Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Flot træning. Til næste gang: Aftalen var ca. 15 reps. per set, Hr. Flothed. 2x15 normal curl, 2x15 hammer curl. Superslow og samme tempo igennem hele bevægebanen. Med den vægt dine arme kan klare. Du har måske hørt det som 15-20 reps. pr. øvelse? Nuvel, det er ikke korrekt :shades:

I så fald er 7kg for tungt for højre arm.....crazy

Well, så har jeg da en 5kg vægt er hjemme der passer til formålet. Great

Link to comment
Share on other sites

:laugh: :laugh: :laugh:

Det er ikke pænt, at sparke til en mand, der ligger ned... men det der... det er ret skægt! :laugh:

Men sådan på et mere seriøst plan tror jeg Blackice ikke "arbejde" så hårdt og gav armen den tid den skulle have til at komme sig, ville det give en hurtigere heling og han vil ungå at ødelægge begge sine arme ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg forsøger efter aftale med Kauf at rehabbe min arm ved lav lav vægt, og høje reps.

Det er funky, at når jeg med en vægt på 3kg (trekilogram) kører hammer curls, så føles der sådan en let knasende følelse i armen. Det er klart mere problematisk når underarmen er roteret, end ved almindelige curls.

Smerten er ikke stor, men er der dog, og det føles stadig som noget flytter sig i armen når jeg kører dem.

Funky

Link to comment
Share on other sites

BVK i dag

Der var lagt i kakkelovnen til en omgang smadder træning. Min makker måtte melde afbud da han er blevet indlagt med navlebrok. Great

Dødløft

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 110

Mixed her fra

1 x 3 x 150

1 x 3 x 180

1 x 1 x 210

1 x 1 x 230

Bælte her fra

0 x 252,5 - Video

0 x 252,5 - Video

1 x 1 x 210

1 x 1 x 220

3 x 1 x 210

Mega frustrerende. De 230 var easy, og uden bælte. De 252,5 var for ukoncentrerede, og kom til lige over knæene. Samme med dem på 250. Mega falit erklæring, da jeg føler mig overbevist om at de er der....Men det er jo nemt at sige

Decline benchpres

1 x 20 x 20

1 x 10 x 50

1 x 8 x 80

1 x 5 x 110

1 x 5 x 125

1 x 5 x 130

1 x 5 x 135

1 x 5 x 140

1 x 4 x 135

Push pres

2 x 3 x 80

1 x 3 x 85

1 x 3 x 90

1 x 3 x 95

Kørte godt i dag. Ramte en på 95 der var super meget skud i. Føltes som der kunne have været 30kg mere på.....(Det kunne der nok ikke)

Da jeg kom hjem slog jeg græs, slæbte dæk væk, og tog en runde på 37 meter med Olau. Fedt!

Link to comment
Share on other sites

Over knæene.. og så får du den ikke længere, på trods af at du har lavet et rackpull på 270? Det er satme spøjst...

Dejligt at ramme en god bane i pushpress. Hvad sagde armen til træningen?

Det er komplet idiotisk. Det giver ingen mening. Måske det Rackpull netop sidder i kroppen endnu, eller måske mit squat fra i Mandags gør, eller måske jeg bare er en slap idiot?

Min træning i dag har faktisk været usædvanligt lidt generet af min arm. Meget positivt. Min albue/triceps var lidt sur over de første par push pres, men det gik i sig selv.

Link to comment
Share on other sites

Jo det giver netop mening og jeg har forklaret hvorfor måske en milliard gange.

Når du ikke bruger dine ben i starten af dødløftet kommer du til at være i en sværere position når du skal afslutte det.

Du bruger stortset kun ryg og baglår - det er klart at de bliver trætte efter 3-5s maximal belastning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med, Fame.

Som medsammensvoren dynamisk erectorspinaeløfter fortæller jeg dig her hvilke supportløft som er godt for sådan nogle som os, hvis man vil være stærk i dødløft.

Dødløft stående på forhøjning

Stivbenet dødløft / Rumænsk dødløft

Goodmornings

Front Squats

Snatch Grip Dødløft

Og selvfølgelig alm, dødløft.

Lille ekstra fif. Lav frekvens i hovedløftet, Højere frekvens på de svage punkter.....Og når der skal maxes. Gå amok.

Når den er over knæene skal du bare bolle stangen(Hoften frem). Husk lange bukser så stangen ikke hænger fast i lårene eller talkum på lårene.

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Jo det giver netop mening og jeg har forklaret hvorfor måske en milliard gange.

Når du ikke bruger dine ben i starten af dødløftet kommer du til at være i en sværere position når du skal afslutte det.

Du bruger stortset kun ryg og baglår - det er klart at de bliver trætte efter 3-5s maximal belastning.

