen løbsplaner?

:hippy: Thx super løber !

Og et godt spørgsmål. Vigtigste mål i tiden stadig at prøve at komme op både i

træningsintensitet og volumen UDEN at krop f.. up (pardon my french) som jeg lidt synes, at den har haft været slem til. Begynder dog at være bedre med følelsen af at restituere hurtigere og af at kunne give mere gas på bakkerne i Marselisborgskoven. Dog samtidig en linedans at træne når jeg har tid og restituere når jeg ikke har tid. Trænger fx til virkelig at træne igennem fredag, lørdag og søndag i den kommende weekend mens deltagelse i 1/2 m søndag ville kræve noget ro i hvert fald fredag og heller ikke tid for at træne mig i hegnet lørdag. Ikke besluttet endnu....

I dag determineret mht yoga og det var også vellykket med næsten hele første serie og fornemmelsen af super præcise bevægelser - bløde og skarpe samtidig.

For i morgen overvejelser om tiiidligt løb måske med lidt fart....

Søde drømme :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo overveje om du skal have gang i noget åbentvandssvømning sammen med mig fredag eller lørdag? :bigsmile:

(selv om jeg svømmer meget langsommere end dig....)

Yo :hippy:

1. Super forslag

2. Jeg svømmer ikke hurtigt

3. Vi gør det når hav temperaturen sniger sig over de lovede 11-14 grader

4. Glæder mig til kaglepas indtil da

Træning d 30.5

Løb

Ca 10 k aftenløb i Marselisborgskoven. Fabelagtigt

Træning d 31.5

0

Fik tilgengæld ryddet skrivebordet og både bag plus forlår trængte nu til noget restitution.

Sweet dreams

Link to comment
Share on other sites

Træning d 1.6

Spin

1 h featuring super instruktør Daniel. Begynder at være rigtig glad for spin igen og en dag som i går kan jeg ikke lade være med at tænke på de mange timer i Odense og lige efter, at jeg var kommet tilbage med sugerørsfornemmelse plus hoste/harken. Så anderledes nu.

Løb

10 k på løbebånd

Første indendørs tur længe. Løb i skoven langt at foretrække men dejligt at få knaldet to pas af på kort tid. Var absolut bedre løbende end for nogle måneder siden og igen i høj grad pga luften. Lidt forskellig murren rundt omkring men umuligt at sige om det er cyklingen, mindre yoga, mere løb eller det faktum, at jeg har tilbragt noget af den sidste uge i ret højhælede sandaler, sko.

Opdagede i går, at der ikke er eftertilmelding på dagen i morgen til 1/2 marathon, så det gav lidt sig selv men vil tilgengæld indrømme, at dobbeltpasset i går gav mig mod på og lyst til noget Silkeborg tri ultimo august. Om ikke andet at have et start nr i hus. Også selvom at jeg deler Henriks oplevelse af, at det går galt når jeg lægger planer.

Den gode weekend til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

  • Bjergtrold changed the title to Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share