Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Føler du, at cyklingen har en negativ indflydelse på styrketræningen.

Tjaa, det er jo svært at vide, også fordi man ikke ved, hvordan tingene kunne have været, men kun hvordan de rent faktisk er. Jeg synes, at kmbinationen virker udmærket. Men i teorien kunne jeg måske godt være steget lidt hurtigere i styrke, hvis jeg ikke cyklede.

Link to comment
Share on other sites

For emheds skyld skriver jeg fremover bare `bænk´, når jeg mener bænkpres. Så undgår jeg den klassiske fejl med at bytte om på BENpres og BÆNKpres. Der var egang én, der skrev, at han havde kunnet BÆNKpresse 80 kg, første gang han prøvede det. I så fald havde han været et mega naturtalent. Det viste sig dog at dreje sig om BENpres.

Den ene dag til frokost sad jeg og fortalte en kollega , som bla har stillet op til mr fitness osv, at jeg havde bænkpresset 160kg dagen inden. Hvor efter en helt tredje kollega bryder ind, og siger at han da havde presset 200kg den gang han trænede. Vedkommende er et højt tyndt siv, så jeg må ærlig talt indrømme at jeg nok kiggede noget misbilligede på ham. Jeg fik forklaret at det nok var relativt usandsynligt, men jo jo den var god nok. Så jeg gentog, BÆNKpressede du 200kg, eller BENpressede du 200kg................du kan nok gætte konklusionen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Den ene dag til frokost sad jeg og fortalte en kollega , som bla har stillet op til mr fitness osv, at jeg havde bænkpresset 160kg dagen inden. Hvor efter en helt tredje kollega bryder ind, og siger at han da havde presset 200kg den gang han trænede. Vedkommende er et højt tyndt siv, så jeg må ærlig talt indrømme at jeg nok kiggede noget misbilligede på ham. Jeg fik forklaret at det nok var relativt usandsynligt, men jo jo den var god nok. Så jeg gentog, BÆNKpressede du 200kg, eller BENpressede du 200kg................du kan nok gætte konklusionen :laugh:

Ja, det ER nemlig en klassisk begynder-fejl. Den ene gang, jeg selv har rodet rundt i de begreber, fik KongKent hurtigt bragt mig tilbage på rette spor, da han, med sit berømte talent for diplomati, spurgte, om jeg havde røget fniseurt! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lidt blandet træning i Ny Helse i dag:

Benpres:

2x10@150

10@160

8@170

Det går fremad.

Leg extension:

3x10@60

Leg curl:

3x10@50

10@55

Brystpres maskine:

3x10@45

10@50

Også her går det fremad.

DB skulderpres:

3x12 med 12 kg.

Total abd. maskine efter behag @40

Arm extension maskine efter behag @50/55

Cable row efter behag@72 (gætter jeg på. Den stod på 70, og så med et par små lodder ovenpå stakken).

Ingen bænk i dag.

Det var vist det hele.

I morgen skal jeg nok mest gøre rent. Må se, om jeg får cyklet eller hvad.

Link to comment
Share on other sites

Det er da ganske pænt. Men hvorfor kører du generelt så lidt frivægte og så mange maskiner?

Nok primært fordi mange frivægtsøvelser kræver mere balance, end jeg har. Men måske kommer der flere til. Det var da at håbe. I FW var det jo næsten ikke til at få håndvægte. Der var jo kun 3 `serier´, fra 12-36 kg, til alle de folk.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer desværre ikke i Ny Helse & Motion i dag. Det skyldes, at jeg lige fik en fys-tid kl. 17. Så den var jeg næsten nødt til at takke ja til.

Så jeg nøjes med lidt håndvægt-træning herhjemme i dag.

I går blev det til 15 km på kondicyklen. Gennemsnitsfart omkring 24 km/h. Det var sådan set ok.

Edit: Jeg ville gerne have cyklet lidt i fte, men det gik ikke an. I givet fald ville det gå ud over min styrketræning i morgen, og jeg gider ikke lave en lorte benpres-performance.

Jeg MÅ ikke forlange det umulige af mig selv!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Til at supplere med, synes jeg en dørribbe/chinupstang til træning af arm-, mave- og rygmuskulaturen til 129 kroner er en god ting. Har selv en og synes den fungere rigtig fint. :smile:

http://www.sport-tiedje.dk/bremshey/tuerreck.htm

Den tingest ligner mere noget, der er beregnet til at gokke folk oven i knolden med. :laugh::laugh:

Nå, men dagens træning i Ny Helse:

Benpres:

2x10@160

10@170

DB skulderpres:

3x12 med 12 kg i hver hånd.

Bænk:

3x5 med let stang, påsat 5 kg i hver side. Teknikken er ikke let at lære. Men det går da.

Leg extensions:

3x10@60

10@70

Leg curl:

3x10@55

Brystpres:

3x10@50

Total abd. maskine efter behag @40

Arm extensions efter behag @50

Wrist-curls efter behag med en håndvægt på 8 kg.

