Front box squat vurdering


Mr.Highpercentage
 Share

Recommended Posts

Det gør heller ikke noget, så længe de er relevante i forhold til forbedring af teknik.

1: Det er sports specifikt i forhold til at kunne eksplodere fra en død position.

2 & 3: Jeg er ikke helt vandt til at sætte mig ned på boxen og min afstands bedømmelse er heller ikke så skarp endnu. Jeg kommer for tæt på boxen så når jeg sætter mig ned ender jeg med at komme for langt bagud så jeg sidder dårligt. Tænker det er noget som kommer med mere erfaring.

4: Det er igen pga den eksplosive komponent.

Kom gerne med input

Link to comment
Share on other sites

Hvad er din sport og på hvilket niveau?

Grappling, no gi jiu jitsu.. Brydning om man vil.

Det er på semi højt niveau. Bruger vel 20+ timer om ugen på det.

Jeg vil henlede opmærksomheden på et udmærket blogindlæg: https://www.t-nation.com/blogs/number-one-coaching-mistake

Jeg har læst artiklen.

Edited by Mr.Highpercentage
Link to comment
Share on other sites

Det mest oplagte svar vil du sikkert ikke høre, men du får det alligevel.

Den øvelse er fuldstændig spild af tid af for dig. Brug styrketræning til bygge styrke. Så længe du ikke er stærkere, end du er, vil tiden være givet bedre ud på bare at blive stærkere.

Højere absolut styrke vil også øge din RFD og kardiovaskulære kapacitet og no offence, men du er jo ikke vanvittigt stærk. Dit fundament er fint, og du er nok den stærkeste i din klub, men det betyder ikke at du har behov for gøglerøvelser.

Edited by Fame Boy
Link to comment
Share on other sites

Det mest oplagte svar vil du sikkert ikke høre, men du får det alligevel.

Den øvelse er fuldstændig spild af tid af for dig. Brug styrketræning til bygge styrke. Så længe du ikke er stærkere, end du er, vil tiden være givet bedre ud på bare at blive stærkere.

Højere absolut styrke vil også øge din RFD og kardiovaskulære kapacitet og no offence, men du er jo ikke vanvittigt stærk. Dit fundament er fint, og du er nok den stærkeste i din klub, men det betyder ikke at du har behov for gøglerøvelser.

Jeg er altid lydhør uanset om det passer ind i mit verden syn, men du har helt ret. Det betyder dog ikke at du taler for døve ører, men at jeg vil undersøge det nærmere.

Link to comment
Share on other sites

Grunden til netop box squatten kommer efter anbefaling af både en 2x all american bryder fra usa, som nu arbejder på et eller andet college med deres brydere og en iransk fribryder verdensmester. Flere andre prominente brydere og bryde trænere sværger ligeledes til øvelsen og min egen erfaring er indtil videre også positiv.

Jeg tænker dog på det du skriver mht med at øge den genrelle styrke først som noget jeg kunne overveje at, overveje :)

Link to comment
Share on other sites

jeg har ikke set din video, det er slettet

du må prøve dig frem. Jeg kan ikke rigtigt komme med nogen genial forklaring. Det er bare en praktisk erfaring.

Det giver fin mening du skal gå efter koncentrisk styrke i en lav position. jeg tror der en rigtigt fin transfer til din idræt. Nu lavere hastighed på udførsel nu større transfer igennem vægttræning. Udfører ved forskelige hastigheder evt. periodiseret helt klassisk i relation til din sport

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

Det mest oplagte svar vil du sikkert ikke høre, men du får det alligevel.

Den øvelse er fuldstændig spild af tid af for dig. Brug styrketræning til bygge styrke. Så længe du ikke er stærkere, end du er, vil tiden være givet bedre ud på bare at blive stærkere.

Højere absolut styrke vil også øge din RFD og kardiovaskulære kapacitet og no offence, men du er jo ikke vanvittigt stærk. Dit fundament er fint, og du er nok den stærkeste i din klub, men det betyder ikke at du har behov for gøglerøvelser.

kardiocasvulær kapacitet? huh?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share