Skal man køre bænkpres når man er alene?


stefanhanquist
 Share

Recommended Posts

hej alle sammen.

når jeg er nede og træne alene (det er jeg oftest) bruger jeg gerne håndvægte når jeg kører bryst og sammen med en kammerat tager jeg med stang.

vil gerne begynde at køre lidt med stang når jeg er alene bare for at få lidt variation, men synes bare ikke at man kan give sig 100% da man er bange for ikke at kunne få den sidste gentagelse op, og vi ved alle at man ikke gider se dum ud med stangen liggende på brystet :D hvor meget har det at sige at man i stedet for at køre 100% (håndvægte) i hver sæt kun kører 90-95%?

Link to comment
Share on other sites

Er du alene i centeret? Hvis ikke kan du altid få en anden til at spotte dig på de tunge sæt. Hvis ikke det er muligt, så er det ganske enkelt et elendigt center du træner i, og du bør straks finde dig et bedre sted at træne.

Alle vil da synes det er helt ok at blive spurgt om at spotte på et sæt hist og her, det er en del af gamet.

Når det så er sagt, så er det jo (generelt) ikke et spørgsmål om liv og død at faile et sæt bænkpres når man er alene. Det er ikke udpræget rart, men kan altså sagtens rulle stangen ned på maven, sætte sig op, og vippe den ned. De fleste af os har været der.

Og slutteligt så skal du uanset hvad ikke ligge og køre max hver gang. Så at du kører nogle submaksimale sæt når din makker ikke er der, er helt ok.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hvis du har brug for lidt inspiration til bænkpres så tjek [link slettet] ud. Jeg prøvede engang, hvor jeg faktisk ikke kunne få vægtstangen op igen, men heldigvis kom en mand og redede mit liv :D Jeg har ellers altid en spotter med, men jeg tager altid den "negative" bevægelse 100% selv.

Edited by Morten Z
Spam
Link to comment
Share on other sites

Hvis du har brug for lidt inspiration til bænkpres så tjek [link slettet] ud. Jeg prøvede engang, hvor jeg faktisk ikke kunne få vægtstangen op igen, men heldigvis kom en mand og redede mit liv :D Jeg har ellers altid en spotter med, men jeg tager altid den "negative" bevægelse 100% selv.

Velkommen til. Det er ikke populært at bruge andres hjemmesider til at reklamere for sin egen. Slet ikke når det er ens første indlæg, og man bruger det til at bumpe et 2 år gammelt indlæg.

Link to comment
Share on other sites

Nu er Matias markeret som spammer. Han har en række sites der er lavet til at ligne webshops, men som reelt kun links-sider med reklamer fra Partner-ads.com. Det er oplagt at kontakte Partner-ads og sekundært kontakte de annoncører der bruger netværket. Spammere er scum of the earth.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share