Cable row:

3x10@80

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænker af og til på, om cyklingen er ved at have udspillet sin rolle i forhold til min træning. Måske kunne jeg nemmere få en god styrke-fremgang, hvis jeg ikke cyklede på de dage, hvor jeg ikke er i jernhulen.

Omvendt, så står stålhesten der jo alligevel. Og det er jo ikke ekstreme etaper, jeg tager.

Vi må se, hvad jeg skal træne med i morgen. En moderat cykel-etape vil vel være det mest realistiske.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg har lagt mærke til at du har kørt med samme vægt et par gange nu. Hvis ikke springene er for store, hvorfor så ikke gå op til 13 eller 15kg nu?

13 kg kan jeg sikkert godt klare.

Hvis du igen får brug for at træne i Århus, og der ikke er nogen AUS-folk (nu skal Karl Æg jo flytte), der kan lukke dig ind dér, så kig ned i Ny Helse & Motion. Hvis stedet før havde et tvivlsomt ry, så er det nu blevet langt bedre.

Dagens træning: 18 km på kondicyklen. Omkring 23 km/t i snit. Udmærket.

Link to comment
Share on other sites

Den tingest ligner mere noget, der er beregnet til at gokke folk oven i knolden med. :laugh::laugh:

Ha ha, men ikke desto mindre er kropshævninger jo en super god øvelse. Det var også bare ment som et forslag der evt. kunne gøre, at du i din hjemmetræning får nogle flere muligheder. Synes du burde overveje det. :smile:

Link to comment
Share on other sites

13 kg kan jeg sikkert godt klare.

Hvis du igen får brug for at træne i Århus, og der ikke er nogen AUS-folk (nu skal Karl Æg jo flytte), der kan lukke dig ind dér, så kig ned i Ny Helse & Motion. Hvis stedet før havde et tvivlsomt ry, så er det nu blevet langt bedre.

Dagens træning: 18 km på kondicyklen. Omkring 23 km/t i snit. Udmærket.

Deal. Jeg har trænet i DHS (går ud fra det stadig eksisterer) Fitness world, og AAK. Sidst nævnte var klart det bedste jævnfør mit behov. DHS gav et dårligt indtryk, men det var også under ombygning, hvilket naturligvis ikke giver et reelt billede.

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit indlæg, BBPoul.

Det ville jo også være lidt trist at have en god kondicykel stående til ingen nytte. Den er jo købt til at blive brugt.

Jeg tror dog, at jeg vil i gang med protpulver igen. Det er noget nemmere end at skulle æde helt vildt, og det er også billigere (og mindre sukker-holdigt, ikke at forglemme) end den mængde Matilde cacaomælk, som jeg ellers nemt kommer til at blive hooked på.

Nå, jeg vil afsted til træning.

Link to comment
Share on other sites

Benpres:

2x10@160

10@170

Leg curl:

3x10@55

Leg extensions:

2x10@65

10@70

Brystpres maskine:

3x10@50

DB skulderpres:

3x10 med 13 kg i hver hånd.

Total abd. maskine efter behag.

Lidt triceps push downs, samt wrist-curls (sidstnævnte med 9-kilos håndvægt)

Arm extensions efter behag @50/55.

Cable row:

3x10@80

Næste styrketræning bliver formetlig lørdag, hvor jeg måske dropper et par maskin-øvelser til fordel for noget bænk.

Nu spejler jeg lige et par æg, og smider noget tu på et par stykker trekornsbrød. Derefter skal jeg vaske gulv.

I aften skal jeg se Harper´s Island.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Har fulgt med i din log et stykke tid og har længe ville smide en kommentar, men den har ikke lige villet formulere sig ordentligt. Basically kan den også sammenfattes til følgende: Godt arbejde!

Cadeau og respekt herfra.

Link to comment
Share on other sites

Har fulgt med i din log et stykke tid og har længe ville smide en kommentar, men den har ikke lige villet formulere sig ordentligt. Basically kan den også sammenfattes til følgende: Godt arbejde!

Cadeau og respekt herfra.

Tak, Nips.

Du virker som en virkelig frisk tøs, og jeg er VILDT imponeret over, hvordan du takler alt det bullshit, du må høre fra gutterne herinde. Det er jo en ret testosteron-præget verden, til tider. Mange ville være blevet VILDT snerpede over langt mindre.

@AGV: Pænt og pænt. Det blev i hvert fald pænere end før. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tak, Nips.

Du virker som en virkelig frisk tøs, og jeg er VILDT imponeret over, hvordan du takler alt det bullshit, du må høre fra gutterne herinde. Det er jo en ret testosteron-præget verden, til tider. Mange ville være blevet VILDT snerpede over langt mindre.

Tak tak. Jeg kan vist bare godt lide testosteron og bullshit :laugh:

Edited by Nips
Link to comment
Share on other sites

Tak, Nips.

Du virker som en virkelig frisk tøs, og jeg er VILDT imponeret over, hvordan du takler alt det bullshit, du må høre fra gutterne herinde. Det er jo en ret testosteron-præget verden, til tider. Mange ville være blevet VILDT snerpede over langt mindre.

Vidste slet ikke du var en tøs. :crazy: Altså på den rigtige måde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share