I dag endte jeg ihvertfald i en meget foroverbøjet situation ved knæene, og så er det virkelig svært at rejse sig der fra. Ved rackpulls, får jeg vægten perfekt positioneret, til at kunne trække lidt mere oprejst, og får tyngde punktet bedre placeret.

Anyway, jeg skal nok få de 250, og mere til. Pt er der en skæv vridning i styrken, og det vil der være længe. Men jo mere benstyrke jeg får med, jo bedre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med, Fame.

Som medsammensvoren dynamisk erectorspinaeløfter fortæller jeg dig her hvilke supportløft som er godt for sådan nogle som os, hvis man vil være stærk i dødløft.

Dødløft stående på forhøjning

Stivbenet dødløft / Rumænsk dødløft

Goodmornings

Front Squats

Snatch Grip Dødløft

Og selvfølgelig alm, dødløft.

Lille ekstra fif. Lav frekvens i hovedløftet, Højere frekvens på de svage punkter.....Og når der skal maxes. Gå amok.

Når den er over knæene skal du bare bolle stangen(Hoften frem). Husk lange bukser så stangen ikke hænger fast i lårene eller talkum på lårene.

Mjaa

Jeg synes meget af det der, adresserer ryg styrke, og baglår. Det mener jeg ikke er min svaghed?

Det jeg vel har brug for, er ben styrke? Front squat, og snatch grip giver god mening.

Jeg har lige lavet 5 rep på 190 i Rumænsk dødløft.

Mit front er helt håbløst, og goodmornings også

Link to comment
Share on other sites

Ikke helt enig.

Frontsquats er ikke for at forbedre din benstyrke(jo lidt) men for at styrke din upper back.

Hvis du alligevel ikke bruger din ben når du løfter hvorfor så træne dem helt vildt meget. Din røv kan derimod ikke bliver for stor. Derfor masser af squat, goodmornings og dødløft/Varianter.

Her kigger jeg udelukkende på hvordan du får snupset det kvarte ton i dødløft. Ikke på alt muligt andet :-)

Link to comment
Share on other sites

Ikke helt enig.

Frontsquats er ikke for at forbedre din benstyrke(jo lidt) men for at styrke din upper back.

Hvis du alligevel ikke bruger din ben når du løfter hvorfor så træne dem helt vildt meget. Din røv kan derimod ikke bliver for stor. Derfor masser af squat, goodmornings og dødløft/Varianter.

Her kigger jeg udelukkende på hvordan du får snupset det kvarte ton i dødløft. Ikke på alt muligt andet :-)

Fair nok. Mit postulat (og pt erkender jeg at jeg er en tom tønde, som buldrer) er at jeg godt kan få de 250. Nu har jeg haft to tunge dødløft pas på 14 dage, og ligeledes et tungt squat pas i Mandags, men anyway, jeg forstår din pointe.

Uanset hvad, arbejder jeg dog på benstyrken, for det skal der styr på.

Link to comment
Share on other sites

Rack pulls er spild af tid for dig. Du starter som du selv er inde på i en position du aldrig er i nærheden af at ramme når du trækker fra gulvet. Det er ren ego.

Du vil både blive bedre og sikrere på sigt ved at pille vægt af og skrue på teknikken.

Link to comment
Share on other sites

Rack pulls er spild af tid for dig. Du starter som du selv er inde på i en position du aldrig er i nærheden af at ramme når du trækker fra gulvet. Det er ren ego.

Du vil både blive bedre og sikrere på sigt ved at pille vægt af og skrue på teknikken.

Så hvornår laver du et program til mig jeg bliver stærk af?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vendt tilbage efter en uges ferie. En uge i solskin, med konen, og mine forældre. Mine forældre er 70+, og jeg føler det er et privilegie at de både mentalt og fysisk uproblematisk kan holde ferier med os, og at vi alle kan have glæde af det, og holde hinanden ud

(-;

Ud over at jeg altid rammes af antiklimaks, og frustration over ligegyldigheden af mange af de ting vi render og bruger vores tid på, så er det ok at være tilbage.

I ugen der er gået har jeg trænet 3-4 gange i hotellets gym. Der var mange danskere på resortet, og en håndfuld store gutter.

ud over det fik jeg lavet lidt clean and pres på stranden med noget scrap beton. Nice

Armen har klart føltes bedre, og den var glad for at træne i maskiner, med nogle løft hvor bicepsen i langt mindre grad blev stresset.

Tilgengæld er min lyst til "idiot træning" stor, og min lyst til traditionelle løft, mindsket kraftigt. Desværre er mine faciliteter til meningsfyldte idiot trænings pas, pt ret begrænsede

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share